Όταν οδηγήσαμε για πρώτη φορά το Radical RXC, δεν ήταν δύσκολο να βρούμε το αδύνατο σημείο του. Τόσο σπουδαίο ήταν το πλαίσιο και τόσο εντυπωσιακή η κάθετη αεροδυναμική φόρτιση που έδινε το τύπου Le Mans αμάξωμα, που ήταν ξεκάθαρο πριν ζεσταθούν τα λάστιχα ότι το αυτοκίνητο μπορούσε να διαχειριστεί περισσότερους από τους 350 ίππους του κινητήρα του. Πολύ περισσότερους. Αυτό, το νέο RXC500, είναι η απάντηση.
Θα περιμένατε η ονομασία του να φανερώνει την ιπποδύναμη, όμως στην πραγματικότητα το νέο μοντέλο έχει 537 PS, χάρη σε έναν κινητήρα Ford EcoBoost 3,5 λίτρων που αναπνέει μέσω δύο υδρόψυκτων τούρμπο Garrett GT28.
Αν και ο εξ ολοκλήρου αλουμινένιος κινητήρας είναι στάνταρ – μπορείς να αγοράσεις έναν για το φορτηγάκι σου Ford F150– η Radical έχει εξελίξει ένα σύστημα εισαγωγής με 12 μπεκ τροφοδοσίας αντί για τα νορμάλ 6. Έχει εξελίξει επίσης τους δικούς της ενεργοποιητές δύο φάσεων για τις waste gate, έτσι ώστε να έχει ακριβέστερη διαχείριση της πίεσης υπερπλήρωσης, ενώ έχει τοποθετήσει και ειδικές ασπίδες θερμότητας λόγω της πρόσθετης θερμότητας που εκλύει ο πειραγμένος κινητήρας.
Το υπόλοιπο αυτοκίνητο είναι όπως πριν, με πλαίσιο από ανθρακόνημα και ατσάλι, ντυμένο με ένα αμάξωμα από συνθετικό υλικό που, με την ανθρακονημάτινη πίσω πτέρυγα, αναπτύσσει 900 kg κάθετης φόρτισης στα 300 km/h. Η ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια και ράβδους ώσης γύρω-γύρω, ενώ τα φρένα είναι με τέσσερις πλευστούς δίσκους τους οποίους πιέζουν εξαπίστονες δαγκάνες. Ο κύριος στόχος της Radical γι’ αυτό το αυτοκίνητο είναι να επεκτείνει τη 10χρονη περίοδο που η εταιρεία διατηρεί το ρεκόρ γύρου στο Nurburgring με αυτοκίνητο που μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στο δρόμο.
Η Radical έσπασε για πρώτη φορά το αντίστοιχο ρεκόρ το 2005, με ένα SR8 LM και οδηγό τον Michael Vergers, ο οποίος συνέχισε τις προσπάθειες θεσπίζοντας το 2009 το ισχύον σήμερα ρεκόρ του 6’ 48”. Η προσπάθεια για ένα νέο ρεκόρ θα γίνει τον ερχόμενο Αύγουστο, αλλά άγνωστο με ποιον οδηγό.
Πώς είναι στην οδήγηση;
Μέσα στα πλαίσια των επί τούτου φτιαγμένων αγωνιστικών αυτοκινήτων, το Radical RXC500 είναι ένα γρήγορο, ολοκληρωμένο, φιλικό και αποτελεσματικό όπλο. Πέρα από τη δύναμη του νέου κινητήρα τούρμπο, είναι και η ροπή του που κάνει εφικτή την σχεδόν πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του πλαισίου, αν και αυτό αφήνει ακόμα την εντύπωση ότι θα μπορούσε να αντεπεξέλθει και σε 600 ίππους. Το σειριακό 7άρι κιβώτιο με τα paddles αλλαγής σχέσεων στο τιμόνι είναι ιδανικό με φουλ γκάζι και ο συνδυασμός της αεροδυναμικής φόρτισης με την εγγενή σταθερότητα του πλαισίου σου επιτρέπει να τραβάς το φρενάρισμα μέχρι την κορυφή των στροφών.
Όλα αυτά, σε ένα αυτοκίνητο με άνετη, κλιματιζόμενη καμπίνα, πλήρη έγκριση τύπου για το δρόμο και πινακίδες κυκλοφορίας, είναι σχεδόν ένα θαύμα.
Αυτό που προσφέρει πραγματικά ο νέος κινητήρας, πέρα από ένα 0-160 km/h σε 6,8”, είναι η δυνατότητά του να ζωντανεύει ολόκληρο το αυτοκίνητο. Ενώ το ατμοσφαιρικό RXC σε έβαζε στη στροφή με απίστευτη ταχύτητα, από την κορυφή και μετά έδειχνε, ας πούμε, λιγάκι αδύναμο. Καθώς δεν μπορούσε να εξαντλήσει την ελκτική πρόσφυση των πίσω ελαστικών ή να αναπτύξει την αναγκαία ταχύτητα ώστε να εκμεταλλευτείς τις αεροδυναμικές δυνατότητες που σου πρόσφερε το αμάξωμα, έδειχνε σαν να του είχες λιμάρει τα δόντια.
Αυτό δεν ισχύει πλέον. Με τη δύναμη των τούρμπο, το αυτοκίνητο μαζεύει χιλιόμετρα ασταμάτητα, με το ταχύμετρο να πλησιάζει τα 260 km/h στην ευθεία Hangar του Silverstone παρά την αντίσταση της πίσω πτέρυγας, πριν στρίψεις για την Stowe με το παγκόσμιας κλάσης ηλεκτρικό τιμόνι, αφού κατεβάσεις δύο καρφωτές και δώσεις μια τσαρουχιά στα φρένα, που ωφελούνται από την αεροδυναμική φόρτιση όσο ωφελείται και το κράτημα.
Μετά ξαναπερνάς στο γκάζι, πιέζοντας το αυτοκίνητο στο απόλυτο όριο όπου, στην πρώιμη μορφή πρωτοτύπου στην οποία είναι, υποστρέφει λίγο περισσότερο απ’ όσο πρέπει – ένα χαρακτηριστικό όμως που εύκολα ξεριζώνεται με λίγη δουλειά στο στήσιμο.
Ο τρόπος που τουρμπίζει ο κινητήρας από χαμηλές στροφές είναι αξιοσημείωτος, όπως και η απόκριση στο γκάζι σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Ο V6 ακούγεται και δείχνει υπερτροφοδοτούμενος, αλλά η Radical έχει κάνει τόσο καλή δουλειά στη χαρτογράφηση του γκαζιού και της καμπύλης ισχύος, που δεν πιάνεσαι ποτέ με λάθος σχέση στο κιβώτιο ούτε περιμένεις τη δύναμη να έρθει. Είναι εκεί συνεχώς, αστείρευτη.
Από την άλλη, ο ήχος του κινητήρα είναι σχετικά αδιάφορος, το φάσμα στροφών περιορίζεται στις 6.000 rpm και το σειριακό κιβώτιο της Quaife χτυπάει και θορυβεί αν οδηγείς χαλαρά. Μπορείς να κινηθείς μέσα στην πόλη αν πρέπει, αλλά το κιβώτιο και η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω αρκούν για να σε αποτρέψουν να το κάνεις συχνά.
Να το αγοράσω;
Αναμφίβολα, τα 158.500 ευρώ που κοστίζει το RXC500 (στην Αγγλία) είναι πολλά λεφτά κι ένα Ariel Atom 3.5R είναι 83.000 ευρώ φθηνότερο, ενώ είναι και λίγο ταχύτερο, τουλάχιστον στην ευθεία. Όμως με το Radical δεν αγοράζεις επιπλέον την πρακτικότητα παντός καιρού που λείπει από το Atom, αλλά και δυνατότητες στην πίστα που δεν έχει κανένα άλλο αυτοκίνητο παραπλήσιας τιμής.
Αν γυρίσει το Nürburgring σε κάτω από 6’ 48” αυτό το καλοκαίρι, δεν θα σπάσει μόνο το ρεκόρ που κατέχει η ίδια η Radical, αλλά και το χρόνο που σημείωσε η Porsche 918 Spyder. Και οι άνθρωποι της Radical σκοπεύουν να πάνε εκεί από την Αγγλία και να γυρίσουν οδικώς. Με αυτό το σκεπτικό, τα €158.500 δείχνουν ευκαιρία.
Τι λέει το AUTOCAR
Το απόλυτο όπλο για track days, αλλά και ικανό να κινείται στο δρόμο, ακόμη και μέσα στην πόλη, με σχετική άνεση.
Τιμή €300.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 3.496 cc, V6 24v, 2x2 EEK, ψεκασμός με διπλά μπεκ, δύο τούρμπο, 537 PS/6.100 rpm, 66,6 kgm/5.000 rpm, χειροκίνητο σειριακό κιβώτιο 7 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 2,7”
Τελική ταχύτητα 300 km/h
Κατανάλωση (δ.α.)
Εκπομπές CO2 (δ.α.)
Διαστάσεις (δ.α.)
Βάρος 1.120 kg
Στοιχεία κατασκευαστή