Η βασική διαφορά του Prius Plug-in, συγκριτικά με την απλή έκδοσή του, είναι ότι χρησιμοποιεί νέες μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η διαφορά από τις νικελίου-υδριδίου μετάλλου με τις οποίες εφοδιάζεται η 3η γενιά τους Prius είναι η δυνατότητά τους να επαναφορτίζονται ακόμα και από μια απλή οικιακή πρίζα.
Θα πρέπει βέβαια να ξεκαθαρίσουμε πως το ότι το συγκεκριμένο Prius μπαίνει στην πρίζα, δεν το κάνει καθαρόαιμο ηλεκτροκίνητο όχημα. Το Prius Plug-in παραμένει ένα αυτοκίνητο με υβριδικό σύστημα κίνησης, που μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο για μια συγκεκριμένη απόσταση. Όχι για δύο χιλιόμετρα βέβαια και την ταχύτητα να μην ξεπερνά τα 50 km/h, όπως στο απλό Prius. Χάρη στη μεγαλύτερη και αποδοτικότερη μπαταρία, το όριο αυτό αυξήθηκε στα 25 χιλιόμετρα, όσον αφορά την απόσταση και τα 85 km/h για την ταχύτητα.
Η καθημερινότητα
Τα νούμερα φαντάζουν μικρά αρχικά. Ωστόσο, οι πολυετείς έρευνες της Toyota έδειξαν ότι καλύπτουν πάνω από το 70% των χρηστών. Τα στοιχεία των ερευνών ξεκινούν από 2007 και αφορούν 600 ανθρώπους από κάθε γωνιά της γης που μετείχαν σ’ αυτές οδηγώντας ισάριθμα πειραματικά μοντέλα στις καθημερινές μετακινήσεις τους.
Σε πραγματικές συνθήκες και με την πλήρη φόρτιση να μην διαρκεί περισσότερο από μιάμιση ώρα, τα 25 χιλιόμετρα είναι αρκετά για να κάνεις τις περισσότερες από τις δουλειές σου. Και εφόσον υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές (σταθμοί φόρτισης) να επεκτείνεις κι άλλο την αυτονομία του. Στα θετικά θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και τη δυνατότητα προγραμματισμού της φόρτισης στο σπίτι μέσω χρονοδιακόπτη, ώστε να εκμεταλλεύεσαι π.χ. το μειωμένο κόστος του νυχτερινού ρεύματος.
Από εκεί και πέρα, το Prius Plug-in δεν έχει να επιδείξει σημαντικές διαφορές στο δρόμο από το απλό, παρόλο το μεγαλύτερο βάρος κατά 38 κιλά λόγω της νέας μπαταρίας. Η συνδυασμένη ισχύς του υβριδικού συστήματος παραμένει στους 136 ίππους. Οι επιδόσεις είναι καλές, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 11,4 sec και την τελική ταχύτητά να φτάνει τα 180 km/h.
Κύριο χαρακτηριστικό στο δρόμο είναι η απόλυτη ησυχία, όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την ηλεκτροκίνητη λειτουργία. Χάρη στη βελτιωμένη ηχομόνωση, η ποιότητα κύλισης παραμένει σε υψηλό επίπεδο ακόμα και όταν ο βενζινοκινητήρας τεθεί σε λειτουργία.
Ωστόσο, το εντυπωσιακότερο χαρακτηριστικά του Prius Plug-in είναι οι περιβαλλοντολογικές επιδόσεις του. Η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα μόλις 2,1 λίτρα/100 km, ενώ οι εκπομπές CΟ2 είναι μόλις 49 g/km.
Η διάθεση του Prius Plug-in στη χώρα μας θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Μάρτιο, σε τιμή που θα κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 40.000 ευρώ.
Τι λέει το DRIVE
Η πιο «καθαρή» και οικονομική σε κατανάλωση έκδοση του Prius, μας φέρνει ένα βήμα κοντύτερα προς στην ηλεκτροκίνηση.
Τεχνολογία 1.798 cc, i4, 16v, ηλεκτροκινητήρας 60 kW, 136 PS/5.200 rpm, 14,5 kgm/4.000 rpm, κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
Επιδόσεις 0-100 km/h 11,4”, τελική 180 km/h
Μέση κατανάλωση 2,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 49 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή