Είναι ηλίου φαεινότερο πως δεν χρειάζεται ιδιαίτερη αφορμή για να θέλεις να βρεθείς πίσω από το τιμόνι μιας Alfa Romeo Giulia. Πόσω μάλλον όταν, αφήνοντας στην άκρη την εξωτική Giulia Quadrifoglio [video], πρόκειται για την κορυφαία έκδοσή της. Το δίλιτρο μοτέρ δίνει στην ισχυρότερη εκδοχή του υπόσταση στο «Cuore Sportivo» που συνοδεύει κάθε δημιουργία της μιλανέζικης φίρμας. Κι αυτό σε συνδυασμό πάντα με το κορυφαίο πλαίσιο και μια σιλουέτα που χαίρεσαι να τη χαζεύεις από κάθε γωνιά, ειδικά σε αυτό το μπλε Misano. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια, η αφορμή ή η δικαιολογία, για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, για να βρεθούμε πάλι πίσω από το τιμόνι της Giulia Veloce (δείτε εδώ την προηγούμενη δοκιμή μας, από το 2018), είναι οι μικρές βελτιώσεις και αλλαγές που δέχθηκε η ιταλική σπορ μπερλίνα στο σύνολο της γκάμας της.
Αλλαγές που στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινούν από τα ανθρακονημάτινα διακοσμητικά στους καθρέφτες, στα πλαϊνά μαρσπιέ και στη διακριτική αεροτομή πίσω. Το ίδιο υλικό απαντάται πλέον και στην καμπίνα, ντύνοντας ένα μέρος του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας. Αναβαθμίζοντας έτσι, σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά σπορ καθίσματα με επένδυση από δέρμα και Alcantara, τον σπορ αέρα του εσωτερικού. Η ποιότητα των υλικών παραμένει στο υψηλό επίπεδο που μας σύστησε η Alfa Romeo με τη νέα γενιά της Giulia. Άξιος αναφοράς και ο μικρός ανασχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας που δημιούργησε τον χώρο για μια δεύτερη ποτηροθήκη, για να μπορεί πλέον ο συνοδηγός να βολέψει ό,τι πίνει. Προστέθηκε ακόμα θέση για κινητό με ασύρματη φόρτιση, ενώ ελαφρώς μεγαλύτερος είναι και ο χώρος μέσα στο υποβραχιόνιο.
Περνώντας στις πιο ουσιαστικές αλλαγές, η ανανεωμένη Veloce Ti -και οι υπόλοιπες εκδόσεις- εξοπλίζονται με το νέο σύστημα πολυμέσων που εξελίχθηκε από τη Marelli. Το MyAlfaConnect διαθέτει νέο λογισμικό και καλύτερα γραφικά που απεικονίζονται σε μια έγχρωμη οθόνη 8,8”, δυνατότητα χειρισμού μέσω της αφής και φωνητικών εντολών, και συμβατότητα με Android Auto και Apple CarPlay για την σύνδεση του αντίστοιχου smartphone. Επιπλέον, στο ήδη πλήρες από το παρελθόν πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας προστέθηκε το αναθεωρημένο ενεργό cruise control που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Bosch και προσδίδει στο ιταλικό σεντάν χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2.
A! Στις αλλαγές της συγκριμένης έκδοσης περιλαμβάνεται και το διακριτικό Ti, δίπλα στο Veloce (σ.σ.: ταχύτητα στα ιταλικά), που στην αποκρυπτογράφησή του φανερώνει τις λέξεις «Turismo Internazionale». Προστέθηκε για να τονίσει, όπως είχαμε διαπιστώσει τόσο στο παρελθόν όσο και σε αυτή την επαφή μας, την ικανότητα της να καταπίνει τα χιλιόμετρα στην Εθνική με μοναδική αίσθηση ασφάλειας και πολυτέλειας. Εκεί όπου ακόμη και με ταχύτητα πάνω από τα όριο, ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα είναι ελάχιστος και δεν θα ενοχλήσει ποτέ τους επιβάτες. Όπως δηλαδή πρέπει σε ένα αυτοκίνητο τουρισμού.
Guidiamo…
Περιορισμένες οι αλλαγές, λοιπόν. Δεν χρειάστηκαν παρά 310 λέξεις για να τις καταγράψουμε. Πίσω από τη θέση του οδηγού, από την άλλη, αρκούν λίγα χιλιόμετρα στην Αθηνών-Κορίνθου για να αξιολογήσεις το νέο ενεργό cruise control. Πέρα από το να ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, επεμβαίνει και στο τιμόνι για να διατηρεί την Giulia στη λωρίδα της. Στα ίδια λίγα χιλιόμετρα έχεις αξιολογήσει το νέο και πιο εύχρηστο infotainment.
Οπότε, με την παρότρυνση του Θανάση για ένα καλύτερο φόντο στις φωτογραφίες, εγκαταλείπουμε την Αθηνών-Κορίνθου πριν από τα Μέγαρα. Για να οδηγήσουμε άλλωστε φύγαμε από το γραφείο. Παίρνουμε το βουνό για να κατέβουμε Αλεποχώρι και μέσα από τα Πίσια να κατευθυνθούμε προς Λίμνη Βουλιαγμένης και τον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου, για να καταλήξουμε στο Λουτράκι. Όχι για να βρούμε τρόπο να καλύψουμε την επιταγή των €66.000 που κοστίζει η Alfa Romeo Giulia Veloce Ti. Μακριά από εμάς αυτά. Αλλά για να κλείσει μια μέρα με αρκετά χιλιόμετρα, με ένα καφέ στην παραλία.
Ένα κλικ πιο πάνω την πλάτη του καθίσματος και η εξαιρετική χαμηλή θέση οδήγησης έρχεται απόλυτα στα μέτρα μου. Βοηθάει σε αυτό και το τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση, χωρίς να κρύβει τη θέα του όμορφου πίνακα οργάνων. Ήρθε η ώρα το αυτόματο 8άρι, η μόνη διαθέσιμη επιλογή για τη Veloce Ti, να περάσει στην χειροκίνητη λειτουργία του και να χρησιμοποιήσουμε τα σταθερά αλουμινένια paddles που δεν τα λες και διακριτικά με το μέγεθός τους. Η συγκεκριμένη έκδοση διατίθεται στη χώρα μας ως τετρακίνητη (πισωκίνητη είναι η... σκέτη Veloce, χωρίς «Ti») και με ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται. Συνδυασμός που σε πρώτη ανάγνωση ακούγεται τέλειος κατά βάση για ανάβαση στο χιονοδρομικό το χειμώνα, αλλά πιστέψτε με, αυτή η Alfa έχει τον τρόπο να σχηματίσει στο πρόσωπό σου το χαμόγελο που αποζητάς σε μια έρημη ορεινή διαδρομή.
Με το μοτέρ τοποθετημένο εμπρός κατά το διαμήκη άξονα και όσο γίνεται τραβηγμένο προς την καμπίνα, εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε καπό, πόρτες, φτερά και ανάρτηση, αλλά και τον ανθρακονημάτινο κεντρικό άξονα της μετάδοσης, οι άνθρωποι της Casa del Biscione έχουν περιορίσει το βάρος πετυχαίνοντας ιδανική κατανομή 50:50. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Υπό κανονικές συνθήκες, το σύστημα τετρακίνησης φροντίζει όλη η ροπή να καταλήγει στο ελεγχόμενο πίσω διαφορικό και μόνο όταν το σύστημα θεωρήσει ότι υπάρχει ανάγκη μπορεί να στείλει ως και 60% της ροπής στο ελεύθερο εμπρός. Το δίλιτρο αλουμινένιο μοτέρ με τη σειρά του, με τούρμπο, άμεσο ψεκασμό, σχέση συμπίεσης 10:1, ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης βαλβίδων MultiAir και έναν μόνο εκκεντροφόρο στην εξαγωγή, αποδίδει 280 ίππους στις 5.250 rpm και 400 Nm στις 2.250 rpm.
Στον δρόμο, ο κινητήρας με τα 280 άλογα δίνει ψυχή στα 1.610 kg της Veloce Ti και αναπνέει ρωμαλέα σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Τραβά από χαμηλά, με πολύ καλή απόκριση ακόμα και στην default επιλογή του συστήματος χαρτογράφησης DNA και συνεχίζει να ανεβάζει με όρεξη και πάνω από τις μεσαίες. Η σύνδεση του VBOX και το πέρασμα στο πρόγραμμα Dynamic έδειξε ότι με το γκάζι στο πάτωμα τα 100 km/h από στάση έρχονται 5,4”, τα 160 km/h σε 13,3” και ότι το κοντέρ 200ρίζει σε 24,1”. Εντυπωσιακές είναι και οι ρεπρίζ, με το 60-160 km/h με αλλαγές να ολοκληρώνεται σε 10,9” και τα 110-140 km/h σε 3,9”.
Όπως και στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης, στον ταλαιπωρημένο από τα έργα παραλιακό δρόμο λίγο πιο κάτω από το Αλεποχώρι, η ανάρτηση δυσανασχετεί λιγάκι. Η αλήθεια όμως είναι ότι μας έχει φέρει μέχρι εδώ με άνεση που θα ζήλευαν και λιγότερο σπορ μοντέλα. Και με λίγα χιλιόμετρα παραπάνω στο κοντέρ κάνει ακόμα και τους αφημένους στην τύχη τους δρόμους της περιφέρειας να μοιάζουν άψογα στρωμένοι, ελέγχοντας κάτω από οποιαδήποτε συνθήκη ιδανικά το βάρος του αυτοκινήτου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Alfa Romeo Stelvio 2.2 D Veloce
Η ανάβαση προς τα Πίσια γίνεται απολαυστική, με το DNA στο Dynamic: Τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ σκληραίνουν κι άλλο και το σασμάν δεν παίρνει πρωτοβουλίες, διατηρώντας τη σχέση που έχεις επιλέξει, χωρίς να περνά στην επόμενη ή στην προηγούμενη αν δεν δώσεις εντολή από τα χορταστικά paddles. Σ’ αυτό το πρόγραμμα, το κιβώτιο χάνει όμως και μέρος της βελούδινης λειτουργίας του. Όχι για κακό! Οι αλλαγές γίνονται και πάλι αστραπιαία, αλλά πλέον τρως αυτό το χαρακτηριστικό κλότσημα που σε ωθεί να ανεβάσεις ρυθμό. Τα φρένα δαγκώνουν και επιβραδύνουν δυνατά, και αντέχουν στη σκληρή χρήση. Με την ανάρτηση από τη μια να αντιστέκεται σθεναρά στο βούτηγμα όταν καρφώνεις το αριστερό πεντάλ (για αυτόματο μιλάμε) και από την άλλη να εκμηδενίζει την κλίση στις στροφές.
Σε αυτό το κλειστό κομμάτι της διαδρομής δείχνει την αξία της η τετρακίνηση. Η παραπανίσια πρόσφυση σε αφήνει να στύψεις νωρίτερα το γκάζι στην έξοδο χωρίς να ξυπνήσεις τα ηλεκτρονικά… Έτσι κι αλλιώς, στο Dynamic είναι ρυθμισμένα για διακριτική παρουσία μέχρι να καταλάβουν ότι τα χρειάζεσαι πραγματικά. Στο κομμάτι λίγο πριν από τη Λίμνη Βουλιαγμένης, με τη νέα άσφαλτο, τις ανοιχτές καμπές και τα εσάκια, ξεδιπλώνονται όλες οι αρετές του εξαιρετικού πλαισίου. Αλλά και μιας Giulia που τη διακρίνει η φιλικότητα και αντιδρά προοδευτικά, συγχωρώντας λάθη του οδηγού.
Δεν θέλει βίαιες κινήσεις. Εμπιστεύεσαι το υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και την ικανότητα να κρατάει φόρα στη στροφή. Και με μικρές κινήσεις στο ακριβές τιμόνι, μπορείς ακόμα και στα πολύ γρήγορα εσάκια να καρφώσεις με ακρίβεια εκατοστών το σημείο που έχει νετάρει ο Θανάσης με τον τεράστιο 300άρη φακό. Με τη μέρα να φθάνει στο τέλος της και χαζεύοντας τη νέα Veloce Ti με φόντο τη θάλασσα, ξέρεις πια ότι αυτή είναι ακόμα μια Alfa, «Nata Per Vincere».
Διαμορφώστε εδώ τη δική σας Alfa Romeo Giulia
Τι λέει το DRIVE
Το αγαπημένο μας σπορ σεντάν, σε μια εκδοχή που δεν είναι Quadrifoglio αλλά κοστίζει ακριβώς τα μισά χρήματα από εκείνη, δίνει ελάχιστες αφορμές για γκρίνια και πάρα πολλές για να αρπάξεις τα κλειδιά και να βγεις να οδηγήσεις.
Τιμή Από €66.000
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης 1.995 cc, i4, 16V, 1 x ΕΕΚ, Multiair, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, AWD, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Απόδοση 280 PS/5.250 rpm, 400 Nm/2.250 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,4”
0-1.000 m 25,3” @ 203,5 km/h
60-160 km/h 10,9”
80-110 km/h 2,7”
110-140 km/h 3,9”
Φρένα 100-0 km/h 37,0 m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 156 g/km (WLTP: 198 g/km)
Διαστάσεις 4.650 x 1.860 x 1.438 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Βάρος 1.610 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης