Test drive: Alfa Romeo Stelvio 2.2 D Veloce 210 PS

Test drive: Alfa Romeo Stelvio 2.2 D Veloce 210 PS

Με ελάχιστες, αλλά ουσιαστικές αλλαγές, η Stelvio αποκτά μερικά ακόμη αντικειμενικά πλεονεκτήματα που έρχονται να προστεθούν στον ξεχωριστό χαρακτήρα της.

Η πένα των σχεδιαστών της Alfa Romeo μπορεί να φτιάξει ένα γλυπτό, οτιδήποτε κι αν χρησιμοποιηθεί ως βάση. Με ένα συνδυασμό ρετρό στοιχείων και σύγχρονων γραμμών, μπορεί να κάνει ακόμα και ένα μεγάλο και ογκώδες SUV να δείχνει όσο αθλητικό και κλασικό χρειάζεται, έτσι ώστε να προσελκύσει ακόμα και ανθρώπους που υπό κανονικές συνθήκες δεν συγκινούνται με τέτοια. Αυτό έκανε με τη Stelvio, το 2017.

Την περασμένη χρονιά η Alfa Romeo ανανέωσε το SUV της, παράλληλα με τη Giulia, μένοντας πιστή στην παράδοση που τη θέλει σε τέτοιες περιπτώσεις να μην επεμβαίνει στην εμφάνιση των μοντέλων της. Ο συγκεκριμένος χρωματικός συνδυασμός, σε σκούρο γκρι Vesuvio με μαύρες αντί για ασημί λεπτομέρειες, κάνει αυτή τη Stelvio πιο ξεχωριστή σε σχέση με κάθε άλλη που έχουμε δοκιμάσει. Όμως εξωτερικά τίποτα δε φωνάζει πως πρόκειται για την ανανεωμένη εκδοχή της. Μόνο οι μαύρες ζάντες 20" φανερώνουν ότι βλέπουμε την πιο σπορ έκδοση Veloce, ενώ το κόκκινο χρώμα για τις 4πίστονες δαγκάνες της Brembo είναι ένα ευπρόσδεκτο έξτρα στοιχείο.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι μικρές, και κυρίως ψηφιακής φύσης. Η πιο σημαντική είναι η αντικατάσταση του συστήματος πολυμέσων με ένα εντελώς νέο, που έχει οθόνη αφής 8,8". Διατηρείται πάντως η δυνατότητα χειρισμού του από το περιστροφικό χειριστήριο της κονσόλας, αλλά και με φωνητικές εντολές. Η λογική λειτουργίας του, με μεγάλα εικονικά «κουμπιά» για κάθε υποσύστημα, έχει αρκετά κοινά σημεία με το τελευταίας γενιάς iDrive της BMW. Κάτι καθόλου κακό, αφού αυτό σημαίνει ότι είναι αντίστοιχα εύκολη για οποιονδήποτε η χρήση του. Προσφέρει συνδεσιμότητα Android Auto, Apple CarPlay και υπηρεσίες Alfa Connect (WiFi hotspot για έως οκτώ συσκευές, ενημέρωση για την κατάσταση του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως, κλήση έκτακτης ανάγκης κ.ά.).

Νέα είναι επίσης η έγχρωμη οθόνη 7" στο καντράν, που απεικονίζει καλύτερα από ποτέ τη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας της Stelvio. Στα οποία περιλαμβάνεται αυτόματο φρενάρισμα, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, έλεγχος τυφλού σημείου και ενεργό cruise control με λειτουργία stop & go. Η καλοσμιλεμένη ασημί επιφάνεια γύρω από το λεβιέ του κιβωτίου, με μια μικρή λωρίδα στα χρώματα της ιταλικής σημαίας, σηματοδοτεί τις αλλαγές στην κονσόλα, η οποία έχει κερδίσει λίγο χώρο και διαθέτει θέση ασύρματης φόρτισης. Τα αναβαθμισμένα υλικά του ταμπλό και η πιο προσεγμένη συναρμογή τους, ολοκληρώνουν μια καμπίνα που δε νιώθει καθόλου μειονεκτικά για την απτή της ποιότητα απέναντι σε εκείνες του ανταγωνισμού, ενώ δείχνει το δρόμο σε σπορ χαρακτήρα.

Alfa Romeo Stelvio Veloce

Από τη θέση του οδηγού, η ορατότητα προς τα πίσω παραμένει περιορισμένη, κάτι που οφείλεται στις φαρδιές κολόνες και τη χαμηλή οροφή. Όμως γι’ αυτό  υπάρχουν οι στάνταρ αισθητήρες παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας. Μια αλλαγή στη Stelvio του 2020 που εντοπίζεις πιο δύσκολα είναι η λίγο παχύτερη στεφάνη του τιμονιού. Πίσω της βρίσκονται δύο μεγάλα, αλουμινένια, σταθερά paddles. Αν είσαι από εκείνους που επιλέγουν «D» και δεν ξανασχολούνται με το κιβώτιο, δεν θα εκτιμήσεις δύο αντικείμενα στα οποία χτυπάς τα δάχτυλά σου ψάχνοντας τους μοχλοδιακόπτες φώτων και υαλοκαθαριστήρων. Αν όμως προτιμάς τη χειροκίνητη λειτουργία κάθε φορά που η διαδρομή ξεφεύγει από το πλαίσιο της απλής μετακίνησης, δεν θα χορταίνεις να τα τραβάς –αν και θα θέλαμε να λειτουργούν με ένα πιο βαρύ, πιο στακάτο «κλικ».

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνώριμος, αλουμινένιος τετρακύλινδρος 2.143 cc που αποδίδει 210 ίππους. Είναι ο δυνατότερος ντίζελ της Alfa Romeo, κι ένας από τους λίγους που αγγίζουν σήμερα τους 100 PS/lt μόνο με ένα τούρμπο. Παράλληλα με τη χρήση AdBlue και την εναρμόνιση με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6d-temp, οι στροφές της μέγιστης ισχύος έπεσαν από τις 3.750 στις 3.500 rpm, ενώ η ροπή των 470 Nm/1.750 rpm δεν επηρεάστηκε. Στην πράξη, παραμένει ένα μοτέρ με χορταστική δύναμη, που δεν πτοείται από τα 1.745 kg του αυτοκινήτου. Η χροιά του είναι τραχιά, όμως η καλή ηχομόνωση την κρατά εκτός καμπίνας.

Δεν είχαμε την ευκαιρία να μετρήσουμε τη συγκεκριμένη Stelvio, όμως δεν περιμένουμε οι επιδόσεις της να διαφέρουν αξιοσημείωτα από της προηγούμενης 2.2 D των 210 PS. Η οποία, με 6,7" για το 0-100 km/h, 3,7" για τα 80-110 km/h και 5,6" για τα 110-140 km/h, ήταν ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα της κλάσης της. Εσύ επιλέγεις αν προτιμάς την κοφτερή απόκριση του Dynamic, την ήπια λειτουργία προς όφελος της οικονομίας του Advanced Efficiency, ή την ισορροπημένη συμπεριφορά του Natural, και μπορείς να είσαι σίγουρος ότι το 8άρι αυτόματο κιβώτιο θα διαχειριστεί τη δύναμη όπως πρέπει για το επιθυμητό αποτέλεσμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X3 xDrive20d

Επίσης, σίγουρος μπορείς να είσαι και για τον τρόπο με τον οποίο πατά η Stelvio στο δρόμο. Η αμεσότητα του εμπρός μέρους παραπέμπει σε χαμηλότερο και, κυρίως, ελαφρύτερο αυτοκίνητο, χωρίς να την κάνει νευρική σε υψηλή ταχύτητα. Ο δεδομένα σπορ χαρακτήρας του SUV της Alfa, στο πρόγραμμα Dynamic ανεβαίνει ένα ακόμη σκαλί, χάρη στα ενεργά αμορτισέρ Alfa Active που αποτελούν μέρος του πακέτου Performance, μαζί με το ελεγχόμενο πίσω διαφορικό. Οι ακόμα πιο γρήγορες αντιδράσεις και η μικρότερη κλίση έχουν ως τίμημα την πιο απότομη επαναφορά, η οποία θα σχολιαστεί αρνητικά κυρίως από επιβάτες του πίσω καθίσματος –ευτυχώς όμως υπάρχει και κουμπί που μαλακώνει τα αμορτισέρ.

Alfa Romeo Stelvio Veloce

Ακόμα και τότε η Stelvio παραμένει σφιχτή, δε μετατρέπεται σε νωχελικό SUV. Η νορμάλ ρύθμιση είναι ούτως ή άλλως πιο κατάλληλη για τους ταλαιπωρημένους δρόμους της περιφέρειας. Η τετρακίνηση στέλνει δύναμη εμπρός μόνο όταν είναι απαραίτητο, τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά, ενώ το Dynamic προσφέρει πραγματική χειροκίνητη λειτουργία (χωρίς kickdown, χωρίς ανέβασμα στον κόφτη) οπότε δε χορταίνεις να οδηγείς. Και να αναρωτιέσαι γιατί να μην ήταν και λιγότερο περιοριστικό το σύστημα ευστάθειας, έτσι ώστε να μπορείς να προσεγγίσεις το όριο της Stelvio χωρίς να το νιώθεις να σου κόβει τη φόρα.

ΔEITE AKOMH Test drive: Volvo XC60 B5 AWD

Στην καθημερινή χρήση, η Stelvio συμπεριφέρεται όπως πρέπει για το είδος της. Δημιουργεί ένα πολυτελές κουκούλι υψηλής αισθητικής που σε απομονώνει από το περιβάλλον. Μεταφέρει με άνεση τέσσερις και με ελάχιστες υποχωρήσεις πέντε επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 525 lt ικανοποιεί, χωρίς να ξεχωρίζει. Δεν ζητά πολύ παραπάνω από 8 lt/100 km, και ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει τις περισσότερες από τις ευκολίες που ψάχνει ο αγοραστής σήμερα. Ακόμα και αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2, οπότε ακολουθεί τη ροή των μποτιλιαρισμένων δρόμων χωρίς τη συμμετοχή του οδηγού.

Επιπλέον, η Alfa Romeo προσφέρει πέντε χρόνια εγγύηση και πέντε χρόνια δωρεάν service, οπότε προκύπτει μια πρόταση που ικανοποιεί και οικονομοτεχνικά. Όμως δεν αγοράζεις ένα premium SUV βάζοντας κάτω τα κουκιά για να δεις αν σε συμφέρει. Το αγοράζεις επειδή σου φτιάχνει τη μέρα κάθε φορά που το βλέπεις ή το οδηγείς, ενώ παράλληλα καλύπτει όλες σου τις ανάγκες, χωρίς συμβιβασμούς. Η Stelvio ανέκαθεν το πετύχαινε αυτό, αλλά στην ανανεωμένη εκδοχή της τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα.

Μάθετε περισσότερα για την Alfa Romeo Stelvio στην ιστοσελίδα της εταιρίας.


Τι λέει το DRIVE
Το μεσαίο SUV με το μεγαλύτερο οδηγικό ενδιαφέρον και την πιο ξεχωριστή εμφάνιση, έχει πλέον κορυφαίο infotainment και πλουσιότερο εξοπλισμό, αποκτώντας έτσι μερικά ακόμη ατού.
Τιμή €67.000
Τεχνολογία κινητήρας ντίζελ 2.143 cc, i4, common rail, τούρμπο VGT, AWD, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Απόδοση 210 PS/3.500 rpm, 470 Nm/1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
6,6”
Τελική ταχύτητα 215 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 146 g/km (WLTP: 167)
Διαστάσεις 4.687 x 1.903 x 1.671 mm
Χώρος αποσκευών 525 lt
Βάρος 1.745 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση Drive

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube