Test drive: Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic

Test drive: Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic

Το ολοκαίνουργιο Α1 έχει πλέον διαφορετική, και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα προσέγγιση στην .υλοποίηση του "μικρού Audi".

Με το πρώτο A1, η Audi θέλησε να θεσπίσει νέα στάνταρ ποιότητας στη μικρή κατηγορία. Και το πέτυχε.

Από τότε ωστόσο άλλαξαν πολλά, οπότε τώρα το ζητούμενο ήταν πάνω απ’ όλα η νεανική εικόνα και η υψηλή συνδεσιμότητα, αμφότερα απαραίτητα στους νέους ανθρώπους που απευθύνεται.

Φρέσκια εικόνα
Όπως όλα τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MQB A0, το νέο A1 Sportback είναι αποκλειστικά 5θυρο. Το βασικότερο χαρακτηριστικό του εμπρός μέρους είναι οι εισαγωγές αέρα στο σημείο που το καπό ενώνεται με τη Singleframe μάσκα.

Σημαντική είναι και η συνεισφορά των φώτων στην εικόνα, μέρα-νύχτα, ειδικά στην περίπτωση που ενσωματώνουν τεχνολογία LED και έχουν ακόμα πιο συγκεκριμένη φωτεινή υπογραφή. Η σχεδίαση του πίσω μέρους τονίζει τη διάσταση του πλάτους, ενώ η βασική λογική εκφράζεται με ευθείες γραμμές που μπλέκονται μεταξύ τους με αποφασιστικότητα, καθώς και γραμμή των παραθύρων που ανεβαίνει όσο η ματιά πλησιάζει τους σχετικά χαμηλούς ώμους.

Audi A1 Sportback

Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά το μήκος έχει αυξηθεί κατά 5,6 cm και άγγιξε τα 4.029 mm, ενώ το μεταξόνιο κέρδισε 9,4 cm φτάνοντας τα 2.563 mm. Λίγο μεγαλύτερο είναι το ύψος, στα 1.433 mm (χωρίς την κεραία), ενώ το πλάτος των 1.740 mm είναι ίδιο. Περιέργως, το εμπρός μετατρόχιο έχει φαρδύνει κατά 4,7 cm και το πίσω κατά τρία.

Για την καμπίνα το ζητούμενο ήταν «η πιο σπορ εικόνα στην κόμπακτ κατηγορία». Και επάνω σε αυτή τη γραμμή το εσωτερικό του νέου A1 Sportback συστήνεται ως ένας «ανεπιφύλακτα οδηγοκεντρικός χώρος, με εστίαση στο συναίσθημα και την εξατομίκευση».

Η σχεδίαση έχει φαντασία και ένταση, ενώ η προσωπική πινελιά σου μπορεί να είναι σαφής. Η πρόσοψη του ταμπλό χωρίζεται σε τρία τμήματα, εκ των οποίων το αριστερό περιλαμβάνει τον στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων και το κεντρικό την οθόνη του MMI που κοιτάζει στον οδηγό.

Το δεξί αντιστοιχεί στο συνοδηγό και χαρακτηρίζεται από τη σύνθεση αεραγωγών που σταδιακά γίνεται σήμα κατατεθέν των σύγχρονων Audi.

Στο επάνω μέρος υπάρχει αφράτο πλαστικό με ποιότητα που υποστηρίζει υποδειγματικά την premium τοποθέτηση του μοντέλου. Τα σκληρά υλικά που επιλέχτηκαν στα χαμηλότερα σημεία είναι υποδεέστερα, όπως και εκείνα που καλύπτουν τις πόρτες.

Audi A1 Sportback

Η συναρμολόγηση πάντως, το φινίρισμα ακόμα και στα κρυφά σημεία, αλλά και η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι κορυφαία. Σε μια καμπίνα με άριστη ηχομόνωση, φτάνεις να παρατηρείς τελικά τον ήχο από τα μικροαντικείμενα που γλιστρούν μέσα στους -επαρκέστατους- αποθηκευτικούς χώρους.

Μια αντιολισθητική επένδυση στο εσωτερικό τους θα ήταν ευπρόσδεκτη, έτσι ώστε τίποτε να μη διακόπτει τη συνολικά απολαυστική αίσθηση.

Η θέση οδήγησης είναι τέλεια σχεδιασμένη και η ορατότητα επαρκέστατη. Χωρίς να κάθεσαι πολύ χαμηλά, αισθάνεσαι το αυτοκίνητο να σε προστατεύει όσο χρειάζεται και στο πίσω κάθισμα ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια είναι απόλυτα επαρκής.

Ωστόσο ο μεγάλος κερδισμένος είναι ο χώρος αποσκευών που χωράει 335 lt (η Audi λέει ότι αυτή η τιμή ισχύει ανεξάρτητα από το εάν από κάτω υπάρχει ρεζέρβα ή κιτ επισκευής ) και έχει εύκολη φόρτωση, φωτισμό και γάντζους.

Μικρός, μεγάλος
Ο 3κύλινδρος αλουμινένιος 1.000άρης ζυγίζει μόλις 88 kg, έχει 12 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και πρόσφατα απέκτησε φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (GPF).

Σύμφωνα με την εταιρεία τα έμβολα και οι σφυρήλατες μπιέλες έχουν τόσο σωστό ζύγισμα που οι άξονες εξισορρόπησης κραδασμών είναι περιττοί. Όντως κραδασμοί δεν υπάρχουν, οι στροφές ανεβαίνουν ορεξάτα και η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι ζωντανή.

Η θεωρία λέει πως οι 116 PS αποδίδονται από τις 5.000 έως τις 5.500 rpm και τα 20,4 kgm από τις 2.000 έως τις 3.500 rpm. Στην πράξη φουσκώνει από τις 1.400 rpm χωρίς να αντιλαμβάνεσαι κενό από εκεί και πέρα, ειδικά με το 7άρι αυτόματο κιβώτιο S tronic που έχει δύο συμπλέκτες και κλιμάκωση που καλύπτει όλες τις περιπτώσεις.

Τα 1.190 kg δεν είναι λίγα για σουπερμίνι, μα οι επιδόσεις του Α1 είναι σαφώς επαρκείς: 0-100 km/h σε 9,5”, 0-1.000 m σε 31,3” και 50-80, 80-110, 110-140 km/h σε 3,3, 5 και 8,0 αντίστοιχα. Υπολείπεται δηλαδή ελάχιστα από το προηγούμενο 1.4 TFSI των 122 PS, ουσιαστικά πάνω από τα 110 km/h. Ωστόσο αυτό που μετράει είναι πως η δύναμη δεν λείπει ούτε στον ανοιχτό δρόμο, με το απόθεμα επιτάχυνσης να είναι επαρκές.

Το S tronic εκτός από την ευκολία οδήγησης, εξασφαλίζει γρήγορες και βελούδινες αλλαγές προς την κατάλληλη σχέση. Σε καθημερινές συνθήκες, σπάνια θα δεις περισσότερες από 1.800 rpm με το βασικό πρόγραμμα, ενώ το Sport υποστηρίζει σαφώς καλύτερα τον πιο σβέλτο ρυθμό.

Audi A1 Sportback

Αν κάτι σε ενοχλήσει είναι περισσότερο το ότι κάποιες φορές ξεκινάει απότομα, παρά ότι τα paddles στο τιμόνι είναι έξτρα και πως ακόμα και ως χειροκίνητο ανεβάζει μόνο του στον κόφτη και κατεβάζει όταν πατάς τέρμα το γκάζι.

Η νεανική εικόνα του νέου A1 υποστηρίζεται και από τη συμπεριφορά του στο δρόμο, τουλάχιστον με το πακέτο S-line. Έχει σπορ ανάρτηση που δεν είναι χαμηλωμένη μα έχει πιο σφιχτές ρυθμίσεις στα εμπρός γόνατα MacPherson και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Υπάρχουν άλλες δύο επιλογές, η βασική και μια με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και μεταβαλλόμενη σκληρότητα.

Η S-line είναι αντικειμενικά σφιχτή αφού, στο αστικό πεδίο και σε συνδυασμό με 17άρες ζάντες, η απόσβεση δείχνει σαφή προτίμηση στο σπορ παρά στο άνετο πρόσωπο.

Δεν θα κουράσει πάντως και όσο η ταχύτητα ανεβαίνει τόσο καλύτερα ισορροπεί σε ένα κλάσμα με παρονομαστή το ακλόνητο πάτημα και το εντυπωσιακό κράτημα.

Επιπλέον, το A1 ταξιδεύει όπως ένα μεγάλο αυτοκίνητο χωρίς να επηρεάζεται από τίποτα και παράλληλα αλλάζει κατεύθυνση με ζωντάνια, ακρίβεια και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις κοντά στο όριό του.

Το κράτημα είναι τόσο καλό που, εάν οδηγείς χωρίς υπερβολές το πλαίσιο δεν δυσκολεύεται ούτε στο ελάχιστο από τους 116 PS και δεν αντιλαμβάνεσαι ποτέ τον έλεγχο της ευστάθειας να επεμβαίνει.

Με τη μερική απενεργοποίησή του (στην πραγματικότητα γίνεται πιο ελαστική η συμπεριφορά του), η προθυμία του πίσω μέρους να ανοίξει ελαφρά την τροχιά του γίνεται ένας ενδιαφέρων σύμμαχος στην ευχαρίστηση της οδήγησης, χωρίς να σε τρομάζει ή να σε φέρνει σε δύσκολη θέση.

Αντιθέτως, όλα στο A1 Sportback γίνονται με τρόπο που σε κάνει να αισθάνεσαι ασφαλής και σίγουρος, ενώ με 35,5 m για τα 100-0 m, η απόδοση των στάνταρ φρένων είναι σχεδόν απίστευτη. Η παρατεταμένη χρήση δεν αλλοιώνει την αίσθηση στο συνεπές και γραμμικό πεντάλ, ούτε κουράζει αξιοσημείωτα τους τέσσερις δίσκους.

Οι εμπρός είναι αεριζόμενοι και οι πίσω συμπαγείς, ενώ στο έξτρα πακέτο Dynamic Performance που αναγνωρίζεις από τις κόκκινες δαγκάνες, οι δίσκοι είναι μεγαλύτεροι.

Επαρκής προσφορά
Ο τιμοκατάλογος περιλαμβάνει τα επίπεδα εξοπλισμού Advanced και S-line, στα οποία μπορείς να προσθέσεις πολλά πακέτα για μέγιστη εξατομίκευση μέσα-έξω.

Η πιο προσιτή έκδοση προς το παρόν είναι η 30 TFSI Advanced με €22.200 και εξοπλισμό που χωρίς να είναι πλούσιος, έχει βαρύνοντα στοιχεία: Pre Sense front, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16” με λάστιχα 195/55, ψηφιακό πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη αφής 8,8” για το MMI (που επιπλέον διαθέτει Bluetooth interface, Connect Emergency Call), αισθητήρες βροχής-φωτός, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και πλήρες πακέτων αερόσακων και ηλεκτρικών ευκολιών.

Audi A1 Sportback

Η έκδοση S-line με χειροκίνητο κιβώτιο είναι €1.610 ακριβότερη, διαθέτοντας επιπλέον σπορ ανάρτηση και προφυλακτήρες, σπόιλερ οροφής και πιο δυναμικό σχέδιο στις ζάντες.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι το κιβώτιο S tronic χρεώνεται €3.430 στην έκδοση Advanced και €2.080 στις S-line, διευκολύνοντας πολύ το έργο του μέσου οδηγού για μετακινήσεις καταναλώνοντας κοντά στα 6,5 lt/100 km.

Η μικτή χρήση της δοκιμής μας έδωσε 7,1 lt/100 km, τα οποία ανεβαίνουν ως τα χαμηλά 8άρια στην πόλη και μαζί με τα τέσσερα χρόνια εγγύησης ολοκληρώνουν την εικόνα ενός ικανότατου μικρού.

Τι λέει το DRIVE
Ως 30 TFSI, το νέο Α1 Sportback είναι ένα ικανότατο σε όλα τα πεδία, premium -οπότε ακριβό- αυτοκίνητο πόλης, που θα καλύψει όλες τις αποστολές που θα του ανατεθούν εντός ή εκτός αυτής.
Τιμή από €25.890 (€22.200 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 116 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
0-160 km/h 28,7”
0-400 m 16,9” @ 132,5 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 164,2 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 24,5”
50-80 km/h 3,3”
80-110 km/h 5,0”
110-140 km/h 8,0”
Φρένα 100-0 km/h 35,5 m
Τελική ταχύτητα 203 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 4.029 x 1.740 x 1.433 mm
Χώρος αποσκευών 335 lt
Βάρος 1.190 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube