Δεν ξέρω για πόσο ακόµα θα υπάρχουν καθαρόαιµα τετρακίνητα οχήµατα παντός εδάφους. Κρίνοντας βέβαια από το πώς βαδίζει η αυτοκινητοβιοµηχανία, θα στοιχηµάτιζα ότι σε µερικά χρόνια από τώρα δύσκολα θα µπορεί κάποιο ηλεκτρικό µοντέλο SUV ή 4x4, να αντεπεξέλθει στις απαιτητικές συνθήκες όσο αυτές ενός DRIVE Trophy. Εκτός βέβαια κι αν µπουν φορτιστές ακόµα και στα βουνά… Ναι, ακόµα και το Jeep Wrangler βάδισε προς αυτά τα µονοπάτια. Έχει πλέον µπαταρίες (ιόντων λιθίου 17,3 kWh) κάτω από τα πίσω καθίσµατα, αλλά και δυο ηλεκτροµοτέρ: Ένα που αντικαθιστά τον συµβατικό εναλλάκτη και ένα ακόµα που βρίσκεται εµπρός από το αυτόµατο 8άρι κιβώτιο TorqueFlite της ZF, παίρνοντας τη θέση του κλασικού µετατροπέα ροπής.
Διαθέτει όµως ακόµα, έναν 4κύλινδρο δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρµπο (ίδιον µε αυτόν της Alfa Romeo Giulia) κάτω από το µακρύ καπό. Αλλά κυρίως ενσωµατώνει ένα από τα βασικότερα συστατικά που χρειάζεται ένα 4x4 για να θεωρείται καθαρόαιµο: «Σωστή» τετρακίνηση. Το Wrangler 4xe προσφέρει επιλογή κίνησης στους πίσω τροχούς, αυτόµατη λειτουργία 4x4, µόνιµη λειτουργία 4x4, κοντές σχέσεις και διαφορικό περιορισµένης ολίσθησης πίσω.
Προσθέτοντας σε αυτά τα χαρακτηριστικά την τεράστια διαδροµή της ανάρτησης, την απόσταση των 24,2 cm από το έδαφος και τις εξαιρετικές γωνίες (36,6, 31,8 και 21,4 µοίρες αντίστοιχα για προσέγγιση, ράµπα και διαφυγή), το Wrangler, φαντάζει στα χαρτιά... ασταµάτητο.
Το καλό είναι πως τα εντυπωσιακά στοιχεία που συνοδεύουν το βιογραφικό του, επιβεβαιώνονται και στην πράξη. Το περιβάλλον που γουστάρει να κινείται το Wrangler είναι χωµάτινο, γεµάτο λάσπες και δύσβατα µονοπάτια.
Δεν θα πρέπει να σας τροµάζει καθόλου η ύπαρξη του υβριδικού συστήµατος. Το αντίθετο θα έλεγα. Θα πρέπει να σας χαροποιεί. Διότι µείωνει τις εκποµπές ρύπων κατά 70% σε σχέση µε τη συµβατική έκδοση, από την οποία επίσης είναι 40% πιο ισχυρό και µε 60% περισσότερη ροπή! Το µόνο που θα άλλαζα εάν µπορούσα, θα ήταν το βάρος. Θα το ήθελα λίγο πιο ελαφρύ.
Οι 2,2 τόνοι είναι µεν παιχνίδι για τους 380 ίππους και τα 637 Nm του συστήµατος, αλλά ανεβάζουν τον βαθµό δυσκολίας όταν η επιφάνεια που κινείσαι είναι λασπώδης ή µε παχιά άµµο. Υπό αυτές τις συνθήκες χρειάζεσαι το σωστό λάστιχο: Καθαρά χωµάτινο, προκειµένου να δώσεις και στα ηλεκτρονικά συστήµατα τη δυνατότητα να «ανασάνουν». Και αφήνοντας την τετρακίνηση να δουλέψει όπως πραγµατικά ξέρει για να ξεκολλήσει το βαρύ αµάξωµα από την παγίδα που πάνε να του στήσουν τέτοιου είδους κακοτοπιές... Με λίγα λόγια, για τα πολύ πολύ δύσκολα, η επιλογή είναι η έκδοση Rubicon.
Όλα είναι δρόµος
Δεν υπήρξε ορεινή διαδροµή στα βουνά της Κρήτης που να ένιωσα ανασφάλεια µε το Wrangler. Άλλωστε εάν συνέβαινε κάτι τέτοιο µε αυτό το αυτοκίνητο, τότε για τα υπόλοιπα µάλλον θα µιλούσαµε για καταστροφή.
Το µοντέλο της Jeep χωρίς καµία δόση υπερβολής ισιώνει τα πάντα στο πέρασµα του. Όλα είναι δρόµος για το Wrangler. Η ανάρτηση απορροφά κροκάλες, φυτευτές πέτρες και βαθιά νεροφαγώµατα χωρίς να µεταφέρει στην καµπίνα έντονο θόρυβο ή δονήσεις. Επιπλέον το τιµόνι, απαντά στο ερώτηµα «γιατί είναι ελαφρύ και πολύστροφο;» όσο πιο πειστικά γίνεται: Για να σου προσφέρει την ηρεµία και την ασφάλεια που χρειάζεσαι στους χειρισµούς στο χώµα.
Το υβριδικό Wrangler σκαρφαλώνει σε σηµεία, όπως αυτό στην παραλία του Τυµπακίου µε τους µεγάλους αµµόλοφους. Εκεί που η πλειονότητα των τετρακίνητων µοντέλων αρκεί και µόνο να τα αντικρίσει για να βάλει όπισθεν και να αποχωρήσει µε βήµα ταχύ. Και περνάει µέσα από ποτάµια (υδάτινο κώλυµα βάθους 76 cm) χωρίς καν να επιλέξεις τα «κοντά»! Τόσο εύκολα, τόσο απλά, σαν να πρόκειται για µία ακόµη µέρα στο γραφείο.
Το κακό βέβαια είναι ότι ο περισσότερος κόσµος εκπλήσσεται βλέποντας ένα αυτοκίνητο κοντά στα €80.000 βουτηγµένο στη λάσπη, µε µοναδική καθαρή επιφάνεια... τα παρµπρίζ. Κοιτάζει λοξά, παραξενεύεται, η εικόνα δείχνει να τον απωθεί. Σηµεία των καιρών. Μόνο οι πιτσιρικάδες και ορισµένοι χαλαροί τύποι µε τα «αγροτικά» τους φαίνεται πως απολαµβάνουν την εικόνα µε την καρδιά τους.
Το συναίσθηµα ξενίζει αν κάτσεις και το επεξεργαστείς λίγο καλύτερα. Διότι η λάσπη ή οι βρόµικες λαµαρίνες δείχνουν ότι ο οδηγός αυτού του αυτοκινήτου το αξιοποιεί για τον λόγο τον οποίο κατασκευάστηκε. Και όχι για βόλτες στο Κολωνάκι ή στη Μύκονο. Ή έστω, όχι µόνο γι’ αυτές.
Απολαύστε λοιπόν όσοι έχετε και µπορείτε αυτού του είδους τα αυτοκίνητα και µην τα αγοράζετε για το θεαθήναι. Λερώστε τα, περάστε ποτάµια, σκαρφαλώστε αµµόλοφους, ζήστε τα στο έπακρο. Όσο προλαβαίνετε ακόµα. Ειδάλλως πάρτε ένα δικίνητο SUV και... κρατήστε το λαµπερό. Αυτά τα αυτοκίνητα πάντως πρέπει να είναι «βρόµικα», δείχνοντας ότι ο κάτοχός του έχει καθαρό µυαλό και γνωρίζει ποια ακριβώς είναι η χρήση του. Εµείς πάντως υποσχόµαστε πως αυτό θα κάνουµε - τουλάχιστον όσο υπάρχουν δηµοσιογραφικά µοντέλα για να µας συνοδεύουν.
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.995 cc, i4, 1 ΕΕΚ, άµεσος ψεκασµός, MultiAir3, twin scroll τούρµπο, ηλεκτρικό µοτέρ Νο1 63 PS/53 Nm, ηλεκτρικό µοτέρ Νο2 146 PS/245 Nm, µπαταρία 17,3 kWh
Συνδυαστική Απόδοση 380 PS/5.250 rpm, 637 Nm/3.000 rpm
Κιβώτιο Αυτόµατο οκτώ σχέσεων
Τετρακίνηση Κατ’ επιλογή
Κλείδωµα κεντρικού Ναι
Ανάρτηση εµπρός Ανοιχτός άξονας Dana M186 ελαφρού τύπου
Ανάρτηση πίσω Άξονας Dana M200 LS βαρέως τύπου
Λάστιχα Bridgestone Dueler M+S, 255/70 R18, κανονική ρεζέρβα
Διαστάσεις 4.882 x 1.894 x 1.838 mm
Απόσταση από το έδαφος 24,2 cm
Γωνίες off-road 36,6ο - 31,8ο - 21,4ο
Βάρος 2.276 kg
0-100 km/h 6,4”
Τελική 177 km/h
Κατανάλωση Trophy* 11,2 lt/100 km
Εκποµπές CO2 79 g/km
Τιµή Από €78.900
Μετρήσεις κατασκευαστή, *µέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης