Όσο κι εάν οι πωλήσεις της μεσαίας κατηγορίας -και όχι μόνο- παραδίνονται στα SUV, μια BMW 3 Series πάντα θα έχει τεράστιο ειδικό βάρος και σημασία. Ο εδώ και 45 χρόνια στυλοβάτης των πωλήσεων της εταιρείας από το Μόναχο έχει λαμπρό παρελθόν κι ένα σήμερα που, για να το πω με δυο λόγια, αποτυπώνει το πόσο έχουν προοδεύσει τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Η τελευταία γενιά που παρουσιάστηκε το 2018, έκανε αίσθηση με την αρτιότητά της σε κάθε επίπεδο. Και παρότι η ουσία της δεν είχε ανάγκη από καμία ανανέωση, το μάρκετινγκ έχει πλέον παγιώσει την τακτική ενός φρεσκαρίσματος στο μέσον του κύκλου ζωής κάθε μοντέλου. Έτσι, η ανανεωμένη εκδοχή παρουσιάστηκε επίσημα τον Μάιο του 2022 μα, λόγω των καθυστερήσεων στις παραδόσεις των καινούργιων αυτοκινήτων, μόλις τώρα έφτασε στα χέρια μας μια BMW 320d.
Δύσκολα μπορείς από μόνος σου να εντοπίσεις τις εξωτερικές διαφορές χωρίς «σκονάκι», ωστόσο έχοντας μελετήσει το press kit σιγά σιγά γίνονται σαφείς. Αυτό που θα ξεχωρίσεις περισσότερο τελικά είναι τα πιο λεπτά -στάνταρ φουλ LED- φώτα, αντί τη νέα γρίλια και το εντονότερα ανάγλυφο της μάσκας και το περισσότερο μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα.
Με τον δίλιτρο ντίζελ κινητήρα, η νέα 3άρα μετατρέπεται σε μια μπερλίνα με την οποία θέλεις να φτάσεις στην άλλη άκρη της Ευρώπης μονορούφι.
Στάνταρ είναι και το μαύρο περίγραμμα των παραθύρων ενώ πίσω υπάρχουν λιγότερα άβαφα τμήματα. Η χρωματική παλέτα έχει εμπλουτιστεί με τρεις νέες αποχρώσεις του γκρι και μια του μπλε, και οι από 17” πλέον ζάντες αλουμινίου είναι στάνταρ παντού.
Διαφορές υπάρχουν και στο πακέτο M Sport που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, με νέα γρίλια και ζάντες διαμέτρου 18”. Έχει προστεθεί μάλιστα ακόμα ένα πακέτο, το M Sport Pro, που δίνει πιο γυαλιστερό φινίρισμα στα μαύρα στοιχεία του «απλού» M Sport, πιο σκούρα φώτα και αναβαθμισμένα φρένα με κόκκινες δαγκάνες.
Η BMW εστιάζει επίσης σε πληροφορίες όπως ότι η κατασκευή της ανανεωμένης 3άρας πλέον ασπάζεται ολιστικά την έννοια της βιωσιμότητας. Από την προμηθευτική αλυσίδα έως την ενέργεια που χρησιμοποιείται στα εργοστάσια συναρμολόγησης και την ανακύκλωση, πριν και μετά τη ζωή του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, το μισό από το αλουμίνιο που χρησιμοποιείται πλέον είναι ανακυκλωμένο, το ίδιο και το 16% του θερμοπλαστικού.
Συνεχίζοντας με τις διαφορές, η βασικότερη εντοπίζεται στο ταμπλό και μάλλον θα δικαιολογούσε από μόνη της την ανανέωση. Είναι το BMW Curved Display, όπως ονομάζει η εταιρεία το κυρτό πάνελ που φιλοξενεί μια ψηφιακή οθόνη 12,3” για τον πίνακα οργάνων και άλλη μια 14,9” για το infotainment.
Με τη σειρά του αυτό σημαίνει τελείως νέα προσέγγιση στη λογική της επικοινωνίας και ελέγχου του αυτοκινήτου. Η νέα τάξη πραγμάτων ονομάζεται BMW Operating System 8 και ρίχνει το βάρος στις φωνητικές εντολές και στις χειρονομίες, με τους φυσικούς διακόπτες να έχουν ελαχιστοποιηθεί και να έχoυν πάρει μερίδιο από το ειδικό βάρος του περιστροφικού χειριστηρίου του iDrive που όλοι αγαπήσαμε.
Εντυπωσιακή και άρτια εκτελεσμένη συνταγή. Όμως όσο εξοικειωμένος κι αν είσαι με τα γκάτζετ και την τεχνολογία είναι μάλλον απίθανο να υπερθεματίσεις για αυτή την αλλαγή συγκριτικά με το πλήρως διαισθητικό iDrive που άνοιγε από μόνο του όλες τις πόρτες επικοινωνίας χωρίς καν να χρειαστεί να τις χτυπήσεις.
Ωστόσο όσο αυστηρός κι εάν θέλεις να είσαι, αυτή είναι η μόνη παραχώρηση που θα κληθείς να κάνεις αναφορικά με αυτό το αυτοκίνητο. Η σοβαρότητα που χαρακτηρίζει την 3άρα είναι τόση που σε γεμίζει με μια απροσδιόριστη απόλαυση αναφορικά με κάθε τι που αφορά στο αυτοκίνητο. Ακόμα και αφού μάθεις ότι η βασική τιμή της 320d είναι €53.400…
Η απτή ποιότητα είναι κορυφαία μέχρι και στα κρυφά σημεία, με τη αίσθηση ότι κάποιος έχει σκεφτεί την κάθε λεπτομέρεια να είναι πανταχού παρούσα και να σε δικαιώνει για την επιλογή σου. Το ίδιο κάνει η άψογη θέση οδήγησης από την οποία νιώθεις να γίνεσαι ένα με ένα γρανιτένιο πλαίσιο που έχει τη μάζα ιδανικά ζυγισμένη και μια εντυπωσιακά στιβαρή αίσθηση για σημαία.
Όσο για το πίσω κάθισμα, η διαμήκης τοποθέτηση του κινητήρα και το μεγάλο τούνελ μετάδοσης σημαίνουν ότι ο διαθέσιμος χώρος δεν εντυπωσιάζει, μα ούτε και θα λείψει από έναν κανονικού αναστήματος οδηγό με τρεις συνεπιβάτες. Υπάρχουν επίσης επαρκείς χώροι για μικροπράγματα, αν και οι περίεργοι θα ήθελαν αντιολισθητική επένδυση στη θήκες των θυρών. Τώρα, σε κάθε κάπως δυνατό φρενάρισμα ή επιτάχυνση, ακούς το περιεχόμενό τους να γλιστρά στο πλαστικό.
Η BMW δεν ανακοινώνει αλλαγές στα μηχανικά μέρη και στα τεχνικά χαρακτηριστικά, πέραν του ότι πλέον όλες οι 3άρες είναι εφοδιασμένες με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF και paddles χειροκίνητων αλλαγών. Και ότι οι εκδόσεις PHEV απέκτησαν συμβατότητα με το σύστημα τετρακίνησης xDrive που λειτουργεί με πολύδισκο συμπλέκτη και μεταβάλλει συνεχώς το ποσοστό της ροπής που φτάνει στους εμπρός τροχούς.
Για την περίπτωσή μας ωστόσο, η κίνηση μεταδίδεται μόνο πίσω. Και κάτω από το μακρύ καπό σηκώνει τα μανίκια ο δίλιτρος ντίζελ που με τη βοήθεια της τελευταίας λέξης της εφαρμοσμένης τεχνολογίας στο πετρέλαιο και δύο τούρμπο, αποδίδει 190 PS με 400 Nm. Περισσότερο από επαρκή νούμερα για σβέλτες επιδόσεις. Εξακολουθεί να έχει τη συνδρομή της άψογης κλιμάκωσης των οκτώ σχέσεων του ενός απολαυστικά πολιτισμένου μα και έξυπνου κιβωτίου, αντάμα με το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα με 11 PS.
Την ύπαρξη του τελευταίου πάντως, δεν την αντιλαμβάνεσαι ούτε καν στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αφού έτσι κι αλλιώς το μοτέρ έχει αμελητέα υστέρηση στο να διαβάζει την πίεση στο δεξί πεντάλ με τη δε κατανάλωση να είναι σχεδόν απίστευτα χαμηλή. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια βλέπεις χαμηλά 6άρια, ενώ η μέση τιμή μετρήθηκε λίγο κάτω από τα 7 lt/100 km, αισθητά κάτω από το μοντέλο πριν από την ανανέωση.
Με αυτόν τον κινητήρα, η 3άρα μετατρέπεται σε μια μπερλίνα με την οποία θέλεις να φτάσεις στην άλλη άκρη της Ευρώπης μονορούφι. Η ανάρτηση είναι σαφώς σφιχτή και με μικρή διαδρομή, μα έχει κορυφαία ποιότητα λειτουργίας, απορροφώντας πειθήνια τις λογικές κακοτεχνίες ακόμα και με το πακέτο M Sport. Οπότε τελικά οι μεγάλοι τροχοί δεν ζημιώνουν καθόλου την κύλιση και το ταξίδι είναι μια υπόθεση που πραγματικά δεν θέλεις να τελειώσει.
Εκτός από εξαιρετικός ταξιδευτής, η 320d είναι επίσης ιδανική παρέα σε πιο σπορ πεδίο δράσης. Ανάλαφρη, τέλεια ζυγισμένη και απολαυστικά ακριβής, δεν γέρνει σχεδόν καθόλου και απλώνει τη δύναμή της στον δρόμο με μαεστρία και δυναμική ισορροπία που χτίζει αυτοπεποίθηση.
Με τον ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας ενεργοποιημένο ουσιαστικά δεν καταλαβαίνεις ότι κουμαντάρεις ένα πισωκίνητο μοντέλο. Ακόμα κι αν τον απενεργοποιήσεις -και ξέρεις τι κάνεις, μπορείς να κινείσαι στο όριο χωρίς δράματα. Το εμπρός σύστημα είναι σωστά ακονισμένο και, παρότι το τιμόνι δεν έχει την τέλεια πληροφόρηση, απολαμβάνεις σοβαρά την όλη εμπειρία. Εάν το παρακάνεις, η υποστροφή είναι συνήθως η αντίδραση, με τον έλεγχο να διατηρείται εύκολα.
Μια καλοστημένη μπερλίνα με τον κινητήρα εμπρός και την κίνηση πίσω θα είναι πάντα εγγύηση για οδηγική ευχαρίστηση. Ωστόσο ο τρόπος που η ανανεωμένη 3άρα συνδυάζει την ικανότητα στο ταξίδι και τη σπορ οδήγηση έχει πολλά να πει.
Το άγγιγμα της ανανέωσης πήρε το καλό και το έκανε ακόμα καλύτερο στα σημεία, δίνοντας ένα άψογα εκτελεσμένο σε όλους τους τομείς premium σπορ σεντάν που δεν χαρίζει κάστανα σε κανέναν.
BMW 320d | |
Τι λέει το DRIVE | |
Η 3άρα απέκτησε πιο σύγχρονη ψηφιακή υπόσταση και βελτιώθηκε στα σημεία παραμένοντας ένα άψογα εκτελεσμένο premium σπορ σεντάν που απολαμβάνεις τόσο στο ταξίδι όσο και σε πιο σπορ πεδίο. | |
Τιμή | από €53.400 |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας πετρελαίου 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, δύο τούρμπο σε σειρά (το μικρότερο VGT), ηλεκτρικό μοτέρ 11 PS, μπαταρία 0,53 kWh, κίνηση πίσω, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων |
Απόδοση | 190 PS/4.000 rpm, 400 Nm/1.750-2.400 rpm |
Διαστάσεις | 4.713 x 1.827 x 1.440 mm |
Χώρος αποσκευών | 480 lt |
Βάρος | 1.570 kg |
Επιδόσεις | |
0-100 km/h | 6,9" |
Τελική ταχύτητα | 235 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 6,7 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 127-144 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή, *Μέτρηση DRIVE | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |