Test: Ηonda Accord

Test: Ηonda Accord

Τα πράγματα στη μεσαία κατηγορία δεν είναι εύκολα. Ωστόσο ένα σύνολο ηλεκτρονικών εκπλήξεων –και όχι μόνο– κάνουν την όγδοη γενιά του Honda Accord να ονειρεύεται μια θέση ανάμεσα στις premium και καταξιωμένες επιλογές της κατηγορίας
To νέο Honda Αccord δεν θα μείνει στην ιστορία ως το ομορφότερο αυτοκίνητο του κόσμου. Όχι πως δεν είναι ξεχωριστό και δεν έχει τονισμένο χαρακτήρα, δεν διαθέτει όμως και τις ακρότητες του Civic. Δείτε το! Το σχήμα του είναι εύληπτο – ειδικά η station wagon έκδοση Tourer, που θυσιάζει την πρακτικότητα στο βωμό του ντιζάιν μιας κι έχει μικρότερο χώρο αποσκευών από πριν. Γενικά το νέο Accord έχει τον τρόπο να δηλώνει παρόν.
[inset side=left]Hot spots •    Νέο πάτωμα και μεγαλύτερες διαστάσεις •    Αναβαθμισμένοι βενζινοκινητήρες και νέος 2.2 diesel •    Πληθώρα προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας[/inset]Eπίσης, το Accord δεν θα αναφερθεί στο χρυσό βιβλίο της αυτοκίνησης για κάποια ιδιαίτερη μηχανολογική καινοτομία, σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας που καυχιέται ότι είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων στον κόσμο (πέρσι κατασκεύασε 23.000.000 σύνολα). Αυτό όμως που κάνει το νέο Accord να φλερτάρει με τη δόξα, είναι η στενή επαφή του με την τεχνητή νοημοσύνη και η αίσθηση πως η εποχή για τα αυτοκίνητα-Κιτ δεν είναι μακριά. Και αναφέρω: το νέο Accord μπορεί να διαβάζει τις λωρίδες (σ.σ. και στην Ελλάδα;) και να σε ειδοποιεί όταν αλλάζεις πορεία άθελά σου. Το έχουμε ξαναδεί, θα πείτε. Ναι, μόνο που εδώ το ηλεκτρικό τιμόνι τροφοδοτείται από το LKAS (Lane Keeping Assist System) με το 80% της ροπής που χρειάζεται για τη διορθωτική κίνηση. Το ίδιο συμβαίνει και όταν επεμβαίνει το VSC, το ESP στη γλώσσα της Honda, όπου σε περίπτωση υπερστροφής π.χ., ελαφραίνει προς τη σωστή κατεύθυνση για ολίγο από ανάποδο τιμόνι. Μέσα σε όλα αυτά υπάρχει το cruise control με αυτόματη ρύθμιση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (συνηθισμένα πλέον πράγματα θα πείτε), αλλά και –το γνωστό από το CR-V– CMBS (Collision Mitigation Βrake System) για την αποτροπή ή, στη χειρότερη περίπτωση, τον περιορισμό των επιπτώσεων μιας πιθανής σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα. Ο «μεγάλος αδελφός» τώρα δικαιώνεται!

Η 8η συμφωνία
Η 8η γενιά του Accord διαθέτει νέο πάτωμα που του εξασφαλίζει αφενός μεγαλύτερες διαστάσεις και αφετέρου την τοποθέτηση ενός άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το νέο Accord φτάνει πλέον τα 4.726 mm (+60), ενώ γενναιόδωρη είναι και η αύξηση του πλάτους, που κέρδισε 80 mm και φτάνει τα 1.870. Αντιθέτως το ύψος έχει μειωθεί, κάτι που βοήθησε στη σχετική μείωση του κέντρου βάρους. Δεν θα σταθούμε πολύ στα μηχανικά μέρη, όπου αν εξαιρέσει κανείς τους τρεις κινητήρες Euro5 (αναβαθμισμένοι iVTEC βενζίνης 2.0 156 PS και 2.4 201 PS –από 190– και σούπερ ντούπερ diesel 2.2 150 PS), τον άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω και τα νέα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ, δεν συναντάμε ριζοσπαστικές λύσεις.
Εκεί που θα σταθούμε για ώρα όμως είναι το εσωτερικό. Καταρχάς το φινίρισμα και η ποιότητα κατασκευής είναι καλύτερα από ποτέ. Έπειτα είναι η σχεδίαση, που καταφέρνει να κάνει την παραμονή μέσα στο αυτοκίνητο ευχάριστη – και αυτό ακριβώς είναι το ζητούμενο. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρης και πλέον διαθέτει ένδειξη για την κατάλληλη σχέση, αν φυσικά το κιβώτιο είναι χειροκίνητο, με σκοπό την οικονομία καυσίμου. Ωστόσο, η ευρυχωρία δεν έχει βελτιωθεί για πέντε επιβάτες σε αναλογία με την αύξηση των διαστάσεων, σε αντίθεση με το πορτμπαγκάζ (467 λίτρα στο sedan). Όμως ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλουσιοπάροχος και με πολλά γκάτζετ. Υπάρχουν πολλές θήκες και παραθηκάκια, αλλά τα χειριστήρια της κεντρικής κονσόλας ειδικά, που θυμίζουν Legend, δείχνουν ανούσια πολύπλοκα και απαιτούν χρόνο προσαρμογής.
Τι θες όμως για να ευχαριστηθείς ένα ταξίδι; Ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης. Ε, στην πράξη το νέο Accord έδειξε πως την προσφέρει απλόχερα. Οι ενισχύσεις στην ηχομόνωση έκαναν δουλειά, οι αναρτήσεις εξασφαλίζουν άνεση, τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, και δρόμο παίρνεις δρόμο αφήνεις ούτε που το καταλαβαίνεις. Αρκεί να μην έχεις ιδιαίτερες απαιτήσεις όσον αφορά τις επιδόσεις, μιας και στη 2λιτρη έκδοση –τη σημαντικότερη για την ελληνική αγορά– έδειξαν οριακά επαρκείς και κατέστησαν εμφανή τα κιλάκια που έχει πάρει το Accord. Αντίθετα, το εξελιγμένο και προσαρμοζόμενο στις οδηγικές συνθήκες αυτόματο 5άρι κιβώτιο δουλεύει σωστά και είναι μια καλή εναλλακτική στο 6άρι χειροκίνητο με τις κοντές διαδρομές και τον ακριβή επιλογέα. Ιδανικός όμως αποδείχτηκε ο συνδυασμός του Accord με τον νέο πετρελαιοκινητήρα iDTEC των 35,7 kgm, που δείχνει πως οι σοβαρές επενδύσεις της Honda στους diesel μόνο χαμένες δεν θα πάνε. Στις αυτοκινητικά προηγμένες αγορές τουλάχιστον...
Αν και στις επιλεγμένες διαδρομές γύρω από τη Βιέννη είδαμε τις κλειστές στροφές με το τηλεσκόπιο, το νέο Accord έδειξε δύο πράγματα στους εκτός εθνικής δρόμους: πως πατάει γερά χάρη στα φαρδύτερα μετατρόχια, το 20% πιο άκαμπτο αμάξωμα και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, και πως παρά τις κλίσεις στις στροφές η πρόσφυση είναι βαρβάτη. Στρίβει με ασφάλεια και με τον πίσω νέο άξονα «βιδωμένο» στην άσφαλτο, το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές, ενώ τα φρένα δυνατά και αποτελεσματικά. Το θέμα είναι όμως πως η συμμετοχή του οδηγού σε όλα αυτά δείχνει περιορισμένη και αυτό είναι που διαχωρίζει ένα αυτοκίνητο με δυναμικό handling σαν το Accord από μια οδηγική μηχανή όπως η BMW 3. Άσε που νιώθεις ότι συνεχώς υπάρχει ένα «μάτι» που σε παρακολουθεί...



Έξυπνα αμορτισέρ
Τα νέα αμορτισέρ της Honda έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά τους κατά τη συμπίεση, ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τις δυνάμεις που αναπτύσσονται στις στροφές αλλά και ανάλογα με τις ανωμαλίες του δρόμου. Διαθέτουν στο εσωτερικό τους πιατέλα που ελέγχονται από ένα ελατήριο και μπορούν να μετακινούνται. Σε περίπτωση που η ταχύτητα συμπίεσης ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο όριο, όπως για παράδειγμα όταν ο τροχός περνά πάνω από μια μεγάλη ανωμαλία, τα πιατέλα μετακινούνται με τέτοιο τρόπο ώστε η δίοδος του λαδιού να γίνει στιγμιαία πολύ μεγαλύτερη, επιτρέποντας στο αμορτισέρ να συμπιεστεί ταχύτερα. Έτσι ο τροχός συνεχίζει να διατηρεί την επαφή του με το οδόστρωμα και δεν αναπηδά όπως συνήθως. Η απλότητα του νέου συστήματος σημαίνει επίσης ότι δεν χρειάζονται καθόλου ηλεκτρονικά συστήματα, ούτε κινούμενες βαλβίδες.

Μπρος στα κάλλη τι είν’ τα λίτρα
Η εντελώς νέα πλατφόρμα του Accord είναι κοινή για τα μοντέλα sedan και Tourer με σχεδόν 75% κοινά στοιχεία μεταξύ τους. Τώρα έχουν ίδιο μεταξόνιο 2.705 mm, που σημαίνει αύξηση 35 mm για το sedan και μείωση 15 mm για το Tourer. Επίσης κοινή είναι πλέον η πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους. Ωστόσο αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του χώρου αποσκευών του Tourer από τα 518 στα 395 lt. Χαλάλι όμως, με τέτοιο ντιζάιν δεν παραπέμπει πλέον στο «αυτοκινούμενο ορθογώνιο» του παρελθόντος.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube