Οι κουπέ εκδόσεις της εμβληματικής 3άρας της BMW άρχισαν να έχουν αξιοσημείωτες σχεδιαστικές διαφορές σε σχέση με τις 4θυρες μπερλίνες από την τρίτη κιόλας γενιά του μοντέλου (Ε36). Έγιναν πιο έντονες στην πέμπτη γενιά (E92), ενώ η έκτη του γενιά (F32) έκανε την μεγάλη ανατροπή και θεμελίωσε την 4 Series που ουσιαστικά υλοποιεί τις σπορ εκδοχές της 3άρας, σε Coupé, Cabrio και Gran Coupé αμαξώματα.
Η δεύτερη γενιά της 4 Series Coupé (G22) πραγματοποίησε ένα τολμηρό άλμα διαφοροποίησης από την 3άρα σε σχέση με ό,τι ίσχυε στις προηγούμενες γενιές, τονίζοντας έτσι ακόμα πιο πολύ τον δυναμικό χαρακτήρα που είναι ζητούμενο σε όλες τις ζυγές Σειρές της BMW (2, 4, 6, 8).
Δυναμική και αποδοτική
Το χαμηλό και φαρδύ παρουσιαστικό θυμίζει καλογυμνασμένο αθλητή, με τη σχεδίαση να έχει αρχή, μέση και τέλος. Όλες σχεδόν οι ακμές ξεκινούν από την τονισμένη κατακόρυφη μάσκα με την ενεργή γρίλια και καταλήγουν σε ένα πιο ήπιο πίσω μέρος που φροντίζει με την ανασηκωμένη ουρά και τους φαρδιούς ώμους να δηλώνει δυναμική παρουσία. Ειδικά με τους σπορ προφυλακτήρες με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, τον αεροδυναμικό διαχύτη και τις ζάντες των 19” που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής, το αποτέλεσμα μαγνητίζει το βλέμμα.
Η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση της νέας 420d φορά τον φρέσκο δίλιτρο TwinPower Turbo που πλέον έχει δύο τούρμπο σε σειρά. Ένα μικρό με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και ένα πιο μεγάλο με σταθερά. Το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου έχει αυξημένη πίεση καυσίμου στα 2.500 bar. Αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 rpm και 400 Nm από τις 1.750 rpm, και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο Steptronic οκτώ σχέσεων. Η τεχνολογική φιλοσοφία BMW EfficientDynamics περιλαμβάνει πλέον και ήπια υβριδική τεχνολογία με μίζα-δυναμό που αποδίδει 11 PS και τροφοδοτείται από μπαταρία 48V που φορτίζει κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα.
Αυτό που καταφέρνει ο ηλεκτροκινητήρας είναι να δίνει μια έξτρα ώθηση κατά την εκκίνηση, ενώ παράλληλα τροφοδοτεί περιφερειακά συστήματα για να εξασφαλίζει χαμηλότερη κατανάλωση.
Με την μπαταρία των 48V φορτισμένη και επιλεγμένα τα προγράμματα ECO PRO ή Comfort, ο πετρελαιοκινητήρας περνά άμεσα σε λειτουργία ελεύθερου τροχασμού όσο ο οδηγός δεν πατά το γκάζι, κάνοντας οικονομία. Τα υπόλοιπα προγράμματα είναι το Adaptive που ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης ρυθμίζει αντίστοιχα και το αυτοκίνητο, καθώς και το Sport με δυνατότητα επέμβασης από τον οδηγό στην ανάρτηση (όταν υπάρχουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ), το τιμόνι, την αμεσότητα του γκαζιού και την ταχύτητα του κιβωτίου ταχυτήτων.
Ο κινητήρας λειτουργεί ιδιαίτερα πολιτισμένα, στροφάρει με ευκολία μέχρι τις κόκκινες ενδείξεις και κινεί με περισσή άνεση την κουπέ 4άρα των 1.605 kg. Σε συνδυασμό και με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο που εξασφαλίζει «βάθος» στην απόδοση, οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής επιβεβαιώνουν με άνεση την αίσθηση που έχει ο οδηγός σε πλήρη επιτάχυνση: 0-100 km/h σε μόλις 7,1” και τελική ταχύτητα 240 km/h.
Οι εν κινήσει επιταχύνσεις από την άλλη πραγματοποιούνται μόνο με την σκέψη, χάρη στην πληθωρική ροπή και το άμεσο kickdown του κιβωτίου. Τα φρένα, που αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους και μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω, δείχνουν ακούραστα σε σκληρή χρήση και το πλατύ πεντάλ έχει καλή αίσθηση και αναλογικότητα. Ακόμα και σε σβέλτο ρυθμό δε θα δεις την κατανάλωση να ξεπερνά τα 8,5 με 9 lt/100 km, με την μέση δοκιμής να σταθεροποιείται στα 7,5 lt/100 km. Σε συνθήκες ταξιδιού και με επιλεγμένο το οικονομικό πρόγραμμα, θα πετύχεις με ευκολία κοντά τα 6,5 lt/100, ενώ σε συνδυασμό με το στάνταρ μεγάλο ντεπόζιτο των 59 lt, η αυτονομία μπορεί να ξεπεράσει τα 900 km.
Αθλητικό ταπεραμέντο
Και όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που ο οδηγός και μέχρι τρεις επιβάτες βρίσκονται στην πιο ποιοτική καμπίνα της κατηγορίας. Κορυφαίας ποιότητας μαλακά πλαστικά συναντάμε ακόμα και στο χαμηλό τμήμα του πάνελ των θυρών, με το μόνο σκληρό πλαστικό να βρίσκεται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα χωρίς να αλλάζει την ομοιομορφία της αίσθησης.
Η κεντρική κονσόλα με την οθόνη των 10,25” του iDrive και τα φυσικά πλήκτρα του συστήματος κλιματισμού και του ηχοσυστήματος έχει μια μικρή κλίση προς τον οδηγό, ενώ η διακοσμητική φάσα κατά μήκος του ταμπλό ενισχύει το πλάτος. Η εργονομία είναι πολύ καλή και η χρήση του συστήματος iDrive πολύ εύκολη και κατανοητή. Ο οδηγός παίρνει πληροφορίες από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3” που έχει διαφορετικά layout ανάλογα το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και μόνο στο Sport εμφανίζει στροφόμετρο.
Οι χώροι εμπρός είναι πολύ καλοί, με τους πίσω να βολεύονται χωρίς πολλές παραχωρήσεις στο μπες βγες ή τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι. Αρκεί βέβαια να μην είναι ψηλότεροι από 1,80-1,85. Επιπλέον, αρκετές και μεγάλες θήκες θα βολέψουν με ευκολία τα καθημερινά μικροπράγματα ενώ ο χώρος αποσκευών των 440 lt είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και θα χωρέσει αρκετές αποσκευές.
Το μεγάλο και επιβλητικό κουπέ που έχει μήκος 4,77 m και πλάτος 1,85 m, κρύβει επιμελώς τη μάζα του σε διαδρομή με στροφές. Η εντυπωσιακά άκαμπτη πλατφόρμα CLAR με τα γόνατα MacPherson εμπρός, τη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω και τα αμορτισέρ M Adaptive που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, εξασφαλίζει ακλόνητη πορεία προκαλώντας τους νόμους της Φυσικής. Σε συνδυασμό δε με τους προαιρετικούς τροχούς των 19”, το περιθώριο πρόσφυσης είναι πολύ μεγάλο.
Εάν το θέλεις, και με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του οδηγού, μπορείς να βάλεις και το πίσω μέρος στο παιχνίδι. Βασικό όμως αρωγό στην σπορ οδήγηση έχεις το καλοζυγισμένο πλαίσιο, το άμεσο κιβώτιο ταχυτήτων και το κοφτερό ενεργό τιμόνι που είναι χαρακτηριστικό του πακέτου M Sport.
Η άνεση δεν πλήττεται από τα 19άρια χαμηλοπρόφιλα λάστιχα χάρη και στα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Αυτά μαζί με τη μελετημένη αεροδυναμική (Cd 0,25) και την επιμελή ηχομόνωση (διπλά τζάμια κ.ά.), δημιουργούν ποιότητα κύλισης σε συνθήκες ταξιδιού που είναι κορυφαία. Μόνο σε έντονα τραχύ οδόστρωμα τα λάστιχα run flat αύξαναν ελαφρώς τον θόρυβο, αλλά όχι σε ενοχλητικό επίπεδο. Στην πόλη, η άνεση δεν θα επηρεαστεί εύκολα από τις κακοτεχνίες των δρόμων και το αυτόματο κιβώτιο δεν είναι ποτέ διστακτικό στην επιλογή της σχέσης.
Η 420d έχει τιμή εκκίνησης τις €54.392 για την πισωκίνητη έκδοση και €57.326 για την τετρακίνητη xDrive. Ακόμα, το πακέτο M Sport που δείχνει ιδιαίτερα ταιριαστό κοστίζει περίπου €4.000 οπότε δεν την φέρνει εκτός ανταγωνισμού. Και συνολικά διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά για να ηγείται αυτού, ούσα ένα κορυφαίο πολυτάλαντο κουπέ που μεταμορφώνεται σαν υπέρ-ήρωας ανάλογα με τις συνθήκες.
Διαμορφώστε εδώ την δική σας BMW 420d Coupé
Τι λέει το DRIVE
Η νέα 420d Coupé αποτελεί την κορυφή της κατηγορίας αυτή τη στιγμή, χάρη στον ολοκληρωμένο και σπορτίβ χαρακτήρα της. Ο πήχης ανέβηκε αρκετά.
Τιμή Από €54.392
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας ντίζελ 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο (ένα μικρό VGT κι ένα μεγάλο με σταθερά πτερύγια), 190 PS/4.000 rpm, 400 Nm/1.750-2.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 11 PS, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,1”
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση* 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.768 x 1.852 x 1.382 mm
Χώρος αποσκευών 440 lt
Βάρος 1.605 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα