Από τη μία η τρέχουσα οικονομική συγκυρία κι από την άλλη η ανάγκη του κοινού για ολοένα και πιο στη χρήση αυτοκίνητα, δεν ήθελε και πολύ για να έρθει η «άνοιξη» στην κατηγορία των μίνι. Βέβαια, ρόλο στην σημαντική αύξηση του μεριδίου τους στην ελληνική αγορά τα τελευταία χρόνια έπαιξε και η πληθώρα νέων και πολύ αξιόλογων μοντέλων.
Τελευταίο και προφανώς όχι έσχατο αυτοκίνητο που μπαίνει στη λίστα είναι το Citigo. Η πρώτη απόπειρα της Skoda να πρωταγωνιστήσει σε μια κατηγορία, στην οποία ποτέ στο πλούσιο παρελθόν της δεν είχε παρουσία.
Φίλοι, φίλοι…
Η συγγενική σχέση του Citigo με τα VW up! και Seat Mii, δεν κρύβεται. Παρόλα αυτά το μίνι Skoda έχει να επιδείξει αρκετές διαφορές κυρίως όσον αφορά την εμφάνιση. Στο εμπρός μέρος δεσπόζει η χαρακτηριστική χρωμιωμένη μάσκα της εταιρείας, η οποία φιλοξενεί στο κέντρο της και το νέο σήμα της φίρμας. Πιο καθαρό, χωρίς το πράσινο χρώμα του παρελθόντος και δίχως να αναφέρεται πλέον το όνομα της Skoda. Τα φώτα είναι επίσης ξεχωριστά, ενώ διαφορετική είναι η προσέγγιση και στη σχεδίαση του πίσω μέρους, με μεγαλύτερες μεταλλικές επιφάνειες σε σχέση με το up!
Αν και μαζεμένο σε εξωτερικές διαστάσεις, οι χώροι της καμπίνας είναι εντυπωσιακοί. Ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι επαρκής ακόμα και για ψηλούς, ενώ το πλάτος της καμπίνας είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας. Πρωτιά στα μίνι κατέχει και ο χώρος αποσκευών που, από 251 λίτρα στην κανονική του μορφή, μπορεί να φθάσει έως τα 959 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Το μικρό της Skoda πάντως, δεν διαθέτει το διπλό πάτο που φέρει το «αδελφό» up! και χωρίζει το πορτμπαγκάζ σε δυο μέρη, μεταβάλλοντας παράλληλα εάν το επιθυμείς και το ύψος.
Λιτότης με παντεσπάνι
Σχεδιαστικά, η καμπίνα δεν διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα μοντέλα της τριπλέτας. Λιτή σχεδιαστικά, με τα πλαστικά να είναι ΟΚ για το επίπεδο της κατηγορίας, όσον αφορά την ποιότητα και να βάζουν τα γυαλιά σε αντίπαλες προτάσεις με την συναρμογή τους. Κύριο χαρακτηριστικό είναι η αφαιρούμενη συσκευή multimedia της Navigon με την 5ιντση οθόνη, για το σύστημα πλοήγησης, το Bluetooth και τον υπολογιστή ταξιδιού που είναι τοποθετημένη ψηλά στο κέντρο του ταμπλό. Η Skoda την ονομάζει Move&Fun και πρόκειται για μια από τις καλύτερες αντίστοιχες συσκευές που έχουμε δει σε αυτοκίνητο. Πέρα από τα χαρακτηριστικά multimedia, η σύνδεσή της με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου, της επιτρέπει να «διαβάζει» και λειτουργίες του αυτοκινήτου και να παρέχει στον οδηγό ενδείξεις για το στροφόμετρο, τη θερμοκρασία λαδιού και έναν πληρέστατο υπολογιστή ταξιδιού.
Ψηλά έχει τοποθετηθεί και ο δείκτης της ασφάλειας καθώς, πέρα από τους αερόσακους, το ESP και τα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP, το Citigo εφοδιάζεται προαιρετικά (€180) και με το σύστημα City Safe Drive, το οποίο ανιχνεύει πιθανότητα σύγκρουσης στις χαμηλές ταχύτητες στην πόλη (μέχρι 30 km/h) και ακινητοποιεί το αυτοκίνητο.
Με το λανσάρισμά του, το Citigo είναι διαθέσιμο σε δυο εκδόσεις του 3κύλινδρου κινητήρα των 1.000 κυβικών. Η μικρότερη αποδίδει 60 ίππους και η μεγαλύτερη 75. Και οι δυο τα καταφέρνουν περίφημα στο αστικό περιβάλλον, με την ισχυρότερη όπως είναι λογικό, να έχει ένα σαφή προβάδισμα για όποιον σκοπεύει να αφήνει συχνά πίσω του τα τείχη της πόλης. Σε πολύ καλό επίπεδο για τα δεδομένα της κατηγορίας βρίσκεται η άνεση που παρέχει η ανάρτηση και η ποιότητα κύλισης.
Green Tec ατελώς
Η μέση κατανάλωση, από την άλλη, κυμαίνεται σύμφωνα με τον κατασκευαστή στα 4,5 και 4,7 λίτρα/100 km, ενώ η εκπομπή CO2 στα 105 και 108 gr/km, για την έκδοση των 60 και 75 ίππων αντίστοιχα. Σε αυτό θα πρέπει να τονισθεί πως με 400 ευρώ επιπλέον, κάθε έκδοση του Citigo μπορεί να εφοδιαστεί με το πακέτο Green Tec που περιλαμβάνει σύστημα stop/start, λάστιχα με μειωμένη αντίσταση στην κύλισης και χαμηλωμένο αμάξωμα για καλύτερη αεροδυναμική. Όλα μαζί κατεβάζουν τις εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 gr/km, απαλλάσσοντας έτσι το Citigo από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.