Στην γκάμα υβριδικών έχεις να διαλέξεις ανάμεσα στα απλά υβριδικά και στα επαναφορτιζόμενα (plug-in hybrid). Έτσι λοιπόν βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι και των δύο εκδοχών τους, όπως την αντιλαμβάνεται η Ford.
Μια λεπτομέρεια για τη Ford που δεν είναι τόσο γνωστή στην Ευρώπη, είναι ότι έχει ήδη κάνει 270.000 πωλήσεις ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων, τα περισσότερα εκ των οποίων γράφουν ακόμα χιλιόμετρα. Πολλά οδηγούν προς αυτή την πρόοδο, από τις περιβαλλοντικές αναζητήσεις μέχρι τις νόρμες καυσαερίων και την παγκόσμια νομοθεσία. Πάντως, αν επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις της Ford ότι τα αυτοκίνητα μέχρι το 2050 θα αυξηθούν από το ένα δισ. στα τέσσερα, είναι κρίσιμο να έχουμε προχωρήσει πολύ στον περιορισμό των ρύπων.
Το Ford C-MAX Energi είναι ένα Plug-In Hybrid. Αυτό σημαίνει πως οι μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 7,6kWh, δεν έχουν σκοπό μόνο την απλή υβριδική χρήση, αλλά μπορούν να γεμίσουν από φορτιστή 230V. Σε πλήρη ισχύ μπορούν να κινήσουν το C-MAX αμιγώς ηλεκτρικά για 30 km. Στην αυτόματη λειτουργία συνδυάζεται με ένα δίλιτρο κινητήρα κύκλου Atkinson με 143 ίππους, τη στιγμή που η συνδυασμένη ισχύς είναι 191 ίπποι.
Συνυπολογίζοντας στα 53 λίτρα του ρεζερβουάρ και την ανάκτηση κατά τα φρεναρίσματα, η αυτονομία αυξάνεται στα 998 km. Είναι εντυπωσιακό ότι στο συνδυασμένο κύκλο, ο υπεύθυνος της Ford για το C Segment, Sherif Makarby, μας δήλωσε πως θα έχει εκπομπές CO2 χαμηλότερα από 50 g/km.
Στο δρόμο το C-MAX Energi είναι σαφώς πιο πρόθυμο από το ηλεκτρικό Focus που οδηγήσαμε επίσης, όμως χωρίς τα πλεονεκτήματα του απολύτως ηλεκτρικού. Η συμβίωση εσωτερικής καύσης και των μπαταριών είναι ένα αναγκαίο βήμα στην εξέλιξη, μέχρι τη πλήρη μετάβαση.
Στο χώρο αποσκευών, ενός ουσιαστικά οικογενειακού μοντέλου, ίσως λείψουν σε κάποιους τα παραπάνω λίτρα που τώρα καταλαμβάνονται από το σύστημα μπαταριών. Το C-MAX Energi αναμένεται στις ευρωπαϊκές αγορές το 2014, σε τιμή που δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.
Ο μεγάλος της παρέας
Στο μεγαλύτερο και βαρύτερο υβριδικό της παρέας, το Ford Fusion Hybrid χρησιμοποιείται το ίδιο υβριδικό σύστημα με το C-MAX Enegri, όμως χωρίς τη δυνατότητα φόρτισης από 230V. Το Ford Fusion Hybrid που είναι λιγότερο γνωστό στην ελληνική αγορά, θα μπορούσαμε να το περιγράψουμε ως το Mondeo της απέναντι όχθης του Ατλαντικού.
Η υβριδική έκδοση που θα φτάσει στην Ευρώπη θα λανσαριστεί μετά την παρουσίαση του επόμενου Mondeo, προς το τέλος του 2014. Η τελική συνδυασμένη ισχύς στη διάθεση του οδηγού, τουλάχιστον για το Fusion που οδηγήσαμε, ήταν 188 ίπποι, με τον ίδιο 4κύλινδρο δίλιτρο κύκλου Atkinson να συνδέεται μέσω πλανητικού διαφορικού με τον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια. Η μέση κατανάλωση βενζίνης υπολογίζεται κάτω από τα 4,5 lt/100 km, αν και θέλει αρκετή προσπάθεια για να την πετύχεις σε πραγματικές συνθήκες.
Αυτό που μας μένει από τη σύντομη οδήγηση των ηλεκτρικών και υβριδικών νέας γενιάς της Ford, είναι πως η απόφαση για ενεργή συμμετοχή στις εξελίξεις είναι αμετάκλητη. Η Ford έχει αυξήσει κατά 50% τους μηχανικούς που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτές τις τεχνολογίες και έχει επενδύσει περισσότερα από €50 εκατ. σε εξέλιξη των μπαταριών, ενώ έχει τροποποιήσει και τις γραμμές παραγωγής ώστε να υπάρχει πλήρης ενσωμάτωση των διαφορετικών μηχανικών μερών.