Στις αρχές του 2019, η Audi έφερε στην ελληνική αγορά το πρώτο μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, που είχε παρουσιαστεί λίγους μήνες νωρίτερα. Προφανώς δεν στόχευε σε υψηλά νούμερα πωλήσεων, αλλά να δηλώσει «παρών» στο ηλεκτρικό αύριο της αυτοκίνησης που δειλά δειλά ανέτειλε. Το πρώτο e-tron ήταν επί της ουσίας ένα «statement», μια επίδειξη δύναμης και τεχνολογίας του Ingolstadt προς το κοινό και τους ανταγωνιστές του.
Τα χρόνια πέρασαν και η Audi πρόσθεσε στην γκάμα της και άλλα EV. Τα τελευταία δεν αποτελούν πλέον ένα… εξωτικό φρούτο της αγοράς και το ηλεκτρικό των Γερμανών έπαψε προ πολλού να είναι μια όαση στο «θερμικό» τοπίο των μεγάλων πολυτελών SUV. Παράλληλα λοιπόν με την ανανέωση του, κύριο μέλημα της Audi ήταν να του δώσει και ένα πιο συμβατικό όνομα, αντίστοιχο με αυτό που χρησιμοποιεί στα υπόλοιπα SUV της. Εγένετο λοιπόν η νέα ναυαρχίδα της φίρμας, το Audi Q8 e-tron.
Φυσικά, η δουλειά των μηχανικών και των λοιπών στελεχών της δεν περιορίστηκε στην μετονομασία. Προχώρησαν σε μια ουσιαστική ανανέωση του μοντέλου που ξεκινά από την εξωτερική εμφάνιση και φθάνει μέχρι τα κελιά της νέας μπαταρίας που είναι ενσωματωμένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου.
Εξωτερικά, το Q8 e-tron εναρμονίστηκε με την πιο σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της Audi και απέκτησε νέα μάσκα, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στο εμπρός μέρος και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Στο πίσω μέρος, εκτός από τα φώτα αλλαγές εντοπίζονται και στον προφυλακτήρα όπου σχηματίζεται πλέον ένας αεροδυναμικός διαχύτης.
Πέρα από το αισθητικό κομμάτι η Audi προχώρησε σε αυτές τις επεμβάσεις για να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την αεροδυναμική του μεγάλου SUV της, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να μειώνεται στη συγκεκριμένη έκδοση αμαξώματος (υπάρχει και το «κουπέ» Sportback) από το 0,28 στο 0,27.
Περνώντας στο εσωτερικό, οι αλλαγές στην πλειονότητά τους περιορίζονται σε νέες ταπετσαρίες και συνδυασμούς χρωμάτων, φωτισμού, αλλά και στην τόνωση του πολυτελούς χαρακτήρα, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, κλιματιζόμενα καθίσματα με μηχανισμό για μασάζ.
Το ταμπλό διατηρεί τα ποιοτικά και προσεγμένα σε συναρμολόγηση υλικά αλλά και τη διάταξη με τις τρεις οθόνες. Μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi virtual cockpit και δύο αφής στο κέντρο του ταμπλό. Η πρώτη με διαγώνιο 10,1’’ για το επίσης αναβαθμισμένο infotainment MMI και η δεύτερη για τα λοιπά συστήματα του αυτοκινήτου με διαγώνιο 8,6’’.
Την παράσταση βέβαια εξακολουθούν να κλέβουν οι «ψηφιακοί» εξωτερικοί καθρέπτες, με τους πολύ λεπτούς βραχίονες που φιλοξενούν από μια κάμερα στο τελείωμά τους. Η εικόνα τους προβάλλεται σε δυο OLED οθόνες 7,0’’, που είναι τοποθετημένες στα άκρα του ταμπλό. Απαιτούν διάστημα προσαρμογής καθώς έχουν μικρότερο εύρος και πρέπει να κοιτάς χαμηλότερα απ’ όσο έχεις συνηθίσει με τους κλασικούς εξωτερικούς καθρέπτες, αλλά οφείλουμε να σημειώσουμε ότι είναι ένα feature που ταιριάζει απόλυτα σε ένα όχημα που, εκτός των άλλων, αναλαμβάνει και τον ρόλο της τεχνολογικής βιτρίνας της εταιρείας του.
Με μήκος που ξεπερνά τα 4,9 m, το Q8 e-tron παραμένει ένα πολύ ευρύχωρο SUV ακόμα και για τα δεδομένα της κατηγορίας του, με αντίστοιχου μεγέθους χώρο αποσκευών. Η χωρητικότητα του τελευταίου φθάνει τα 569 lt, ενώ ένας ακόμα μικρός αποθηκευτικός χώρος 62 lt είναι διαθέσιμος κάτω από το μπροστινό καπό.
Περνώντας στις πιο ουσιαστικές αναβαθμίσεις, οφείλουμε να σταθούμε στην ανασχεδιασμένη συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου που απέκτησε μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα. Στην έκδοση Q8 55 e-tron που είχαμε στην διάθεσή μας αυξήθηκε στις 114 kWh από τις 95 kWh στο παρελθόν, με την ωφέλιμη να είναι πλέον στις 106 kWh. Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερη εμβέλεια που σύμφωνα με το πρότυπο WLTP φτάνει πλέον τα 576 km.
Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης βέβαια, η μέση κατανάλωση είναι υψηλότερη από τις 20,8 kWh/100 km που δηλώνει η Audi αλλά και πάλι αρκετά καλή, δεδομένου ότι μιλάμε για ένα μεγάλο SUV που στέλνει τον δείκτη της ζυγαριάς στα 2.585 kg. Στα χέρια μας και σε μεικτές συνθήκες ήταν στις 27,9 kWh/100 km. Νούμερο που μεταφράζεται σε λίγο παραπάνω από 400 km αυτονομίας.
Όσον αφορά τη φόρτιση, το Q8 55 e-tron έρχεται με ενσωματωμένο φορτιστή 11 kW και θα πρέπει να παραμείνει «πριζωμένο» σε ένα οικιακό Wallbox ή έναν δημόσιο φορτιστή για περίπου 11,5 ώρες. Υπάρχει η δυνατότητα αναβάθμισής του στα 22 kW, όπου σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος για μια πλήρη φόρτιση από το 0% μειώνεται στις 6 ώρες. Το καλό νέο είναι ότι η ταχυφόρτιση (DC) υποστηρίζει πλέον παροχή έως 170 kW, με την Audi να ανακοινώνει χρόνο φόρτισης από το 10% στο 80% της συνολικής χωρητικότητας σε μόλις 31’ ή 123 km αυτονομίας για ένα δεκάλεπτο στην πρίζα.
Την κίνηση του Q8 55 e-tron αναλαμβάνουν δύο ασύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες, ένας εμπρός κι ένας πίσω, που εντάσσουν το ηλεκτρικό SUV στην γκάμα των quattro μοντέλων της φίρμας. Μικροβελτιώσεις έχουν κάνει τα μοτέρ πιο αποδοτικά, με το πίσω άξονα να απαιτεί, σύμφωνα με την Audi, λιγότερη ενέργεια για να παράγει περισσότερη ροπή. Είναι το μοτέρ που αναλαμβάνει και το μεγαλύτερο έργο, καθώς το αυτοκίνητο είναι κατά βάση πισωκίνητο. Το εμπρός μοτέρ συνδράμει στην κίνηση μόνο σε συνθήκες μέγιστης επιτάχυνσης ή χαμηλής πρόσφυσης. Στην πράξη βέβαια ο οδηγός νοιώθει ότι βρίσκεται σε ένα μονίμως τετρακίνητο αυτοκίνητο που κατανέμει πολύ ομαλά τη ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς.
Με τη συνδυαστική ισχύ των ηλεκτροκινητήρων να αγγίζει τους 408 PS και τα 664 Nm ροπής, το Q8 55 e-tron δεν προβληματίζεται από τους 2,5 τόνους όταν εξαντλείς τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ και πιάνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 5,6’’. Έως τα 140-150 km/h η αίσθηση που αποκομίζεις είναι αυτή ενός πολύ δυνατού αυτοκινήτου, με άμεση απόκριση, που επιταχύνει αποφασιστικά είτε προσπερνάς είτε μαζεύεις την ευθεία μέχρι την επόμενη στροφή. Από εκεί και πάνω η δύναμη ξεθυμαίνει μέχρι να ενεργοποιηθεί ο κόφτης στα 200 km/h της τελικής ταχύτητας.
Στις πιο δυναμικές συνθήκες, ο οδηγός έχει σύμμαχό του το αναθεωρημένο σύστημα διεύθυνσης με την κοντύτερη κρεμαγέρα και τις νέες ρυθμίσεις στην υποβοήθηση, που έχουν βελτιώσει την πληροφόρηση που φτάνει στα χέρια. Από κοντά και η αερανάρτηση που συνεργάζεται με τα επτά διαφορετικά προγράμματα οδήγησης -Efficiency, Comfort, Dynamic, Auto, Allroad, Off-road και Individual- και ρυθμίζοντας το ύψος του αυτοκινήτου επιτρέπει στον οδηγό είτε να στρίβει με σχεδόν μηδενική κλίση είτε να προσεγγίζει με ασφάλεια ένα κακοτράχαλο δρόμο, αυξάνοντας την απόσταση από το έδαφος επιπλέον 7,6 cm από τα 17,6 της «default» ρύθμισης.
Η ανάρτηση είναι γενικά σφικτή, αλλά αυτό το αντιλαμβάνεσαι περνώντας από ανωμαλίες στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης της πόλης. Όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν η λειτουργία της ανεβάζει σε υψηλό επίπεδο την άνεση και σε συνδυασμό με την αθόρυβη κύλιση συνθέτουν την εμπειρία μετακίνησης που περιμένεις από ένα SUV της πολυτελούς κατηγορίας, ανεξάρτητα από αν καίει ρεύμα ή υγρό καύσιμο. Παρά την υψηλή άνεση όμως, το Q8 55 e-tron δε δείχνει πουθενά χαλαρό. Παρέχει άφθονη πρόσφυση και σταθερότητα και είναι περισσότερο ευέλικτο σε δρόμο με στροφές απ’ όσο εικάζεις αρχικά, βλέποντας τα σχεδόν πέντε μέτρα του να απλώνονται μπροστά σου.
Αν και πιο ικανό από το παρελθόν, το Q8 55 e-tron δεν είναι ένα όχημα που θα σε κερδίσει με το οδηγικό του ταμπεραμέντο. Στα €97.000 που κοστίζει η βασική έκδοση Advanced (€101.000 για την S-line) υπάρχουν πιο ενδιαφέρουσες επιλογές για όποιον θέλει να χαρεί την οδήγηση. Το μεγάλο ηλεκτρικό SUV της Audi απευθύνεται σε ένα κοινό όπου η τεχνολογία και η πολυτέλεια ιεραρχούνται ψηλά στη λίστα των «θέλω». Και για αυτό το κοινό, το νέο Audi Q8 55 e-tron παραμένει από πολλές απόψεις άψογο. Ειδικά τώρα που απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία, πολυτελέστερη εικόνα και ανέσεις στην καμπίνα και έκανε update τα τελευταία τεχνολογικά καλούδια του Ingolstadt σε λειτουργίες του infotainment ή τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού.
Με την έλευση και των υπόλοιπων Γερμανών κατασκευαστών στα μεγάλα ηλεκτρικά SUV, το μοντέλο της Audi δεν έχει πλέον να ανταγωνιστεί μόνο την Jaguar και την I-Pace. Αλλά η επιτυχημένη ανανέωσή του ήρθε την κατάλληλη στιγμή, ενισχύοντας τα προτερήματά του ώστε διατηρηθεί στον αφρό της κατηγορίας.
@drive.gr Audi Q8 55 e-tron quattro #drive #drivegr #testdrive #audi #audiq8etron #audiq855etron #electriccar #suv #bev #luxurycars #greece ♬ original sound drive.gr
Audi Q8 55 e-tron quattro | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | |
Αν κινείσαι σε αυτή την κατηγορία τιμής και θέλεις να κόψεις τις επισκέψεις στα βενζινάδικα, το νέο Audi Q8 55 e-tron είναι ένα τεράστιο SUV που θα ζήσεις πανεύκολα μαζί του απολαμβάνοντας άνεση και πολυτέλεια. | |
Τιμή | από €97.000 |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
Τεχνολογία | ΒEV, δυο ασύγχρονοι κινητήρες, εμπρός ηλεκτροκινητήρας 184 PS, 309 Nm, πίσω ηλεκτροκινητήρας 224 PS, 355 Nm, μπαταρία 114 kWh, ηλεκτρική τετρακίνηση, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης |
Συνδυαστική απόδοση | 408 PS, 664 Nm |
Διαστάσεις | 4.915 x 1.937 x 1.633 mm |
Χώρος αποσκευών | 569 lt |
Βάρος | 2.585 kg |
Επιδόσεις | |
0-100 km/h | 5,6" |
Τελική ταχύτητα | 200 km/h |
Μέση κατανάλωση | 27,9 lt/100 km* |
Ηλεκτρική αυτονομία | 410 km* |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km |
*Μετρήση DRIVE. | |
Φόρτιση | |
Συνεχές ρεύμα (DC), 10-80% της μπαταρίας | Έως 170 kW, από 31' |
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% της μπαταρίας | Έως 22 kW, από 6 ώρες |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |