Πριν από επτά χρόνια η Audi θέλοντας να διεκδικήσει το μερίδιο που της αναλογεί από την υποκατηγορία των premium B-SUV, έβγαλε από το μανίκι της έναν άσο με την ονομασία Q2.
Σήμερα βέβαια, ο όρος premium φτάνει στα αυτιά μας πιο συχνά από ποτέ. Είτε από κατασκευαστές που έχουν καθιερωθεί εδώ και χρόνια στο εν λόγω στερέωμα, είτε από άλλους που προσφάτως έχουν αλλάξει εμπορική στόχευση, με την ανάλογη βέβαια στρατηγική. Την ίδια στιγμή, στην κατηγορία των B-SUV κυριολεκτικά πέφτουν κορμιά και οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε μοντέλα για όλα τα γούστα και βαλάντια.
Το Audi Q2 αποδείχθηκε δημοφιλές με το «καλημέρα», ενώ στις αρχές του 2021 ήρθε ένα φρεσκάρισμα για να επεκταθεί το προσδόκιμο ζωής του. Η μάσκα εμπρός και οι προφυλακτήρες ανασχεδιάστηκαν με τον πίσω να αποκτά και μια λεπτομέρεια σε στιλ διαχύτη. Η αλήθεια είναι ότι το μικρότερο SUV της Audi καταφέρνει να διατηρήσει μια ξεχωριστή και μοντέρνα σχεδιαστική ταυτότητα, η οποία ταυτόχρονα κάθε άλλο παρά σε κόντρα έρχεται με τους τέσσερις κρίκους του Ingolstadt.
Μπορεί το Q2 να κινείται στην πατροπαράδοτα και αντικειμενικά συντηρητική σχεδιαστική γλώσσα της Audi, είναι ωστόσο ικανό να σε κερδίσει, ειδικά από τη στιγμή που θα βρεθείς στην καμπίνα του.
H θέση οδήγησης είναι αψεγάδιαστη, η ορατότητα προς τα έξω άριστη και τα υλικά μαζί με το σωστό βάρος και την αίσθηση κάθε διακόπτη, σου υπενθυμίζουν ότι βρίσκεσαι σε μια αυθεντικά premium κατασκευή.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η οθόνη του infotainment, η οποία ελέγχεται από περιστροφικό διακόπτη και φυσικά κουμπιά τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα. Πολύ σύντομα, ο χειρισμός του infotainment γίνεται εύκολος χάρη στη μυϊκή μνήμη, χωρίς το μάτι σου να τριγυρίζει σε κάποια αχανή οθόνη αφής την ώρα που θα έπρεπε να βρίσκεται στο δρόμο. Όσο για το εντυπωσιακό της υπόθεσης, φροντίζει σε μεγάλο βαθμό το προαιρετικό Audi Virtual Cockpit που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, δηλαδή ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων διαγωνίου 12,3”, που συνεχίζει να είναι ένας από τους κορυφαίους στην αγοράς.
Περνώντας στα χωροταξικά, το Q2 μπορεί να μεταφέρει με άνεση τον οδηγό και άλλους τρεις ενήλικους, με ικανοποιητικό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω, μαζί με 405 lt αποσκευών. Δεν είναι κορυφαία τιμή, αλλά ικανοποιεί απόλυτα.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 1.000άρης τρικύλινδρος TFSI με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, που λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και αποδίδει 110 PS με 200 Nm ροπής. Στην περίπτωση του Q2 συνδυάζεται αποκλειστικά με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
Χρειάζονται λίγα μόλις χιλιόμετρα για να συνειδητοποιήσεις ότι πρόκειται για ένα καλοδουλεμένο B-SUV με σωστή ρύθμιση και ποιοτική κύλιση. Στην πόλη, η ηχομόνωση είναι κορυφαία για την κατηγορία και η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος χωρίς να δείχνει πλαδαρή.
Την ίδια στιγμή, ο επιλογέας έχει σαφές κούμπωμα και ο συμπλέκτης δεν κουράζει. Όσο για το τρικύλινδρο μοτέρ, θα κάνει διακριτικά αισθητή την παρουσία του με τη χαρακτηριστική χροιά του, μόνο όταν οι στροφές ανέβουν.
Στον ανοιχτό δρόμο, το Q2 είναι στιβαρό και διατηρεί την άνετη εικόνα που θυμάσαι από την πόλη, με την μακριά 6η σχέση και το χαμηλό επίπεδο αεροδυναμικού θορύβου να συμβάλλουν στο αθόρυβο ταξίδι.
Εάν μπεις στον πειρασμό να κινηθείς πιο σβέλτα, το Q2 σου δίνει την αίσθηση ενός δεμένου συνόλου με περιορισμένη κλίση στις στροφές και υψηλό όριο πρόσφυσης που αρνείται να σου μαρτυρήσει την σχετικά μεγάλη απόσταση από το έδαφος (η οποία δεν ανακοινώνεται από την Audi).
Σε αυτά έρχεται να προστεθεί το progressive steering που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό. Πρόκειται για μια κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος, που ουσιαστικά κάνει το τιμόνι πιο γρήγορο και κοφτερό όσο περισσότερο στρίβει. Μπορεί να μην σε γεμίζει με πληροφορία αλλά είναι ακριβές και έχει σωστό βάρος.
Επιστρέφοντας στον μικρό τούρμπο κινητήρα που βρίσκεται κάτω από το καπό, οι 110 PS και τα 200 Nm του μπορούν να κινήσουν τα 1.325 kg του Q2 με αξιοπρέπεια, προσφέροντας ευχάριστο τράβηγμα σχεδόν μέχρι τον κόφτη. Αρκεί να κρατήσεις την ψηφιακή βελόνα του στροφόμετρου πάνω από τις 2.000 rpm, αφού από εκεί και κάτω δεν γίνονται και πολλά. Στα συν συγκαταλέγεται και η κατανάλωση που ανήλθε στα 7,4 lt/100 km κατά μέσο όρο καθ’ όλη τη δοκιμή.
Συνοψίζοντας, το Q2 εξακολουθεί να έχει το δικό του ενδιαφέρον στην απαιτητική αγορά των B-SUV. Διαθέτει πολύ καλοφτιαγμένο εσωτερικό, ικανοποιητικούς χώρους, κορυφαία ποιότητα κύλισης και ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, σε συνδυασμό πάντα με το κύρος που δίνουν οι τέσσερις κρίκοι της Audi.
To Q2 ξεκινά από τις €26.500 που με τα σημερινά δεδομένα δεν είναι εκτός παιχνιδιού, ούτε όμως και συνοδεύονται από καλούδια όπως cruise control, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ασύρματη φόρτιση κινητού και κάμερα οπισθοπορείας.
Αυτές οι ελλείψεις ισχύουν και για το επίπεδο εξοπλισμού Advanced που είναι €2.000 ακριβότερο, περιλαμβάνει όμως το Audi Virtual Cockpit και εξωτερικές λεπτομέρειες σε ασημί πλαστικό.
Αudi Q2 30 TFSI | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | |
Παρά τα χρόνια του, το Audi Q2 παραμένει ένα ικανό και πολύ ολοκληρωμένο B-SUV με αυθεντικά premium DNA σε όλες τις πτυχές του χαρακτήρα του. | |
Τιμή | Aπό €26.500 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, VGT, 110 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.000 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων |
Απόδοση | 110 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.000 rpm |
Διαστάσεις | 4.208 x 1.794 x 1.508 mm |
Χώρος αποσκευών | 405 lt |
Βάρος | 1.325 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 11,2" |
Τελική ταχύτητα | 197 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 7,4 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 132 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE | |
Φωτογραφίες | Θανάσης Κουτσογιάννης |