Οδηγούμε το νέο Toyota Aygo

Οδηγούμε το νέο Toyota Aygo

Το νέο μικρό αυτοκίνητο πόλης της Toyota είναι πλήρως ανανεωμένο αισθητικά, υιοθετώντας πρώτο τη νέα εταιρική μάσκα, αλλά και ποιοτικά.

Το προηγούμενο Aygo κυκλοφορούσε στην αγορά πριν ακόμα κάνει την εμφάνισή του το Twitter. Η εκ βάθρων ανανέωση λοιπόν ήταν επιβεβλημένη.

Εξακολουθεί να μοιράζεται την πλατφόρμα με την PSA, πάνω στην οποία βασίζονται και τα αντίστοιχα νέα Citroën C1 και Peugeot 108. Πέρα από τις πίσω πόρτες και τη γωνία του παρμπρίζ, όλα τα υπόλοιπα μέρη του αμαξώματος είναι νέα σε σχέση με το προηγούμενο.

Και όλα αλλάζουν...
Το σημείο εκείνο που κάνει το νέο Aygo να ξεχωρίζει περισσότερο είναι ασφαλώς το εμπρός μέρος, το σχήμα του οποίου η Toyota ονομάζει x-graphic. Μια σχεδίαση που είτε την αγαπάς είτε τη μισείς από την πρώτη ματιά. Μπορείς μάλιστα να αλλάξεις τη μάσκα με μια άλλη αν τη βαρεθείς γρήγορα, πηγαίνοντας σε ένα ντίλερ της εταιρείας. Δεδομένου βέβαια ότι προσώρας υπάρχουν μόνο τρία διαθέσιμα χρώματα, οι επιλογές είναι κάπως περιορισμένες, αλλά είναι ενδεικτικό της φιλοσοφίας που θέλει να πλασάρει η Toyota.

Η ίδια στρατηγική εφαρμόζεται και στο εσωτερικό, όπου η βασική αρχιτεκτονική μπορεί να διαφοροποιηθεί με δύο διαφορετικά σετ χρωμάτων και εξοπλισμού. Το μεγαλύτερο μέρος των λακαριστών πλαστικών, δηλαδή, μπορεί να αντικατασταθεί με άλλα, σε λιγότερο από επτά λεπτά. Κι αν αυτό δεν σας φτάνει, μπορείτε επίσης να παραγγείλετε το νέο σας Aygo με μια χαρακτηριστική οροφή με διπλό φούσκωμα και ξεχωριστό χρώμα από το υπόλοιπο αμάξωμα.

Όλα αυτά βέβαια βρίσκονται στη λίστα των έξτρα. Οι βασικές εκδόσεις εξοπλισμού, στο 3θυρο ή στο 5θυρο Aygo, είναι βασικά τρεις:  x, x-play και x-pression. Υπάρχουν ωστόσο και δύο ακόμα πιο «ειδικές», οι x-cite και x-clusiv. Προφανώς, η μεσαία έκδοση θα είναι ως συνήθως η πιο περιζήτητη, όμως η κορυφαία x-pression με στάνταρ τις ζάντες αλουμινίου το ψηφιακό ηχοσύστημα και το σύστημα πολυμέσων x-touch δείχνει να είναι αρκετά ελκυστικό πακέτο.

Εμείς πάντως οδηγήσαμε την έκδοση x-clusiv, η οποία έχει μόνο κάποιες στιλιστικές προσθήκες.

Αναβάθμιση παντού
Η αλήθεια είναι πως ύστερα από την παρουσίαση της άλλης τριπλέτας VW up!, Skoda Citigo, SEAT Mii και του νέου Hyundai i10, ο πήχης της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων πόλης έχει ανέβει σημαντικά. Τα βασικά συστατικά που απαιτούνται όμως παραμένουν στην ουσία τους ίδια: Πρακτικότητα και ευκολία χρήσης μέσα στην πόλη, μια τζούρα ζωηρού οδηγικού πνεύματος και αναλογικά επαρκής σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο.

Το νέο Aygo λοιπόν πληροί και τις τρεις αυτές προϋποθέσεις. Στην πόλη κατ’ αρχήν είναι εύκολο και «ελαφρύ» στο χειρισμό, μικρό σε διαστάσεις, έχει μικρό κύκλο στροφής και καλή περιμετρική ορατότητα. Ακόμα όμως κι όταν διευρύνεται ο κύκλος πέρα από την πόλη, τα νέα είναι εξίσου ευχάριστα. Χάρη στη χρήση περισσότερου χάλυβα υπερυψηλής αντοχής και στα περισσότερα σημεία συγκόλλησης, το νέο Aygo είναι συγχρόνως πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο, πράγμα που φαίνεται.

Η ανάρτηση είναι κάπως φλύαρη, αλλά σε γενικές γραμμές σωστά σεταρισμένη. Σπάνια θα «υπερφορτωθεί» και εννοούμε πως θα τα καταφέρει ακόμα και στη διαχείριση μέτριων ανωμαλιών πάνω σε στροφή. Η πρόσφυση είναι εξίσου επαρκής και το εμπρός μέρος έχει καλή απόκριση και κατευθυντικότητα. Όλα αυτά συνθέτουν ένα αυτοκίνητο πόλης που μπορείς να το οδηγήσεις ευχάριστα και με μια καλή δόση ενθουσιασμού.

Ο χιλιάρης κινητήρας πιστεύουμε πως υπολείπεται ελαφρώς από το υπόλοιπο σύνολο, αλλά και τον ανταγωνισμό. Στην αρχή της καριέρας του Aygo ήταν ένα σύνολο στην αιχμή της τεχνολογίας. Σήμερα, ακόμα και με τις τροποποιήσεις που έχει υποστεί για να κερδίσει λίγη περισσότερη δύναμη και αποδοτικότητα, δείχνει να υστερεί σε σχέση με το σύγχρονο 3κύλινδρο ανταγωνισμό.

Οι μηχανικοί της Toyota έχουν επέμβει στην κλιμάκωση του κιβωτίου για να ενισχύσουν την απόκριση στις χαμηλές στροφές, πράγμα που όντως βοηθά. Από την άλλη όμως υπάρχει μια μικρή, αλλά αξιοσημείωτη απροθυμία στις μεσαίες.

Εσωτερικές υποθέσεις
Το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι μόλις καθίσεις στο εσωτερικό είναι πως τα καθίσματα έχουν χαμηλότερο σημείο στήριξης των μηρών, γεγονός ευπρόσδεκτο από τον πιο ενθουσιώδη οδηγό. Όμως και η εν γένει διαμόρφωση των χώρων είναι εξίσου επιτυχημένη. Η οροφή με το διπλό φούσκωμα –η οποία είναι αποκλειστική για το Aygo– συμβάλλει στη διαμόρφωση εντυπωσιακού για την κατηγορία χώρου για το κεφάλι των πίσω επιβατών.

Σε γενικές γραμμές το Aygo μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις κανονικού μεγέθους ενηλίκους, χωρίς πολλές αφορμές για να γκρινιάξει ο οποιοσδήποτε. Ο χώρος αποσκευών είναι πρακτικός και με λογική χωρητικότητα. Σε σύγκριση με το up! κάποια σκληρά πλαστικά είναι αμφισβητήσιμης ποιότητας, ωστόσο η 7ιντση οθόνη του συστήματος x-touch συνήθως καταφέρνει να αποσπάσει την προσοχή.

Επαναλαμβάνουμε πως πρόκειται για ένα έξτρα στοιχείο εξοπλισμού, το οποίο όμως συστήνουμε ανεπιφύλακτα. Είναι απλό στο χειρισμό του, με καλά γραφικά, εύκολη συνδεσιμότητα, με ενσωματωμένο ηχοσύστημα.

Να το αγοράσω;
Η πρώτη δίωρη βόλτα συνηγορεί υπέρ του. Στο παρελθόν υπερθεματίσαμε για τη χρηστικότητα και τον ευχάριστο χαρακτήρα του Fiat Panda, αλλά και για την ποιοτική αύρα και την ωριμότητα των up!, Citigo και Mii.

Το νέο Aygo έχει κάποιες έξυπνες αναβαθμίσεις και πρωτότυπες ιδέες που έχουν εφαρμοστεί σωστά. Φαίνεται λοιπόν πως μπορεί να πλασαριστεί εύκολα ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας. Η Toyota παραδέχεται πως ο ανταγωνισμός σήμερα είναι σκληρότερος από ποτέ και σε αυτόν περιλαμβάνεται ασφαλώς και το δίδυμο C1 και 108 τα οποία θα είναι και φθηνότερα. Το νέο Aygo παρόλα αυτά έχει κάποιους άσους στο μανίκι που θα το βοηθήσουν να ξεχωρίσει. Σε ποιον βαθμό; Αυτό θα είμαστε σε θέση να το εξακριβώσουμε μόλις το οδηγήσουμε και το συγκρίνουμε επί ελληνικού εδάφους.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Aygo  έχει βελτιωθεί σχεδόν σε όλους τους τομείς, ενώ σχεδιαστικά πλέον είναι από τα πιο τολμηρά αυτοκίνητα πόλης. Αυτό το τελευταίο νομίζουμε ότι θα του δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση
Τιμή €11.500 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, πολλαπλός ψεκασμός, VVTi,  69 PS/6.000 rpm, 9,7 kgm/4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 14,2”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Κατανάλωση 4,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 95 g/km
Διαστάσεις 3.455 x 1.615 x 1.460 mm
Βάρος 900 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube