GTD σημαίνει Gran Turismo Diesel και είναι το alter ego του Golf GTi. Έρχεται με δίλιτρο κινητήρα, ισχύ 184 ίππων, ροπή 38,7 kgm και μέση κατανάλωση καυσίμου 4,2 lt/100 km.
Είναι γεγονός πως είχαμε μείνει πίσω σε ό,τι αφορά τις οδηγικά πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις ντίζελ του Golf. Μπορεί στην Ελλάδα να ήταν κάτι άγνωστο, αλλά στην υπόλοιπη Ευρώπη το GTD αντιπροσώπευε το ένα πέμπτο των σπορ εκδόσεων του Golf.
Και αν το GTi, ως σύμβολο των επιδόσεων, είναι ο δρομέας των 100 μέτρων, το GTD είναι ο μαραθωνοδρόμος. Εξωτερικά είναι σαν δίδυμα, με ακριβώς ίδιες διαστάσεις, ίδιες αναλογίες, ίδιες λεπτομέρειες, μόνο με διαφορετικό διακριτικό.
Ο βασιλιάς της ροπής
Σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη γενιά, ο 2.0 TDi είναι ισχυρότερος κατά 14 ίππους και 3,1 kgm. Θυμίζω ότι με 38,7 kgm έχει τη μεγαλύτερη ροπή στην ιστορία του μοντέλου. Ταυτόχρονα έχει μειωμένη κατανάλωση, εκπέμπει λιγότερους ρύπους και προφανώς συμμορφώνεται με το πρότυπο ρύπων Euro6. Ανήκει μεν στην γενιά κινητήρων EA288, όμως ενσωματώνοντας νέες ιδέες και τεχνολογίες, στην ουσία γράφει τη δική του ιστορία.
Για την ακρίβεια, το μόνο που παραμένει εντελώς ίδιο είναι το βασικό σχέδιο του μπλοκ του κινητήρα. Στο καπάκι, η κυριότερη αλλαγή είναι η ενσωμάτωση μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, πετυχαίνοντας καλύτερη συμπίεση, πλήρωση και καύση, ανεξαρτήτως θερμοκρασίας λειτουργίας, λιγότερα εκπεμπόμενα οξείδια του αζώτου και τελικά καλύτερη απόδοση.
Στην εξαγωγή βρίσκουμε παγίδα NOx, αλλά και το σύστημα διπλής επανακυκλοφορίας των καυσαερίων, ώστε να υπάρχει η βέλτιστη διαχείριση της θερμότητας, τόσο στην κρύα εκκίνηση, όσο στο πλήρες και μέσο φορτίο. Ο άμεσος ψεκασμός common rail έχε 200 bar μεγαλύτερη πίεση ψεκασμού, στα 2.000 bar, για ακόμα πιο σύντομη και ακριβή έκχυση. Τέλος, για τη μείωση των κραδασμών και την πιο ομαλή λειτουργία χρησιμοποιούνται άξονες εξισορρόπησης.
Χιλιομετροφάγος
Στο πιο απαιτητικό κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς και του ζυγίσματος του Golf GTD, ακολουθείται σε γενικές γραμμές η λογική του GTi. Πιο συγκεκριμένα, τα τρία βασικά στοιχεία που κάνουν την έβδομη γενιά του Golf να ξεχωρίζει είναι κοινά. Πρόκειται για την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC δεύτερης γενιάς, τη νέα ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού με μεταβλητό λόγο μετάδοσης, καθώς και το νέο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο εμπρός διαφορικό XDS+.
Ξεκινώντας από την ανάρτηση DCC, η οποία δίνει τρία προγράμματα λειτουργίας, Comfort, Normal και Sport, αξίζει να αναφέρουμε ότι ακόμη και η πιο μαλακή ρύθμιση είναι πιο σφιχτή από τα λιγότερο δυνατά Golf. Επίσης, έχει βελτιωθεί ο αλγόριθμος του δυναμικού ελέγχου της απόσβεσης των αμορτισέρ, αναγνωρίζοντας ακόμα καλύτερα το δρόμο και διαλέγοντας την κατάλληλη ρύθμιση. Πλέον, ο έλεγχος αφορά τον κάθε τροχό ανεξάρτητα και όχι όλους μαζί.
Όμως, η νέα ηλεκτρική κρεμαγέρα είναι αυτή που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά στην επικοινωνία του οδηγού με το δρόμο. Με το μεταβλητό λόγο μετάδοσης και υποβοήθησης, οι μηχανικοί δεν είχαν να λύσουν το γρίφο «ακρίβεια ή ευκολία». Έτσι νοιώθεις το Golf ευκίνητο και υπάκουο ανά πάσα στιγμή, χωρίς να χρειάζεται αλλαγή λαβής στο τιμόνι, ακόμα και στις πιο κλειστές στροφές. Την ίδια στιγμή είναι ξεκούραστο, σταθερό και ευθύβολο στην ευθεία, χωρίς να χρειάζεται συνεχώς την προσοχή του οδηγού και διορθώσεις, όπως συμβαίνει συχνά στις κοντές κρεμαγέρες.
Το XDS+, όπως έχουμε αναφέρει ξανά και στο GTi, κάνει πολύ καλά και ομαλά τη δουλειά του, φρενάροντας έγκαιρα τον τροχό που τείνει να σπινάρει, και επιτρέποντας το Golf να επιταχύνει νωρίτερα στην έξοδο της στροφής. Παρόλα αυτά, πιστεύω πως ο πολύ ισχυρός κινητήρας στους ελληνικούς δρόμους έχει τη δύναμη να σπάσει την πρόσφυση και στους δυο εμπρός τροχούς.
Η διαφορά στους αριθμούς είναι μεν ένα επίπεδο ανάγνωσης, όμως στην καθημερινή βόλτα με το Golf GTD να αναθεωρήσεις τον τρόπο που οδηγείς. Σαφώς στην ανάρτηση, στο σύστημα διεύθυνσης και στη λειτουργία των ηλεκτρονικών βοηθημάτων δεν αλλάζει τίποτα σε σχέση με το GTi. Κι όμως η διαφορετική καμπύλη απόδοσης του κινητήρα επιβάλλει και αλλαγές στη συμπεριφορά του οδηγού. Σε μια γρήγορη καμπή, δεν έχει νόημα να επιμείνεις πιέζοντας στις υψηλές στροφές, ύστερα από τις 4.000 rpm.
Αντιθέτως παίρνεις το καλύτερο, οδηγώντας με μια σχέση πάνω, εκμεταλλευόμενος την πολύ καλή ελαστικότητα του TDi. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC έχει απενεργοποίηση δύο σταδίων. Στο πρώτο πάτημα σταματά το traction control, ενώ για τους πιο προχωρημένους υπάρχει η ρύθμιση ESC Sport, που καθυστερεί την επέμβαση, για πιο οριακή οδήγηση ή και για χρήση σε πίστα.
Και για κάθε μέρα
Κατά τα άλλα, εργονομικά και ποιοτικά παραμένει κορυφαίο, με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, άψογη θέση οδήγησης και πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Από τα αξεσουάρ νέας γενιάς ξεχωρίζω το νέο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη 8” και το νέο σύστημα πλοήγησης Car Net, με υποστήριξη Google Maps. Φυσικά υπάρχουν και όλα τα υπόλοιπα διαθέσιμα συστήματα ασφάλειας και άνεσης που βρίσκουμε και στα υπόλοιπα Golf, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control, το σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης, η ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, οι έξυπνοι προσαρμοζόμενοι προβολείς που ανιχνεύουν προπορευόμενο όχημα και άλλα.
Οι φανατικοί του GTi δεν νομίζω πως θα συγκινηθούν ιδιαίτερα από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η τιμή του, που είναι ελαφρώς υψηλότερη από το GTi, σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κόστος χρήσης το κάνει ιδανικό για όσους κάνουν πάρα πολλά χιλιόμετρα, αλλά ταυτόχρονα θέλουν να απολαμβάνουν τη σπορ οδήγηση.
Τι λέει το DRIVE
Ο βασιλιάς δεν έπεσε από το θρόνο του. Το GTi θα είναι η σωστή επιλογή για τους περισσότερους, ενώ το GTD μια ειδική έκδοση για οδηγούς που ξέρουν τι ζητούν από το αυτοκίνητο.
Τιμή από € 29.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.986 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, 184 PS/3.500-4.000 rpm, 38,7 kgm/1.750-3.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
80-120 km/h με 4η 6,0”
Τελική ταχύτητα 230 km/h (DSG: 228 km/h)
Μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km (DSG: 4,5 lt/100km)
Εκπομπές CO2 109 g/km (DSG: 119 g/km)
Διαστάσεις 4.268 x 1.790 x 1.442 mm
Βάρος 1.377 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή