19o DRIVE Trophy: Jeep Wrangler 4xe Sahara

19o DRIVE Trophy: Jeep Wrangler 4xe Sahara

Το Jeep Wrangler 4xe φαντάζει ως ο τελευταίος επιζών μιας κατηγορίας οχημάτων που τείνει να εξαφανιστεί από τον χάρτη. Αυτής των καθαρόαιμων off-roaders, τα μέλη της οποίας μετριούνται στα δάχτυλα.

Δεν ξέρω για πόσο ακόμα θα υπάρχουν καθαρόαιμα τετρακίνητα οχήματα παντός εδάφους. Κρίνοντας βέβαια από το πώς βαδίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, θα στοιχημάτιζα ότι σε μερικά χρόνια από τώρα δύσκολα θα μπορεί κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο SUV ή 4x4, να αντεπεξέλθει στις απαιτητικές συνθήκες όσο αυτές ενός DRIVE Trophy. Εκτός βέβαια κι αν μπουν φορτιστές ακόμα και στα βουνά… Ναι, ακόμα και το Jeep Wrangler βάδισε προς αυτά τα μονοπάτια. Έχει πλέον μπαταρίες (ιόντων λιθίου 17,3 kWh) κάτω από τα πίσω καθίσματα, αλλά και δυο ηλεκτρομοτέρ: Ένα που αντικαθιστά τον συμβατικό εναλλάκτη και ένα ακόμα που βρίσκεται εμπρός από το αυτόματο 8άρι κιβώτιο TorqueFlite της ZF, παίρνοντας τη θέση του κλασικού μετατροπέα ροπής.

Διαθέτει όμως ακόμα, έναν 4κύλινδρο δίλιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο (ίδιον με αυτόν της Alfa Romeo Giulia) κάτω από το μακρύ καπό. Αλλά κυρίως ενσωματώνει ένα από τα βασικότερα συστατικά που χρειάζεται ένα 4x4 για να θεωρείται καθαρόαιμο: «Σωστή» τετρακίνηση. Το Wrangler 4xe προσφέρει επιλογή κίνησης στους πίσω τροχούς, αυτόματη λειτουργία 4x4, μόνιμη λειτουργία 4x4, κοντές σχέσεις και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης πίσω.

Προσθέτοντας σε αυτά τα χαρακτηριστικά την τεράστια διαδρομή της ανάρτησης, την απόσταση των 24,2 cm από το έδαφος και τις εξαιρετικές γωνίες (36,6, 31,8 και 21,4 μοίρες αντίστοιχα για προσέγγιση, ράμπα και διαφυγή), το Wrangler, φαντάζει στα χαρτιά... ασταμάτητο.
Το καλό είναι πως τα εντυπωσιακά στοιχεία που συνοδεύουν το βιογραφικό του, επιβεβαιώνονται και στην πράξη. Το περιβάλλον που γουστάρει να κινείται το Wrangler είναι χωμάτινο, γεμάτο λάσπες και δύσβατα μονοπάτια.

Jeep Wrangler 4xe

Δεν θα πρέπει να σας τρομάζει καθόλου η ύπαρξη του υβριδικού συστήματος. Το αντίθετο θα έλεγα. Θα πρέπει να σας χαροποιεί. Διότι μείωνει τις εκπομπές ρύπων κατά 70% σε σχέση με τη συμβατική έκδοση, από την οποία επίσης είναι 40% πιο ισχυρό και με 60% περισσότερη ροπή! Το μόνο που θα άλλαζα εάν μπορούσα, θα ήταν το βάρος. Θα το ήθελα λίγο πιο ελαφρύ.

Οι 2,2 τόνοι είναι μεν παιχνίδι για τους 380 ίππους και τα 637 Nm του συστήματος, αλλά ανεβάζουν τον βαθμό δυσκολίας όταν η επιφάνεια που κινείσαι είναι λασπώδης ή με παχιά άμμο. Υπό αυτές τις συνθήκες χρειάζεσαι το σωστό λάστιχο: Καθαρά χωμάτινο, προκειμένου να δώσεις και στα ηλεκτρονικά συστήματα τη δυνατότητα να «ανασάνουν». Και αφήνοντας την τετρακίνηση να δουλέψει όπως πραγματικά ξέρει για να ξεκολλήσει το βαρύ αμάξωμα από την παγίδα που πάνε να του στήσουν τέτοιου είδους κακοτοπιές... Με λίγα λόγια, για τα πολύ πολύ δύσκολα, η επιλογή είναι η έκδοση Rubicon.

Όλα είναι δρόμος
Δεν υπήρξε ορεινή διαδρομή στα βουνά της Κρήτης που να ένιωσα ανασφάλεια με το Wrangler. Άλλωστε εάν συνέβαινε κάτι τέτοιο με αυτό το αυτοκίνητο, τότε για τα υπόλοιπα μάλλον θα μιλούσαμε για καταστροφή.

Το μοντέλο της Jeep χωρίς καμία δόση υπερβολής ισιώνει τα πάντα στο πέρασμα του. Όλα είναι δρόμος για το Wrangler. Η ανάρτηση απορροφά κροκάλες, φυτευτές πέτρες και βαθιά νεροφαγώματα χωρίς να μεταφέρει στην καμπίνα έντονο θόρυβο ή δονήσεις. Επιπλέον το τιμόνι, απαντά στο ερώτημα «γιατί είναι ελαφρύ και πολύστροφο;» όσο πιο πειστικά γίνεται: Για να σου προσφέρει την ηρεμία και την ασφάλεια που χρειάζεσαι στους χειρισμούς στο χώμα.

Το υβριδικό Wrangler σκαρφαλώνει σε σημεία, όπως αυτό στην παραλία του Τυμπακίου με τους μεγάλους αμμόλοφους. Εκεί που η πλειονότητα των τετρακίνητων μοντέλων αρκεί και μόνο να τα αντικρίσει για να βάλει όπισθεν και να αποχωρήσει με βήμα ταχύ. Και περνάει μέσα από ποτάμια (υδάτινο κώλυμα βάθους 76 cm) χωρίς καν να επιλέξεις τα «κοντά»! Τόσο εύκολα, τόσο απλά, σαν να πρόκειται για μία ακόμη μέρα στο γραφείο.

Jeep Wrangler 4xe

Το κακό βέβαια είναι ότι ο περισσότερος κόσμος εκπλήσσεται βλέποντας ένα αυτοκίνητο κοντά στα €80.000 βουτηγμένο στη λάσπη, με μοναδική καθαρή επιφάνεια... τα παρμπρίζ. Κοιτάζει λοξά, παραξενεύεται, η εικόνα δείχνει να τον απωθεί. Σημεία των καιρών. Μόνο οι πιτσιρικάδες και ορισμένοι χαλαροί τύποι με τα «αγροτικά» τους φαίνεται πως απολαμβάνουν την εικόνα με την καρδιά τους.

Το συναίσθημα ξενίζει αν κάτσεις και το επεξεργαστείς λίγο καλύτερα. Διότι η λάσπη ή οι βρόμικες λαμαρίνες δείχνουν ότι ο οδηγός αυτού του αυτοκινήτου το αξιοποιεί για τον λόγο τον οποίο κατασκευάστηκε. Και όχι για βόλτες στο Κολωνάκι ή στη Μύκονο. Ή έστω, όχι μόνο γι’ αυτές.

Jeep Wrangler 4xe

Απολαύστε λοιπόν όσοι έχετε και μπορείτε αυτού του είδους τα αυτοκίνητα και μην τα αγοράζετε για το θεαθήναι. Λερώστε τα, περάστε ποτάμια, σκαρφαλώστε αμμόλοφους, ζήστε τα στο έπακρο. Όσο προλαβαίνετε ακόμα. Ειδάλλως πάρτε ένα δικίνητο SUV και... κρατήστε το λαμπερό. Αυτά τα αυτοκίνητα πάντως πρέπει να είναι «βρόμικα», δείχνοντας ότι ο κάτοχός του έχει καθαρό μυαλό και γνωρίζει ποια ακριβώς είναι η χρήση του. Εμείς πάντως υποσχόμαστε πως αυτό θα κάνουμε - τουλάχιστον όσο υπάρχουν δημοσιογραφικά μοντέλα για να μας συνοδεύουν.


Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.995 cc, i4, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, MultiAir3, twin scroll τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ Νο1 63 PS/53 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ Νο2 146 PS/245 Nm, μπαταρία 17,3 kWh
Συνδυαστική Απόδοση 380 PS/5.250 rpm, 637 Nm/3.000 rpm
Κιβώτιο Αυτόματο οκτώ σχέσεων
Τετρακίνηση Κατ’ επιλογή
Κλείδωμα κεντρικού Ναι
Ανάρτηση εμπρός Ανοιχτός άξονας Dana M186 ελαφρού τύπου
Ανάρτηση πίσω Άξονας Dana M200 LS βαρέως τύπου
Λάστιχα Bridgestone Dueler M+S, 255/70 R18, κανονική ρεζέρβα
Διαστάσεις 4.882 x 1.894 x 1.838 mm
Απόσταση από το έδαφος 24,2 cm
Γωνίες off-road 36,6ο - 31,8ο - 21,4ο
Βάρος 2.276 kg
0-100 km/h 6,4”
Τελική 177 km/h
Κατανάλωση Trophy* 11,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 79 g/km
Τιμή Από €78.900
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube