Διανύοντας την καλύτερη ίσως περίοδο της σύγχρονης ιστορίας της σε ό,τι έχει να κάνει με το ντιζάιν, η Mercedes ξεχωρίζει στον ωκεανό των μικρομεσαίων premium χάτσμπακ επαναφέροντας τον τρίτο όγκo
Η αντεπίθεση της Mercedes στην κατηγορία των μικρομεσαίων ξεκίνησε με την πρόσφατη Β-Class, πήρε μεγάλη ώθηση με την A-Class που απεμπολεί πλήρως το παρελθόν της και κορυφώνεται με την CLA που οδηγούμε σήμερα. Ένα αυτοκίνητο που όπως πολλοί πιστεύουν θα επαναφέρει στη μόδα τα premium σεντάν και ταυτόχρονα θα βοηθήσει τη Mercedes να προσελκύσει νέους αγοραστές.
CLS υπό κλίμακα
Το περίγραμμά της θυμίζει CLS υπό κλίμακα. Και προσθέτει στιλ και γοητεία σε μια κατηγορία που ανέκαθεν χαρακτηρίζονταν από άχαρα σχήματα. Το εμπρός μέρος δεν διαφοροποιείται ουσιαστικά από την A-Class στην οποία βασίζεται. Από τη μέση και πίσω ωστόσο, η οροφή που χαμηλώνει πολύ για να σβήσει γλυκά στον τρίτο όγκο ακολουθεί την τάση των 4θυρων κουπέ. Την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία εξυπηρετούν και οι πόρτες χωρίς πλαίσια στα παράθυρα. Δεν είναι μόνο πολύ όμορφη αλλά και αεροδυναμική, αφού η Mercedes ανακοινώνει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,23 για τις βασικές εκδόσεις με τους μικρότερους τροχούς.
Η CLA είναι τέσσερις πόντους μακρύτερη, 0,7 φαρδύτερη και 4,3 πιο χαμηλή σε σχέση με την σημερινή C-Class. Οι συσχετισμοί θα αλλάξουν του χρόνου, όταν θα παρουσιαστεί η νέα C-Class που θα είναι αρκετά μεγαλύτερη. Η προσπάθεια της Mercedes να αναμορφώσει τη βάση της γκάμας δεν σταματά εδώ. Σύντομα θα ακολουθήσει και μια CLA estate ή Shooting Brake αν προτιμάτε, κατά την ορολογία της φίρμας.
Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν
Το εσωτερικό έχει μεταφερθεί αυτούσιο από την Α-Class, από τον πίνακα οργάνων μέχρι τον τελευταίο διακόπτη. Αυτό σημαίνει ότι έχει το ίδιο καλή θέση οδήγησης με σωστή πλευρική στήριξη, τα ίδια ευανάγνωστα όργανα, το πολύ ευχάριστο στην αφή δερμάτινο τιμόνι, την ψηλά και κεντρικά τοποθετημένη οθόνη του συστήματος multimedia, τα ίδια ποιοτικά πλαστικά, εξίσου προσεκτικά συναρμολογημένα. Το μόνο αρνητικό που μπορεί κανείς να παρατηρήσει στο εσωτερικό, πέρα από το ότι δεν έχει την δική του προσωπικότητα, είναι η προβληματική ορατότητα προς τα πλάγια και πίσω. Οφείλεται στη χαμηλή οροφή, στις φαρδιές κολόνες και στα ογκώδη καθίσματα. Η επιλογή του Tracking Package που συνδυάζει τον έλεγχο της τυφλής γωνίας με το σύστημα Lane Keeping Assist ίσως τελικά δεν είναι πολυτέλεια για τη CLA, αλλά ουσιαστική διευκόλυνση.
Παρότι μακρύτερη από τη C-Class, η CLA δεν διαθέτει αρκετό χώρο για τους πίσω επιβάτες και η πρόσβαση δεν είναι εύκολη. Είναι γενναιόδωρη ωστόσο σε χώρο αποσκευών, με τη χωρητικότητα να φτάνει τα 470 lt ή αν προτιμάτε 11 περισσότερα από της C.
Η βασική έκδοση CLA 180 κινείται από έναν 1.6 βενζίνης 122 ίππων που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Renault. Η CLA 200 φορά τον 1.6 τούρμπο 156 ίππων που γνωρίζουμε από την A-Class, ενώ αργότερα θα υπάρξει και μια CLA 250 με δίλιτρο βενζινοκινητήρα 211 ίππων. Στην γκάμα των κινητήρων ντίζελ υπάρχει η 200 CDI με απόδοση 136 ίππων, αλλά σήμερα οδηγούμε την 220 CDI, με κινητήρα 2,1 λίτρων που αποδίδει 170 PS.
6άρι χειροκίνητο ή 7άρι αυτόματο
Για τους περισσότερους κινητήρες υπάρχει η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή του ημιαυτόματου διπλού συμπλέκτη με τις επτά. Η «δική μας» 220 CDI διατίθεται αποκλειστικά με το δεύτερο. Είναι γρήγορο και ομαλό, με ένα μικρό μοχλοδιακόπτη στην κολόνα του τιμονιού αντί κλασικού λεβιέ και paddles αλλαγής στο τιμόνι. Με 35,7 kgm διαθέσιμα από τις 1.400 rpm έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει λόγος να ασχολείσαι πολύ με αυτό. Η απόκριση είναι ζωηρή και η επιτάχυνση πειστική από χαμηλά. Ωστόσο, ύστερα από τις 4.000 rpm, η πτώση στην απόδοση είναι αισθητή.
Οι εμπρός τροχοί διαχειρίζονται χωρίς πρόβλημα την ισχύ ακόμη και σε άσφαλτο που απέχει από τα συνήθη ευρωπαϊκά στάνταρ, με τη βοήθεια μια σειράς έξυπνων ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων. Μεταξύ αυτών οποίων και το νέο ESP δύο σταδίων. Με το βασικό spec ανάρτησης και τροχούς 18 ιντσών, η CLA φαίνεται σκληρή περνώντας από εγκάρσιες ανωμαλίες ή βαθιές λακκούβες, ειδικά το εμπρός μέρος. Ένα ελαφρύ βουητό κατά την κύλιση σε τραχιά άσφαλτο αλλοιώνει αυτή την «αφράτη» αίσθηση που περιμένει κανείς από ένα σεντάν της Mercedes-Benz. Από την άλλη όμως, ελέγχει σωστά το βάρος της.
Το μπροστινό σύστημα αποκρίνεται άμεσα και με ακρίβεια στην είσοδο της στροφής, η κλίση είναι μικρή και το όριο υψηλό. Η αποκομμένη αίσθηση του τιμονιού όμως στερεί εν μέρει από τον οδηγό την ευχαρίστηση. Πάντως το αυτοκίνητο νιώθει εντός έδρας στον αυτοκινητόδρομο, όπου καλύπτει εύκολα αποστάσεις με υψηλή ταχύτητα και εξαιρετική σταθερότητα.
Ναι μεν…
Κάποτε τα σεντάν ήταν η συντηρητική επιλογή, σήμερα όμως τα χάτσμπακ είναι ο κανόνας στην κατηγορία, οπότε η απόφαση της Mercedes να βγάλει στην παραγωγή την CLA είναι αντισυμβατική.
Αν και θα πρέπει να περιμένουμε τη δοκιμή επί ελληνικού εδάφους για περισσότερα, μπορούμε να πούμε ότι στους περισσότερους τομείς είναι πολύ κοντά στην κορυφή, υπάρχουν όμως μερικά «αλλά» που δεν μπορούν να αγνοηθούν.
Για παράδειγμα, παρότι με τους τροχούς υπό γωνία είναι ασφαλής, εύκολη και αποτελεσματική, ο οδηγός δεν εισπράττει την ευχαρίστηση που του αναλογεί. Επίσης, το στιλ της είναι πράγματι ξεχωριστό, αλλά οι εξωτερικές διαστάσεις δεν έχουν αξιοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο στην καμπίνα.
Τι λέει το DRIVE
Κορυφαία στους περισσότερους τομείς, με ξεχωριστό στιλ και αποτελεσματική αλλά χωρίς προσωπικότητα οδική συμπεριφορά.
Τιμή από €41.100
Τεχνολογία 2.143cc, i4, 16v, ψεκασμός common rail και τούρμπο, 170 PS/3.400 rpm, 35,6 kgm/1.400 rpm, ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
0-100 km/h 8,2”
Tελική ταχύτητα 230 km/h
Κατανάλωση 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.777 x 1.432 mm
Βάρος 1.525 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή