Οδηγούμε την BMW M135i ΜΥ2015

Οδηγούμε την BMW M135i ΜΥ2015

Η ανανεωμένη M135i έχει λίγο περισσότερη δύναμη, βελτιωμένη εμφάνιση και νέα ηλεκτρονικά συστήματα. Παραμένει το ίδιο απολαυστική όσο πριν στην οδήγηση;

Η Μ135i είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση. Ακόμη και η ίδια η BMW παραδέχεται ότι δεν πρόκειται για ένα «πραγματικό» μοντέλο Μ, όμως αυτό δεν εμποδίζει τους περαστικούς να κοιτάζουν το πίσω μέρος της, να τσεκάρουν το λογότυπο και τις δύο εξατμίσεις και να κουνούν το κεφάλι με σημασία. Είτε λογίζεται ως Μ είτε όχι, έχει ανοίξει τον δικό της δρόμο στο μυαλό των ανθρώπων ως «πραγματικό» σπορ μοντέλο.

Ακούγεται απίστευτο, αλλά έχει περάσει μια δεκαετία από το λανσάρισμα της πρώτης Σειράς 1. Για να ξεγελαστεί ο πανδαμάτωρ χρόνος, λοιπόν, η δεύτερη γενιά έχει υποστεί ένα φρεσκάρισμα. Πέρα από κάποιες ελαφριές αισθητικές αλλαγές, έχει τώρα περισσότερη δύναμη και μια σειρά από άλλες βελτιώσεις. Οπότε, είναι αυτή τη τελευταία έκδοση της M135i εξίσου καλή στην οδήγηση και έχει διατηρήσει την ικανότητά της να εντυπωσιάζει τους γνώστες της μάρκας;

Πώς είναι στην οδήγηση;
Οι λεπτότεροι προβολείς και ο νέος, αεροδυναμικός εμπρός προφυλακτήρας δίνουν μια πιο επιθετική εμφάνιση που, στα μάτια μας τουλάχιστον, είναι ταυτόχρονα και πιο όμορφη. Το πίσω μέρος είναι επίσης πιο ξεχωριστό, χάρη στα νέα φώτα LED σχήματος L.

Το εσωτερικό είναι το γνωστό της απερχόμενης M135i, με λίγο παραπάνω στιλ χάρη στις πινελιές χρωμίου και γυαλιστερού μαύρου «πιάνο» γύρω από την κεντρική κονσόλα.

Η τεχνολογική αναβάθμιση σημαίνει ότι οι προσαρμοζόμενοι προβολείς LED  και το ενεργό cruise control προσφέρονται ως έξτρα, όπως και το οδηγούμενο από GPS αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, που είναι παρόμοιο με εκείνο της Rolls-Royce Wraith. Το σύστημα BMW Connect είναι στάνταρ και περιλαμβάνει σύστημα emergency assist. Μπορείς επίσης να προσθέσεις εφαρμογές για ενημέρωση επί της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, music streaming και υπηρεσίες «ρεσεψιόν» μέσω Google.

Η θέση οδήγησης παραμένει αψεγάδιαστη. Έχεις αφθονία χώρου για τα πόδια και το κεφάλι ακόμα κι αν είσαι πάνω από 1,85, και το τιμόνι έχει ευρύ φάσμα ρυθμίσεων.

Στην τελευταία αυτή εκδοχή του, ο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας τούρμπο έχει λίγη παραπάνω δύναμη –τώρα 326 PS– και παραμένει θαυμάσιος. Σχεδόν δεν καταλαβαίνεις ότι είναι υπερτροφοδοτούμενος και συνεχίζει να έχει αρμονικό ήχο και βελούδινη απόδοση ισχύος. Αυτή η υπέροχη γραμμικότητά του σημαίνει ότι τραβάει με 3η σε ανηφόρα από τις 1.000 rpm, με την ίδια ευκολία που φτάνει την κόκκινη γραμμή.

Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και, παρότι θεωρητικά είναι λίγο πιο αργό από το αυτόματο (0-100 km/h σε 5,1” αντί 4,9”), πιστεύουμε ότι αξίζει να το επιλέξετε για την επιπλέον διαδραστικότητα που προσφέρει. Έχει ένα λεβιέ με σωστό βάρος, ακρίβεια στις αλλαγές και τα πεντάλ σου επιτρέπουν να κάνεις εύκολα «μύτη-τακούνι».

Όλα αυτά ήταν σχεδόν προαπαιτούμενα στη φιδωτή διαδρομή δοκιμής στην Πορτογαλία, που αποτέλεσε μια καλή ευκαιρία αξιολόγησης της συμπεριφοράς της M135i. Προσεγγίζοντας τις στροφές, τα φρένα είναι θετικά και προοδευτικά, και καθώς αφήνεις σταδιακά το πεντάλ για να αρχίσεις να στρίβεις, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου «δαγκώνει» στην άσφαλτο, πράγμα που σου δημιουργεί άμεσα ένα αίσθημα εμπιστοσύνης.

Μέσα στη στροφή το αμάξωμα παίρνει κάποια κλίση πριν σταθεροποιηθεί, και από εκεί και πέρα είναι υπόθεση του να εκμεταλλευτείς την προβλέψιμη απόδοση ισχύος του κινητήρα και την εγγενή ελκτική πρόσφυση του αυτοκινήτου για να εκτοξευτείς προς την επόμενη στροφή. Είναι μια διαδικασία που θέλεις να επαναλάβεις ξανά και ξανά.

Όμως, το τιμόνι με την κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος, παρότι είναι βαρύτερο από το στάνταρ σύστημα της Σειράς 1, παραμένει λίγο πιο ελαφρύ απ’ ό,τι πρέπει και κάπως απότομο στην αρχική του απόκριση, ενώ δεν παρέχει και αρκετή πληροφόρηση.

Επιπλέον, αν βρεις μια ανωμαλία μέσα στη στροφή με την ανάρτηση ήδη φορτισμένη, η M135i έχει την τάση να κάνει μια μικρή πλευρική μετατόπιση. Αυτό το χαρακτηριστικό δεν δημιουργεί πρόβλημα πέρα από το να σπέρνει στο μυαλό σου την αμφιβολία για το αν το αυτοκίνητο είναι τόσο σταθερό στο όριο όσο δείχνει αρχικά.

Πάντως, για αυτοκίνητο με τέτοιες επιδόσεις, η M135i, με τα έξτρα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, έχει σχετικά άνετη ανάρτηση. Ακόμη κι όταν σημαδεύαμε επίτηδες τις λακκούβες, δεν κοπανούσε. Το μόνο που ενοχλούσε λίγο ήταν οι ελαφρές αναπηδήσεις στις υψηλές ταχύτητες.

Να την αγοράσω;
Ένα από τα ατού του προηγούμενου μοντέλου ήταν η σχέση της τιμής του ως προς τις επιδόσεις. Η ανανεωμένη M135i είναι λίγο ακριβότερη, αλλά και πάλι έχει εντυπωσιακή σχέση τιμής προς αξία.

Υπάρχουν κάποια μικρά ερωτηματικά σχετικά με το τιμόνι και τη συμπεριφορά της στο όριο, αλλά γενικά είναι δύσκολο να της βρεις μειονεκτήματα. Είναι άνετη και πραγματικά γρήγορη, αλλά το πιο σημαντικό για τέτοιου είδους αυτοκίνητο είναι ότι στο σωστό δρόμο θα ζωγραφίσει στο πρόσωπό σου ένα τεράστιο χαμόγελο.

Τι λέει το AUTOCAR
Βελτιωμένη στα σημεία, συνεχίζει να προσφέρει επιδόσεις και οδηγική απόλαυση σε επίπεδο αντίστοιχο με εκείνο σαφώς ακριβότερων αυτοκινήτων.
Τιμή €48.350
Τεχνολογία 2.979 cc, i6 24v, 2 EEK,  άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin-scroll, 326 PS/5.800 rpm, 46,0 kgm/1.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 5,1”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 8,0 lt/100km
Εκπομπές CO2 188 g/km
Διαστάσεις 4.340 x 1.756 x 1.411 mm
Μεταξόνιο 2.690 mm
Βάρος 1.505 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube