Για τα κουπέ SUV, κατά κανόνα, η πιο εντυπωσιακή εικόνα έχει να κάνει με το πίσω μέρος.
Για το Q8 ωστόσο αυτό δεν αποτυπώνει όλη την αλήθεια. Για τον απλούστατο λόγο ότι εντυπωσιάζει από όπου κι εάν το κοιτάξεις. Δείχνοντας την επόμενη μέρα της εικόνα των Audi, έχει ως κυρίαρχο στοιχείο την οκτάγωνη μάσκα Singleframe η οποία λειτουργεί ως σημείο 0.
Γύρω από εκεί είναι χτισμένο όλο το αμάξωμα που, σύμφωνα με τους σχεδιαστές, έχει σαφείς αναφορές στο αρχέτυπο Quattro, κυρίως στην κλίση του πίσω παρμπρίζ και στο χείλος της πίσω πόρτας. Βασικό χαρακτηριστικό αποτελούν επίσης οι χωρίς πλαίσιο πόρτες, οι τεράστιοι τροχοί αλλά το φωτεινό φιλέτο που ενώνει τα πίσω φώτα όπως σε όλα τα σύγχρονα μεγάλα Audi.
Όπως και το Q7, το Q8 είναι χτισμένο στην πλατφόρμα MLB-Evo του Volkswagen Group, κάτι που σημαίνει τεράστιο μεταξόνιο, στα 2.995 mm. Το ίδιο το αμάξωμα είναι 6,6 cm μικρότερο σε μήκος από του Q7, 3,8 πιο χαμηλό και 2,7 cm πιο φαρδύ, κάτι που σε απόλυτα νούμερα σημαίνει 4.986 mm μήκος, 1.995 mm πλάτος και 1.705 mm ύψος.
Προφανώς μιλάμε για τεράστιο όγκο που πάντως κρύβεται αποτελεσματικά κάτω από μια δυναμική και σοφιστικέ εικόνα: Χωρίς να προκαλεί, σαφώς δεν περνά από πουθενά απαρατήρητη. Κάθε άλλο.
Δύο κόσμοι
Ίσως ακόμα πιο εντυπωσιακό να είναι το ταμπλό πάντως που, ενσωματώνοντας ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει, δεν έχει σχεδόν κανένα συμβατικό κουμπί.
Όλα τους έχουν αντικατασταθεί από δύο οθόνες αφής με διαδραστικό πάτημα, εκ των οποίων η μια βρίσκεται ψηλά και έχει διαγώνιο 10,1” και η δεύτερη από κάτω, με διαγώνιο 8,6”, από όπου χειρίζεσαι και ρυθμίζεις τα πάντα.
Στο κομμάτι της συνδεσιμότητας και της ψηφιακής τεχνολογίας, το Q8 διαθέτει ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει. Με αποκορύφωμα την επεξεργασία των φωνητικών εντολών που δίνεις με τεχνητή νοημοσύνη και τη δυνατότητα να αντικαταστήσεις το συμβατικό κλειδί του αυτοκινήτου με το android smartphone.
Όλα αυτά ακούγονται βουνό, θα το ανέβεις όμως χωρίς ταλαιπωρία εάν η επαφή σου με την τεχνολογία είναι καλή. Εάν δεν είναι, μάλλον θα μείνεις να το κοιτάζεις από χαμηλά.
Η σχεδίαση έχει για βάση τη μίξη του σοβαρού με το σύγχρονο, καλλιεργώντας μια απολαυστικά πολυτελή ατμόσφαιρα που η Audi ονομάζει luxury lounge. Οπότε δύσκολα θα ζητήσεις κάτι περισσότερο από αυτή την καμπίνα που έχει κορυφαία υλικά και άψογη συναρμολόγηση, ακόμα και στα δύσκολα σημεία.
Είναι στοιχεία που συμπληρώνονται ιδανικά από απίστευτα χαμηλό επίπεδο θορύβου και άψογη θέση οδήγησης που ρυθμίζεται ιδανικά για όλους. Υπάρχει επίσης τεράστιος χώρος ακόμα και για τέσσερις μεγαλόσωμους συνεπιβάτες και πολύ αναπαυτικό, συρόμενο πίσω κάθισμα που εγγυάται «πρώτη θέση» όπου κι εάν κάθεται κάποιος.
Εξίσου τεράστιος είναι και ο χώρος αποσκευών των 605 lt που έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και τεράστια πόρτα.
Η ώρα της τεχνολογίας
Προς το παρόν η μόνη έκδοση είναι η 50 TDI quattro, που κινείται από έναν εγκάρσια τοποθετημένο 3λιτρο V6 ντίζελ με μπλοκ από χυτοσίδηρο, καπάκια από αλουμίνιο και βάρος 190 kg.
Έχει την υποστήριξη ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48 volt που αποτελείται από μια έξτρα μπαταρία ιόντων Λιθίου και εναλλάκτη κινητήρα-γεννήτρια.
Σύμφωνα με την Audi μειώνει τη μέση κατανάλωση κατά 0,7 lt/100 km, το start/stop ενεργοποιείται από τα 22 km/h και κάτω, ενώ μεταξύ 55 και 160 km/h το Q8 μπορεί να ρολάρει έως και 40” με τον κινητήρα σβηστό. Η επανεκκίνηση γίνεται σε κάθε περίπτωση χωρίς να την καταλαβαίνεις, όπως συνολικά δεν καταλαβαίνεις ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Audi SQ7 TDI
Ο συνδυασμός του TDI με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι άψογος στη χαλαρή καθημερινή οδήγηση και οι σχέσεις ανεβαίνουν τόσο γρήγορα που το στροφόμετρο μένει κάτω από τις 2.000 rpm. Μόνο που εάν οδηγείς για ώρα νωχελικά, αργεί να κατεβάσει -εάν το ζητήσεις ευγενικά- σχέση ακόμα και στο πρόγραμμα Dynamic.
Θα πρέπει να πατήσεις πολύ πιο γενναία το γκάζι για να καταλάβεις ότι οι 286 PS και τα 62,1 kgm τα καταφέρνουν μια χαρά απέναντι στα 2.270 kg. Με 0-100 km/h σε 6,2”, 60-160 km/h σε 13,4” και 110-140 km/h σε 4,4”, είναι ξεκάθαρο ότι κινείσαι σβέλτα και προσπερνάς χωρίς πολλά πολλά.
Και χωρίς να καις υπερβολικά, αφού τα 10,5 lt/100 km που μετρήσαμε δεν είναι πολλά για τέτοιο αυτοκίνητο. Δύσκολα θα δεις πάνω από 12,0 lt/100 km, ταξιδεύεις σβέλτα με 10 και εάν το παλέψεις βλέπεις ακόμα και 7άρια.
Ωστόσο αυτά που εντυπωσιάζουν περισσότερο είναι το φρενάρισμα, το κράτημα και η κύλιση. Για το πρώτο, φροντίζουν κυρίως οι 6πίστονες εμπρός δαγκάνες και οι τεράστιοι αεριζόμενοι δίσκοι με αλουμινένιες καμπάνες και διάμετρο 375 mm. Μαζί φυσικά με τα θηριώδη Continental Sport Contact6 διάστασης 285/40 R22.
Το αποτέλεσμα είναι 100 km/h σε 36,1 m, χωρίς καμία κόπωση όσο κι εάν πιέσεις την κατάσταση. Και όταν έχεις απέναντί σου 2.270 kg αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο.
Μπορεί το Audi Space να αποτελείται κατά 15% από κράματα αλουμινίου, 23,7% από φύλλα αλουμινίου, 2,4% από αλουμινένιες δοκούς και 14,4% από χάλυβα κατεργασμένο με ψυχρό σοκ, ωστόσο ελαφρύ δεν το λες.
Το μισό αυτοκίνητο
Παρότι όμως φρενάρει όπως τα καλύτερα σπορ αυτοκίνητα, θα πρέπει να θυμάσαι ότι το Q8 δεν είναι στην πραγματικότητα ένα τέτοιο.
Έχοντας αυτό στο μυαλό, θα βρεις τον τρόπο που πατά στο δρόμο μια μάλλον ευχάριστη έκπληξη, τουλάχιστον εάν διαθέτει την προαιρετική προσαρμοζόμενη αερανάρτηση.
Καθότι δεν διατίθενται οι ενεργές αντιστρεπτικές του Q7, το αμάξωμα γέρνει όμως ο οδηγός δεν το αντιλαμβάνεται καν και η πρόσφυση δεν επηρεάζεται καθόλου. Διαθέσιμη είναι μόνο η ενεργή τετραδιεύθυνση, που πάντως δεν φάνηκε να λείπει από το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε.
Έτσι κι αλλιώς, το Q8 αποδεικνύεται απροσδόκητα ευέλικτο χάρη στο γρήγορο τιμόνι που έχει μεταβλητό λόγο και στο αμεσότατο εμπρός σύστημα που δεν υποστρέφει καθόλου σε κλειστά κομμάτια.
Είναι πιο πιθανό να ανοίξει λίγο την τροχιά του όταν το Q8 έχει αποκτήσει πολλή ορμή, τις λίγες στιγμές μέχρι το torque vectoring να τραβήξει τη μουσούδα στο εσωτερικό της στροφής και το κεντρικό διαφορικό να αντιδράσει, αλλάζοντας τη μοιρασιά της ροπής. Η βασική κατανομή είναι 40% εμπρός και 60% πίσω, με δυνατότητα να αγγίξει το 70% εμπρός ή το 85% πίσω.
Κατά βάση πάντως, η πλήρης δυναμική του Q8 ξεδιπλώνεται σε ανοιχτό δρόμο με υψηλή ταχύτητα. Σε τέτοιο πεδίο, η ανάρτηση που μέσα στην πόλη φαίνεται σφιχτή, αποδίδει εντυπωσιακά και απομονώνει πλήρως το αμάξωμα από το ανάγλυφο της ασφάλτου, δίνοντας ένα σχεδόν απίστευτο μίγμα σταθερότητας, στιβαρότητας και ησυχίας.
Ειδικά με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν σταματάει στο όριο της ασφάλτου. Με έως και 25,4 cm απόστασης από το έδαφος και πρόγραμμα offroad όταν υπάρχει η αερανάρτηση, το Q8 δύσκολα θα σταματήσει κάπου εάν έχει τα κατάλληλα λάστιχα.
Προφανώς δε φτιάχτηκε για κάτι τέτοιο, μπορεί όμως να το κάνει. Αυτό για το οποίο φτιάχτηκε είναι να σε μεταφέρει παντού «στον αφρό» και με απόλυτη ασφάλεια, κάτι για το οποίο εκτός των άλλων φροντίζει και μια ηλεκτρονική σουίτα συστημάτων που έχει για συντονιστή έναν υπολογιστή σε μέγεθος tablet και μερικές δεκάδες αισθητήρων να συλλέγουν δεδομένα.
Τέτοια στοιχεία είναι πλέον δεδομένα σε αυτοκίνητα η τιμή των οποίων ξεκινά από τις €96.360. Όταν όμως ακόμα και με αυτό το δεδομένο βρίσκεις όλο το πακέτο πραγματικά εντυπωσιακό και ουσιαστικά ενδιαφέρον, σαφώς έχει πετύχει το σκοπό του.
Τι λέει το DRIVE
Η ναυαρχίδα των SUV της Audi είναι ένα υπερπολυτελές και ταυτόχρονα πρακτικό SUV που απολαμβάνεις να κοιτάζεις και -τηρουμένων των αναλογιών- ευχαριστιέσαι να οδηγείς.
Τιμή από €96.360
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 286 PS/3.500-4.500 rpm, 62,1kgm/2.250-3.250 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2”
0-160 km/h 16,2”
0-400 m 14,5” @ 14,5 km/h
0-1.000 m 26,8” @ 192,7 km/h
60-160 km/h 13,4”
50-80 km/h 2,3”
80-110 km/h 3,1”
110-140 km/h 4,4”
Φρένα 100-0 km/h 36,1 m
Τελική ταχύτητα 245 km/h
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 178 g/km
Διαστάσεις 4.986 x 1.995 x 1.705 mm
Χώρος αποσκευών 605 lt
Βάρος 2.270 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία