Ποιοι είναι οι αντίπαλοι;
Citroën C5 Aircross 1.2 PureTech 130 S&S Feel
Τελική τιμή €27.200
Εκπομπές CO2 121 g/km
Το C5 Aircross αποτελεί τη ναυαρχίδα στη σύγχρονη γκάμα της Citroën και όπως έχουμε γράψει στις δοκιμές, πρόκειται για ένα από καλύτερα οικογενειακά. Μπορεί όμως να τα βάλει και με τον καθιερωμένο ανταγωνισμό;
Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 130 PS ACT Evo R-Line
Τελική τιμή €27.680
Εκπομπές CO2 130 g/km
Το Tiguan αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας, ακόμα και στη βασική έκδοση κινητήρα βενζίνης. Μένει να δούμε πώς θα τα καταφέρει κόντρα στη νεότερη έλευση της κατηγορίας.
Τα crossover, ανεξαρτήτως μεγέθους, κυριαρχούν και στους ελληνικούς δρόμους για ευνόητους λόγους. Ο συνδυασμός μεγάλης πρακτικότητας, ευρυχωρίας, ευκολίας στην από/επιβίβαση και στη φόρτωση και η καλύτερη ορατότητα προς τα εμπρός, δείχνει αχτύπητος για την πλειονότητα των οδηγών. Εάν μάλιστα συνυπολογίσουμε και την επιβλητική εμφάνιση που φέρνει στο νου εκδρομές και περιπέτεια, τότε ο υποψήφιος αγοραστής ενός κανονικού μικρού οικογενειακού δεν βρίσκει λόγο να μην αποκτήσει ένα «ψευδό-SUV».
Το Citroën C5 Aircross είναι σύμφωνα με τη γαλλική εταιρεία η αποθέωση της άνεσης και της πρακτικότητας. Διατίθεται σε πλούσια γκάμα κινητήρων και με γενναιόδωρο εξοπλισμό, καλύπτοντας έτσι τα θέλω αρκετών αγοραστών. Από την άλλη, το Volkswagen Tiguan αποτελεί σταθερή αξία στην κατηγορία, χάρη στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα και το κύρος του.
Στο δρόμο
Τα δύο μοντέλα προσεγγίζουν την κατηγορία των C-SUV από εντελώς διαφορετική οπτική γωνία. Κάτω από το καπό του συγκεκριμένου C5 Aircross βρίσκουμε το βασικό κινητήρα βενζίνης που εξασφαλίζει και χαμηλή τιμή εκκίνησης στην γκάμα. Πρόκειται για τον βελτιωμένο PureTech των 1,2 λίτρων στην ισχυρή έκδοση με τους 130 ίππους και τα 230 Nm.
Σε σχέση με τις πρώτες εκτελέσεις του, αυτός του C5 Aircross έχει υποστεί αλλαγές για μείωση της τριβής των μηχανικών μερών, έχει νέα τουρμπίνα, αυξημένη πίεση ψεκασμού καυσίμου και φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων GPF. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και οι επιδόσεις που δίνει στο βάρους 1.450 kg C5 Aircross κυμαίνονται στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Ασφάλεια - Δοκιμές πρόσκρουσης | ||
Citroën C5 Aircross | Volkswagen Tiguan | |
Euro NCAP | 5/5 (2019) | 5/5 (2016) |
Ενήλικοι | 89% | 96% |
Παιδιά | 86% | 84% |
Πεζοί | 67% | 72% |
Συστήματα ασφάλειας | 82% | 68% |
Η κίνηση φτάνει αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς και χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23 cm αναφέρει η Citroën), την ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions και το σύστημα Grip Control των πέντε προγραμμάτων που εφοδιάζει όλες τις εκδόσεις πλην της βασικής, το γαλλικό μοντέλο δεν διστάζει να σκονίσει με αρκετή δόση άνεσης τις λαμαρίνες του.
Από την άλλη, το Volkswagen Tiguan δεν πάει πίσω σε τεχνολογία. Ενσωματώνει ό,τι πιο προηγμένο διαθέτει το Group, όπως το σύστημα απενεργοποίησης των δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, τον άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, τη λειτουργία σε κύκλο Miller και το τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ενώ έχει γίνει και μεγάλη προσπάθεια μείωσης των εσωτερικών τριβών.
Η μέγιστη ισχύς που ανακοινώνει η VW είναι 130 ίπποι, με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 220 Nm. Συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, Drive Profile με προγράμματα sport και eco και, παρά το γεγονός ότι είναι 80 kg βαρύτερο από το Citroën (1.530 kg συνολικά), προσφέρει επίσης επιδόσεις που κυμαίνονται στον μέσο όρο της κατηγορίας.
Κι εδώ η κίνηση αφορά μόνο τους εμπρός τροχούς, αλλά η μικρότερη απόσταση από το έδαφος (19 cm) και οι τεράστιοι τροχοί της έκδοση R-Line που συγκρίνουμε, σαφώς δεν θα ακολουθήσουν με την ίδια θέληση το πιο «χωματερό» C5 Aircross σε κακοτράχαλο τερέν.
Κατανάλωση | ||
Citroën C5 Aircross | Volkswagen Tiguan | |
Μέση | 8,4 lt/100 km | 8,5 lt/100 km |
Ρεζερβουάρ | 53 lt | 58 lt |
Αυτονομία | 630 km | 682 km |
Εκπομπές CO2 | 119 g/km | 130 g/km |
Στον τομέα των επιδόσεων, το γαλλικό μοντέλο υπερισχύει σε γενικές γραμμές έναντι του γερμανικού λόγω του πιο εύστροφου κινητήρα και της πιο σωστής κλιμάκωσης του κιβωτίου.
Στις επιδόσεις από στάση, το Tiguan βρίσκεται ελαφρώς εμπρός, πιάνοντας τα πρώτα 100 km/h σε 11,2” (0,3” ταχύτερα από το μικρότερου κυβισμού C5 Aircross). Αλλά στις ρεπρίζ το μοντέλο της Citroën είναι παντού εμπρός λόγω κλιμάκωσης. Πιο συγκεκριμένα, για τις μετρήσεις 80-110 km/h με 3η και 110-140 km/h με 4η και 5η, το Citroën χρειάζεται 5,2”, 8,7” και 10,2” αντίστοιχα.
Για τις ίδιες μετρήσεις το Volkswagen απαιτεί 5,6”, 9,2” και 12,8” αντίστοιχα. Μικρή διαφορά εντοπίζουμε υπέρ του Citroën και στην τελική ταχύτητα που ακουμπά τα 195 km/h (192 km/h για το Volkswagen). Εκεί που παίρνει το αίμα του πίσω το Tiguan των 130 ίππων είναι στα φρένα, μιας και ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε μόλις 35,9 m (κορυφαία τιμή ανεξαρτήτως κατηγορίας), την στιγμή που το C5 Aircross επιτυγχάνει την πολύ καλή τιμή των 37,5 m.
Επιδόσεις | ||
Citroën C5 Aircross | Volkswagen Tiguan | |
80-110 km/h με 3η | 5,2" | 5,6" |
80-110 km/h με 4η | 6,0" | 7,1" |
80-110 km/h με 5η | 8,0" | 9,9" |
110-140 km/h με 3η | - | 10,2" |
110-140 km/h με 4η | 8,7" | 9,2" |
110-140 km/h με 5η | 10,2" | 12,8" |
0-100 km/h | 11,5" | 11,2" |
0-400 m | 18,1" | 18,0" |
0-1.000 m | 33,1" @ 156,8 km/h | 32,8" @ 161,1 km/h |
Φρένα 100-0 km/h | 37,5 m | 35,9 m |
Τελική ταχύτητα | 195 km/h | 192 km/h |
Οδηγώντας το Citroën C5 Aircross αμέσως αντιλαμβάνεσαι την άνεση υψηλού επιπέδου, χωρίς να υποβαθμίζει το κράτημα και την αίσθηση ασφάλειας που απολαμβάνει ο οδηγός. Εκεί όμως που δίνει τα ρέστα του το γαλλικό μοντέλο είναι στον αυτοκινητόδρομο, καθώς η ησυχία και η άνεση παραπέμπουν σε μαγικό χαλί. Στην πόλη, η ανάρτηση διαχειρίζεται με μεγάλη μαεστρία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και δύσκολα θα δείξει να δυσανασχετεί.
Το Volkswagen Tiguan από την άλλη, έχει πιο πειθαρχημένο έλεγχο του αμαξώματος, αλλά η άνεση δεν πλησιάζει αυτή του Citroën. Υπό πίεση μάλιστα δείχνει να δυσανασχετεί, με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν πιο έντονα απ’ ό,τι περιμένεις. Στο ταξίδι είναι αρκετά ευθύβολο και φέρνει στην καμπίνα περισσότερο θόρυβο κύλισης.
Στο εσωτερικό
Οι χώροι της καμπίνας του Citroën είναι πολύ καλοί και όλοι επιβάτες έχουν το δικό τους κάθισμα. Τα τρία πίσω ανεξάρτητα καθίσματα είναι συρόμενα και διαθέτουν ρύθμιση στην κλίση της πλάτης που, σε συνδυασμό με το σχεδόν ανύπαρκτο κεντρικό τούνελ, βολεύουν με άνεση έως και τρεις ενηλίκους.
Τα καθίσματα Advanced Comfort δε, με την πλούσια γέμιση αφρού, εξασφαλίζουν ακόμα περισσότερη άνεση. Το μεγάλο πορτμπαγκάζ που κυμαίνεται από 580 έως 720 lt διαθέτει διπλό πάτο που επιτρέπει την δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης, αλλά δεν έχει γάντζους για την συγκράτηση χειραποσκευών.
Η καμπίνα αποτελείται κατά κύριο λόγο από σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας (μόνο στα πάνελ των εμπρός θυρών βρίσκουμε μαλακά πλαστικά), με αντίστοιχο μοντάρισμα. Η εικόνα είναι σύγχρονη, με τον οδηγό να έχει εμπρός του έναν έγχρωμο ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” με πέντε διαφορετικά προφίλ.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει το σύστημα πολυμέσων με την έγχρωμη οθόνη αφής των 8”, όπου μπορείς να ρυθμίσεις όλες τις παραμέτρους του αυτοκινήτου. Στην κονσόλα δαπέδου υπάρχουν δύο μεγάλες ποτηροθήκες (αντιεργονονομικά τοποθετημένες όταν υπάρχει χειροκίνητο κιβώτιο), το περιστροφικό χειριστήριο του Grip Control με τα πέντε προγράμματα, το πλήκτρο του Hill Assist Descent και του Eco, και ένα υποβραχιόνιο με τεράστιο κλιματιζόμενο χώρο αποθήκευσης.
Στην καμπίνα του Tiguan, το αισθητικό πακέτο R-Line (πιο «άγριοι» προφυλακτήρες με μαύρες λεπτομέρειες, τονισμένα μαρσπιέ, αεροτομή, διαχύτη, σήμα «R-Line» στα εμπρός φτερά και τη μάσκα, και τροχοί 255/45 R19) δεν κάνει διαφορά. Θα προτιμούσαμε ένα πιο σπορ κάθισμα, παρόλο που κι έτσι η θέση οδήγησης είναι βολική και όσο ψηλή αρμόζει σε ένα crossover.
Επιπλέον, ο χώρος για τους επιβάτες είναι μεγάλος, το πορτμπαγκάζ των 420 lt αποδεκτό (έως 615 lt με τραβηγμένο εμπρός το συρόμενο πίσω κάθισμα και αν αφαιρεθεί η ρεζέρβα ανάγκης), η απτή ποιότητα υψηλή, όπως και η συνολική πρακτικότητα που προκύπτει από πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, συρόμενο πίσω κάθισμα και τραπεζάκι στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων. Ένας τρίτος όμως θα αναζητήσει περισσότερο χώρο για τα πέλματά του, μιας και το κεντρικό τούνελ εξέχει αρκετά.
Αγορά και χρήση
Οι εκδόσεις των μοντέλων που συγκρίνουμε είναι πλούσιες, διαθέτοντας πληθώρα χαρακτηριστικών εξοπλισμού. Το Citroën C5 Aircross 1.2 PureTech στην έκδοση Feel κοστίζει €27.200, ενώ το Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 130 PS ACT Evo στην έκδοση R-Line κοστίζει €27.680.
Aγορά-προσφορές | ||
Citroën C5 Aircross | Volkswagen Tiguan | |
Τιμή | €27.200 | €27.680 |
Χρηματοδότηση | ||
Προκαταβολή | Από 0% | Από 15% |
Δόσεις | Έως 84 | Από 12 έως 84 |
Επιτόκιο* | 6,5% | 6,5% |
*δεν περιλαμβάνεται η εισφορά 0,6% του Ν. 128/75
Στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας όμως συναντάμε διαφορές υπέρ του Citroën που διαθέτει επιπλέον του Volkswagen Tiguan, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας, επιτήρηση τυφλού σημείου, αναγνώριση πινακίδων για τα όρια ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας αντί για μόνο αισθητήρες, ψηφιακό πίνακα οργάνων, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και Grip Control για light off road περιηγήσεις. Εκεί που ξεχωρίζει το γερμανικό μοντέλο είναι στον τριζωνικό κλιματισμό (διζωνικός για το γαλλικό) και στο ενεργό καπό για τους πεζούς.
Το C5 Aircross είναι οικονομικότερο στην περιοδική συντήρηση, με το κόστος για τα τρία πρώτα χρόνια να φτάνει τα €380, την στιγμή που το Tiguan θα κοστίσει για το ίδιο διάστημα €420. Στον τομέα της εγγύησης, το Citroën καλύπτεται για τρία επιπλέον έτη σε σχέση με το Volkswagen, φτάνοντας τα πέντε. Ουσιαστική διαφορά στην μέση κατανάλωση καυσίμου δεν βρίσκουμε, με το μοντέλο της Citroën να καταναλώνει 8,4 lt/100 km και αυτό της Volkswagen 8,5lt/100 km. Τα τέλη κυκλοφορίας για μια τριετία στην περίπτωση του C5 Aircross είναι €351 και για το Tiguan είναι €468.
Κόστος χρήσης για 3 χρόνια | ||
Citroën C5 Aircross | Volkswagen Tiguan | |
Καύσιμο* | €6.037 | €6.109 |
Συντήρηση | €380 | €420 |
Ασφάλεια | €488 | €620 |
Τέλη κυκλοφορίας | €436 | €468 |
ΣΥΝΟΛΟ | €7.341 | €7.617 |
Service | Κάθε χρόνο/20.000 km | Κάθε χρόνο/15.000 km |
Εγγύηση | Πέντε χρόνια | Δύο χρόνια |
* Το κόστος του καυσίμου αφορά τη διάνυση 15.000 km/έτος, για τρία χρόνια, με τιμή βενζίνης €1,597/lt που ήταν η μέση τιμή στην Αθήνα την ημερομηνία που υπολογίστηκε η σχετική δαπάνη. Προφανώς υπολογισμένο σε κάθε αυτοκίνητο βάσει της μέσης κατανάλωσής του.
Διά ταύτα
Το μόνο κοινό που έχουν τα αυτοκίνητα του συγκριτικού είναι η τιμή και η κατηγορία τους. Την τελευταία βέβαια την προσεγγίζουν με πολύ διαφορετικό τρόπο, με αυτόν του Citroën να δείχνει πιο ταιριαστός στην κατηγορία και το κοινό που απευθύνεται. Έχει κορυφαία άνεση, στρίβει με ασφάλεια, είναι καλά εξοπλισμένο, έχει λογικά ετήσια έξοδα και θα χωρέσει περισσότερα από τον γερμανό ανταγωνιστή.
Από την άλλη, το Tiguan ξεχωρίζει για την απτή ποιότητα της πρακτικής καμπίνας και τα κορυφαία φρένα, αλλά μένει ελαφρώς πίσω σε όλους τους άλλους τομείς.
1ο Citroën C5 Aircross 1.2 PureTech 130 S&S
ΥΠΕΡ Χώροι, ποιότητα, εξοπλισμός, άνεση, ποιότητα κύλισης, φρένα, πρακτικότητα, εγγύηση
ΚΑΤΑ Πλευρική στήριξη καθισμάτων
2ο Volkswagen Tiguan 1.5 TSI 130 PS ACT Evo
ΥΠΕΡ Χώροι, ποιότητα, πρακτικότητα, άνεση, φρένα, ορατότητα, επιδόσεις από στάση
ΚΑΤΑ Συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση, εγγύηση
Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Citroën C5 Aircross | Volkswagen Tiguan | |
Κινητήρας | 3κύλινδρος | 4κύλινδρος |
Κυβισμός | 1.199 cc | 1.498 cc |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, τούρμπο | άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μ/γ |
Ισχύς | 130 PS/5.500 rpm | 130 PS/5.000-6.000 rpm |
Ροπή | 230 Nm/1.750 rpm | 220 Nm/1.750-3.500 rpm |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6άρι | Χειροκίνητο 6άρι |
Μετάδοση | Εμπρός | Εμπρός |
Λάστιχα | 235/55 R18 | 255/45 R19 |
Ρεζέρβα | Ανάγκης | Ανάγκης |
Πορτμπαγκάζ | 580-720 lt | 420-620 lt |
Βάρος | 1.450 kg | 1.530 kg |
Κύκλος στροφής | 10,7 m | 10,8 m |
Διαστάσεις | 4.500x1.840x1.654 mm | 4.486x1.839x1.654 mm |