Αλλά το συγκεκριμένο Α7 είναι πολλά περισσότερα. Διότι για πρώτη φορά εφοδιάζεται με έναν 1800άρη 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο, κάτι που αποτελεί για τη συγκεκριμένη κατηγορία μια πρωτόγνωρη εξέλιξη.
Σκεφτείτε ότι αντίπαλοι του Α7 Sportback είναι η BMW 6 Series Gran Coupé ή η Mercedes-Benz CLS ή ακόμα και η Porsche Panamera. Το ότι η Audi αποφάσισε να φορέσει σε ένα από τα πιο πολυτελή μοντέλα της ένα μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας, βενζινοκινητήρα τούρμπο είναι ασφαλώς ένα ρίσκο. Υπολογισμένο, θα λέγαμε εμείς. Διότι, έξυπνα σκεπτόμενοι, οι άνθρωποι της Audi θέλουν να προσελκύσουν ένα κοινό που αφενός έχει μια σεβαστή οικονομική επιφάνεια, αλλά δεν μπορεί ή δεν θέλει να «ταϊζει» 3λιτρους τούρμπο, με πολλή δύναμη αλλά και μεγάλο λειτουργικό κόστος. Αυτούς τους ανθρώπους τους ενδιαφέρει το κύρος, η ποιότητα και η εμφάνιση και και σηκώνουν τους ώμους αδιάφορα στο άκουσμα του 0-100.
Ε, λοιπόν αυτούς τους ανθρώπους το Α7 μπορεί να τους τραβήξει, όπως το φως τις πεταλούδες. Είναι από τα πιο εκλεπτυσμένα σχέδια σε αυτή την κατηγορία. Από το πλάι και πίσω θυμίζει τους προγόνους του, ειδικά το πρώτο Audi 100 Coupé S. Έχει κάτι από τα οπίσθια των θρυλικών Maserati Khamsin και Ghibli των 70’s. Θυμίζει λίγο το πρωτότυπο Estoque της Lamborghini. Η «εξάρα» GranCoupé δείχνει μπροστά του μάλλον χοντροκομμένη, η CLS γερασμένη και η Panamera, απλώς (ακόμα πιο) άσχημη.
Το περίγραμμα της μάσκας στο εμπρός μέρος του έχει έντονες, δυναμικές γωνίες. Τα φώτα, είναι τεχνολογίας Matrix LED (έξτρα). Η επιλογή τους συνοδεύεται και από δυναμικά φλας, αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν στο στάνταρ εξοπλισμό κάθε έκδοσης στα πίσω φανάρια. Στο σχεδιασμό της καμπίνας του A7 Sportback υπάρχουν εκτεταμένες επιλογές ντυσίματος του ταμπλό, με αλουμίνιο ή ξύλο και δερμάτινες επενδύσεις για τα καθίσματα. Το σύστημα infotainment έχει αναβαθμιστεί με την τελευταία γενιά του ΜΜΙ, με χειριστήριο αφής MMI touch και επεξεργαστή γραφικών της Nvidia.
Η 4θέσια διαμόρφωση των καθισμάτων δίνει business class ατμόσφαιρα, την οποία η σχεδίαση του ταμπλό και της κονσόλας υποστηρίζει ιδανικά. Οι χώροι είναι μεγάλοι -αλοίμονο αν δεν ήταν με 2,9 m μεταξόνιο-, αλλά η χαμηλή σχεδίαση της οροφής αφαιρεί αέρα από τo κεφάλι των επιβατών. Η διαρρύθμιση είναι οδηγοκεντρική. Οι ψηφιακές οθόνες, οι λεπτομέρειες αλουμινίου και ο δυναμικός φωτισμός συνθέτουν μια εικόνα που φυσικά θυμίζει Audi, καταφέρνει ωστόσο να διαφέρει σημαντικά από τα μικρότερα μοντέλα. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή ξεπερνούν ακόμη και αυτά τα πολύ υψηλά στάνταρ της Audi. Μία από τις καινοτομίες που φέρνει το Α7 είναι η σύνδεση WiFi Internet και η από κοινού εξέλιξη λογισμικού με την Apple για διάφορες εφαρμογές.
Το Α7 είναι απρόσμενα ευχάριστο στην οδήγηση, για την κατηγορία και τις διαστάσεις του. Να πούμε εδώ πως πρόκειται για ένα πραγματικά μεγάλο αυτοκίνητο που αγγίζει σε μήκος τα πέντε μέτρα. Το βάρος φτάνει στα 1.710 κιλά, παρά την εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής. Το αμάξωμα περιέχει αλουμίνιο κατά 20% και έχει ενισχυμένη ακαμψία. Η ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και υδραυλικά σινεμπλόκ, είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την απομόνωση της καμπίνας. Ο 1.8 TFSI είναι τεχνολογικά προηγμένος με άμεσο ψεκασμό μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων και απόδοση που φτάνει τους 190 PS για ένα ευρύτατο φάσμα στροφών. Η λειτουργία του είναι ούτως ή άλλως ραφιναρισμένη κι αν σε αυτό προσθέσουμε την εξαιρετική ηχομόνωση, αντιλαμβάνεστε πως στο εσωτερικό του Α7 υπάρχει μια... ζεν ατμόσφαιρα που σε προδιαθέτει για μεγάλα ταξίδια.
Προσθέστε τώρα και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων S tronic, το οποίο καλύπτει όλες τις πιθανές «τρύπες» στη λειτουργία και θα έχετε μια εικόνα για τη συνολικά βελούδινη λειτουργία του σε όλο το φάσμα στροφών. Από το Drive Select, ο οδηγός μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε πέντε διαφορετικά προγράμματα, Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic και Individual. Χωρίς την ενεργητική ανάρτηση, τα προγράμματα αυτά ρυθμίζουν το βάρος τιμονιού, τη λειτουργία του κιβωτίου και την απόκριση στο γκάζι. Μην φανταστείτε βέβαια πως το Α7 βάζει, με αυτόν τον κινητήρα, φωτιά στο δρόμο. Παρόλα αυτά αποδεικνύεται απολύτως επαρκές, όπως μπορείτε να δείτε και από τα νούμερα που παραθέτουμε στο τέλος της δοκιμής. Είπαμε άλλωστε πως αυτή η έκδοση απευθύνεται σε όσους βάζουν διαφορετικές προτεραιότητες από τις επιδόσεις.
Παρά τον όγκο του, το Α7 με στριμμένους τροχούς φαίνεται σημαντικά ελαφρύτερο. Δεν έχει βέβαια ιδιαίτερα γρήγορη απόκριση στο γκάζι, αλλά στρίβει με σιγουριά και δείχνει μάλιστα μια ευπρόσδεκτη διάθεση να σε υποστηρίξει στο κάτι παραπάνω, με τοποθέτηση του πίσω μέρους. Το μόνο που χαλάει τη συνταγή είναι το τιμόνι που αποκτά στο σπορ πρόγραμμα ένα τεχνητό βάρος χωρίς να κερδίζει σε αίσθηση ή πληροφόρηση. Στην πόλη πάντως είναι ευχάριστα ελαφρύ και κόβει αρκετά. Η κατανάλωση τέλος είναι δυνατόν να μείνει κάτω από τα 10 lt/100 km, αλλά με προσεκτική οδήγηση και με το μεγαλύτερο μέρος στο πρόγραμμα Εfficiency. Δεν τη λες κακή, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με την αντίστοιχη του 2.0 TDI, ο οποίος στο Α6 έκαιγε λίγο πάνω από 6 lt/100 km.
Η τιμή του «μικρού» Α7 Sportback ξεκινά από ένα σύμβολικό μάλλον €56.750. Όχι πως ο βασικός εξοπλισμός δεν είναι πλούσιος, αλλά κάτι μας λέει πως οι δυνητικοί αγοραστές του θα επιλέξουν κάμποσα από τα επιπλέον στοιχεία από έναν κατάλογο που θυμίζει εγκυκλοπέδια. Ο 1.8 TFSI από την άλλη είναι επαρκής, με ομαλή λειτουργία και κατανάλωση σε ανεκτό επίπεδο. Το κυριότερο είναι πως με αυτόν τον κινητήρα το A7 μπορεί να γίνει πιο δελεαστικό σε μια συγκεκριμένη κατηγορία αγοραστών. Όχι άδικα. Το Α7 Sportback δεν είναι μόνο διαφορετικό. Είναι σχεδιασμένο με εκλεπτυσμένο γούστο. Θα μείνει αρκετά σπάνιο, και λόγω της οικονομικής συγκυρίας. Αυτό για κάποιους δεν είναι απαραίτητα κακό.
Τι λέει το DRIVE
Το downsizing κάνει την εμφάνισή του και στην πολυτελή κατηγορία των σπορ-κουπέ και σίγουρα θα δελεάσει όσους θέλουν εντυπωσιακή εμφάνιση με μικρό κόστος χρήσης. Διότι αν μη τι άλλο το Α7 είναι ένα πανέμορφο και σπάνιο αυτοκίνητο. Ο 1.8 TFSI επαρκεί για όσους δεν νοιάζονται ιδιαίτερα για επιδόσεις.
Τιμή από €56.750 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.798 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων και τούρμπο, 190 PS/4.200-6.200 rpm, 32,6 kgm/1.400-4.100 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-160 km/h 21,1”
0-400 m 16,2” @ 143 km/h
0-1.000 m 29,4” @ 181 km/h
50-80 km/h (kickdown) 2,7”
80-110 km/h (kickdown) 4,1”
110-140 km/h (kickdown) 5,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 233 km/h
Μέση κατανάλωση 10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 g/km
Διαστάσεις 4.974 x 1.911 x 1.420 mm
Βάρος 1.710 kg
Μετρήσεις DRIVE