Οδηγούμε την BMW M135i xDrive

Οδηγούμε την BMW M135i xDrive

Το μικρό hot χάτσμπακ της BMW γίνεται τετρακίνητο για περισσότερη σταθερότητα, αλλά χωρίς να απωλέσει το διασκεδαστικό χαρακτήρα της πισωκίνητης έκδοσης.

Η BMW M135i xDrive είναι η τετρακίνητη έκδοση του δημοφιλούς εκρηκτικού μικρού χάτσμπακ. Σχεδιάστηκε για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, όπου οι κατά περιόδους σφοδρές χιονοπτώσεις κάνουν την τετρακίνηση περισσότερο ανάγκη παρά μόδα.

Με περισσότερα από τέσσερα τετρακίνητα μοντέλα ήδη στην γκάμα της BMW, και μολονότι όλα τους διαθέτουν μεγάλη ισχύ, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στην M135i xDrive για να δούμε αν πράγματι συμπληρώνει ή συμβιβάζει το χαρακτήρα του μοντέλου.

Έξυπνη τετρακίνηση
Μέσα έξω, το αυτοκίνητο δείχνει όπως η Μ135i που γνωρίζουμε. Το μονοτούρμπινο, αλλά διπλής εισόδου, 6κύλινδρο 3λιτρο μοτέρ αποδίδει 320 PS και 45,9 kgm και συνταιριάζεται με ένα υπέρ-ταχύ 8άρι αυτόματο σασμάν. Φυσικά, για τους φανατικούς του χειροκίνητού, υπάρχει και τέτοιο 6άρι διαθέσιμο. Η διαφορά λοιπόν έχει να κάνει με την έξυπνη τετρακίνηση xDrive που χρησιμοποιεί ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη για να μοιράζει τη ροπή ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα.

Υπό κανονικές συνθήκες, το 60% της ροπής του κινητήρα στέλνεται στον πίσω άξονα, βοηθώντας την M135i xDrive να διατηρήσει το χαρακτήρα της πισωκίνητης έκδοσης. Εάν το σύστημα διαγνώσει υποστροφή ή υπερστροφή, τότε ταχύτατα αλλάζει ανάλογα την ποσόστωση στην κατανομή της ροπής ανάμεσα στους άξονες για να ισορροπήσει το αυτοκίνητο. Όσον αφορά τις επιδόσεις, η επιπλέον ελκτική πρόσφυση της M135i xDrive την κάνει 0,2” ταχύτερη στο 0-100 km/h από τη στάνταρ M135i.

Κατά λοιπά δυναμικά χαρακτηριστικά, βρήκαμε ότι η M135i xDrive είναι κατ’ εξοχή ικανή στους ελιγμούς σε χιονισμένους δρόμους, ενώ στο σταμάτα ξεκίνα στις ίδιες συνθήκες με κλίση ή σε στροφές, ανθίσταται σθεναρά παρά τα φαρδιά λάστιχά της.

Ακόμα και σε σχετικά βαθύ χιόνι τα βγάζει πέρα σχετικά εύκολα, όσο τουλάχιστον η ορμή του αυτοκινήτου διατηρείται. Κάποιες από αυτές τις ικανότητες της M135i xDrive προφανώς οφείλονται και στα χειμωνιάτικα λάστιχα, αλλά παρόλα αυτά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το σύστημα xDrive που φορά η M135i κάνει τα πράγματα ευκολότερα στην οδήγηση με τέτοιες καιρικές και οδικές συνθήκες.

Όπως η πισωκίνητη
Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης xDrive δεν φαίνεται να επηρεάζει και να προκαλεί συμβιβασμούς στην οδήγηση σε σχέση με την M135i. Το τιμόνι παραμένει ακριβές και χωρίς παρενέργειες, ενώ το xDrive σου επιτρέπει να καταναλώσεις τη διαθέσιμη ισχύ με πιο ρυθμίσιμο τρόπο, κάτι που σε κάποιους πιθανώς να αρέσει και περισσότερο. Το DSC πολλαπλών σταδίων επιτρέπει επίσης το ελαφρύ διώξιμο της ουράς, κάνοντας «τικ» στο ανάλογο κουτάκι προς ικανοποίηση των λιγότερο φανατικών.

Σε ποιους απευθύνεται η M135i xDrive; Αν το στέκι σας είναι τα χιονοδρομικά κέντρα και το αυτοκίνητο που θέλετε να οδηγείτε είναι ένα αρκούντως πρακτικό χάτσμπακ με μπόλικη δύναμη, τότε αυτή η BMW ίσως είναι το αυτοκίνητό σας. Αναλογιζόμενοι πάντα βέβαια, πως το τίμημα θα είναι ούτε λίγο ούτε πολύ €55.950 για την 3θυρη και €56.900 για την 5θυρη. Από την άλλη, αν η ισχύς δεν αποτελεί πρόβλημα, τότε υπάρχει και η περίπτωση της 120d xDrive. Μπορεί να μην βάζει φωτιά στο δρόμο όπως η 135άρα, αλλά είναι πρακτική, αποδοτική, ευχάριστη στο δρόμο και ξεκινά από τα €37.250.   
Τι λέει το DRIVE
Ο πιο γρήγορος και σπορ «άσσος» αποκτά τετρακίνηση χωρίς να χάσει το πισωκίνητο ταμπεραμέντο του
Τιμή από 55.950 (3d) ή €56.900 (5d)
Τεχνολογία 2.979 cc, i6, 24v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 320 PS/5.800 rpm, 45,9 kgm/1.300-4.500 rpm, αυτόματο σειριακό κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,7”  
0-1.000 m 23,6”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 182 gr/km
Διαστάσεις 4.340 x 1.765 x 1.411 mm
Βάρος 1.595 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube