Aν σου αρέσει να περνάς απαρατήρητος με το αυτοκίνητο που οδηγείς, τότε το Audi Q8 δεν είναι το αυτοκίνητο που πρέπει να επιλέξεις.
Άκρως εντυπωσιακό το Q8 ξεχωρίζει όχι μόνον για την πολυτέλεια αλλά και για τις τεχνολογικές καινοτομίες. Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας των SUV της Audi ενσωματώνει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που καθιέρωσαν τα αυτοκίνητα από το Ingolstadt στη συνείδηση του κοινού ως premium προϊόντα.
Εμείς δοκιμάζουμε τη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 3λιτρο, 6κύλινδρο κινητήρα των 340 ίππων που ακούει στο κωδικό όνομα «55 TFSI Hybrid quattro tiptronic».
Θα αναλύσουμε παρακάτω τι σημαίνει το καθένα από τα συστατικά του ονόματος καθώς προς το παρόν θα ασχοληθούμε με το «φαίνεσθαι».
Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, το Ingolstadt αποζημιώνει τους βενζινοαίματους φαν των premium μεγάλων SUV με το Audi Q8 55 TFSI Hybrid quattro tiptronic
Εξωτερικά, σήμα κατατεθέν του νέου Audi Q8 είναι η νέα μάσκα Singleframe με τα οκταγωνικά μοτίβα. Αυτή η μάσκα το διαχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέλα της Audi, παραμένοντας όμως άμεσα αναγνωρίσιμο. Οι αλλαγές συνεχίζονται με την ελαφρώς αναθεωρημένη γρίλια της μάσκας με το νέο σήμα της γερμανικής φίρμας και τον προφυλακτήρα με τις μικρές ανανεώσεις. Και τα δύο έρχονται να προσθέσουν μια πιο δυναμική όψη στο γερμανικό SUV, αλλά περισσότερο ο δεύτερος με τους νέους αεραγωγούς.
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στο κομμάτι των φώτων. Μπορεί οι προβολείς LED υψηλής έντασης να είναι κομμάτι του βασικού εξοπλισμού, ωστόσο για πρώτη φορά είναι διαθέσιμη η αναβάθμιση σε HD Matrix LED - προαιρετικά. Αυτή η επιλογή επωφελείται από ένα λέιζερ στη μεγάλη σκάλα που ενεργοποιείται σε ταχύτητα άνω των 70 km/h.
Ανάλογα πάντα με τις προτιμήσεις του, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει όποια φωτεινή υπογραφή επιθυμεί, καθώς τα ψηφιακά φώτα ημέρας του προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα.
Διακριτικές αλλαγές παρατηρούνται και στο πίσω μέρος. Η Audi εισήγαγε για πρώτη φορά στα πίσω φανάρια του Q8 την τεχνολογία OLED, μονάδες που ενώνονται μεταξύ τους μέσω μιας λεπτής φωτεινής μπάρας. Μάλιστα, τα πίσω φώτα συνεργάζονται και με τα συστήματα ασφαλείας που υπάρχουν σε αφθονία στο Q8. Συγκεκριμένα, όταν ένα αυτοκίνητο πλησιάσει σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων, τα φώτα ανάβουν προειδοποιώντας για τη μικρή απόσταση μεταξύ των αυτοκινήτων -βάρδα μη νομίζει ο ανεγκέφαλος που πλησιάζει τόσο πως του κάνεις brake-check.
Με μήκος που αγγίζει τα πέντε μέτρα, πλάτος σχεδόν δύο και ύψος 1,71 mm, το Audi Q8 είναι από τα μεγαλύτερα SUV της αγοράς. Ωστόσο, η κεκλιμένη γραμμή της οροφής του προσδίδει έναν ιδιαίτερο σπορ χαρακτήρα και δεν είναι «τετράγωνο κουτί» όπως κάποια άλλα SUV. Αυτός ακριβώς ο χαρακτήρας υπογραμμίζεται και από κάποιες άλλες λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα οι πόρτες χωρίς πλαίσιο.
Στο εσωτερικό, τα υλικά είναι προσεγμένα και ποιοτικά με τη συναρμογή να υπακούει στις υψηλές προδιαγραφές της μάρκας. Σύννομη με τις επιταγές των καιρών είναι και η εικόνα που αντικρύζει ο οδηγός. Δύο μεγάλες ευκρινείς οθόνες φιλοξενούν όλες τις πληροφορίες για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Στο κέντρο του ταμπλό έχουμε αυτήν του infotainment με διαγώνιο 10,1 ίντσες. Το λογισμικό MMI έχει όλες τις γνωστές λειτουργίες και πλέον μπορεί να τρέξει εφαρμογές που προέρχονται από τρίτους, όπως για παράδειγμα Spotify ή Amazon Music.
Κάτω από αυτήν την οθόνη υπάρχει και μια ακόμη 8,6 ιντσών, από την οποία ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τον κλιματισμό και άλλες λειτουργίες, όπως το Hill Descent Control, το stop/start ή την απενεργοποίηση των οθονών για πιο ξεκούραστη οδήγηση το βράδυ.
Τέλος, ο πίνακας οργάνων αποτελεί την τρίτη οθόνη του Q8 με πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Εδώ πρέπει να πούμε ότι το Audi Virtual Cockpit έχει αποκτήσει βελτιωμένα και ευκρινέστερα γραφικά.
Σε ό,τι αφορά στους χώρους, οι διαστάσεις του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των τριών μέτρων δεν αφήνουν αμφιβολίες για το τι θα συναντήσουν οι επιβάτες. Ενώ λοιπόν για τους εμπρός ο άπλετος χώρος είναι αναμενόμενος, την ίδια καλή αντιμετώπιση θα έχουν και οι πίσω. Με άπλετο χώρο για τα γόνατα και λιγότερο για το κεφάλι, ειδικά αν είσαι 1,90+ οπότε θα αντιληφθείς ότι το αυτοκίνητο έχει χαμηλή οροφή. Ωστόσο, το μεγάλο τούνελ μετάδοσης σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό των πίσω θέσεων δεν ενδείκνυνται για έναν τρίτο, ειδικά αν πρόκειται να φιλοξενηθεί εκεί για μεγάλη απόσταση.
Μπορεί ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης καλά να κρατεί, όμως η Audi (όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές) δεν έχει απεμπολήσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Έτσι κάτω από το καπό αυτού του Q8 (υπάρχει και η έκδοση 50 TDI Hybrid quattro tiptronic για τους λάτρεις του ντίζελ) ζει το μοτέρ V6 3.0 TFSI των 340 ίππων.
Για να ενισχύσει την αποδοτικότητα, η Audi το συνταίριαξε με ένα 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα που βοηθά το stop/start να λειτουργεί πιο ήπια. Επιπλέον δίνει τη δυνατότητα για ελεύθερο τροχασμό, σβήνοντας τον κινητήρα για έως 40” και για ταχύτητα μεταξύ 55 και 160 km/h, μόλις ο οδηγός πάρει το πόδι του από το γκάζι.
Σε κάθε περίπτωση ο 6κύλινδρος 3.0 TFSI είναι βελούδινος σε λειτουργία, με τον ήχο του να σε γυρίζει πίσω στις καλές εποχές της αυτοκίνησης. Το αυτόματο 8άρι σασμάν tiptronic αναλαμβάνει να στείλει τη ροπή των 500 Nm στον εμπρός και στον πίσω άξονα με -τι άλλο;- σύστημα τετρακίνησης quattro. Πρόκειται για μόνιμη τετρακίνηση που υπό κανονικές συνθήκες μοιράζει τη ροπή 40:60, εμπρός πίσω. Που ανάλογα με τις ανάγκες, μπορεί να κατανεμηθεί έως και 70% εμπρός ή 85% πίσω.
Παρά τους 2,1 τόνους του αυτοκινήτου, ο 3λιτρος V6 δίνει εξαιρετικές επιδόσεις, με τα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 5,9” και την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h.
Το τίμημα το πληρώνεις στο βενζινάδικο, καθώς παρά τις προσπάθειές μας δεν καταφέραμε να ρίξουμε την ένδειξη της κατανάλωσης κάτω από τα 15 lt/100 km. Αντίθετα αν θελήσεις για λίγο να απολαύσεις τις αρετές του μοτέρ, θα δεις την ένδειξη να εκτοξεύεται ακόμη και κοντά στα 20 lt/100 km. Ευτυχώς το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 85 λίτρων, δίνοντας αυτονομία κοντά στα 700 km σε μικτή χρήση.
Μπορεί κάτω από τις 2.000 rpm ο κινητήρας να τεμπελιάζει αλλά αν περάσεις αυτό το όριο… ποιος σε πιάνει! Σε κάθε περίπτωση το Audi Q8 είναι φτιαγμένο για να καταπίνει χιλιόμετρα. Μπορεί να σε πάει από την Αθήνα στην Αλεξανδρούπολη ξεκούραστο και ατσαλάκωτο και αυτό είναι το μεγάλο του προσόν.
Ωστόσο μπορεί να ανταποκριθεί εξίσου καλά και σε άλλες διαδρομές ακόμη και σε εκτός δρόμου περιπλανήσεις -με άλλα λάστιχα. Πολύτιμος σύμμαχος σε αυτό είναι τα προγράμματα οδήγησης που διαθέτει και τα οποία προσαρμόζουν την αερανάρτηση στις συνθήκες του δρόμου.
Στη βασική ρύθμιση, η απόσταση από το έδαφος είναι 20,5 πόντους, αλλά αν επιλέξεις το πρόγραμμα Dynamic αυτή μειώνεται κατά 4 cm και ρυθμίζει ανάλογα και τη σκληρότητά της. Στο πρόγραμμα Offroad και με ταχύτητα έως 30 km/h, η αερανάρτηση μεγαλώνει την απόσταση από το έδαφος κατά πέντε πόντους σε σχέση με τη βασική ρύθμιση, φτάνοντας τα 25,5 cm.
Σε όλες τις περιπτώσεις η πρόσφυση είναι κορυφαία. Όμως και όπως είπαμε και πιο πάνω, το Audi Q8 δεν είναι φτιαγμένο για να πηγαίνεις τέρμα γκάζι σε στριφτερούς δρόμους. Ανεξάρτητα αν ακόμη και εκεί θα τα καταφέρει περίφημα, αυτό που σου ζητά είναι να το βγάλεις στον αυτοκινητόδρομο. Ωστόσο μπορείς να απολαύσεις στο μέτρο του δυνατού και μια ορεινή διαδρομή, να βάλεις το κιβώτιο σε χειροκίνητη λειτουργία και να πατώντας πάνω στο στιβαρό πλαίσιο, στα δυνατά φρένα και στο ακούραστο μοτέρ.
Με τιμή που ξεκινά από τις €114.900, το Audi Q8 55 MHEV TFSI quattro Tiptronic προσφέρει πρώτα και κύρια κύρος. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε την ποιότητα, την άνεση, την τεχνολογία, την οδηγική ευχαρίστηση, τους χώρους και πολλά άλλα ων ουκ έστι τέλος. Κάποιος είπε, «μα καίει πολύ». Όταν έχεις υπογράψει μια επιταγή των €114.900 λίγο σε νοιάζει η επίσκεψη στο βενζινάδικο. Άλλωστε και ο ανταγωνισμός του καίει. Διαφορετικά υπάρχει κι άλλο Q8 που καίει λιγότερο ορυκτό καύσιμο… Το ντίζελ Q8 50 TDI Hybrid quattro tiptronic, πιο φθηνό, πιο αποδοτικό και με λιγότερα TK.
Audi Q8 55 TFSI Hybrid quattro tiptronic | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Ο ορισμός του premium SUV με έναν κινητήρα που δεν υπακούει στις επιταγές των καιρών αλλά προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση και χαμόγελα στον οδηγό του. | ||
Τιμή | Aπό €114.900 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης, 2.995 cc, V6, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, ηλεκτρικό σύστημα 48V, ηλεκτρομοτέρ 16 PS, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,48 kWh, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων tiptronic | ||
Απόδοση | 340 PS/5.000-6.400 rpm, 500 Nm/1.370-4.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.992 x 1.995 x 1.697 mm | ||
Πορτμπαγκάζ | 605-1.755 lt6 lt | ||
Βάρος | 2.095 kgg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 5,6" | ||
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 15 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 236 g/km | ||
Τιμές κατασκευαστή - *Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης |