Μπορεί τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα να φαντάζουν καινούργια μόδα στα μάτια πολλών, αφού η χρήση τους δεν είναι ευρέως διαδεδομένη στη χώρα μας, όμως η BMW έχει λανσάρει στην αγορά ήδη την τέταρτη γενιά της plug-in hybrid τεχνολογίας της. Στη μεσαία κατηγορία, το μοντέλο που την υιοθετεί είναι η νέα 330e.
Η επαναφορτιζόμενη 3άρα συνδυάζει ένα δίλιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, τοποθετημένο μέσα στο 8άρι αυτόματο Steptronic, το οποίο έχει μακρύνει κατά 15 mm για την περίσταση. Ο βενζινοκινητήρας έρχεται αυτούσιος από τη συμβατική 320i. Διαθέτει μεταβλητή διάρκεια και βύθισμα βαλβίδων (Valvetronic), μεταβλητό χρονισμό (Double VANOS) και ένα twin-scroll τούρμπο, για να αποδώσει 184 PS και 300 Nm. Το ηλεκτρικό μοτέρ φτάνει τους 113 PS (83 kW), ενώ η ροπή του τα 265 Nm, φυσικά από τις... μηδέν στροφές. Όταν τα παραπάνω συνδυαστούν, προκύπτουν 252 PS και 420 Nm, δηλαδή νούμερα ακριβώς ίδια με την 330e της προηγούμενης γενιάς.
Υπάρχει όμως μια σημαντική διαφορά, αποκλειστικά στο Sport πρόγραμμα οδήγησης. Εκεί, η νέα λειτουργία XtraBoost εκμεταλλεύεται περισσότερο το ηλεκτρικό μοτέρ για έως 10" κάθε φορά, αυξάνοντας τη συνολική ισχύ στους 292 PS. Το αποτέλεσμα είναι 0-100 km/h σε 5,9" (!) και χορταστική δύναμη με κάθε σχέση. Η οποία έρχεται με τον εξαιρετικά άμεσο τρόπο που χαρακτηρίζει τα ηλεκτρικά μοτέρ και συχνά... δοκιμάζει τις αντιδράσεις του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης στους ελληνικούς δρόμους. Πρέπει να σημειωθεί πως η συνολική απόδοση του συστήματος παραμένει η ίδια και το XtraBoost διαθέσιμο ακόμη κι όταν η μπαταρία ξεφορτιστεί «πλήρως».
Μέχρι τότε, μεγάλο μέρος των αστικών μετακινήσεων γίνεται με την ησυχία που εξασφαλίζει το ηλεκτρικό μοτέρ και η κορυφαία ηχομόνωση. Στην αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία, η 3άρα μπορεί να φτάσει τα 140 km/h. Η μπαταρία επαρκεί υπό κανονικές συνθήκες για περίπου 45-50 km αστικής χρήσης, ενώ με το πρόγραμμα Battery Control μπορείς να τη διατηρήσεις σε ένα επιλεγμένο επίπεδο για αργότερα. Η συστοιχία μπαταριών Li-Ion 12 kWh βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα και έχει σπρώξει πιο πίσω το ντεπόζιτο βενζίνης. Έτσι, το πορτμπαγκάζ της 330e είναι πιο ρηχό, με τη χωρητικότητά του μειωμένη από τα 480 στα 375 lt.
Αυτή όμως είναι και η σημαντικότερη παραχώρηση που απαιτεί αυτή η 3άρα, σε σχέση με τις συμβατικές, αφού κατά τα άλλα η εικόνα που εμφανίζει στο δρόμο είναι αντίστοιχη. Η ανάκτηση ενέργειας δεν αλλοιώνει την αίσθηση του πεντάλ φρένων. Η κορυφαία ποιότητα κύλισης, παρά τη σπορ ανάρτηση και τις ζάντες 19" του αυτοκινήτου της δοκιμής, συνδυάζεται με μια οδηγική ζωηράδα που κρύβει καλά τα πάνω από 250 επιπλέον κιλά της. Όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί, οι αλλαγές του Steptronic γίνονται πιο ομαλά από ποτέ.
Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί σχετικά χαμηλά και φέρνει όλα τα χειριστήρια σε ιδανική απόσταση. Το Live Cockpit Professional, δηλαδή ο συνδυασμός διαμορφώσιμου ψηφιακού καντράν 12,3" και συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων 10,25" με χειριστήριο αφής και φωνητικές εντολές, στην 330e είναι στάνταρ, αναβαθμίζοντας την ούτως ή άλλως ποιοτική και ευρύχωρη καμπίνα. Στάνταρ είναι και η δυνατότητα προγραμματισμού του κλιματισμού, έτσι ώστε η καμπίνα να βρίσκεται ήδη στην ιδανική θερμοκρασία όταν ξεκινήσεις τη διαδρομή σου.
Από το είδος και το μήκος της διαδρομής εξαρτάται, προφανώς, και η κατανάλωση που θα δεις στο τέλος της ημέρας. Μπορεί να κάψεις από... απολύτως τίποτα, αν κινηθείς αποκλειστικά ηλεκτρικά, μέχρι και πάνω από 8,0 lt/100 km αν συνεχίσεις να οδηγείς για πολλά χιλιόμετρα από τη στιγμή που θα αδειάσει η μπαταρία. Η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου έξι ώρες σε συμβατική πρίζα, ενώ με ταχυφορτιστή ή Wallbox το 80% επιτυγχάνεται σε 2,5-3 ώρες. Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα ασχολείσαι μέσα στην ημέρα και θα φορτίζεις την 330e μόνο στο γκαράζ σου κάθε βράδυ. Πρέπει να το κάνεις για να έχει νόημα η αγορά της, διότι η οδήγηση ενός αυτοκινήτου 1.700+ kg στην πόλη χωρίς τα «δωρεάν» χιλιόμετρα που σου δίνουν αρχικά οι μπαταρίες δεν είναι καλή για την τσέπη.
Αρκετοί θα επιλέξουν την 330e, όπως και άλλα επαναφορτιζόμενα υβριδικά, με αφορμή τις πρόσφατες, ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις για τη χρήση εταιρικών αυτοκινήτων που εκπέμπουν κάτω από 49 g CO2/km. Και εφόσον τη φορτίζουν τακτικά, θα τους ανταμείψει με ασυναγώνιστη οικονομία στην καθημερινή χρήση σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον. Αν η ιδέα της καθημερινής φόρτισης δεν σε ενθουσιάζει ή αν ψάχνεις μια 3άρα κυρίως για να κάνεις απολαυστικά, μακρινά ταξίδια, μια 320d είναι καλύτερη επιλογή. Άλλωστε από τον ερχόμενο Απρίλιο θα εξηλεκτριστεί κι εκείνη, με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V.
Τι λέει το DRIVE
Ιδανική για να συνηθίσεις τη χρήση πρίζας καθημερινά, χωρίς να χρειαστεί να απαρνηθείς τις χάρες ενός σπορ βενζινοκίνητου σεντάν ή να ζήσεις με την περιορισμένη αυτονομία ενός ηλεκτρικού.
Τιμή Από €52.650
Τεχνολογία 1.998 cc, άμεσος ψεκασμός, Valvetronic, twin-scroll τούρμπο, 184 PS/5.000-6.500 rpm, 300 Nm/1.350-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 113 PS/3.170 rpm και 265 Nm/0-3.170 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 252 PS (292 με XtraBoost), 420 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,9”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση* 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 Aπό 37 g/km (NEDC)
Διαστάσεις 4.709 x 1.827 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 375 lt
Βάρος 1.740 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης