Σούπερ η Tesla, τελευταία η BYD στα ανθρώπινα δικαιώματα
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο αρνήθηκε να αποκαλύψει την προέλευση του κοβαλτίου που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες του. Κάτι που τον χαντάκωσε σε έρευνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα των έμμεσων εργαζομένων.
Η BYD κατασκευάζει περισσότερα EV από οποιονδήποτε και το κάνει για λιγότερα χρήματα σε σχέση με τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, το κόστος πληρώνουν οι εργαζόμενοι στις αλυσίδες εφοδιασμού της, σύμφωνα με νέα έρευνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην EV βιομηχανία.
Η μελέτη «Recharge for Rights» της Διεθνούς Αμνηστίας κατέταξε 13 αυτοκινητοβιομηχανίες σύμφωνα με τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους κινδύνους για τα ανθρώπινα δικαιώματα στις αλυσίδες εφοδιασμού των ορυκτών τους. Η BYD βαθμολογήθηκε τελευταία, τη στιγμή που τις πρώτες δύο θέσεις κατέλαβαν η Mercedes-Benz κι η Tesla.
Ναι, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προστατεύουν το περιβάλλον. Αλλά πρέπει να προφυλάσσουν και τα ανθρώπινα δικαιώματα
Ξεκινώντας από το κάτω μέρος της βαθμολογία, εκτός από την BYD με τους μόλις 11 βαθμούς στους 90, η Mitsubishi ήταν δεύτερη με ελάχιστη διαφορά, μόλις 13 βαθμούς. Οι Hyundai (21), ο Όμιλος Geely κι η Nissan (από 22 βαθμούς η καθεμία) συμπλήρωσαν το κάτω άκρο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έρευνα, οι μπαταρίες θα αντέξουν περισσότερο από τα ηλεκτρικά
Τη στιγμή που η Tesla (49) κι η κορυφαία Mercedes-Benz (51) είχαν τις καλύτερες επιδόσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία του Elon Musk είχε κατηγορηθεί για το κοβάλτιο και την παιδική εργασία πριν πέντε χρόνια. Όχι ότι αυτή η βαθμολογία ήταν αρκετή για να ευχαριστήσει τους ερευνητές της Διεθνούς Αμνηστίας. Σύμφωνα με αυτούς, επαρκή δέσμευση στα ανθρώπινα δικαιώματα δείχνουν βαθμολογίες από το 68 και πάνω.
Αν και τα EV δεν παράγουν ρύπους από την εξάτμιση, οι μπαταρίες τους χρειάζονται τεράστιες ποσότητες ορυκτών όπως λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο. Και ενώ πολλοί από εμάς γνωρίζουμε την περιβαλλοντική ζημιά που προκαλείται από την εξόρυξη λιθίου, η Διεθνής Αμνηστία λέει ότι η βιομηχανία εξόρυξης κοβαλτίου κατηγορείται ώριμη για κακοποίηση εργαζομένων. Ορισμένοι από τους οποίους σε χώρες όπως η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, η οποία παράγει το 25% της παγκόσμιας προσφοράς, είναι παιδιά.
«Καθώς η παγκόσμια μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα κερδίζει δυναμική, η Διεθνής Αμνηστία καλεί όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εντείνουν τις προσπάθειές τους για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Και να τις ευθυγραμμίσουν με τα διεθνή πρότυπα ανθρωπίνων δικαιωμάτων», δήλωσε η Agnès Callamard, Γενική Γραμματέας της Διεθνούς Αμνηστίας.
«Όσοι υστερούν πρέπει να εργαστούν σκληρότερα γρήγορα για να δείξουν ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι απλώς μια κοινότυπη φράση, αλλά ένα ζήτημα που παίρνουν στα σοβαρά», λέει. «Ήρθε η ώρα να διασφαλίσουμε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν θα αφήσουν πίσω τους μια κληρονομιά παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων — αντίθετα, η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να οδηγήσει ένα δίκαιο ενεργειακό μέλλον που δεν αφήνει κανέναν πίσω».