Test drive: BMW 218i Gran Coupé

Test drive: BMW 218i Gran Coupé

Η νέα 2 Gran Coupé εμπλουτίζει πετυχημένα την γκάμα της BMW και βάζει σε σκέψεις τον ανταγωνισμό.

Η BMW συνεχίζει να επενδύει στις κόμπακτ κατηγορίες με λανσαρίσματα εντελώς νέων μοντέλων που δεν είχαν προκατόχους. Το νεότερο από αυτά είναι η νέα 2 Gran Coupé. Βασίζεται στην νέα, προσθιοκίνητη, γενιά της Σειράς 1 και όπως όλες οι BMW που ανήκουν στην ζυγή Σειρά (4, 6 και 8), έχει αμάξωμα με κουπέ αναλογίες. Όμως καθότι Gran Coupé είναι παράλληλα και 4θυρη. Το εμπρός μέρος έχει έρθει αυτούσιο από τη νέα Σειρά 1 και όπως είναι λογικό, το πίσω ακολουθεί μια εντελώς διαφορετική γραμμή.

Η οροφή είναι επικλινής, τα παράθυρα δεν έχουν πλαίσιο και οι ώμοι φούσκωσαν, με τον τρίτο όγκο να δένει πολύ αρμονικά στο σύνολο. Διαφορετικά είναι και τα φανάρια τα οποία ενώνονται με μια μαύρη διακοσμητική φάσα και τονίζει το πλάτος του αμαξώματος. Και για όποιον δεν το έχει καταλάβει ακόμα, στόχος του νέου μοντέλου δεν είναι άλλος από τα Audi A3 Sedan και Mercedes-Benz CLA Coupé.

Μικρή στο μάτι
Οι διαστάσεις της βρίσκονται στην καρδιά της κατηγορίας των κόμπακτ premium σπορ σεντάν (4,53 m μήκος), αλλά η ιδιαίτερη σχεδίαση κρύβει επιμελώς το μέγεθος. Οι χώροι που προσφέρει θα βολέψουν επαρκώς τέσσερις ενηλίκους (2,67 m μεταξόνιο), αλλά σε περίπτωση που την αγοράσεις με ηλιοροφή όπως του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι ψηλοί, πίσω θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για το κεφάλι τους. Το πορτμπαγκάζ είναι μεγαλύτερο κατά 50 lt (σύνολο 430 lt) από αυτό της Σειράς 1 και είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο, με διπλό πάτωμα και γάντζους για τις χειραποσκευές. Όπως συνηθίζεται σε αυτά τα αμαξώματα όμως,το άνοιγμα είναι μικρότερο από ένα χάτσμπακ.

Η εικόνα της καμπίνας δεν διαφέρει από αυτή της Σειράς 1. Αυτό μεταφράζεται σε κορυφαίο επίπεδο ποιότητας υλικών και μονταρίσματος, το σωστό γι' αυτήν την απαιτητική κατηγορία. Η συνολική αίσθηση μπορεί να διαφοροποιηθεί αρκετά ανάλογα με το πορτοφόλι του αγοραστή, ο οποίος μπορεί να φτιάξει την 2 Gran Coupé ακριβώς στο γούστο του. Το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων είναι από τα καλύτερα της αγοράς, όταν δε, συνδυάζεται με τις μεγάλες οθόνες των 10,25” του συστήματος Live Cockpit Professional, ο οδηγός λαμβάνει απεριόριστη πληροφορία με πολύ εύκολο τρόπο.

BMW 218i Gran Coupe Interior

Η γκάμα κινητήρων της νέας 2 Gran Coupé αποτελείται προς το παρόν από δύο εκδόσεις βενζίνης και δύο πετρελαίου. Η 218i με τον 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo είναι η βάση για την βενζίνη. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, ενώ έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία για την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική. Οι καμπύλες της απόδοσης είναι εντυπωσιακές, με 140 ίππους από τις 4.600 έως τις 6.500 rpm και 220 Nm από τις 1.480 έως τις 4.200 rpm.

Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων (+€2.016), όπως στο αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Πέρα από τα προγράμματα Sport, Normal και Eco Pro που επεμβαίνουν στο γκάζι, στον κινητήρα και στο σύστημα διεύθυνσης, το DCT διαθέτει σπορ πρόγραμμα λειτουργίας και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας από τον λεβιέ και όχι μέσω paddles στο τιμόνι. Ο συνδυασμός είναι καλοκουρδισμένος και αναδεικνύει το μεγάλο εύρος απόδοσης του κινητήρα.

Οι επιδόσεις που ανακοινώνει η BMW επιβεβαιώνουν την αίσθηση, με τη διαδικασία 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 8,7” και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 215 km/h. Οι αλλαγές σχέσεων είναι σβέλτες και το kickdown είναι άμεσο. Μόνη παραφωνία αποτελεί το σύστημα stop/start που κάποιες φορές βάζει τον κινητήρα σε λειτουργία με περισσότερο κραδασμό από το συνηθισμένο. Η κατανάλωση είναι αρκετά ευαίσθητη και έχει μεγάλο εύρος διακύμανσης ανάλογα με το πόσο ευγενικός είσαι με το γκάζι. Με οικονομική οδήγηση στο πρόγραμμα Eco Pro που έχει και λειτουργία ελεύθερου τροχασμού βλέπεις τιμές ακόμα και κοντά στα 7 lt/100 km, ενώ στο άλλο άκρο θα δεις και 9άρια.

Καθαρόαιμη BMW
Στον δρόμο, η νέα 2 Gran Coupé θυμίζει τη Σειρά 1. Λογικό, μιας και μοιράζονται τα ίδια μηχανικά μέρη με πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων σε όλες τις εκδόσεις κινητήρα και εξοπλισμού. Το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε είχε τη στάνταρ ρύθμιση ανάρτησης που ελέγχει υποδειγματικά το 4θυρο κουπέ αμάξωμα. Υπάρχουν ακόμα μια σπορ ρύθμιση καθώς και επιλογή για ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

BMW 218i Gran Coupe

Οι αντιδράσεις στο δίκτυο της περιφέρειας είναι πολύ ώριμες, χάρη στο μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και στο πολύ καλό ζύγισμα. Βέβαια, σημαντικό ρόλο παίζει και το σύστημα ARB που προέρχεται από το ηλεκτρικό i3s και ελέγχει την πρόσφυση των τροχών και την παροχή ισχύος πιο γρήγορα, χωρίς να αλλοιώνει την αίσθηση που απολαμβάνει ο οδηγός. Στην πόλη, η άνεση ακόμα και με τους 18άρηδες τροχούς του Luxury Pack δεν επηρεάζεται αρνητικά, ενώ στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει με ευθυβολία, αλλά και με έναν ελαφρύ αεροδυναμικό θόρυβο που δημιουργεί η απουσία πλαισίου από τα παράθυρα.

Η τιμής της νέας 218i Gran Coupé έχει καθοριστεί στις €31.900 με χειροκίνητο κιβώτιο και κρίνεται ανταγωνιστική για την κατηγορία. Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού είναι καλό και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων ID6 με οθόνη 8,8”, αισθητήρα βροχής και φώτων, προειδοποίηση πρόσκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας και σύστημα ελέγχου κόπωσης οδηγού, δερμάτινο τιμόνι με ενσωματωμένες πολλαπλές λειτουργίες, ζάντες αλουμινίου 16” κ.ά. Βέβαια, υπάρχει μια ατελείωτη λίστα αξεσουάρ καθώς και πακέτα εξοπλισμού, με τιμή που ξεκινά από τις €1.033 (Advantage) για να διαμορφώσεις τη 2 Gran Coupé όπως σου ταιριάζει.

Διαμόρφωσε τη δική σου Σειρά 2 Gran Coupé στον configurator της BMW

Τι λέει το DRIVE
Η νέα 2 Gran Coupé αποτελεί μια δυναμική και ξεχωριστή σχεδιαστικά προσθήκη στην premium κόμπακτ κατηγορία που θα βολέψει με πολύ στιλ τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.
Τιμή Από €31.900 (€33.916 με αυτόματο)
Τεχνολογία Kινητήρας βενζίνης 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
Απόδοση 140 PS/4.600-6.500 rpm, 220 Nm/1.480-4.200 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,7”
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 123 g/km (WLTP: 131 g/km)
Διαστάσεις 4.526 x 1.800 x 1.420 mm
Χώρος αποσκευών 430 lt
Βάρος 1.350 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube