Οδηγούμε το νέο Toyota Prius 2016

Οδηγούμε το νέο Toyota Prius 2016

Το Toyota Prius δεν είναι απλώς άλλο ένα μοντέλο για την ιαπωνική φίρμα ή την αυτοκίνηση. Είναι το σύμβολο της υβριδικής μετακίνησης και ο προπάτορας όλων των αυτοκίνητων του είδους.

Το Toyota Prius δεν είναι απλώς άλλο ένα μοντέλο για την ιαπωνική φίρμα ή την αυτοκίνηση. Είναι το σύμβολο της υβριδικής μετακίνησης και ο προπάτορας όλων των αυτοκίνητων του είδους, κάτι που υποδηλώνει την σημαντικότητα του μοντέλου.
 
Το υβριδικό μοντέλο της Toyota βρίσκεται πλέον στην τέταρτη γενιά του. Από την πρώτη κιόλας γενιά, το 1997, λίγοι ήταν αυτοί που πίστεψαν ότι το «ιδιαίτερο» υβριδικό σεντάν (τότε είχε αμάξωμα τριών όγκων) θα είχε απήχηση. Βέβαια, βοήθησαν με την πάροδο του χρόνου και τα σημεία των καιρών κι η μόδα που ήθελε όλο και πιο οικολογικά αυτοκίνητα. Έτσι, οι τρεις προηγούμενες γενιές του κατάφεραν να πουλήσουν πάνω από 3,6 εκατ. αυτοκίνητα, δημιουργώντας ένα αυθύπαρκτο μοντέλο και όχι μία ιδιαίτερη έκδοση ή ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής.
 
Το νέο Prius αποτελεί σχεδιαστικά μια συνέχεια των δύο προηγούμενων γενεών του. Μέχρις εκεί όμως. Είναι ένα 5θυρο μοντέλο που βασίζεται στην καινούργια πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture) και η εμφάνιση του έχει εκσυγχρονιστεί και εναρμονιστεί με την υπόλοιπη γκάμα της Toyota. Στο εμπρός μέρος ενσωματώνει πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από τη δεύτερη γενιά της σχεδιαστικής γλώσσας Under Priority και Keen Look που χρησιμοποιούν και όλα τα σύγχρονα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.
Πέρα όμως από τη χρησιμοποίηση της νέας εταιρικής μάσκας, η σχεδίαση του Prius διαθέτει έντονες ακμές και νεύρα, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα μεγάλα φώτα τύπου LED. Σαφώς και η εμφάνιση είναι ένας υποκειμενικός παράγοντας και κάποιους ίσως τους ξενίσει. Πρέπει όμως να σκεφτούμε ότι αυτή η σχεδίαση και η γραμμή αναδεικνύει ακόμα πιο πολύ τον υβριδικό χαρακτήρα του Prius και δεν έγινε τυχαία ή για να ξεχωρίζει. Και αυτό διότι μόνο με ένα τέτοιο σχέδιο θα μπορούσε το υβριδικό σύστημα να είναι πιο αποδοτικό και αποτελεσματικό. Διότι το Prius είναι ο συνδυασμός του σύγχρονου υβριδικού συστήματος, με την αεροδυναμική (0,24) και την τεχνολογία που το συνοδεύει.
 
H νέα γενιά Prius με την υποστήριξη της TNGA μεγάλωσε το αυτοκίνητο σε μήκος κατά 6 cm και πλάτος κατά 1,5 cm, ενώ το ύψος μειώθηκε κατά δύο πόντους. Η νέα πλατφόρμα είναι 60% πιο άκαμπτη και σε συνδυασμό με την χαμηλότερη σιλουέτα και το μικρότερο βάρος (1.375 kg), υπόσχεται καλύτερη λειτουργία ανάρτησης και βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά. Τα βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά ενισχύει και η ύπαρξη διπλών ψαλιδιών στην πίσω ανάρτηση αντί για ημιάκαμπτο άξονα, ενώ τα νέα αμορτισέρ είναι πιο μαλακά και διαθέτουν μεγαλύτερη διαδρομή. Νέα είναι και η ρύθμιση του συστήματος διεύθυνσης που τώρα προσφέρει περισσότερη αίσθηση και πιο σωστό βάρος.
 
Το αποτέλεσμα οδηγώντας το νέο Prius είναι αισθητά βελτιωμένο και δεν παραπέμπει στον αποστειρωμένο χαρακτήρα των προηγούμενων γενιών. Σαφώς δεν μιλάμε για πλήρη μετάλλαξη του μοντέλου, αλλά η βελτίωση που έχει υποστεί σε αυτόν τον τομέα είναι αισθητή και ευπρόσδεκτη. Στην πόλη είναι το γνωστό αγχολυτικό Prius που κινείται μέχρι και αθόρυβα στην περίπτωση χρήσης του προγράμματος EV ή όταν δεν απαιτείται παραπάνω φορτίο από αυτό που μπορούν να παράσχουν οι μπαταρίες. Στον ανοιχτό δρόμο κινείται πιο ήσυχα χάρη στον επαναπρογραμματισμό του κιβωτίου CVT και στη βελτιωμένη ηχομόνωση. Ακόμα το σύστημα των φρένων είναι πιο αθόρυβο και το πεντάλ διαθέτει πιο φυσική αίσθηση.
Το υβριδικό σύστημα του Toyota Prius είναι ανανεωμένο παντού και διαθέτει μικρότερες διαστάσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο 1.800άρης κινητήρας VVT-i παραμένει, αλλά έχει υποστεί αλλαγές για ακόμα αποδοτικότερη λειτουργία (40% θερμοδυναμική απόδοση) και μειωμένες τριβές. Τα πιστόνια είναι νέα και η νέα σχεδίαση των βαλβίδων εισαγωγής δίνουν καλύτερη έγχυση του μίγματος στον θάλαμο καύσης. Σημαντική αναβάθμιση έχει υποστεί και το σύστημα ψύξης που δεν έχει σταθερή ροή, έτσι ώστε ο κινητήρας να ζεσταίνεται πιο γρήγορα άρα να περιορίζονται και οι τριβές. Μεγάλες αλλαγές υπάρχουν και στο κιβώτιο με το ηλεκτρικό μοτέρ, που είναι μικρότερα σε διαστάσεις και με περίπου 20% χαμηλότερες μηχανικές απώλειες. Λιγότερες απώλειες κατά 20% έχει και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κιβωτίου που, χάρη στο πιο κόμπακτ μέγεθός της, βρίσκεται πλέον τοποθετημένη ακριβώς πάνω από το κιβώτιο. Επιπλέον, η βοηθητική μπαταρία βρίσκεται πλέον στο διαμέρισμα του κινητήρα και όχι στο πορτμπαγκάζ, ενώ η συστοιχία των μπαταριών νικελίου-μετάλλου υδριδίου για το υβριδικό σύστημα τοποθετήθηκε κάτω από τα πίσω καθίσματα και πλέον δεν κλέβει χώρο (501 λίτρα).
 
Η μέγιστη συνδυαστική ισχύς είναι 122 ίπποι και οι επιδόσεις που χαρίζει στο νέο Prius είναι καλές. Σύμφωνα με την Toyota, για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h χρειάζεται 10,6” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 επηρεάζονται από τη διάσταση των τροχών, οπότε σε περίπτωση αγοράς της βασικής έκδοσης Active με τους 15άρηδες τροχούς έχουμε μέση κατανάλωση 3,0 lt/100 km και 70 g/km CO2, με τις δύο πλουσιότερες που έχουν 17άρηδες τροχούς οι αντίστοιχες τιμές να είναι 3,3 lt/100 km και 76 g/km CO2.
 
Η καμπίνα του νέου Prius ευνοήθηκε από την αύξηση των διαστάσεων και έτσι οι χώροι είναι καλύτεροι τόσο εμπρός όσο και πίσω. Μόνο οι πολύ ψηλοί θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα πίσω με το κεφάλι τους, κάτι που ευθύνεται η χαμηλή γραμμή οροφής και η τοποθέτηση της μπαταρίας ακριβώς κάτω από το πίσω έδρανο.
 
Εμπρός, η σχεδίαση του ταμπλό ευνοεί την αίσθηση ευρυχωρίας, ενώ η σύγχρονη εικόνα του ταιριάζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του μοντέλου. Στην κορυφή της κεντρική κονσόλας δεσπόζει ο πίνακας οργάνων με τη νέα έγχρωμη οθόνη που παρουσιάζει και την λειτουργία του υβριδικού συστήματος, ενώ χαμηλότερα βρίσκεται η νέα οθόνη του Toyota Touch 2 που παρουσιάζει τις λειτουργίες του συστήματος πλοήγησης και πολυμέσων.
Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι ανώτερης ποιότητας σε σχέση με πριν, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακά υλικά, αλλά χαμηλά στις πόρτες θα θέλαμε να δείχνουν πιο γεροδεμένα. Σχεδιαστικό highlight αποτελεί η φάσα σε piano black που διατρέχει το ταμπλό και αγκαλιάζει το σύστημα πολυμέσων. Η εργονομία δεν διαφέρει από το παρελθόν και όλα είναι εκεί που τα περιμένεις. Εάν πρέπει να γκρινιάξουμε για κάτι, αυτό είναι η τοποθέτηση των διακοπτών για τα θερμαινόμενα καθίσματα που βρίσκονται χαμηλά και μακριά από το οπτικό πεδίο του οδηγού.
 
Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη χαμηλότερα και το νέο κάθισμα προσφέρει καλή άνεση και ικανοποιητική πλευρική στήριξη. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι καλύτερη, αλλά πίσω διαγώνια περιορίζεται λόγω της σχεδίασης με τα μικρά πίσω παράθυρα.
 
Η πρόοδος της τεχνολογίας ως γνωστόν ευνοεί και την οικονομία. Αυτό έχει ως αντίκτυπο το νέο Prius να προσφέρει πιο σύγχρονη τεχνολογία και πλουσιότερο εξοπλισμό, χωρίς να εκτοξευθεί η τιμή του. Απεναντίας, η βασική έκδοση Active κοστίζει 27.180 ευρώ και προσφέρει πλήθος στοιχείων εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Αναλυτικότερα, διαθέτει οκτώ αερόσακους (μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού και αντιβύθισης για το συνοδηγό), ESP, Toyota Safety Sense (Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Automatic High Beam και Road Sign Assist), σύστημα έξυπνης εισόδου (οδηγού) και εκκίνησης κινητήρα, οθόνη πληροφοριών στον πίνακα οργάνων 4,2”, σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη 7”, φώτα Bi-LED, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αισθητήρα επιβατών, αισθητήρα βροχής και φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 15” και ρεζέρβα. Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το νέο Prius διαθέτει και δέκα χρόνια εγγύηση για το υβριδικό σύστημα.
 
Τι λέει το DRIVE
Η νέα γενιά του Prius κρύβει μπόλικη τεχνολογία κάτω από το ιδιαίτερο σχεδιαστικά αμάξωμα με στόχο την βελτίωση του είδους. Είναι ένα από τα καλύτερα υβριδικά που μπορείτε να αγοράσετε, χωρίς να απαιτεί συμβιβασμούς στη χρήση.
Τιμή από € 27.180
Τεχνολογία 1.798 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ηλεκτρονικός ψεκασμός, VVT-i, 98 PS, 14,5 kgm/3.600 rpm, ηλεκτρομοτέρ με 72 PS και 16,6 kgm ροπή, συνδυαστική ισχύς 122 PS/5.200 rpm, αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 3,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 70 g/km
Διαστάσεις 4.540 x 1.760 x 1.470 mm
Βάρος 1.375 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube