Η νέα Giulia είναι µια γνήσια Ιταλίδα ντίβα! Το καταλαβαίνεις από το «θόρυβο» που προκαλεί στο πέρασµά της. Κεφάλια στρίβουν και οι άνθρωποι γύρω σου γίνονται πιο κοινωνικοί µόνο και µόνο για να ρωτήσουν «τι λέει η Ιταλίδα;». Ο ενθουσιασµός που ξυπνά η Alfa Romeo µε κάθε νέο προϊόν της είναι µοναδικός και στην περίπτωσή µας δείχνει πόσο πλήγωσε τη µάρκα η πολύχρονη απουσία µιας µπερλίνας από την γκάµα της.
Η µιλανέζικη φίρµα φρόντισε όµως να αποζηµιώσει το κοινό της µε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Η Giulia, ύστερα από δεκαετίες, δεν φοβάται να κοιτάξει τον ανταγωνισµό στα µάτια και συνεχίζει να τραβά τα φώτα πάνω της µε νέες ενδιαφέρουσες εκδόσεις: Τις τετρακίνητες και αποκλειστικά αυτόµατες, Veloce.
Οδηγική ευχαρίστηση και οικονοµία
Μετά την βενζινοκίνητη Veloce, η οποία µας άφησε µόνο θετικές εντυπώσεις, ήρθε η ώρα να γνωρίσουµε και την ντίζελοκίνητη εκδοχή της. Σαφώς, ο δίλιτρος MultiAir των 280 ίππων ταιριάζει περισσότερο στο χαρακτήρα της Giulia, τόσο µε τον ήχο όσο και µε τη δύναµή του. Αλλά αυτό δεν σηµαίνει ότι ο 2.2 ντίζελ των 210 ίππων δεν µπορεί να ξεδιπλώσει κι αυτός µε τη σειρά του τις σπορ διαθέσεις της ιταλικής µπερλίνας.
Συνεργάζεται άψογα µε το 8άρι αυτόµατο κιβώτιο της ZF και µπορεί να µην εντυπωσιάζει µε τα 6,5” για το 0-100 km/h ή τα 27,1” για το 0-1.000 m, συγκριτικά µε το βενζινοκίνητο µοντέλο. Όµως τα 47,9 kgm από τις 1.750 rpm και το µεστό τράβηγµα από χαµηλά του επιτρέπουν να έχει ανταγωνιστικές ενδιάµεσες επιταχύνσεις και να µπορεί να κινηθεί γρήγορα σε κάθε είδους διαδροµή. Ενδεικτικά αναφέρουµε ότι τα 80-110 km/h µε kickdown στο εξαιρετικό κιβώτιο έρχονται σε 3,3”, ενώ τα 110-140 km/h σε 4,7”.
Στις χαµηλές ταχύτητες ο κινητήρας ακούγεται λίγο περισσότερο απ’ όσο θα ήθελες. Και σαφώς η χροιά του δεν δένει απόλυτα µε τα σπορ χαρακτηριστικά τις υπόλοιπης κατασκευής. Αλλά ο θόρυβος αυτός δεν ανεβαίνει ποτέ σε ενοχλητικό επίπεδο, ούτε είναι ικανός να αµαυρώσει την premium εικόνα που σου βγάζει η νέα Giulia, ψηλαφίζοντας κάθε εκατοστό από τα 4,6 m της. Στα συν του κινητήρα ότι είναι και οικονοµικός, µε τη µέση κατανάλωσή του στα 7,9 lt/100 km.
Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλή και ζωντανεύει ακόµα περισσότερο µόλις στρέψεις το διακόπτη του D.N.A. στην ένδειξη Dynamic. Εκεί η Giulia ξυπνά. Οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται ταχύτερα και συνοδεύονται από ένα µικρό «κλότσηµα» που σε ωθεί να πιέσεις το δεξί πεντάλ ακόµα πιο βαθιά. Το ζυγισµένο και άκαµπτο πλαίσιο δεν έχει πρόβληµα µε αυτό το ρυθµό. Και µόλις συνηθίσεις το πολύ γρήγορο τιµόνι, τότε αρχίζεις να την εκτιµάς και να αναζητάς φιδίσιες διαδροµές και ανοιχτές καµπές. Η συµπεριφορά είναι ουδέτερη. Και τα εύσηµα γι’ αυτό πρέπει να αποδοθούν τόσο στην τετρακίνηση Q4, που κατά βάση στέλνει όλη τη ροπή στους πίσω τροχούς µε δυνατότητα όµως να περάσει στους µπροστινούς έως και το 50% εάν οι συνθήκες το απαιτούν, όσο και στην καλά ρυθµισµένη ανάρτηση.
Η τελευταία ελέγχει άψογα τα 1.620 κιλά του αµαξώµατος και δεν επιτρέπει έντονη κλίση στις στροφές. Παράλληλα δεν αφήνει σε δεύτερη µοίρα τον premium προσανατολισµό της Giulia, αποσβένοντας οµαλά και χωρίς ενοχλητικούς θορύβους κάθε ανωµαλία. Σε συνδυασµό δε µε την πολύ καλή ηχοµόνωση, η εµπειρία που απολαµβάνουν οι επιβάτες στο ταξίδι είναι εφάµιλλη του γερµανικού ανταγωνισµού.
Μπράβο Alfa
H καµπίνα της Q4 είναι όµοια των πιο ταπεινών Giulia. Δεν βάζει τα γυαλιά σε Μόναχο, Στουτγάρδη ή Ingolstadt. Αλλά είναι και η πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες που δεν φοβάται να αντιπαρατεθεί µε τα βαριά χαρτιά της κατηγορίας και σ’ αυτόν τον τοµέα. Η σχεδίαση είναι λιτή, µε έµφαση στον οδηγό. Δεν προκύπτουν θέµατα εργονοµίας, ενώ τα υλικά και η συναρµογή τους αξίζουν τα εύσηµα, µιας και η όλη εκτέλεση είναι η καλύτερη που έχουµε δει από τους Ιταλούς εδώ και δεκαετίες.
Οι λιγοστές πρακτικές θήκες στην καµπίνα περνούν στα ψιλά, από τη στιγµή που οι χώροι για τους επιβάτες και της αποσκευές τους (480 lt) στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και δεν αποτελούν µειονέκτηµα απέναντι στον ανταγωνισµό. Πλήρως εναρµονισµένο µε την εποχή και το infotainment που προσφέρει τις απαραίτητες επιλογές συνδεσιµότητας και έχει απλό και εύκολο χειρισµό, µέσω ενός περιστροφικού χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα.
Bad timing
Αυτή τη φορά, η εκτέλεση της Alfa Romeo ήταν σωστή. Η Giulia στέκεται ποιοτικά, δεν υστερεί σε εξοπλισµό ή τεχνολογία ασφαλείας, ενώ οδηγικά είναι εκεί που προσµέναµε. Ήρθε όµως σε µια δύσκολη οικονοµικά εποχή και το έργο γίνεται ακόµα πιο δύσκολο για την εξαιρετική τετρακίνητη ντίζελ Veloce που ξεκινά από τα 52.000 ευρώ.
Τι λέει το DRIVE
Φόροι και οικονομική συγκυρία δυσχεραίνουν την εμπορική πορεία της Giulia Veloce που σε άλλες εποχές θα αποτελούσε μια από τις καλύτερες επιλογές για όποιον θα ήθελε να συνδυάσει την οδηγική ευχαρίστηση με τις οικογενειακές απαιτήσεις.
Τιμή Από €52.000
Τεχνολογία 2.143 cc, ντίζελ, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 210 PS/3.750 rpm, 47,9 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, κίνηση και στους τέσσερις τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5”
0-160 km/h 16,9”
0-400 m 14,6” @ 150,3 km/h
0-1.000 m 27,1” @ 191 km/h
60-160 (με αλλαγές) 14,1”
50-80 km/h 2,4”
80-110 km/h 3,3”
110-140 km/h 4,7”
Φρένα 100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 7,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 122 g/km
Διαστάσεις 4.643 x 1.860 x 1.450 mm
Χώρος αποσκευών 480 lt
Βάρος 1.620 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία