Opel Mokka 1.4Τ AWD

Opel Mokka 1.4Τ AWD

Στην κατηγορία των «μικρών SUV» κανένας ευρωπαίος κατασκευαστής δεν έχει βάλει πόδι μέχρι τώρα. H Opel είχε τη διορατικότητα και τα υλικά για να εισχωρήσει με αξιώσεις

Ολόκληρη η ευρωπαϊκή αγορά στενάζει κάτω από το βάρος της Κρίσης. Όλη; Όχι. Μια μικρή κατηγορία αντιστέκεται με σθένος και βλέπει μάλιστα τα μερίδιά της να αυξάνονται. Αυτή που περιγραφικά θα λέγαμε «μικρά SUV». Το παράδοξο είναι πως σε αυτή την κατηγορία κανένας ευρωπαίος κατασκευαστής δεν έχει βάλει πόδι μέχρι τώρα. H Opel είχε τη διορατικότητα, αλλά και τα υλικά για να εισχωρήσει με αξιώσεις. Και εγένετο Mokka.

Δεν τα αποφύγαμε τα λογοπαίγνια με το όνομα που διάλεξε η εταιρεία. Ωστόσο όπως και με τον καφέ που σου αρέσει ή όχι από την πρώτη γουλιά, έτσι και με την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου οι πρώτες στιγμές είναι καθοριστικές. Δεν μπορούμε να πούμε λοιπόν ότι ξαφνιαστήκαμε από την... επίγευση. Ούτε κατά διάνοια όπως με το Nissan Juke. Το Mokka άλλωστε επιδιώκει το ακριβώς αντίθετο. Να μην ξαφνιάσει, να γίνει αποδεκτό, να χαρακτηριστεί με ήπιους και πάντως θετικούς επιθετικούς προσδιορισμούς. Συνολικά δείχνει πιο μεγάλο απ’ ό,τι πραγματικά είναι, λόγω ύψους προφανώς, αλλά κυρίως χάρη στην ογκώδη μάσκα του και τους τονισμένους πίσω «ώμους». Ειδικά για τη μάσκα, θα προτιμούσαμε κάτι πιο εκλεπτυσμένο. Πάντως ως σύνολο το αυτοκίνητο δείχνει μοντέρνο και, το κυριότερο, αρκετά macho. Κάτι που συνάδει με το πρότυπο ενός SUV, ακόμα κι αν αυτό ανήκει ουσιαστικά στην κατηγορία των σουπερμίνι.
Το εσωτερικό του πάντως την παραπάνω παραδοχή την κάνει κουρελόχαρτο. Σε εμφάνιση και αφή, το ταμπλό του νέου Mokka είναι χαλαρά (και τουλάχιστον) μία κατηγορία επάνω. Σχεδιαστικά βέβαια δεν κομίζει καινά δαιμόνια. Μοιάζει με του Astra, ακόμα και με του μεγαλύτερου Insignia. Η ίδια αρχιτεκτονική, η ίδια λογική στην εργονομία, τα ίδια σχεδόν υλικά. Η συναρμογή επίσης δείχνει να είναι στιβαρή και προσεγμένη. Η πρώτη εμφανής και αναπόφευκτη διαφορά είναι στη ψηλή θέση οδήγησης. Το επιπλέον ντουλαπάκι επίσης μπροστά από το συνοδηγό, αλλά και τα διαφορετικά κουμπιά στη βάση της κονσόλας. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκέστατοι όταν αυτοί είναι δύο και αναπόφευκτα στριμωγμένοι όταν προστίθεται ένας ακόμα. Το πορτπαγκάζ με χωρητικότητα 356 λίτρων είναι αντίστοιχο με το μέσο όρο των μικρομεσαίων χάτσμπακ.

Decaf
Από τις δύο εκδόσεις που είχαμε στη διάθεσή μας, την 1.4Τ AWD και την προσθιοκίνητη 1.7 CRDi, η πρώτη μας κίνησε περισσότερο το ενδιαφέρον. Βλέπετε θα είναι αποκλειστικά τετρακίνητη, έχει μικρότερο κυβισμό, πιο σπορ ανάρτηση και θα κοστίζει σχεδόν €1.000 λιγότερα από την προσθιοκίνητη ντίζελ έκδοση.
Ο κινητήρας μας είναι ήδη γνωστός και μη εξαιρετέος. Όχι ιδιαίτερα προηγμένος τεχνολογικά, χωρίς άμεσο ψεκασμό ή μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, αλλά με άφθονη ροπή ειδικά στις μεσαίες στροφές. Στο Mokka βρίσκει έναν ακόμα σύμμαχο στο χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, το οποίο –σε αντίθεση με τα Astra και Insignia– είναι σχετικά σφιχτό σε κλιμάκωση, με αποτέλεσμα να δείχνει ζωηρός και πιο χαμηλά, πράγμα που ήταν το κυρίως αδύναμο σημείο του. Ο λεβιές έχει αυτή τη χαρακτηριστική μακριά διαδρομή των Opel, ωστόσο κουμπώνει θετικά. Το τιμόνι επίσης δεν δρέπει δάφνες για την αίσθησή του. Μερικές φορές δε είναι εκνευριστικά άνευρο γύρω από την ευθεία και το αρχικό turn-in, πράγμα που σε κάνει διστακτικό. Γρήγορα αντιλαμβάνεσαι όμως πως το Mokka γενικά είναι υπάκουο στις εντολές και χωρίς την παραμικρή νευρική συμπεριφορά. Η τετρακίνηση το κάνει εμφανώς λιγότερο υποστροφικό από το προσθιοκίνητο ντίζελ και τα πιο σφιχτά σετ αμορτισέρ ελατηρίων του ταιριάζουν καλύτερα. Το πιο δυνατό του σημείο είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Για την άνεσή του θα μας επιτρέψετε να επανέλθουμε πιο διεξοδικά στην Ελλάδα, δεδομένης και της μάλλον περίεργης επιλογής πρώτης τοποθέτησης τροχών 18 ιντσών. Κάποια χτυπήματα σε εγκάρσιες ανωμαλίες μας έβαλαν ψύλλους στ’ αυτιά. Στα αρκετά χιλιόμετρα (πολύ) βρεγμένου γερμανικού αυτοκινητόδρομου διαπιστώσαμε ότι το Mokka είναι εξαιρετικά σταθερό, ευθύβολο και αρκούντως ήσυχο σε λογική ταχύτητα. Απλώς μας άφησε την εντύπωση πως σε πιο απαιτητικές διαδρομές θα είναι απλώς επαρκές, κάτι για το οποίο βεβαίως δεν μπορείς να το ψέξεις κιόλας. Η αποτελεσματικότητα της τετρακίνησης μένει και αυτή να διερευνηθεί περαιτέρω. Οι πρώτες εντυπώσεις μας ήταν πως είναι αρκούντως γρήγορη σε εμπλοκή, αποτελεσματική σε ολισθηρό δρόμο και προφανώς επαρκής για την αναμενόμενη χρήση του αυτοκινήτου.
Με δυο λόγια, το Mokka δεν μας άφησε ενθουσιασμένους οδηγικά όπως τότε το Juke. Είναι όμως μια επιλογή πιο κοντινή στην ψυχολογία των ανθρώπων που δεν ρισκάρουν ή δεν θέλουν να προκαλούν αισθητικά, με καλούς χώρους, επαρκέστατες επιδόσεις, ακόμα καλύτερη απτή ποιότητα και χώρους αρκετούς για μια οικογένεια. Όσο για την τιμή του, τα €21.490 με απόσυρση δεν τα λες λίγα, αλλά έρχονται με πλούσιο εξοπλισμό και 5ετή εγγύηση.

Τι λέει το DRIVE
Η Opel κινήθηκε αστραπιαία στην ανερχόμενη κατηγορία των μικρών SUV, με όπλα το εύπεπτο παρουσιαστικό και την κάλυψη μεγαλύτερης γκάμας αναγκών από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Τιμή από € 21.490 (το 1.4Τ AWD με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 14v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός και τούρμπο, 140 PS/6.000 rpm, 20,4 kgm/1.850–4.900 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 9,9”, τελική 190 km/h
Μέση κατανάλωση 6,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 gr/km
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube