Οδηγούμε το Ford Focus RS Mountune

Οδηγούμε το Ford Focus RS Mountune

Ο επίσημος βελτιωτικός βραχίονας της Ford έδωσε στο Focus RS την παραπάνω δύναμη που όλοι μας διαπιστώναμε ότι του έλειπε. Και με εργοστασιακή εγγύηση

Το νέο Ford Focus RS το αγαπήσαμε από την πρώτη στιγμή για τις απαράμιλλες οδηγικές του δυνατότητες.

Είναι ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο, ένα τετρακίνητο χάτσμπακ το οποίο σε βάζει στο παιχνίδι και μπορεί να κάνει πράγματα που ελάχιστα αντίστοιχα μπορούν. Ωστόσο πάσχει από πλευράς επιδόσεων. Όσο κι αν αυτό ακούγεται οξύμωρο με 350 PS, υπάρχουν ωστόσο άλλα «καυτά» τετρακίνητα χάτσμπακ που το βάζουν εύκολα από κάτω. Βασικά τα δύο γερμανικά: Η Mercedes-AMG A 45 και το Audi RS3. Αυτό το μειονέκτημα εντόπισε η Mountune και έσπευσε να το διορθώσει

Η «αναβάθμιση» του Focus RS έχει την κωδική ονομασία FPM375 που σημαίνει Ford Perfomance by Mountune με απόδοση 375 PS. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως το μπουστάρισμα του RS κατά 25 PS και 4,2 kgm από το βελτιωτικό βραχίονα της Ford καλύπτεται πλήρως από την εργοστασιακή εγγύηση. Το κιτ της Mountune περιλαμβάνει νέο φίλτρο αέρα ελεύθερης ροής και φιλτροκούτι, σωληνώσεις σιλικόνης, αναβαθμισμένη βαλβίδα εκτόνωσης και νέο πρόγραμμα για την ECU. Και το αυτοκίνητο μπορεί εξ αρχής να παραγγελθεί με το κιτ και να παραδοθεί καινούργιο στον πελάτη. Είναι μάλιστα και αρκετά οικονομικό (στη Βρετανία κοστίζει λίγο πάνω από €1.000), έτσι ώστε το δέλεαρ να γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, παρά την πανθομολογούμενη αξία της «κανονικής» έκδοσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Ford Focus RS

Η αίσθηση στο δρόμο, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, δεν είναι τόσο δραστικά διαφορετική από το στάνταρ RS. Ειδικά σε φάση που πηγαίνεις σβέλτα, αλλά δεν πιέζεις σοβαρά, το Mountune Focus RS σου προσφέρει την ίδια στιβαρή, πειστική επιτάχυνση που γνωρίσαμε και στο κανονικό RS. Για να αντιληφθείς μια σαφέστερη διαφορά υπέρ του Mountune, πρέπει να σηκώσεις τα μανίκια σε ένα ανηφορικό στοφιλίκι ή να βάλεις το κράνος σου σε μία πίστα και να επιλέξεις το πρόγραμμα Race. Τότε αντιλαμβάνεσαι ότι τα παραπάνω χρήματα έπιασαν τόπο. Η απόκριση του γκαζιού είναι πιο άμεση και το στροφάρισμα του κινητήρα πιο λυσσασμένο, ειδικά πάνω από τις 3.000 rpm. Το κυριότερο είναι δε, πως σε καμία φάση δεν θα νιώσεις εκείνο το δισταγμό και μετά την κλωτσιά από το turbo lag που θα περίμενες να έχει μια τέτοια μετατροπή. Ο 2.3 δεν φαίνεται να πολυκαταλαβαίνει από την ούτως ή άλλως περιορισμένη αύξηση της ιπποδύναμης. Απλώς δείχνει προθυμότερος να ανεβάσει, χωρίς δισταγμούς και διακεκομμένη λειτουργία, μέχρι τον κόφτη.

Το αξιοπρόσεκτο επίσης είναι πως ακούγεται και διαφορετικά. Ο συριγμός της σκάστρας είναι πιο έντονος, τη στιγμή που σηκώνεις το πόδι από το γκάζι και ο συνολικός ήχος έχει περισσότερο «σώμα». Κατά τα άλλα βέβαια δεν έχει χαθεί και εκείνο το απολαυστικό σκάσιμο σε κάθε αλλαγή σχέσης.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ’Ring: Δείτε το γύρο και το χρόνο του νέου Ford Focus RS [video]

Η διάταξη της ανάρτησης παραμένει ίδια. Γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω. Τα αμορτισέρ είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, με δύο ακόμη ρυθμίσεις σκληρότητας πέρα από την αρχική Normal, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Αυτό σημαίνει ότι και η συνολική οδική συμπεριφορά έχει παραμείνει το ίδιο απολαυστική. Όσο ανεβαίνει ο ρυθμός, τόσο καλύτερο γίνεται το αυτοκίνητο. Είναι κοφτερό στις διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης, με παιχνιδιάρικη διάθεση. Έχει την φυσική υπερστροφική προδιάθεση του σασί κάθε Focus στην είσοδο, άμεσα συνδεδεμένη και με την λειτουργία του Torque Vectoring. Πλασάρεται με τα τέσσερα από την αρχή, πατάς νωρίς και βαθιά το γκάζι και το αφήνεις να ταξιδέψει με το πλάι.

Άρα αξίζει τα λεφτά της η αναβάθμιση; Χωρίς δεύτερη σκέψη, ναι. Ούτως ή άλλως το Focus RS είναι όπλο στο βουνό και στην πίστα, βάζει τον οδηγό στο επίκεντρο και δίνει περισσότερη έμφαση στην απόλαυση περισσότερο από οποιοδήποτε ανταγωνιστικό μοντέλο. Παρεμπιπτόντως είναι πρακτικό για κάθε μέρα και προσφέρεται σε εξαιρετική τιμή. Το κιτ της Mountune απλώς εμβαθύνει και αναδεικνύει ακόμα περισσότερο όλες τις αρετές του αυτοκινήτου. Του δίνει αυτή την παραπάνω δύναμη ακριβώς τη στιγμή που στο απλό διαπίστωνες ότι έλειπε. Επομένως όποιος προβεί στην διπλή αγορά θα το χαρεί και διπλά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Focus RS δρόμου vs αγωνιστικού Impreza στο χιόνι [video]

Τι λέει το Autocar
Η αναβάθμιση της Μountune για το Focus RS ήταν αναμενόμενη και κρίνεται πετυχημένη, ακριβώς διότι αναδεικνύει όλες τις αρετές του αυτοκινήτου με την επιπλέον δύναμη που κάποιες φορές ένιωθες ότι έλειπε.
Τιμή Από € 51.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 2.261 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, twin scroll turbo, 375 PS/6.000 rpm, 52,1 (overboost) kgm/2.000-4.500 rpm, χειροκίνητο έξι σχέσεων, κίνηση στους τέσσερις τροχούς με ενεργή κατανομή της ροπής
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,5”
Τελική ταχύτητα 266 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 175 g/km
Διαστάσεις 4.390 x 1.823 x 1.472 mm
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή


 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube