Test drive: Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Test drive: Audi A3 Sportback 40 TFSI e

Η έκδοση plug-in hybrid του νέου Audi A3 Sportback έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένη.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η γκάμα του Audi A3 Sportback διαθέτει έκδοση plug-in hybrid. Από την προηγούμενη, τρίτη γενιά υπήρχε η έκδοση 1.4 TFSI e-tron και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από τη σημερινή εποχή μία αντίστοιχη για τη νεότερη γενιά του μοντέλου. Ειδικά τώρα που τα εν λόγω μοντέλα πολλαπλασιάζονται.

Το νέο Audi A3 Sportback (8Y) διαθέτει δύο επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, την 40 TFSI e με 204 PS και την 45 TFSI e με 245 PS. Έτσι συμπληρώνουν μια ήδη πλούσια γκάμα plug-in hybrid της γερμανικής εταιρείας, που απαρτίζεται από άλλα πέντε μέλη: A6, A7, A8, Q5 και Q7.

Επίκαιρα βελτιωμένο
Το υβριδικό σύστημα του 40 TFSI e αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI που αποδίδει 150 PS και 250 Nm (από τις μόλις 1.550 rpm), ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων. Το ηλεκτρικό σύστημα της νέας γενιάς είναι ισχυρότερο και αποδίδει 109 (80 kW) και 330 Nm, ενώ τροφοδοτείται από μία μεγαλύτερη μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Η συνδυαστική απόδοση του συγκεκριμένου συστήματος φτάνει τους 204 ίππους και τα 350 Nm στο πρόγραμμα Dynamic του Audi Drive Select. Στα υπόλοιπα προγράμματα το σύστημα αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 PS και μέσω των επιλογών «Battery Hold» και «Battery Charge» μπορείς να επιλέξεις εάν θέλεις να κρατήσεις ενέργεια ή να φορτίσεις την μπαταρία μέσω του βενζινοκινητήρα. Πατώντας όμως το πλήκτρο EV μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά για περίπου 45 km, πάντα με την προϋπόθεση ότι θα ξεκινήσεις με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη.

Audi A3 Sportback 40 TFSI e drive_gr 5

Όπως είναι λογικό η μέγιστη ισχύς σε αυτή την περίπτωση περιορίζεται στους 109 PS του ηλεκτροκινητήρα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται αντίστοιχα στα 140 km/h. Με οδήγηση μόνο στην πόλη και σωστή χρήση του ενεργού συστήματος ανάκτησης ενέργειας, θα δεις την ηλεκτρική αυτονομία να φτάνει και τα 50 km. Από εκεί και πέρα θα καις αναγκαστικά και βενζίνη, οπότε σε έναν υποθετικό κύκλο 100 km δε θα κάψεις περισσότερα από 4 lt χωρίς φόρτιση. Σε συνδυασμό μάλιστα με το 40άρι ρεζερβουάρ καυσίμου (50άρι στις συμβατικές εκδόσεις) η αυτονομία θα ξεπεράσει με ευκολία τα 600 km.

Η μπαταρία μπορεί να φορτίσει είτε σε οικιακή πρίζα είτε σε wallbox, με τον ενσωματωμένο φορτιστή να μπορεί να απορροφήσει μόλις 2,9 kWh. Γι’ αυτό απαιτούνται κάτι παραπάνω από τέσσερις ώρες για την πλήρη φόρτιση, με τη θύρα φόρτισης να βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό και να ανοίγει από διακόπτη στην πόρτα του οδηγού.

Με σπορ διάθεση
Παρά το γεγονός ότι η έκδοση 40 TFSI e S tronic είναι 240 kg βαρύτερη από την 35 TFSI MHEV με το αντίστοιχο κιβώτιο, το αυτί του plug-in hybrid συστήματος δεν ιδρώνει. Επιτυγχάνει 0-100 km/h σε μόλις 7,6” και τελική στα 227 km/h. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν μπορεί να εφοδιαστεί με σπορ ανάρτηση, ακόμα και για τις εκδόσεις S line, αλλά διαθέτει στάνταρ πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων. Ο έλεγχος του αυξημένου βάρους είναι πειθαρχημένος και η άνεση κυμαίνεται σε πολύ υψηλό επίπεδο ακόμα και τους έξτρα τροχούς 18” που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής. Το γεγονός ότι το ρεζερβουάρ καυσίμου και η μπαταρία των 12V είναι κάτω από χώρου αποσκευών δεν επηρεάζει την ισορροπία του ακόμα και υπό πίεση. Τα φρένα έχουν καλή αίσθηση και σωστή αναλογικότητα, κάτι αρκετά σπάνιο για μοντέλο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Με ήπια οδήγηση, το υβριδικό σύστημα λειτουργεί χωρίς να γίνεται αντιληπτό, και φυσικά ανάλογα τις συνθήκες καταναλώνει μόνο ρεύμα. Στο ταξίδι θα αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο ο 1.4 TFSI, αλλά μόνο υπό πίεση θα τον ακούσεις. Η εξαιρετική ηχομόνωση του A3 Sportback σβήνει πρακτικά τελείως τον ήχο από το σύστημα κίνησης που φτάνει στην καμπίνα, ευνοώντας ακόμα πιο πολύ την κορυφαία ποιότητα κύλισης του μοντέλου.

Audi A3 Sportback 40 TFSI e drive_gr 7

Η καμπίνα θυμίζει σχεδιαστικά Lamborghini. Τα υλικά που την αποτελούν είναι πολύ καλής ποιότητας συνολικά, ενώ το μαλακό που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό κορυφαίας. Η κεντρική κονσόλα έχει μικρή κλίση προς το οδηγό και περιλαμβάνει την έγχρωμη οθόνη αφής των 10,1” του Audi MMI, τα φυσικά πλήκτρα του συστήματος κλιματισμού και ορισμένων βασικών λειτουργιών, καθώς και μια μεγάλη θήκη που έχει τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης ενός smartphone αντίστοιχης τεχνολογίας. Ο οδηγός λαμβάνει πληθώρα δεδομένων για το υβριδικό σύστημα, την πλοήγηση κ.ά. από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” (προαιρετικά 12,3”), με τα διάφορα layout, ενώ απολαμβάνει μια ιδανική θέση οδήγησης, ειδικά με τα προαιρετικά σπορ καθίσματα. Οι χώροι θα βολέψουν με άνεση τέσσερις ενηλίκους, αλλά τα 280 lt του για τις αποσκευές (100 lt λιγότερα από τις συμβατικές εκδόσεις με κίνηση εμπρός λόγω του ρεζερβουάρ βενζίνης) ίσως δεν χωρέσει όλα τα μπαγκάζια.

Ταιριαστό
Η έκδοση 40 TFSI e έχει τιμή εκκίνησης τις €42.670 και φτάνει μέχρι τις €47.380 της έκδοσης S line. Αναντίλεκτα, δεν πρόκειται για μια προσιτή έκδοση και κάποιοι θα δυσαρεστηθούν με το μικρό χώρο αποσκευών. Τα χαρακτηριστικά του όμως μας μαρτυρούν ότι το συγκεκριμένο Audi A3 Sportback απευθύνεται σε αυτόν που θέλει να κάνει το βήμα προς την ηλεκτροκίνηση αλλά διστάζει. Και θα τον κερδίσει διότι είναι πραγματικό Audi σε αίσθηση και ποιότητα, με επίκαιρο χαρακτήρα που του ταιριάζει.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Audi A3 Sportback 40 TFSI e


Τι λέει το DRIVE
Ένα πραγματικό Audi σε αίσθηση και ποιότητα, με επίκαιρα χαρακτηριστικά τεχνολογίας που του ταιριάζουν πολύ.
Τιμή Από €42.670
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.395 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000 – 6.000 rpm, 250 Nm/1.550-3.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 109 PS, 330 Nm, μπαταρία 13 kWh, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 204 PS, 350 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6”
Τελική ταχύτητα 227 km/h
Μέση κατανάλωση* 3,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 24 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.343 x 1.816 x 1.458 mm
Χώρος αποσκευών 280 lt
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, * Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη.

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube