Οδηγούμε την BMW X1 xDrive28i

Οδηγούμε την BMW X1 xDrive28i

Αυτό το μοτέρ ποιος θα το πάρει; Το καινούργιο δίλιτρο 4κύλινδρο μοτέρ της BMW ξάνει ντεμπούτο στην Χ1 και παίρνει βαθμό «λίαν καλώς»
Περισσότερη ροπή, μικρότερη κατανάλωση, χαμηλότεροι ρύποι, λιγότερο βάρος –είναι όμως καλύτερο μοτέρ από ένα εξακύλινδρο σε σειρά; Η οδήγηση της X1 xDrive28i, το πρώτο μοντέλο της BMW που φορά το νέο δίλιτρο  μοτέρ τούρμπο, μας δίνει την απάντηση.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που δεν θα διατίθεται σε όλες τις χώρες της Ευρώπης (στην Ελλάδα, πάντως θα έρθει), δεν θα είναι το μόνο με αυτό το μοτέρ. Θα το δούμε να προσφέρει τις υπηρεσίες του στη Z4, αλλά και σε άλλα μαζικότερα μοντέλα της BMW.
To νέο μοτέρ αντικαθιστά το ατμοσφαιρικό τρίλιτρο με τους έξι κυλίνδρους, ως μέρος του προγράμματος downsizing. Διατηρεί την ίδια διάμετρο των 91 mm στους κυλίνδρους με το τρίλιτρο, αλλά πακέτο με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Valvetronic, μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Vanos και τον τελευταίας γενιάς άμεσο ψεκασμό των 200 bar της Bosch. Με 144 kg συνολικό βάρος, το δίλιτρο μοτέρ αδυνάτισε 18 kg σε σχέση με το τρίλιτρο.
Η μάξιμουμ ροπή έρχεται στις 1.250 rpm, νωρίτερα από ό,τι στον τρίλιτρο, έτσι δεν είναι αναγκαίο να πιέζεις το μοτέρ για να κινείσαι με σπιρτάδα. Αλλά ο θόρυβος που κάνει είναι κομμάτι χωρίς χαρακτήρα. Και σαφώς δεν έχει τη δελεαστική αύρα του 6κύλινδρου σε σειρά, αλλά η BMW λέει ότι θα το διορθώσει με τη χρήση μιας ηλεκτρονικής γεννήτριας ήχου!
Το νέο δίλιτρο μοτέρ μπορεί να αποδίδει 12 PS λιγότερα από το απερχόμενο, αλλά είναι σαφώς πιο ραφινάτο. Χώρια που με ροπή 35,7 κιλά στις 1.250 rpm, δείχνει τα κότσια του και από τις 1.000 rpm. Η ισχύς του κλιμακώνεται γλυκά και σταδιακά, δίχως ίχνος υστέρησης του turbo, ακόμα και από το ραλαντί. Και φτάνει με κέφι στις 7.000, μολονότι το μοτέρ δεν λέει να κόψει στο άφημα του γκαζιού: Τα ηλεκτρονικά δεν επιτρέπουν στις στροφές να πέσουν απότομα, για πιο στρωτή οδήγηση και οικονομία.
Φορτωμένη με όλες τις τεχνολογίες από το EfficientDynamics της BMW, ο νέος δίλιτρος turbo είναι 16% πιο οικονομικός σε συνδυασμένο κύκλο από ό,τι ο παλιός εξακύλινδρος. Οι εκπομπές CO2 δε, είναι 36 gr χαμηλότερες -με χειροκίνητο κιβώτιο. Αποτελεσματικός λοιπόν, αλλά όχι και ανάλογα διασκεδαστικός και στιλβωμένος.[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Το καινούργιο μοτέρ είναι απίθανο στην καθημερινή χρήση, αλλά του λείπει το λούστρο και το fun ενός 6κύλινδρου BMW
Τεχνολογία: 1.997 cc, i4, 16v, 2EEK, turbo διπλής εισόδου, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων Valvetronic, μεταβλητός χρονισμός εκκεντροφόρων Vanos, 245 PS/5.000 rpm, 35,7 kgm/1.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις: 0-100 σε 6,1”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,6 lt/100km
Εκπομπές CO2 183 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube