Εκείνο που χρειάζεται να γνωρίζετε πριν απ’ όλα για το V40 Cross Country είναι ότι διατίθεται ως AWD μόνο με την κορυφαία έκδοση βενζινοκινητήρα, του T5 με τους 250 ίππους.
Ως εκ τούτου, με αυτό το D3 δεν μπορείτε να πάρετε τα βουνά, αλλά μιας και είναι ψηλωμένο τα καταφέρνει καλύτερα στα κακοτράχαλα και τις νερολακκούβες όταν τελειώνει η άσφαλτος και φυσικά στα… πεζοδρόμια.
Μην σας ξεγελά το πλαστιμίνιο στις ποδιές. Αυτό το V40 είναι ένας mild off-roader. Αλλά ακόμη κι έτσι, όπως και να το κάνουμε, θα πλεονεκτούσες στα δύσκολα έναντι του κλασικού V40, αν δεν φρόντιζαν οι συγκυβερνήτες να στείλουν αδιάβαστο οτιδήποτε πάνω από… 1.929 cc.
Το πακέτο Cross Country εκτιμούμε ότι θα κοστίζει 1.500 ευρώ παραπάνω από τη δικίνητη έκδοση του κλασικού V40 και περιλαμβάνει ψήλωμα της ανάρτησης κατά τέσσερις πόντους, δείχνοντας σαφώς πιο άγριο. Η συνταγή «αγριάδας» περιλαμβάνει ράγες οροφής, πίσω προφυλακτήρα με ενσωματωμένη γλίστρα από πλαστιμίνιο, εμπρός προφυλακτήρα με πιο εμφατική χαμηλή αεροεισαγωγή, σειρά LED στα εμπρός φανάρια και πλευρικά μαρσπιέ από πλαστιμίνιο.
Στην καμπίνα, οι επενδύσεις είναι καλαίσθητες και με ύφασμα που δείχνει πιο ανθεκτικό από το σύνηθες, αλλά τα άλλα στοιχεία που διαφοροποιούν αυτό το Cross Country από τα άλλα V40 είναι λίγα.
Το set-up της ψηλωμένης ανάρτησης εκτιμούμε ότι θα τα πηγαίνει μια χαρά στους ελληνικούς δρόμους, καθώς παρουσιάζει ιδιαίτερα ενδοτικά χαρακτηριστικά σε χαμηλή ταχύτητα και ανισομερή άσφαλτο. Παραδόξως, αναπηδά περιστασιακά σε ψηλή ταχύτητα, αλλά σε γενικές γραμμές είναι πολύ άνετο αυτοκίνητο.
Βέβαια, η αλλαγή στο κέντρο βάρους έχει την επίπτωσή της στη δυναμική ικανότητα του αυτοκινήτου. Μαθαίνεις όμως γρήγορα να εκμεταλλεύεσαι τον καλό έλεγχο του αμαξώματος και, παρά την κλίση στο turn-in, το V40 διαγράφει τις στροφές με ικανοποιητική ακρίβεια. Σε αυτό βοηθά ο πίσω άξονας που το νιώθεις να συμμετέχει ενεργά με το εμπρός μέρος να αντιστέκεται σθεναρά στην υποστροφή. Και αυτή είναι μια σπάνια αίσθηση για Volvo που ανταμώνει ταιριαστά με το ακριβές τιμόνι με την καλή αίσθηση. Όλα αυτά κάνουν το αυτοκίνητο ευχάριστο στην οδήγηση, τουλάχιστον στην άσφαλτο.
Το δίλιτρο 5κύλινδρο μοτέρ με τους 150 ίππους και τα 35,7 kgm από τις μόλις 1.500 rpm που δίνει ευχάριστα μεστό τράβηγμα, επικουρούν την ευχάριστη οδηγική αίσθηση του D3.
Το μόνο παράπονο αφορά το φιμωμένο μεν αλλά διαρκές κροτάλισμα του μοτέρ και ο θόρυβος από την κύλιση στην υψηλή ταχύτητα που σε αναγκάζουν να δυναμώσεις το ραδιόφωνο. Σε γενικές γραμμές, αυτός ο θόρυβος δεν είναι κάτι που ενοχλεί, αλλά μέσα σε ένα Α3 2.0 TDI τα πράγματα είναι σαφώς πιο ήσυχα.
Το V40 αξίζει την προσοχή σας επίσης για την καλά φινιρισμένη καμπίνα του, με τη στιβαρή συναρμολόγηση και το γοητευτικά απέριττο σκανδιναβικό ντιζάιν. Το σημαντικότερο μειονέκτημα του αυτοκινήτου είναι η χωροταξική στενότητα για τρεις επιβάτες πίσω, αν φυσικά εξαιρέσεις την απατηλά δηλούμενη ικανότητά του στο 4x4.
Η εκτιμώμενη αξία του πακέτου Cross Country είναι 1.500 ευρώ. Εδώ να αναφέρουμε ότι το πακέτο μπορεί να το φορέσει οποιοδήποτε V40 και όχι μόνο το D3 που οδηγούμε. Οπότε υπολογίστε ότι η τιμή για ένα 1.600άρι D2 ανεβαίνει περίπου στα € 23.500 (με απόσυρση).
Τι λέει το DRIVE
Το πακέτο Cross Country αναβαθμίζει οπτικά το V40 που για την περίπτωση του D3 αποτελεί μια καλή, αλλά ακριβή λύση για την Ελλάδα.
Τιμή από € 30.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.984 cc, i5, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500 rpm, 35,7 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 9,6”, τελική 205 km/h
Κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 gr/km
Διαστάσεις 4.370x1.783x1.458 mm
Βάρος 1.512 kg
Τιμές κατασκευαστή