Οδηγούμε τη Mercedes-Benz CLA 200

Οδηγούμε τη Mercedes-Benz CLA 200

Δεν εξηγείται αλλιώς. Πρέπει να υπάρχει μια μυστική συνταγή στη συνεργασία του τμήματος σχεδιασμού της Mercedes-Benz με αυτό της αεροδυναμικής.

Μόνο έτσι μπορείς να σχεδιάσεις ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα των τελευταίων ετών που παράλληλα να είναι και το πιο αεροδυναμικό σχήμα ευρείας παραγωγής στην ιστορία. Και από τη στιγμή που τη βάση γι’ αυτό αποτέλεσε το πάτωμα των A και B-Class, η δυσκολία του επιτεύγματος τονίζεται ακόμα περισσότερο.
Στα 4.630 mm, η CLA είναι πιο μακριά από μια C-Class, όμως η χαμηλή οροφή που σβήνει γλυκά στο πίσω καπό τη μικραίνει πολύ στο μάτι.

Μικρές αλλαγές, σημαντικές διαφορές
Καθότι εξαιρετικά συγγενής με τις A και B-Class, φαντάζεσαι πάνω-κάτω τι να περιμένεις από την οδήγηση της CLA. Ωστόσο αυτή η φαντασία αντικατοπτρίζει μόνο τη μισή πραγματικότητα. Σε σχέση με την πιο σπορ A-Class το σετάρισμα σε ελατήρια και αμορτισέρ είναι πιο μαλακό, καθώς το ζητούμενο ήταν περισσότερο ραφινάρισμα. Έτσι η CLA μπορεί να μην έχει την αέρινη κύλιση των μεγαλύτερων Mercedes-Benz, αλλά παρότι σφιχτή, η ανάρτηση δουλεύει γλυκά και δίνει ποιοτική κύλιση.
Και ουσιαστικά, χωρίς καμία θυσία σε σχέση με την Α-Class. Ίσα-ίσα που τώρα οι ανωμαλίες στη στροφή αντιμετωπίζονται με περισσότερη ψυχραιμία και λιγότερη νευρικότητα. Ταυτόχρονα, η CLA είναι άμεση στις στροφές και κρατάει εξαιρετικά, με ουδέτερη συμπεριφορά και σταθερότητα. Δεν υπάρχει η αμφίδρομη σχέση που θα ήθελαν οι πιο ενθουσιώδεις, αλλά αυτό που έχει σημασία είναι ότι το βάρος των 1.395 κιλών ελέγχεται άψογα ανεξάρτητα με το setup της ανάρτησης. Επιλέγεις μεταξύ Comfort και Sport ρύθμισης ανάλογα με τις απαιτήσεις σου, στις οποίες ό,τι κερδίζεις σε ακρίβεια, το χάνεις σε άνεση.

Η τελευταία λέξη
Προς το παρόν υπάρχουν τρεις επιλογές στη βενζινοκίνητη γκάμα της CLA. Ο βασικός 1.600άρης αποδίδει 122 (CLA 180) ή 156 (CLA 200) ίππους, ενώ ο 2λιτρος 211 στη CLA 250.
Απούσας της 180 από την πανευρωπαϊκή παρουσίαση, επικεντρωθήκαμε στη 200. Ο κινητήρας αποδίδει όπως ακριβώς τον ξέρουμε στην A200, δηλαδή γεμάτα από τις πολύ χαμηλές στροφές, με ροπή που απλώνεται γραμμικά σε μεγάλο εύρος. Δεν εντυπωσιάζει με τη δύναμή του αλλά τα βγάζει πέρα μια χαρά παρά το μακρύ βήμα της μετάδοσης. Το κιβώτιο είναι είτε χειροκίνητο με 6 ταχύτητες είτε ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 ταχύτητες. Η άνεση του ημιαυτόματου στην καθημερινότητα είναι προτιμότερη επιλογή, ακόμα και με το δεδομένο ότι σε σβέλτο ρυθμό βγαίνει στην επιφάνεια μια πιο τουριστική προσέγγιση, μέσω ενός μπερδέματος στην επιλογή σχέσης όταν πατάς δυνατά το γκάζι. Βοηθάει πάντως στην κατανάλωση, αφού με το 7G-DCT είδαμε 7,8 lt/100 km και με το χειροκίνητο 8,1.
Το ημιαυτόματο είναι η μόνη επιλογή στην κορυφαία μέχρι στιγμής CLA 250. Είναι τέτοια η γραμμικότητά της πάντως που μετά βίας καταλαβαίνεις τους 211 ίππους της. Είναι όμως σαφές ότι το πλαίσιο τους διαχειρίζεται με άνεση, περνώντας τους ακόμα και σε βρεγμένη –γαλλική- άσφαλτο χωρίς καμία απώλεια από άσκοπα γλιστρήματα.

Ναι μεν αλλά
Δεν έχεις κάποιο παράπονο από αυτό καθαυτό το ταμπλό της CLA. Είναι μοντέρνο, με καλά υλικά και προσεγμένο φινίρισμα. Το μείον είναι ότι πρόκειται για το ίδιο με αυτό της A-Class. Το οποίο με τη σειρά του είναι ίδιο με αυτό της B-Class. Κι όπως και να το κάνεις αυτά τα τρία αυτοκίνητα θα ήταν καλύτερο να είχαν ένα διακριτά διαφορετικό ταμπλό.
Ωστόσο, κάθεσαι εξαιρετικά στα στάνταρ σπορ καθίσματα και απολαμβάνεις το χαμηλό επίπεδο θορύβου, κάτι στο οποίο βοηθάει σημαντικά και η κορυφαία αεροδυναμική, με Cd 0,23 (0,22 στις εκδόσεις BlueEFFICIENCY).
Για τον οδηγό και το συνοδηγό ο διαθέσιμος χώρος είναι πάνω από επαρκής ακόμα και με ηλιοροφή. Εκεί που θέλεις το κάτι παραπάνω, είναι στο πίσω κάθισμα όπου το σβήσιμο της οροφής περιορίζει το ύψος. Εάν είσαι άνω του 1,80 m δε θα αισθανθείς και πολύ άνετα, αν και για τα γόνατα δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Εκεί που εξαργυρώνεται το μήκος της CLA είναι το πορτμπαγκάζ των 470 λίτρων. Έχει μέτριο άνοιγμα, αλλά είναι πολύ βαθύ και χωράει πολλά πράγματα.

Δεν έτυχε
Η CLA αποδεικνύεται δυνατό χαρτί για τη Mercedes-Benz. Δεν είναι μόνο ότι αρέσει πολύ και σε όλους. Είναι κυρίως ότι υποστηρίζει το παρουσιαστικό της με μια ουσιώδη υπόσταση, παρά την όχι κορυφαία οδηγική αίσθηση και τους μέτριους χώρους στο πίσω κάθισμα. Κι αυτό με τη σειρά του ανοίγει το δρόμο για την πλήρη εκμετάλλευση της τύχης του να παίζει σε ένα τερέν χωρίς ανταγωνισμό.

Τι λέει το DRIVE
Σαγηνευτικό στο φαίνεσθαι και ικανό στην ουσία του, το ολοκαίνουργιο 4θυρο κουπέ της Mercedes-Benz δείχνει ότι το σχέδιο της εταιρείας στα κόμπακτ μοντέλα είναι εξαιρετικά οργανωμένο.

Τιμή από € 31.900 (CLA 200)
Τεχνολογία 1.595 cc, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 156 PS/5.300 rpm, 25,5 kgm/1.250-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 8,6”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Κατανάλωση 5,5-5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127-131 gr/km
Διαστάσεις 4.630x1.777x1.432 mm
Βάρος 1.395 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube