Τα εκθεσιακά πρωτότυπα έχουν την τάση να δείχνουν εκτός τόπου και χρόνου αν τα δεις στον πραγματικό κόσμο, μακριά από τους προβολείς και τα ντεκόρ μιας έκθεσης αυτοκινήτου. Όμως, αν εξαιρέσουμε το χτυπητό μπλε χρώμα του, το Taigun δείχνει απόλυτα πειστικό μπροστά στα καφέ και τις βιτρίνες του Σαν Αντόνιο Αρέκο, μιας ήσυχης κωμόπολης της Αργεντινής.
Αν το δεις από κοντά είναι αναμφιβήτητα Volkswagen, έχοντας ξεκάθαρες ομοιότητες με το μεγαλύτερο Tiguan. Οι τροχοί βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος, χαρίζοντας ασυνήθιστη οπτική αυτοπεποίθηση για ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο – η οποία τονίζεται και από τους 17άρηδες τροχούς με τα λάστιχα 205/65, που γεμίζουν τους μεγάλους θόλους του.
Δεν έχουν γίνει ακόμη επίσημες ανακοινώσεις, όμως υπάρχουν ενδείξεις ότι το μικρό SUV θα μπει στην παραγωγή με μικρές μόνο αλλαγές στην εξωτερική του εμφάνιση, η οποία είναι καρπός της συνεργασίας ανάμεσα στο κεντρικό σχεδιαστικό στούντιο της VW στο Βόλφσμπουργκ και τον –θυγατρικό πλέον– ιταλικό οίκο Giugiaro.
Αξιωματούχοι της VW μας είπαν στην Αργεντινή ότι η μάσκα πιθανώς θα απλουστευτεί ώστε να ευθυγραμμιστεί με τον πιο συγκρατημένο χαρακτήρα των σημερινών Volkswagen. Το ίδιο μάλλον θα ισχύσει και για τα φανάρια.
Η πίσω πόρτα που ανοίγει σε δύο τμήματα, παρότι διευκολύνει την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών, είναι εντούτοις πολύπλοκη και ακριβή για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας. Πιθανότατα θα αντικατασταθεί από μια συμβατική, μονοκόμματη πόρτα.
Ζωηρό, ευέλικτο, ολοκληρωμένο
Η εμπειρία μας στο τιμόνι του Taigun, σε ποικιλία δρόμων, έδειξε ότι συνδυάζει με επιτυχία την υπερυψωμένη θέση οδήγησης ενός SUV με τις μαζεμένες διαστάσεις ενός μικρού χάτσμπακ. Τόσο ολοκληρωμένο δείχνει το πρωτότυπο, που σε κάνει να πιστεύεις ότι η εξέλιξη του Taigun είναι πιο προχωρημένη απ’ ό,τι είναι διατεθειμένη η VW να παραδεχτεί.
Με τα εμπρός καθίσματα σε ένα ύψος 69,4 εκατοστών από το δρόμο, κάθεσαι 6,4 εκατοστά ψηλότερα απ’ ό,τι στο συμβατικό αδελφάκι του, το up!. Μπορεί να μην ακούγεται πολύ, όμως η διαφορά αυτή επαρκεί για να σε κάνει να νιώθεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση καθώς η ορατότητα είναι άπλετη προς κάθε κατεύθυνση.
Αν και το μεταξόνιο της μικρής πλατφόρμας της VW έχει εδώ μακρύνει κατά 50 mm, φτάνοντας τα 2.470 mm, το Taigun εξακολουθεί να είναι μαζεμένο σε διαστάσεις, έχοντας μήκος 3.859 mm, πλάτος 1.728 mm και ύψος 1.570 mm. Από μέσα όμως δείχνει σημαντικά μεγαλύτερο, χάρη στον άνετο χώρο για τα πόδια, το αρκετά μεγάλο πλάτος της καμπίνας και τα ευμεγέθη καθίσματα.
Το εσωτερικό του εκθεσιακού πρωτοτύπου, με το ψηλό ταμπλό και τη χειρολαβή για το συνεπιβάτη, έχει σχεδιαστεί με τη σκέψη στην παραγωγή, αν και κάποια σημεία του σίγουρα θα πρέπει να τροποποιηθούν. Το ίδιο ισχύει επίσης για τα χτυπητά χρώματα του διάκοσμου και τις ταπετσαρίες από νεοπρένιο, που θα αντικατασταθούν στην έκδοση παραγωγής από παραδοσιακά υλικά σε πιο ήρεμους χρωματισμούς.
Όταν ξεκινήσεις, ο 3κύλινδρος κινητήρας των 1.000 κυβικών, με τον άμεσο ψεκασμό και το τούρμπο –που θα κινεί και το επερχόμενο up! GT– δίνει στο Taigun ζωηρές επιδόσεις με διασκεδαστική ηχητική υπόκρουση. Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων συμπληρώνει την καλή εικόνα με τον ακριβή και γρήγορο λεβιέ του.
Με βάρος 995 kg, το Taigun είναι σχετικά ελαφρύ, οπότε ο κινητήρας δεν κοπιάζει καθόλου για να το κινεί με τα τυπικά αστικά όρια ταχύτητας. Έχοντας 17,9 kgm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm, το τράβηγμα είναι δυνατό από χαμηλά και η ώθηση στις μεσαίες στροφές δυνατή αν κρατάς τον μικρό κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή του δουλεύοντας το 6άρι κιβώτιο. Η VW ανακοινώνει ένα χρόνο 9,2” για τα 0-100 km/h και μια τελική ταχύτητα 186 km/h – επιδόσεις υπερεπαρκείς για ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί για να κινείται βασικά στην πόλη.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του νέου αυτού VW είναι όμως η ευελιξία του. Το τιμόνι του είναι ευχάριστα ελαφρύ, ο κύκλος στροφής μικρός και η απόκριση του κινητήρα άμεση, κάνοντας την οδήγηση του μικρού SUV παιχνίδι σε αστικό περιβάλλον.
Το Taigun όμως νιώθει άνετα και στον ανοιχτό δρόμο. Το τιμόνι διατηρεί την αμεσότητά του όταν αυξάνεται η ταχύτητα, τα φαρδιά μετατρόχια δίνουν σταθερότητα και –παρότι ήταν ακόμα σε αρχικό στάδιο εξέλιξης– η ανάρτηση του πρωτοτύπου έλεγχε αποτελεσματικά το αμάξωμα στους λογικούς ρυθμούς που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο.
Η άνεση της ανάρτησης ήθελε ακόμη δουλειά για να έρθει στο επίπεδο που θα πρέπει, όμως συνολικά το πρωτότυπο έδειχνε σωστά εξελιγμένο από μηχανολογική άποψη.
Τα εχέγγυα της επιτυχίας
Το VW Taigun concept μας δείχνει τι πρέπει να περιμένουμε. Αν η έκδοση παραγωγής διατηρήσει τη «σίγουρη για τον εαυτό του» εμφάνιση και τον ενδιαφέροντα οδηγικό χαρακτήρα του πρωτοτύπου, τότε θα πάει καλά στην κατηγορία αυτή της αγοράς που θα γίνεται όσο πάει και πιο ανταγωνιστική.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Taigun θα κατασκευάζεται στο Σάο Πάουλο της Βραζιλίας και στο Πούνε της Ινδίας. Και αν η VW φερθεί έξυπνα, θα πρέπει να το διαθέσει σε κάμποσες διαφορετικές εκδόσεις: μία απλή και απέριττη γι’ αυτούς που αγοράζουν πρώτη φορά αυτοκίνητο, μία πιο «περιπετειώδη» όπως το concept, και μία πολυτελή με αναβαθμισμένο εσωτερικό και πλούσιο εξοπλισμό.
Τι λέει το DRIVE
Κρίνοντας από το εκθεσιακό πρωτότυπο, το Taigun θα είναι ένα όμορφο, αρκετά ευρύχωρο, ζωηρό κι ευέλικτο SUV πόλης, όταν διατεθεί στην αγορά γύρω στο 2016. Μένει να δούμε αν θα έχει και ανταγωνιστική τιμή απέναντι σε μοντέλα όπως το Fiat Panda Trekking.
Τιμή Από € 15.000 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 2EEK 12v, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 110 PS/5.000 rpm, 17,8 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση μπροστά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική 186 km/h
Κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 g/km
Διαστάσεις 3.859 x 1.728 x 1.570 mm
Βάρος 995 kg
Τιμές κατασκευαστή