H γκάμα του Qashqai ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με ένα τετρακίνητο, ισχυρό και προσιτό μοντέλο κι ένα κινητήρα που αξίζει έπαινο.
Άλλη μια συνάντησή μας με το οικογενειακό crossover της Nissan, επ’ ευκαιρία της τετρακίνητης έκδοσης ντίζελ που έρχεται να ολοκληρώσει την γκάμα του Qashqai στην ελληνική αγορά. Άλλη μια ευχάριστη συμβίωση με ένα μοντέλο που δεν έγινε τυχαία εμπορική επιτυχία, και που κάθε φορά βρίσκεις ένα λόγο για πεις μπράβο. Όπως για παράδειγμα μου κάνει κάθε φορά πολύ καλή εντύπωση η θέση οδήγησης. Είμαι μεν ψηλά, με καλή ορατότητα, όμως σε σπορ θέση, με πολύ καλή πλευρική στήριξη.
Το τιμόνι και ο λεβιές «κουμπώνουν» αμέσως στα χέρια, σαν tailor made για μένα. Και το εκτιμώ ακόμη περισσότερο διότι είναι καλή και η αίσθηση και το feedback από όλα. Άλλο ένα κλασικά πετυχημένο ιαπωνικό κιβώτιο με ακριβές κούμπωμα, χωρίς να χρειάζεται δύναμη ή να σου περνά κραδασμούς στο χέρι. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει το κατάλληλο βάρος για το χαρακτήρα του Qashqai και είναι ξεκούραστο γύρω από την ευθεία. Όπως και στα υπόλοιπα, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πιο γενναιόδωροι απ’ ό,τι στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών, κάτι που ισχύει και για το πορτμπαγκάζ.
Παιχνίδια ροπής
Η οδική συμπεριφορά δεν αλλάζει σημαντικά λόγω του κινητήρα, αλλά αλλάζει ο τρόπος οδήγησης. Εκμεταλλεύεσαι περισσότερο τη ροπή του μοτέρ με τα γαλλικά γονίδια ελέω Renault, με μία ή και δυο σχέσεις πάνω. Η μεγαλύτερη διαφορά είναι στην οδήγηση εκτός δρόμου, όπου τα 32,6 kgm κάνουν τα πάντα να φαίνονται παιχνιδάκι. Είναι σαν να έχεις ένα δίλιτρο βενζίνης με κοντές σχέσεις. Ενδεικτικά αξίζει να κάνω μια αναφορά στις μετρήσεις επιδόσεων. Ενώ το δίλιτρο έχει μεγαλύτερη μέγιστη ισχύ και υπερέχει οριακά στους χρόνους από στάση, το 1.6 dCi στις ενδιάμεσες ρεπρίζ έχει το πάνω χέρι. Συγκεκριμένα, με 4η κερδίζει 2,4” στο 50-80 km/h και 1,7” στο 80-110 km/h, εμφανώς ισχυρότερο από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές.
Δεν κομπιάζει με το παραμικρό, δεν χρειάζεται να κρατάς ψηλά τις στροφές του μοτέρ, ενώ έχει αρκετά πιο «εύκολο» συμπλέκτη στο ζύγισμα και πιο ανθεκτικό στο όποιο πατινάρισμα. Μπορεί οι βασικές διαστάσεις, η απόσταση από το έδαφος και οι διαδρομές της ανάρτησης να μην έχουν αλλάξει, είναι όμως ένα εξαιρετικό παράδειγμα περίπτωσης που το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται. Και είναι από τις περιπτώσεις που δεν χρειάζεται να υπάρχουν εξωφρενικές διαφορές. Απλούστατα, με λίγη παραπάνω εμπιστοσύνη στις δυνατότητές του σε κάνει να δοκιμάζεις πολύ δυσκολότερα πράγματα.
Κουρεμένες απαιτήσεις
Ένα δεύτερο πολύ σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι κάνει όλα τα παραπάνω με πολύ λιγότερα έξοδα. Καταρχήν είναι φθηνότερο από το δίλιτρο (χωρίς τις προσφορές), έχει σχεδόν τα μισά τέλη κυκλοφορίας και είναι πολύ οικονομικότερο σε κατανάλωση. Η μέση τιμή της δοκιμής ήταν στα 7,8 lt/100 km, όμως από τη χρήση φάνηκε ότι είναι εύκολο να φτάσεις τα 7 lt/100 km, τη στιγμή με την ίδια οδήγηση το δίλιτρο θα ήταν πιο κοντά στα 9 lt/100 km.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, θεωρώ πως τα €24.610 που κοστίζει το 1.6 dCi είναι πολύ λογική τιμή για να πάρεις ένα εξαιρετικό οικογενειακό αυτοκίνητο, με πολύ καλές επιδόσεις, οικονομικό και με αρκετά καλές δυνατότητες εκτός δρόμου. Οι πολύτεκνοι οικογενειάρχες, με ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις σε χώρους, μπορούν να κοιτάξουν το μακρύτερο σε μεταξόνιο Qashqai+2, με την τρίτη σειρά καθισμάτων, που με τον ίδιο κινητήρα και τετρακίνηση κοστίζει €28.220.
Τι λέει το DRIVE
Το νέο τετρακίνητο ντίζελ σβήνει από το χάρτη το δίλιτρο ατμοσφαιρικό βενζίνης και κάθεται στο θρόνο της γκάμας των Qashqai, ον με διαφορά το πιο ολοκληρωμένο και με πολύ λογική τιμή.
Τιμή από €22.980
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 130 PS/4.000 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 33,9”
0-400 m 17,4”
0-1.000 m 32,3”
50-80 km/h (4η) 4,7”
80-110 km/h (5η) 6,9”
110-140 km/h (6η) 10,7”
100-0 km/h 38,0 m
Τελική 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 135 gr/km
Διαστάσεις 4.330 x 1.780 x 1.615 mm
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις Drive