Αυτό είναι το μοντέλο που θα ανταγωνιστεί την BMW X3 και το Audi Q5 – κάτι που η GLK δεν κατάφερε στο βαθμό που θα ήθελε η Mercedes.
Η νέα Mercedes-Benz GLC θα παρουσιαστεί επίσημα τον Ιούνιο και αμέσως μετά θα ξεκινήσουν οι παραγγελίες, για παράδοση το φθινόπωρο. Πάντως, δεν χρειάζεται να περιμένουμε για να δούμε τι θα μοιάζει το νέο SUV/crossover, αφού μπορούμε να πάρουμε μιαν αρκετά καλή ιδέα από τα ελαφρώς καμουφλαρισμένα πρωτότυπα με τα οποία κάναμε αυτή την εκτός δρόμου διαδρομή.
Η GLC είναι βασισμένη στην ίδια προσαρμοστική πλατφόρμα με την τελευταία C-Class, αν και φαίνεται να έχει μακρύτερο μεταξόνιο. Έχει έναν εντυπωσιακά κοντό εμπρός πρόβολο και έναν μέτριου μήκους πίσω, πράγμα που, κατά τη Mercedes, της δίνει παραπάνω από αποδεκτές ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Για να το αποδείξει, η γερμανική εταιρεία οργάνωσε μια επίδειξη σκληρής χρήσης σε ένα εγκαταλειμμένο λατομείο και μας ζήτησε να παίξουμε το ρόλο του έρματος στο κάθισμα του συνοδηγού. Οι μηχανικοί της φίρμας ξεκαθάρισαν αμέσως ότι η GLC δεν έχει μηχανικό κλείδωμα των διαφορικών, αλλά ένα ηλεκτρονικό σύστημα μεταφοράς της ροπής (torque vectoring) που βασίζεται στο ESP. Αυτό συνδυάζεται με αερανάρτηση που έχει τρεις θέσεις πέρα από την κανονική: ανύψωση κατά 30 mm, ανύψωση κατά 50 mm και χαμήλωμα κατά 15 mm.
Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε ένα “off-road” πακέτο, αλλά μπορείς επίσης να έχεις αυξημένες δυνατότητες και με τη νορμάλ ανάρτηση, με τα μεταλλικά ελατήρια – αν και τότε η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται μόνο κατά 20 mm. Οι άνθρωποι της Mercedes περιμένουν πάντως ότι οι πελάτες που θέλουν αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου θα προτιμήσουν την αερανάρτηση – και τους πιστεύουμε. Το πλήρες πακέτο «εκτός δρόμου» περιλαμβάνει επίσης προγράμματα κίνησης σε χιόνι και ρυμούλκησης, καθώς και ενδείξεις σε οθόνη για τα πάντα, από τις γωνίες ράμπας και πλάγιας κλίσης μέχρι το πόσο πατάμε το γκάζι και το φρένο – συν μια πυξίδα.
Η GLC πράγματι αντιμετώπισε τη διαδρομή, με τις απότομες κλίσεις, τα «ρώσικα βουνά» (όπου σηκώνονται δύο τροχοί στον αέρα) και τις ψαρωτικές πλάγιες γωνίες, με μεγάλη άνεση. Πάντα ένιωθες ότι οι λύσεις που δίνονταν ήταν ηλεκτρονικές, αφού άκουγες το χαρακτηριστικό μπρρρρ καθώς το ESP «τσίμπαγε» επιλεκτικά τα φρένα σε κάθε τροχό, όμως δεδομένου ότι τα τέτοιου είδους αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται κατά 99% στην άσφαλτο, οι ικανότητες της GLC έδειχναν υπεραρκετές για τη συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών. Έχει και κάποια έξυπνα κόλπα, όπως μια κάμερα που σε καθοδηγεί σε απότομες κατηφόρες, όπου το μόνο που βλέπεις από το παρμπρίζ είναι ουρανός.
Τι άλλο καταλάβαμε από το πρωτότυπο; Η εξωτερική εμφάνιση δείχνει προβλέψιμη αλλά αρμονική, με λιγότερο περίπλοκες επιφάνειες απ’ ό,τι σε άλλες σύγχρονες Mercedes.
Η εκμετάλλευση του χώρου στην καμπίνα δείχνει έξυπνη. Τέσσερις ψηλοί επιβάτες θα ταξιδέψουν με άνεση, ενώ μπορεί να καθίσει πίσω κι ένας πέμπτος. Το ταμπλό είναι ίδιο με της C-Class, κάτι όχι κακό. Το μονοκόμματο ξύλο στην κεντρική κονσόλα έχει «αδιάλειπτα νερά» και οι διαθέσιμες οθόνες είναι δύο: η μεγάλη που πάει με το σύστημα πολυμέσων Comand, και μια μικρότερη με σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε Garmin. Το πορμπαγκάζ μοιάζει αξιοπρεπές και έχει κουμπιά στα πλάγια για να διπλώνεις τα πίσω καθίσματα χωρίς να σκύβεις και να τεντώνεσαι. Ούτε η φόρτωση θα σε δυσκολέψει, αφού το κατώφλι της πίσω πόρτας είναι χαμηλό.
Ο βενζινοκινητήρας του «δικού μας» αυτοκινήτου –ο 2λιτρος Μ274 τούρμπο με τους 211 PS και τα 35,7 kgm ροπής – έδειχνε αρκετά δυνατός και ραφιναρισμένος σε ένα κομμάτι της διαδρομής με άσφαλτο. Η ανάρτηση επίσης ήταν αρκετά ενδοτική, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν είχε τους μικρότερους διαθέσιμους τροχούς (που θα είναι πιθανόν 17 ιντσών).
Η Mercedes κρατάει τα άλλα τεχνικά στοιχεία, όπως κινητήρες, εκπομπές CO2 και διαστάσεις, μυστικά μέχρι την επίσημη παρουσίαση του νέου μοντέλου. Όμως πιστεύουμε ότι ο 4κύλινδρος ντίζελ ΟΜ651 με το διπλό τούρμπο θα είναι η πρώτη επιλογή για τους Ευρωπαίους αγοραστές. Μια υβριδική έκδοση είναι επίσης σχεδόν σίγουρη, με το κινητήριο σύστημα να είναι παρόμοιο με αυτό της βενζινοηλεκτρικής, επαναφορτιζόμενης C350e.
Ακόμη και από αυτή τη σύντομη εκτός δρόμου εμπειρία, λοιπόν, μπορούμε να πούμε πως η νέα GLC θα είναι άξιος ανταγωνιστής των Χ3 και Q5. Ως πακέτο μάλιστα δείχνει ικανή να φέρει σε δύσκολη θέση και την GLE (το νέο όνομα για την ML), καθώς έχει όση εκτός δρόμου ικανότητα θα χρειαστούν οι αγοραστές της, μια πολυτελή καμπίνα που δεν υστερεί σε πρακτικότητα και, υποθέτουμε, χαμηλότερο κόστος κτήσης και χρήσης.
Οι Ευρωπαίοι ντίλερ της Mercedes θα δουν την ευχή τους, επιτέλους, να πραγματοποιείται.