19o DRIVE Trophy: Land Rover Discovery Sport P300e

19o DRIVE Trophy: Land Rover Discovery Sport P300e

Το Land Rover Discovery Sport παρά τις πολλές «ηλεκτρικές» τεχνολογικές προσθήκες που ανοίγουν την κουβέντα για οπισθοχώρηση στην εκτός ασφάλτου ικανότητά του, συνεχίζει να τιµά τον σκληροτράχηλο λογότυπο της Land Rover.

Καλώς ή κακώς όµως, άπαντες θα πρέπει να χωνέψουµε ότι η εποχή θέλει µέχρι και τους κατ’ εξοχήν «σκληρούς παίκτες» να µεταλλάσσονται µε γοργά βήµατα σε κάτι πιο σύγχρονο. Για τους υπόλοιπους, απλώς δεν υπάρχει πλέον χώρος.

Για να µη σας κουράζω, η εποχή των σασί τύπου σκάλας, της old school τετρακίνησης και των πολλών κυβικών, χαρακτηριστικά που κατά κανόνα συνόδευαν τα καθαρόαιµα εκτός δρόµου µοντέλα του παρελθόντος, βρίσκεται στη δύση της.

Δεν είναι βέβαια και απαραιτήτως κακή αυτή η µεταστροφή. Το Land Rover Discovery Sport για παράδειγµα µπορεί στην τελευταία του γενιά να συνδέθηκε µε την πρίζα, αυτό όµως δε σηµαίνει ότι εξαρτάται αποκλειστικά από αυτήν.

H plug-in hybrid έκδοση µε τον λόγοτυπο «P300e» πραγµατικά συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από δυο διαφορετικούς κόσµους. Ο βενζινοαίµατος οδηγός θα χαρεί µε τον µικρό σε κυβισµό τούρµπο βενζινοκινητήρα της οικογένειας Ingenium (1.5 lt, 3κύλινδρος µε 200 PS) κάτω από το καπό του Discovery Sport P300e, ενώ ο «tech-freak» θα βρει άκρως ενδιαφέρουσα την προσθήκη κι ενός ηλεκτροκινητήρα στο πίσω σύστηµα µε 109 PS και 260 Nm. Αµφότεροι πάντως θα νιώσουν καλά είτε στις φλέβες τους κυλά 100άρα βενζίνη είτε... Αµπέρ, αφού η συνολική απόδοση του συστήµατος είναι 309 PS και 540 Nm.

Land Rover Discovery Sport

Από τεχνικής σκοπιάς, ο θερµικός κινητήρας συνεργάζεται µε ένα αυτόµατο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και στέλνει τη δύναµη στους εµπρός τροχούς, µε τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, να εξασφαλίζει χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Όσο για την ενέργειά του, την αντλεί από µία µπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15 kWh που βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισµα.

Εκ πρώτης λοιπόν, όλα φαντάζουν αγγελικά πλασµένα για την έκδοση P300e. Από την άποψη ότι υπάρχει άφθονη δύναµη από το υβριδικό σύστηµα, το αυτοκίνητο είναι ούτως ή άλλως πιο κόµπακτ σε διαστάσεις και πιο ελαφρύ από τους λοιπούς συγγενείς της οικογένειας Discovery, ενώ τόσο οι κοντοί σχετικά πρόβολοι όσο και η «ασφαλής» απόσταση του οχήµατος από το έδαφος υπόσχονται να υποστηρίξουν µε ασφάλεια περιηγήσεις εκτός ασφάλτου.

Αυτό όµως το ξέραµε. Οπότε εκείνο που έµενε ουσιαστικά να διαπιστώσουµε ήταν ο τρόπος µε τον οποίο λειτουργεί στην πράξη η ηλεκτρική τετρακίνηση. Το σκληρό –και όχι µόνο, ορεινό κοµµάτι του νησιού της Κρήτης απάντησε στο ερώτηµα µας.

Τιµά την παράδοση
Οι θιασώτες του αληθινού 4x4, µπορείτε να πάρετε µια βαθιά ανάσα ανακούφισης: Ναι, το plug-in hybrid Discovery Sport παραµένει ένα όχηµα για χωµάτινη χρήση. Αν και αρχικά σε τροµάζει λίγο όλη αυτή η πολυτέλεια, από την άποψη ότι προσέχεις περισσότερο που πατάς και πώς περνάς δύσκολα µονοπάτια, γρήγορα διαπιστώνεις ότι ο φόβος δεν έχει λόγο ύπαρξης.

Το Discovery Sport P300e είναι πιο σκληρό απ’ όσο δείχνει. Για να µην παρεξηγηθώ, σαφώς δεν είναι από την ίδια στόφα µε τους προγόνους της ευρύτερης οικογένειας Discovery που έγραψαν ιστορία σε Camel Trophy και G4 Challenge. Αλλά υπάρχει το κλασικό Discovery γι’ αυτό τον ρόλο. Και το γεγονός ότι το Sport τα κατάφερε τόσο καλά στον απαιτητικό στίβο µάχης ενός DRIVE Trophy αποδεικνύει πολλά.

Το εντυπωσιακό σε αυτό το αυτοκίνητο, πέραν της πραγµατικά πλούσιας δύναµής του από το υβριδικό σύστηµα, είναι η ανάρτηση. Αποσβένει µε τέτοιο τρόπο τις κακοτοπιές που θα συναντήσει στο διάβα της που πραγµατικά απορείς εάν όντως πατούν οι τροχοί του αυτοκινήτου στο έδαφος! Δύσκολο εγχείρηµα να ισορροπείς µε τόση ακρίβεια ανάµεσα στα ασφάλτινα και στα χωµάτινα χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, έχει σωστή διαδροµή. «Κρεµάει» τόσο ώστε να βρει πρόσφυση και ο τροχός που ενδεχοµένως τείνει να βρεθεί στον αέρα επειδή έχεις ζορίσει στο µέγιστο το αυτοκίνητο σε κάποιο σκαρφάλωµα. Είναι εκεί για να δώσει την απαραίτητη χείρα βοηθείας στην τετρακίνηση ώστε να «απελευθερώσει» το µικρό Discovery.

Η οποία τετρακίνηση µπορεί να παίρνει ζωή από το ηλεκτροµοτέρ που βρίσκεται πίσω, κάτι που σηµαίνει ότι δεν έχει κεντρικό διαφορικό ή πολύδισκο συµπλέκτη, σε γενικές γραµµές όµως ο τρόπος που δουλεύει κρατάει ψηλά το χωµάτινο λάβαρο.

Land Rover Discovery Sport

Πράγµατι, η τετρακίνηση (µε προγράµµατα για άσφαλτο, χώµα, νερό-χιόνι κ.λπ.) δουλεύει σωστά και την νιώθεις πως είναι σε συνεχή εγρήγορση. Δεν δυσανασχέτησε όταν της ζητήθηκε να περάσει το Discovery Sport µέσα από ποτάµια (βάθος βύθισης του P300e τα 60 cm) ούτε όταν χρειάστηκε να κινηθεί µε πολύ χαµηλές ταχύτητες σε δύσβατα ορεινά µονοπάτια µε κοµµάτια βράχων στο έδαφος, κοφτερά και γλιστερά, που αύξαναν περαιτέρω το βαθµό δυσκολίας.

Τα βρήκε σκούρα µόνο όταν έπρεπε να βοηθήσει το  Land Rover Discovery Sport να σκαρφαλώσει στον λόφο µε την έντονη ανηφορική κλίση και την παχιά άµµο στην παραλία του Τυµπακίου. Τα ηλεκτρονικά συστήµατα έδειξαν να µπερδεύονται µόλις οι τροχοί βυθίστηκαν βίαια στην παχιά άµµο, ζητώντας µας εµµέσως πλην σαφώς να αναθεωρήσουµε τη στρατηγική µας.

Χωρίς ένα χωµάτινο λάστιχο που θα βελτίωνε την πρόσφυση, έτσι ώστε η τετρακίνηση να βρει τρόπο να συνεργαστεί και πάλι τέλεια µε τα ηλεκτρονικά, κινηθήκαµε flat out ώστε να σκαρφαλώσουµε βοηθούµενοι από την ορµή. Κάτι που κακά τα ψέµατα δεν θα τολµούσαµε εύκολα εάν δεν είχαµε πλήρη γνώση και ακριβή χαρτογράφηση του µέρους στο οποίο κινούµασταν.

Land Rover Discovery Sport

Ας είµαστε όµως ρεαλιστές. Η πλειονότητα των αγοραστών ενός Discovery Sport P300e ούτε που θα σκεφτεί να βρεθεί ποτέ σε αυτές τις συνθήκες. Όποιος άλλωστε επιθυµεί να πάρει τα πιο άγρια όρη και βουνά του πλανήτη µε ένα Land Rover, έχει επιλογές στην γκάµα της βρετανικής φίρµας. Οι οποίες βέβαια δεν θα ολοκλήρωναν το Trophy µε µέση κατανάλωση τα απίστευτα 7,9 lt/100 km.

Πείθεσαι όµως για τη γνώση και την εµπειρία που έχουν οι Βρετανοί στην κατασκευή µοντέλων εκτός δρόµου. Ακόµα και στις σπορ ελευθέρου χρόνου προτάσεις τους, όπως το Discovery Sport P300e, η χωµάτινη ικανότατη είναι παρούσα. Το αίµα άλλωστε δύσκολα γίνεται νερό. Τουλάχιστον... προσώρας.


 Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i3, 2 ΕΕΚ, άµεσος ψεκασµός, τούρµπο, ηλεκτρικό µοτέρ 109 PS, 260 Nm, µπαταρία 15,0 kWh             Συνδυαστική Απόδοση 309 PS/5.500 rpm, 540 Nm/2.000-2.200 rpm
 Κιβώτιο Αυτόµατο οκτώ σχέσεων
 Τετρακίνηση Ηλεκτρική
 Κλείδωµα κεντρικού Όχι
 Ανάρτηση εµπρός Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική ράβδος
 Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσµων, αντιστρεπτική ράβδος
 Λάστιχα Pirelli Scorpion Zero, 235/50 R20, κανονική ρεζέρβα
 Διαστάσεις 4.597 x 1.894 x 1.727 mm
 Απόσταση από το έδαφος 212 mm
 Γωνίες off-road 22,8ο - 28,2ο - 19,5ο
 Βάρος 2.093 kg
 0-100 km/h 6,6”
 Τελική 209 km/h
 Κατανάλωση Trophy* 7,9 lt/100 km
 Εκποµπές CO2 44 g/km
 Τιµή Από €68.182
 Μετρήσεις κατασκευαστή, *µέτρηση DRIVE
 Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube