Με απόδοση 120 ίππων/λίτρο ο κινητήρας αυτός δικαιούται τον χαρακτηρισμό σπορ, με ροπή 14,8 kgm/2.000 rpm δεν πτοείται από τα 1.130 κιλά της MiTo και με εκπομπές CO2 στα 99 gr/km δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Επιπλέον, πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro6, δηλαδή τα ευρωπαϊκά στάνταρ μέχρι το 2020.
Στην πράξη πάντως, αυτό που σου κάνει εντύπωση είναι το πόσο αθόρυβος είναι όταν ταξιδεύεις με 6η στο κιβώτιο και σταθερή ταχύτητα. Αν τον πιέσεις βέβαια ακούς το τυπικό δικύλινδρο μούγκρισμα, αλλά σε σαφώς χαμηλότερη ένταση απ’ ό,τι το ακούς στα Fiat Panda και 500. Οι τεχνικοί της Alfa μας είπαν μάλιστα ότι έχουν δουλέψει πάνω στη χροιά του ήχου για να την κάνουν πιο σπορ, πιο ταιριαστή σε μια Alfa – και δεν θα διαφωνήσουμε.
Ούτε για τη δύναμη του TwinAir έχουμε επιφυλάξεις. Ανεβάζει άνετα στροφές και δίνει στη MiTo γρήγορα προσπεράσματα. Αυτό που του λείπει είναι η άμεση απόκριση στο γκάζι που έχουν οι 4κύλινδροι με το πιο ελαφρύ βολάν.
Γενικά, πρόκειται για έναν κινητήρα με προσωπικότητα αλλά και ιδιαιτερότητες, όπως η ευαισθησία της κατανάλωσης στον τρόπο οδήγησης. Πρέπει να τον δουλεύεις χαμηλά, αγνοώντας τους κραδασμούς, για να είναι όσο οικονομικός μπορεί (και πράγματι μπορεί, έχοντας και στάνταρ stop/start). Στο αυτοκίνητο πάντως που οδηγήσαμε στην Ιταλία –και που είχαν οδηγήσει πριν από εμάς άλλοι δημοσιογράφοι, χωρίς να τους ενδιαφέρει η οικονομία– ο μετρητής κατανάλωσης έγραφε 8,4 lt/100km.
Εσωτερική αναβάθμιση
Η Alfa Romeo λέει –κι εμείς συμφωνούμε– ότι το σχήμα της MiTo δεν υπήρχε λόγος να αλλάξει. Οι αλλαγές στην εμφάνιση λοιπόν περιορίζονται βασικά στη νέα μάσκα με το χρωμέ πλαίσιο και στο «φιμέ» φόντο των φωτιστικών σωμάτων.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περισσότερες, καθώς έχουμε πιο ποιοτικά υλικά, νέο πίνακα οργάνων και νέους χρωματικούς συνδυασμούς. Η μεγάλη αναβάθμιση όμως έχει γίνει στο σύστημα πολυμέσων, που κατασκευάζεται από την Continental πάνω στην πλατφόρμα νέας γενιάς Uconnect και προσφέρει μεγάλη συνδεσιμότητα. Έχει έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών και μπορεί να ενσωματώνει και σύστημα πλοήγησης εξελιγμένο από την TomTom.
Το σύστημα δουλεύει καλά, αν και η οθόνη είναι κάπως χαμηλά και αναγκάζεσαι να παίρνεις το βλέμμα από το δρόμο για να βλέπεις τις οδηγίες πλοήγησης. Όσο για την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό της MiTo, μπορεί να μην έχει αλλάξει πολύ, αλλά φαίνεται όντως αναβαθμισμένη.
Η ανανεωμένη Alfa Romeo MiTo ήδη διατίθεται στην ελληνική αγορά, σε τιμές που στην περίπτωση της 0.9 TwinAir 105 ξεκινούν από τα 15.800 ευρώ (με απόσυρση και την προωθητική ενέργεια της Alfa Romeo).
Τι λέει το DRIVE
Ο δικύλινδρος κινητήρας μπορεί να ξενίζει αρχικά στη MiTo με τον ήχο, τους κραδασμούς και την όχι άμεση απόκριση στο γκάζι, αλλά έχει δύναμη, είναι ήσυχος στο ταξίδι και μπορεί να είναι οικονομικός αν οδηγείται κατάλληλα. Ένας κινητήρας με προσωπικότητα, σε ένα αυτοκίνητο με αναβαθμισμένο εσωτερικό και τη γνωστή σπορτίβ συμπεριφορά.
Τιμή από € 15.800 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 875 cc, i2, 8v, 1 ΕΕΚ, έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 105 PS/5.500 rpm, 14,8 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς με ηλεκτρονικό «διαφορικό» Q2
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,4”
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Μέση κατανάλωση 4,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 g/km
Διαστάσεις 4.063 x 1.720 x 1.446 mm
Βάρος 1.130 kg
Τιμές κατασκευαστή