(Ξανά) οδηγούμε το νέο Toyota Aygo

(Ξανά) οδηγούμε το νέο Toyota Aygo

Η νεανική σχεδίαση ήταν βασικός πυλώνας της επιτυχίας της πρώτης γενιάς γι’ αυτό και αποτέλεσε μπούσουλα για την εξέλιξη και της δεύτερης.

Στην πορεία της πρώτης γενιάς Aygo που ξεκίνησε το 2005, υπάρχουν δύο αξιοπερίεργα στοιχεία:

Το πρώτο είναι ότι διέλυσε των εσωτερικό ανταγωνισμό των Citroën C1 και Peugeot 107 με τα οποία ταυτίζεται. Το δεύτερο είναι ότι μέχρι και σήμερα συνέχισε να βελτιώνει τη θέση του στην αγορά.

Το στοιχείο αυτό μάλιστα γίνεται ακόμα πιο εντυπωσιακό αν αναλογιστείς πως όταν παρουσιάστηκε υπήρχαν όλοι κι όλοι εννέα ανταγωνιστές και τώρα ο αριθμός έχει ξεπεράσει τους 20.

Η νεανική σχεδίασή του ήταν βασικός πυλώνας της επιτυχίας της πρώτης γενιάς γι’ αυτό και αποτέλεσε μπούσουλα για την εξέλιξη και της δεύτερης. Τώρα υπάρχει έντονο και το στοιχείο της εξατομίκευσης όχι όμως σε χαώδη βάση. Για την αρχή τουλάχιστον θα είναι διαθέσιμα τρία χρώματα όλα κι όλα.

Το σημείο 0
Κάνει μπαμ πως το βασικό σημείο της εικόνας του νέου Aygo είναι η μάσκα με το χαρακτηριστικό σχήμα που η Toyota ονομάζει x-graphic. Εντυπωσιακό είναι και το πίσω μέρος που δημιουργεί την αίσθηση ότι το νέο μοντέλο έχει μεγαλώσει σημαντικά. Ωστόσο αυτό δεν επαληθεύεται.

Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί μόλις 2,5 cm, στα 3.455 mm και δεν αλλοιώνει τον πολύ ευέλικτο χαρακτήρα του Aygo. Το πάτωμα δεν έχει αλλάξει όπως μαρτυρά και το μεταξόνιο, όμως οι ομοιότητες μεταξύ παλιού και νέου περιορίζονται στις πίσω πόρτες και την κλίση του παρμπρίζ.

Με το που κάθεσαι στο πολύ αναπαυτικό κάθισμα απολαμβάνεις μια εκ βάθρων αναβαθμισμένη αίσθηση ποιότητας σε σχέση με το σημερινό μοντέλο. Κάθεσαι πιο σωστά, τα πλαστικά είναι σημαντικά βελτιωμένα –έστω κι εάν σε συναρμογή και πάλι δεν είναι κορυφαία -ενώ επιτέλους στην πόρτα του οδηγού υπάρχει διακόπτης και για το παράθυρο του συνοδηγού.

Σε εξαιρετικό για την κατηγορία επίπεδο βρίσκεται το διαθέσιμο ύψος, μόνο πίσω ο χώρος για τα γόνατα απέχει και πάλι από την κορυφή. Η τοποθέτηση της Toyota όμως είναι σαφής: «Εάν θέλεις χώρους, πάρε Yaris». Αυτό που έπρεπε να μεγαλώσει χωρίς δεύτερη κουβέντα ήταν το πορτμπαγκάζ των 139 λίτρων. Έφτασε λοιπόν τα 168, έτσι ώστε να γίνει πιο ανθρώπινο, αν και παραμένει μικρό ακόμα και για δύο άτομα.

Μεγάλη πρόοδο έχει σημειώσει η ηχομόνωση. Ο θόρυβος από την κύλιση και τον αέρα που φτάνει στην καμπίνα είναι εντυπωσιακά περιορισμένος. Από την άλλη το χαρακτηριστικό γουργουρητό του 3κύλινδρου χιλιάρη και πάλι ακούγεται και μάλιστα αρκετά σε φάση επιτάχυνσης. Αυτό ήταν επιλογή της Toyota, αφού οι έρευνες έδειξαν πως οι πελάτες το ήθελαν.

Αναβάθμιση παντού
Μετά την παρουσίαση της τριπλέτας, Škoda Citigo, SEAT Mii και VW up! αλλά και του νέου Hyundai i10, ο πήχης των αυτοκίνητων πόλης ανέβηκε σημαντικά. Τα βασικά που ζητάς πάντα όμως είναι πάντα τα ίδια: Σπιρτάδα, ευκολία οδήγησης μαζί με μια τζούρα από οδηγική ευχαρίστηση και χαμηλά έξοδα. Το νέο Aygo πληροί όλες αυτές τις προϋποθέσεις.

Στην πόλη είναι πανεύκολο και «ελαφρύ» στο χειρισμό, κόμπακτ σε διαστάσεις με καλή περιμετρική ορατότητα. Σοβαρή βελτίωση υπάρχει στην ανάρτηση που τώρα λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά. Οι δρόμοι του Ρότερνταμ δεν έχουν και τόσες λακκούβες βέβαια, αλλά η πρώτη εντύπωση είναι παραπάνω από θετική.

Ήσυχη απόσβεση και μεγαλύτερη διαδρομή σημαίνουν καλύτερη κύλιση και καλύτερη άνεση. Το κράτημα είχαμε ελάχιστες ευκαιρίες να το αξιολογήσουμε, αλλά όλα έδειξαν καλά. Τα νέα είναι εξίσου ευχάριστα ακόμα κι όταν διευρύνεται ο κύκλος πέρα από την πόλη, με σίγουρο κι άνετο πάτημα.

Ο 1.000άρης κινητήρας αποδίδει 69 ίππους κι έχει χάσει ένα μέρος από τη σπιρτάδα στην απόκριση που τον χαρακτήριζε. Μικρό το κακό όμως, καθότι έχει καλύτερες καμπύλες απόδοσης και καλύτερη επίδοση στις τυποποιημένες μετρήσεις κατανάλωσης.

Με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σημαντικά βελτιωμένο σε αίσθηση κι ακρίβεια λεβιέ καταναλώνει μόλις 4,2 lt/100 km ενώ εκπέμπει 95 g CO2/km. Αυτό σημαίνει ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει –προς το παρόν- ανάγκη να εισαχθεί η έκδοση Eco με τις βελτιώσεις στην αεροδυναμική, το stop/start και τις μακρύτερες 4η και 5η στο κιβώτιο, που δίνουν 3,8 lt/100 km και 88 g CO2/km. Στην πράξη και με αρκετή κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, είδαμε λίγο πάνω από τα 5 lt/km.

Δύσκολος αντίπαλος
Η φήμη αξιοπιστίας και χαμηλής κατανάλωσης που σχεδόν εδώ και δέκα χρόνια χτίζει το Aygo είναι το καλύτερο κληροδότημα στο νέο μοντέλο. Η διάθεσή του στη χώρα μας θα ξεκινήσει άμεσα, με την τιμή του βασικού 3θυρου μοντέλου μαζί με την απόσυρση να ξεκινάει από τα 9.446 ευρώ.

Σαφώς μέσα στο παιχνίδι, ειδικά από τη στιγμή που περιλαμβάνει στάνταρ έλεγχο της ευστάθειας, έξι αερόσακους, κλιματισμό, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, ηχοσύστημα με θύρα USB, φώτα ημέρας LED, υποβοηθούμενο τιμόνι και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα με βάσης παιδικού καθίσματος Isofix.

Ποια είναι η βασική του διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Ότι δεν θέλει να το παίξει ένα «μεγάλο μικρό». Απλώς υποστηρίζει στο έπακρο την πραγματική του υπόσταση: Εκείνη ενός νεανικού μικρού που θα διευρύνει και το πελατολόγιο της Toyota. Να επαναλάβει δηλαδή την επιτυχία του προκατόχου του. Κι εάν βάλεις μέσα την 6ετή εγγύηση, τη σχεδίαση αλλά και την ευχάριστη διάθεση που σου δημιουργεί, φαίνεται σχεδόν βέβαιο ότι θα το πετύχει.

Τι λέει το DRIVE
Στη νέα γενιά του το Aygo παραμένει ένα χαρούμενο, νεανικό μικρό που δεν έχει ανάγκη να το παίξει κάτι παραπάνω. Ταυτόχρονα είναι βελτιωμένο σε κάθε τομέα κι αυτό θα του δώσει ακόμα μεγαλύτερη εμπορική ώθηση.
Τιμή από € 9.446 (3θυρο, με απόσυρση)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, πολλαπλός ψεκασμός, VVTi,  69 PS/6.000 rpm, 9,7 kgm/4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων (προαιρετικά με αυτοματοποιημένη λειτουργία)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,2 (15,5)”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Κατανάλωση 4,1 (4,2) lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 (97) g/km
Διαστάσεις 3.455 x 1.615 x 1.460 mm
Βάρος 840-900 kg
Τιμές κατασκευαστή, σε παρένθεση για το αυτοματοποιημένο κιβώτιο x-Shift


 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube