Long Term test: Honda Jazz 1.3 CVT 1η αναφορά

Long Term test: Honda Jazz 1.3 CVT 1η αναφορά

Εδώ και δύο μήνες ένα Jazz αποτελεί μόνιμο μέλος της ομάδας μας, κάνοντας την καθημερινότητα λίγο πιο εύκολη και πιο οικονομική.

Το λευκό Jazz ήρθε στο DRIVE αρχικά για μια εβδομάδα. Τελικά, η αποστολή του μετατράπηκε σε μια δοκιμή που θα κρατήσει τέσσερις μήνες, και μόλις πέρασαν οι δύο πρώτοι.

Το μικρό Honda φοράει 1.300άρη κινητήρα i-VTEC της οικογένειας Earth Dreams Technology και κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), καθένα εκ των οποίων έχει εξελιχθεί με στόχο τον περιορισμό της κατανάλωσης και το μέγιστο σεβασμό στο περιβάλλον. Οι πρώτες ενδείξεις μέσης κατανάλωσης έδειξαν 6,7 lt/100 km με αστική κατά βάση χρήση, ενώ σε λίγο πιο ανοιχτό πεδίο ο Τούντας έγραψε ένα στρογγυλό 6άρι σε διαδρομή 160 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Jazz

Με 106 g CO2/km μπορείς να κυκλοφορείς καθημερινά στον Πράσινο Δακτύλιο της Αθήνας κι εάν συνυπολογίσεις την ανεκτίμητη ευκολία οδήγησης που προκύπτει από το κιβώτιο έχεις ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να ζεις μαζί του. Το σύστημα stop/start συνεργάζεται με το CVT ομαλότατα, οπότε το μόνο που πρέπει να θυμάσαι είναι πως στο βασικό πρόγραμμα οδήγησης το τελευταίο αργεί λίγο να ανταποκριθεί όταν πατάς βαθιά το γκάζι. Γι’ αυτό και είναι καλύτερο να επιλέξεις Sport όταν θέλεις να επιταχύνεις σβέλτα. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, η ηρεμία του βασικού προγράμματος είναι μάλλον προτιμότερη. Με τις στροφές του κινητήρα να ξεπερνούν σπάνια τις 2.000 rpm, αφενός τονίζει τον αγχολυτικό χαρακτήρα του Jazz αφετέρου διατηρεί την κατανάλωση και το θόρυβο όσο πιο χαμηλά γίνεται.



Εκτός από την απίστευτη πρακτικότητα και τον οικονομικό κινητήρα, αυτή η γενιά του Jazz χαρακτηρίζεται και από τα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας. Εκείνο που κάνει συχνότερα αισθητή την παρουσία του είναι το Forward Collision Warning. Η ηχητική και οπτική ειδοποίηση για απότομη επιβράδυνση του προπορευόμενου οχήματος μας έχει επιστήσει την προσοχή τουλάχιστον τρεις φορές μέχρι σήμερα. Έτσι, δεν έχει χρειαστεί να επέμβει το City-Brake Active System, το οποίο φρενάρει αυτόματα το Jazz όταν κρίνει ότι είναι απαραίτητο και με το δεδομένο ότι κινείται με λιγότερα από 30 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda Jazz 1.3 CVT

Το Lane Departure Warning το χρησιμοποιούμε μόνο κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους, εκεί όπου η διαγράμμιση είναι μια… αφηρημένη έννοια, το να το απενεργοποιήσεις είναι μάλλον ασφαλέστερο. Χρήσιμος σύμβουλος του οδηγού του Jazz είναι το σύστημα Traffic Sign Recognition, που υπενθυμίζει το ισχύον όριο ταχύτητας στο καντράν, ενώ το Intelligent Speed Limiter σε βοηθάει να παραμείνεις νομοταγής. Τέλος, ιδιαίτερα ευπρόσδεκτα είναι τη νύχτα τα αυτόματα φώτα με High Beam Support System, που αφαιρούν αρκετό φόρτο εργασίας από τον οδηγό.



Πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, το Jazz χρησιμοποιήθηκε από τον Κουτσογιάννη, γνωστό για τις απίστευτες φωτογραφίες και το βαρύ του πόδι. Το επέστρεψε με μέση κατανάλωση μόλις 6,6 lt/100 km, που ήταν σίγουρα μια ευχάριστη έκπληξη. Μήπως ο Θανάσης έχει χάσει τη φόρμα του και… αφήνει γκάζι; Δύσκολο. Μάλλον αξίζουν εύσημα στο μοτέρ του Jazz.

Honda Jazz 1.3 CVT Comfort
Τιμή €19.250
Στα χέρια μας για 1.150 km/Δύο μήνες
Χιλιόμετρα μήνα 800 km
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube