Δεν αρέσει σε όλους η ιδέα ενός σούπερκαρ που αντί για καλύτερες επιδόσεις προσπαθεί να πετύχει χαμηλότερη κατανάλωση.
Αυτή είναι όμως σύμφωνα με τη BMW η κατεύθυνση που θα πάρουν τα σπορ αυτοκίνητα στο μέλλον. Οπότε, μετά το πλήρως ηλεκτρικό BMW i3, ετοίμασε τη δική της πρόταση και για αυτή την κατηγορία από σήμερα.
Ξεχωριστό σε όλα τα επίπεδα
Η διαφορετικότητα του i8 υπογραμμίζεται από την εμφάνισή του. Η σιλουέτα του, με το κυρίως σώμα του αυτοκινήτου να στενεύει προς τα πίσω ώστε να επιτευχθεί το Cd 0,26 αλλά τα φτερά και τις «αιωρούμενες» κολόνες να δίνουν το πλάτος που απαιτείται, δεν μοιάζει με τίποτα άλλο. Οι φωτογραφίες πέφτουν βροχή στον δρόμο, και ο κόσμος περικυκλώνει απροκάλυπτα το αυτοκίνητο σε κάθε στάση. Οι πιο παρατηρητικοί εξ αυτών εντυπωσιάζονται από το γυμνό CFRP του πλαισίου που εμφανίζεται όταν ανοίξει κάποια πόρτα, το οποίο πιθανότατα βλέπουν για 1η φορά.
Η είσοδος απαιτεί ευλύγιστο κορμί, που θα χωθεί ανάμεσα στο φαρδύ μαρσπιέ και τη χαμηλή οροφή και δεν θα πέσει άτσαλα στο κάθισμα. Η ατμόσφαιρα εκθεσιακού πρωτοτύπου συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Η φαρδιά κεντρική κονσόλα που κρύβει από κάτω τις μπαταρίες και το σαφώς στραμμένο προς τον οδηγό ταμπλό παραπέμπουν σε supercar. Η ορατότητα όμως είναι μια ευχάριστη έκπληξη αφού θα σε ενοχλήσουν μόνο οι φαρδιές και έντονα κεκλιμένες εμπρός κολόνες. Λόγω αυτής μάλιστα νιώθεις ότι κάθεσαι σχετικά ψηλά ενώ στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, και το διαπιστώνεις εύκολα όταν προσπαθήσεις να βγεις από το κόκπιτ.
Η βόλτα ξεκινάει με χρήση μόνο του ηλεκτρικού μοτέρ, που στέλνει 131 αθόρυβα άλογα και 25,5 kgm στους εμπρός τροχούς και σου επιτρέπει να πραγματοποιήσεις σβέλτες μετακινήσεις έως 37 km θεωρητικά, δηλαδή περίπου 20-25 km στην πράξη, χωρίς να κάψεις ούτε στάλα βενζίνη. Στη συνέχεια εμπλέκεται ο 3κύλινδρος 1.500άρης, ο οποίος πάντως δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου στις λειτουργίες Comfort και Eco Pro. Το συνολικό επίπεδο θορύβου από τον δρόμο είναι λίγο υψηλότερο απ’ ό,τι σε άλλες BMW αλλά όχι μη αποδεκτό για σπορ αυτοκίνητο, ενώ η ανάρτηση είναι εντυπωσιακά άνετη στην πόλη. Η ροπή που αποδίδει ο συνδυασμός των δύο κινητήρων εντυπωσιάζει, αλλά ακόμα πιο εθιστική είναι η άμεση απόκριση στο γκάζι που εξασφαλίζει το ηλεκτρικό μοτέρ, όπως στο i3. Και χάρη στην ανάκτηση ενέργειας έχεις πάντα 3-4 km αποκλειστικά ηλεκτρικής μετακίνησης διαθέσιμα εφόσον τα χρειαστείς.
Το άλλο πρόσωπο του i8 φανερώνεται στο πρόγραμμα Sport. Ο ήχος του κινητήρα παραπέμπει τώρα σε V8, και αν δεν στο πουν δύσκολα πιστεύεις ότι είναι εντελώς τεχνητός και προέρχεται από τα ηχεία. Στις ψηλές rpm δεν έχει την όρεξη που θα περίμενες από έναν πραγματικό πολυκύλινδρο της BMW, αλλά η αίσθηση της χορταστικής ροπής χαμηλότερα είναι ακόμα πιο έντονη. Το τιμόνι που ήδη σε πληροφορούσε επαρκώς γίνεται λίγο πιο βαρύ, ενώ τα αμορτισέρ σφίγγουν, κάνοντας το αυτοκίνητο να ακολουθεί πιστά πλέον το ανάγλυφο του δρόμου. Η ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός και μια διάταξη πέντε συνδέσμων πίσω, φαίνεται τώρα να επιτρέπει σχεδόν μηδαμινή κλίση, τόσο γύρω από τον διαμήκη όσο και από τον εγκάρσιο άξονα.
Βέβαια σε μια τόσο σύντομη επαφή δεν γίνεται να ανακαλύψεις όλα τα μυστικά της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Σίγουρα το i8 είναι ευχάριστο και δεν σε ξενίζει καθόλου στη γρήγορη οδήγηση, όμως είναι μάλλον σαφές ότι δεν έχει σκοπό να κοντράρει τις κατασκευές του M division σε σπορ χαρακτήρα ή ρυθμισιμότητα. Κι αν αυτό ισχύει για τα αυτοκίνητα της παρουσίασης που φορούσαν τα έξτρα λάστιχα διαστάσεων 215/45R20 εμπρός και 245/40R20 πίσω, με τους νορμάλ τροχούς πλάτους 195 και 215 αντίστοιχα τα πράγματα θα είναι σίγουρα χειρότερα.
Είναι φανερό όμως ότι με το i8 η BMW επιχειρεί να ικανοποιήσει περισσότερο τους λάτρεις της τεχνολογίας και της πράσινης μετακίνησης, γι’ αυτό άλλωστε προσφέρει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα 360ο Electric. Το οποίο παρέχει από ειδικό ταχυφορτιστή i Wallbox για το γκαράζ του ιδιοκτήτη μέχρι κάρτα ChargeNow για δωρεάν φόρτιση σε δημόσιους σταθμούς, και από τη δυνατότητα ανταλλαγής με συμβατικά αυτοκίνητα της BMW για όποιον ιδιοκτήτη i8 χρειάζεται περισσότερους χώρους μέχρι... ντιζαϊνάτα φωτοβολταϊκά πάνελ για το σπίτι.
Όλα εδώ -δεν- πληρώνονται
Η πραγματική κατανάλωση απέχει από τα επίσημα 2,1 lt/100 km, όπως παραδέχεται και η ίδια η BMW. Έτσι ανακοινώνει ότι καθημερινά η κατανάλωση θα φτάνει τα 5 lt/100 km και δεν θα ξεπερνά τα 8 στο ταξίδι. Νούμερα πολύ κοντινά σε αυτά που έδειχνε το trip computer κατά τη διάρκεια της γνωριμίας μας, και περίπου τα μισά από όσα καταναλώνουν συμβατικά σπορ αυτοκίνητα αντίστοιχων επιδόσεων.
Δεν είναι σίγουρο ότι η κατανάλωση αποτελεί σημαντικό κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου σε αυτή την κατηγορία τιμής, αλλά όσοι θέλουν να μετακινούνται καθημερινά με μια τόσο ξεχωριστή κατασκευή με μηδενικό έως ελάχιστο κόστος χρήσης μέχρι χτες δεν είχαν επιλογή. Σήμερα έχουν.
Τι λέει το DRIVE
Δεν έχει σκοπό να κοιτάξει στα μάτια τα παραδοσιακά σπορ κουπέ, αλλά να προσφέρει την αίσθηση ενός supercar με κατανάλωση μικρομεσαίου και σεβασμό στο περιβάλλον. Και τα καταφέρνει περίφημα.
Τιμή €167.000
Τεχνολογία Hybrid: Βενζινοκινητήρας 1.499 cc, i3, άμεσος ψεκασμός, 231 PS/5.800 rpm 32,6 kgm/3.700 rpm με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ηλεκτρικό μοτέρ 96 KW (131 PS) και 25,5 kgm με κιβώτιο 2 σχέσεων. Συνδυασμένη ισχύς: 362 PS, κίνηση στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 4,4”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 2,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 49 gr/km
Διαστάσεις 4.689x1.942x1.293 mm
Βάρος 1.485 kg
Τιμές κατασκευαστή