Το Audi A1 μπήκε στη ζωή μας το 2010, φέρνοντας έναν αέρα πολυτέλειας στην κατηγορία των σουπερμίνι. Απευθυνόμενο σε όσους ζητούσαν ένα premium, δυναμικό και ποιοτικό αυτοκίνητο σε ούλτρα κόμπακτ διαστάσεις. Με την εμπορική πορεία του να κρίνεται επιτυχημένη, καθώς περισσότερα από ένα εκατομμύριο Audi A1 κυκλοφόρησαν στους δρόμους μέχρι σήμερα.
Το 2019, η Audi, ανταποκρινόμενη στη συνεχή άνοδο της ζήτησης για SUV και crossover, παρουσίασε το A1 Citycarver, μια πιο ψηλωμένη εκδοχή του μικρού της μοντέλου, η οποία επανήλθε στην ελληνική αγορά φρέσκια και με νέα ονομασία. Μετονομάστηκε σε Audi A1 Αllstreet, ακολουθώντας τη νέα στρατηγική ονοματολογίας της γερμανικής φίρμας για τα πιο… adventure μοντέλα της.
Όπως και το μεγαλύτερο A3 Allstreet, το νέο A1 Αllstreet διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση. Και τελικά προσφέροντας πιο πολυχρηστικό χαρακτήρα σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο για την πόλη, αλλά (και δήθεν) έτοιμο και για περιπέτεια.
Με το Audi A1 Allstreet, το Ingolstadt προσφέρει στο οικονομικά εύρωστο κοινό του μια καλαίσθητη επιλογή στην κατηγορία των crossover. Η οποία όμως διατηρεί εξ ολοκλήρου τον ασφάλτινο και αστικό προσανατολισμό της
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Leapmotor T03, το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός... του Stellantis
Εμφανισιακά, το Audi A1 Allstreet ξεχωρίζει από τους αναθεωρημένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τα μαύρα πλευρικά μαρσπιέ βαμμένα στο χρώμα του ανοξείδωτου χάλυβα και τα μαύρα φρύδια στους θόλους. Αυτό που σίγουρα συγκεντρώνει τα βλέμματα όμως είναι η μάσκα. Η υπερυψωμένη μάσκα, το οκταγωνικό πλαίσιο που περικλείει τη τρισδιάστατη Singleframe γρίλια της με την κυψελοειδή δομή, τα νεύρα στο καπό, και φυσικά ο ευδιάκριτος λογότυπος με τους τέσσερις κύκλους τραβούν αν μη τι άλλο την προσοχή. Θυμίζοντας κάτι από τη σειρά «Q» των SUV της φίρμας. Την ίδια ώρα που η σχεδίαση του πίσω μέρους, κάνει το γερμανικό σουπερμίνι να φαίνεται πλατύτερο από όσο πραγματικά είναι.
Η γενική εικόνα που σου δίνει πάντως το αυτοκίνητο είναι διττή. Καθώς όχι μόνο πρόκειται για ένα crossoverοποιημένο, δυναμικό σύνολο, αλλά και για ένα κόμπακτ αυτοκίνητο με σπορτίφ χαρακτηριστικά. Αδιάφορο πάντως δεν το λες σίγουρα. Κι αυτό είναι αναντίρρητα καλό!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: VW Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG, σαν το παλιό καλό κρασί
H πιο «allstreet» εικόνα ενισχύεται επίσης και από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Που σε σχέση με το A1 Sportback είναι ψηλότερη κατά τέσσερις πόντους. Οι 3,5 προκύπτουν από τη νέα ανάρτηση με τα διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ. Άλλο μισό πόντο παίρνει από τα μεγαλύτερα λάστιχα, 205/55 R17.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, αντιλαμβάνεσαι με το «καλημέρα» τον premium και οδηγοκεντρικό αέρα που πνέει. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το ταμπλό χωρίζεται σε δύο μέρη. Το αριστερό περιλαμβάνει τον γνωστό για τα πολύ καλά γραφικά στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”. Και την οθόνη 10,1” του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MMI που κοιτάζει προς τον οδηγό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai i20 1.0T 100 PS 6MT
Τα γραφικά και η απόκριση της οθόνης κονούνται σε πολύ καλό επίπεδο, όπως και το ιντερφέις. Αν όμως μπαίνεις για πρώτη φορά σε μοντέλο της Audi θα χρειαστείς κάμποσο χρόνο προκειμένου να εξοικειωθείς με τις λειτουργίες της. Το δεξί μέρος που αντιστοιχεί στον συνοδηγό έχει την ίδια διάταξη με τους επιμήκεις αεραγωγούς, όπως στα περισσότερα μοντέλα του Ingolstadt. To επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από ποιοτικό, αφράτο πλαστικό που σε κάθε περίπτωση είναι συμβατό με τoν premium χαρακτήρα των μοντέλων του Γερμανού κατασκευαστή.
Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στα χαμηλότερα σημεία της καμπίνας ή στις πόρτες, όπου τα πλαστικά είναι σκληρά. Η ουσία όμως είναι πως το φινίρισμα, η συναρμογή και η προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια είναι κορυφαία για την κατηγορία.
Αυτό που επίσης μας άρεσε πολύ είναι το γεγονός ότι η Audi πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα διατηρεί πληθώρα από φυσικά χειριστήρια. Με τον διζωνικό κλιματισμό να ρυθμίζεται εύκολα και γρήγορα από τους ποιοτικούς περιστροφικούς διακόπτες. Βελτιώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το επίπεδο εργονομίας και πρακτικότητας. Και όπου πρακτικότητα, σημειώστε τις επαρκέστατες θήκες για τα μικροπράγματα, αλλά και τις δύο θύρες τύπου C για συνδεσιμότητα και φόρτιση συσκευών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 208 1.2 PureTech 100 PS, ρεβάνς
Χωροταξικά, το μήκους 4,04 m A1 Allstreet θα φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ενηλίκους, μιας και ο χώρος για τα πόδια και το κεφάλι κρίνεται κάτι παραπάνω από αποδεκτός για το μέγεθος του. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών που φτάνει τα 335 lt με τα καθίσματα σε όρθια θέση ή τα 1.090 lt με την αναδίπλωση της πίσω πλάτης. Ωστόσο, η απουσία διπλού δαπέδου ως στάνταρ περιορίζει κάπως τις επιλογές οργάνωσης του χώρου αποσκευών.
Ως προς τα μοτέρ, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε δύο. Είτε τον 1.0 TFSI με τους 116 ίππους είτε τον ισχυρότερο 1.5 με τους 150 ίππους. Με το αυτοκίνητο της δοκιμής να φορά το μικρότερο σε ισχύ μοτέρ. Στην πράξη, ο αλουμινένιος 3κύλινδρος κινητήρας αποδεικνύει πως έχει τσαγανό. Με το αυτόματο κιβώτιο S tronic να διαχειρίζεται γραμμικά και αποτελεσματικά τόσο τη δύναμη όσο και τη ροπή του κινητήρα.
Οφείλουμε βέβαια να παρατηρήσουμε πως ήταν κομμάτι διστακτικό όταν το αυτοκίνητο ρόλαρε κι εσύ αποφάσιζες να πατήσεις το δεξί πεντάλ. Κατά τα λοιπά όμως, το 7άρι κιβώτιο εξασφάλιζε γρήγορες αλλαγές. Και θα ήταν ακόμα καλύτερο αν είχε paddles πίσω από το τιμόνι.
Η θέση οδήγησης είναι σωστά μελετημένη, προσφέροντας καλή περιμετρική ορατότητα (καλύτερη σε σχέση με το Sportback), τη στιγμή που νιώθεις πως κάθεσαι μέσα σε ένα χάτσμπακ παρά σε crossover. Βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, μιας και το τιμόνι ρυθμίζεται και σε απόσταση. Τα καθίσματα ωστόσο είναι πολύ «βασικά» στις ρυθμίσεις τους.
Εξαιρετική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ηχομόνωσης. Τα υλικά που έχει τοποθετήσει η Audi στο αυτοκίνητο έπιασαν τόπο και επί της ουσίας θα ακούσεις τον κινητήρα, μόνο αν τον πιέσεις στο 100%. Και η αλήθεια είναι πως με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου και την ελαστικότητα του μοτέρ από χαμηλά, σπάνια θα χρειαστεί να φτάσεις το μοτέρ στη κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου.
Από το πάνω ράφι έρχεται και η ποιότητα κύλισης. Με τους μηχανικούς της Audi να έχουν βρει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στη δυναμική οδήγηση. Η διαδρομή της ανάρτησης είναι μεγαλύτερη εξαιτίας της μεγάλης απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος. Χωρίς όμως να αυτό να συνεπάγεται πως έγινε πιο μαλακή.
Κι αυτό πρακτικά επιτρέπει στο Audi A1 Allstreet να διαχειρίζεται και να απορροφά αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του δρόμου. Μάλιστα, όσο αυξάνουν τα χιλιόμετρα στο κοντέρ τόσο πιο απολαυστική γίνεται η απόσβεση. Ταξιδεύοντας με την άνεση και τη χάρη μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
Παράλληλα, η εξαιρετικά ζυγισμένη ρύθμιση της ανάρτησης, σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο εξασφαλίζουν πολύ καλό έλεγχο της μάζας, περιορισμένη κλίση στις στροφές με μπόλικη πρόσφυση.
Την πολύ καλή οδική συμπεριφορά συμπληρώνουν τα ακούραστα και πολύ καλά σε αίσθηση, συνέπεια και απόδοση, φρένα -εμπρός αεριζόμενοι και πίσω απλοί δίσκοι. To τιμόνι με τη σειρά του έχει φυσική αίσθηση, σωστό βάρος και παρέχει στον οδηγό ουσιαστική πληροφόρηση.
Αυτό που αποκομίσαμε από το Audi A1 Allstreet θα κινηθεί τόσο στην πόλη όσο και στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας πειστικά. Με τους 116 ίππους να αποδεικνύονται επαρκέστατοι ακόμη κι όταν το βάρους 1.220 kg γερμανικό σουπερμίνι είναι φορτωμένο με τέσσερα άτομα και αποσκευές.
Σημειώστε επίσης πως το αυτοκίνητο δεν φάνηκε ιδιαίτερα… λαίμαργο. Ύστερα από 400 και βάλε χιλιόμετρα που περιλάμβαναν οδήγηση σε όλες τις συνθήκες το trip computer έμεινε στα 6,8 lt/100 km. Νούμερο άκρως αποδεκτό, ειδικά αν αναλογιστούμε πως δεν διαθέτει κανένα είδος υβριδικής υποβοήθησης.
Θα πρέπει όμως να έχετε κατά νου πως ο λογότυπος «Allstreet» δεν βρίσκει πλήρη εφαρμογή. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος βοηθά το A1 να περνά πιο άνετα από λακούβες και σαμαράκια. Το πολύ να πατήσει σε βατό χωματόδρομο με προορισμό κάποια παραλία. Αυστηρά όμως μέχρι εκεί. Για τετρακίνηση ούτε λόγος, τα λάστιχα της Falken είναι ασφάλτινα και ο εφεδρικός τροχός, όπως άλλωστε και στα περισσότερα μοντέλα σήμερα, λάμπει διά της απουσίας του.
Και κάπως έτσι, έφτασε η ώρα του ταμείου για το μικρότερο crossover της Audi. To οποίο κοστίζει €3.000 περισσότερα από το A1 Sportback. €27.980 έναντι €24.980. Δεν τη λες μικρή διαφορά, δεν το λες φθηνό μοντέλο. Ειδικά αν αναλογιστούμε πως το Citycarver ήταν κάτι παραπάνω από €1.000 ακριβότερο σε σχέση με το Sportback.
Και ναι, ο εξοπλισμός μπορεί να είναι πλήρης μιας και περιλαμβάνει στάνταρ ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, ψηφιακή οθόνη 10,1” με ασύρματο Apple Car Play και Android Auto, διζωνικό κλιματισμό, hill start assist, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, κάμερα αναγνώρισης πινακίδων και ορίων ταχύτητας, θερμομονωτικά πίσω πλευρικά τζάμια, εμπρός και πίσω παρμπρίζ.
Υπάρχουν όμως και ορισμένα στοιχεία που απουσιάζουν από τη λίστα του βασικού εξοπλισμού. Που η αλήθεια είναι πως δεν περιμένεις ότι θα λείπουν από ένα premium μοντέλο. Για παράδειγμα, τα φώτα ημέρας δεν είναι τεχνολογίας LED αλλά αλογόνου. Όταν ακόμα και ο φθηνότερος ανταγωνισμός στην πλειονότητα του προσφέρει στάνταρ LED ημέρας από τις βασικές κιόλας εκδόσεις.
Απουσιάζει επίσης η κάμερα οπισθοπορείας αλλά και το cruise control, μιας και υπάρχει μόνο speed limiter. Για να προσθέσεις όλα τα παραπάνω θα χρειαστείς χοντρικά γύρω στα €1.000. Διαμορφώνοντας έτσι την τιμή κοντά στις €29.000.
Καταληκτικά λοιπόν, το Audi A1 Allstreet είναι ένα νεανικό και στιλάτο, αλλά ακριβό αυτοκίνητο πόλης. Που θα ικανοποιήσει πάντως σε όλες τις συνθήκες είτε αφορά μετακινήσεις μέσα είτε έξω από το κλεινόν άστυ.
Audi A1 Allstreet 30 TFSI S tronic | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | To Audi A1 Allstreet μπορεί να μην έχει επί της ουσίας καμία off-road βλέψη πλην όμως είναι ένα ελκυστικό, premium και φυσικά ακριβό crossover σουπερμίνι που τα καταφέρνει πολύ καλά μέσα κι έξω από την πόλη. | ||
Τιμή | Από €27.980 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 116 PS/5.000-5.500 rpm, 200 Nm /2.000-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη | ||
Απόδοση | 116 PS/5.500 rpm, 200 Nm/2.000-3.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.056 x 1.756 x 1.483 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 335-1.090 lt | ||
Βάρος | 1.220 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 10,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 194 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,8 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 136 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |