Οδηγούμε το νέο Jeep Cherokee

Οδηγούμε το νέο Jeep Cherokee

Το ολοκαίνουργιο Cherokee της πέμπτης γενιάς δεν έχει καμία σχέση με τα τετραγωνισμένα παραδοσιακά 4x4 που είχαν το ίδιο όνομα.

Αντί να έχει κι αυτό την παραδοσιακή «macho» εμφάνιση, το νέο Cherokee συνδυάζει τα τυπικά χαρακτηριστικά των Jeep (μάσκα με επτά κάθετες μπάρες, γωνιώδεις θόλοι τροχών) με σχεδιαστικά στοιχεία της μόδας, όπως οι καμπύλες γραμμές, οι κοίλες επιφάνειες και τα λοξά πίσω φανάρια (που κάτι μας θυμίζουν…).

Το κοντό καπό και ο μακρύς εμπρός πρόβολος μαρτυρούν ότι το νέο Cherokee βασίζεται σε μια προσθιοκίνητη πλατφόρμα με εγκάρσιο κινητήρα που έχει τις ρίζες της στην Alfa Romeo Giulietta.

Το αυτοκίνητο δείχνει όπως μια πρόταση φοιτητή σχολής ντιζάιν για ένα φουτουριστικό Jeep, με το πολύ κεκλιμένο παρμπρίζ, την έντονη εγκάρσια τσάκιση στη μάσκα και τα λεπτά φώτα ημέρας εκεί που θα περίμενες να είναι οι προβολείς. Ξέρεις όμως πως η Jeep θα είχε πάρει το σχέδιο και θα είχε κάνει πιο σκληροτράχηλη την εμφάνιση. Και πράγματι το έχει κάνει, αλλά μόνο στην κορυφαία έκδοση Trailhawk που δεν βλέπουμε να έχει επιτυχία στην Ευρώπη παρότι είναι ο μαγνήτης της γκάμας.

Γιατί δεν θα έχει επιτυχία; Διότι εκτός από τον εξοπλισμό για off-roading, την αυξημένη ελευθερία άρθρωσης των αναρτήσεων και την «πολεμική» εξάρτυση, το Trailhawk έχει κι έναν βενζινοβόρο κινητήρα V6 3.2 που κανείς δεν θα θέλει να αγοράσει στη Γηραιά Ήπειρο.

Το «καθωσπρέπει» Cherokee, που θα πωλείται στην Ευρώπη, έχει το δίλιτρο 4κύλινδρο τουρμποντίζελ MultiJet II της FIAT, σε εκδόσεις 140 και 170 ίππων. Στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Υπάρχουν προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Στις τελευταίες, οι πίσω τροχοί εμπλέκονται και απεμπλέκονται αυτόματα, όπως συνηθίζεται σήμερα για οικονομία καυσίμου. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι δύο, Longitude και Limited, και φιλοδοξούν να δώσουν έναν «premium» αέρα, έτσι ώστε το Cherokee να ανταγωνίζεται τα Audi Q5 και BMW X3 σε χαρακτήρα, έχοντας όμως χαμηλότερη τιμή.

Πώς είναι στην πραγματικότητα;
Άνετο από τη θέση του οδηγού. Το εσωτερικό είναι πολύ πιο ποιοτικό από εκείνο των παλιότερων Cherokee. Βλέπεις γύρω σου μαλακά πλαστικά, δεν ακούς τριξίματα, ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι ελάχιστος και το σύστημα πλοήγησης αξιοπρεπές.

Κάθεσαι σε μια ψηλή, επιβλητική θέση οδήγησης, με ηλεκτρικά πολυρυθμιζόμενο κάθισμα. Το τιμόνι είναι όμως απρόσμενα οριζόντιο. Το ψεύτικο ξύλο στις πόρτες χτυπάει λίγο στο μάτι, το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι μικρό και τα μαλακά πλαστικά που λέγαμε είναι πιο τραχιά σε υφή και πιο γυαλιστερά στην όψη απ’ ό,τι θα θέλαμε.  

Στην οδήγηση, το νέο Cherokee συμπεριφέρεται όπως ακριβώς περιμένεις από ένα ψηλό, αλλά σφιχτό SUV. Το τιμόνι (από την Giulietta) είναι πολύ πιο ακριβές από των προηγούμενων Cherokee και η ανάρτηση γενικά άνετη, αν εξαιρέσουμε κάποιες απότομες αντιδράσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες.

Στην έκδοση των 170 ίππων με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, ο κινητήρας είναι ήσυχος στις υψηλές ταχύτητες, έχει αρκετή δύναμη για προσπεράσματα και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο αλλάζει ταχύτητες γρήγορα και ομαλά.  

Δεν υπάρχουν paddles στο τιμόνι, αλλά αν θέλεις να αλλάζεις ο ίδιος όλες αυτές τις ταχύτητες, μπορείς να τραβάς τον κεντρικό λεβιέ πίσω για να ανεβάζεις και να τον σπρώχνεις μπροστά για να κατεβάζεις.

Περιέργως, ο κινητήρας των 140 ίππων είναι πιο θορυβώδης και πιο «ντίζελ» σε χροιά, τουλάχιστον όταν συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο και την μπροστινή κίνηση, όπως στο δεύτερο Cherokee που δοκιμάσαμε.

Η χειροκίνητη έκδοση είναι πάντως πολύ πιο διασκεδαστική στην οδήγηση, καθώς η αμεσότερη σύνδεση ανάμεσα στον οδηγό και το κινητήριο σύστημα μπορεί να κάνει το πλαίσιο λίγο πιο διαδραστικό. Δυστυχώς όμως, αν οδηγείς έτσι ζωηρά, επηρεάζεται η άνεση της ανάρτησης.

Οδηγήσαμε επίσης το V6 Trailhawk των 272 ίππων στην εκτός δρόμου διαδρομή του κέντρου δοκιμών της FIAT στο Balocco. Και δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε την ικανότητά του να ανεβαίνει ανηφόρες με εντυπωσιακή κλίση και να περνά από τεστ που δοκιμάζουν στα όρια την ακαμψία του πλαισίου και την ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης.

Το Trailhawk έχει τις κοντές βοηθητικές σχέσεις Active Drive II, που είναι έξτρα στο Limited. Έχει επίσης πίσω διαφορικό που κλειδώνει, το οποίο αποτελεί μέρος του πακέτου Active Drive Lock. Το πακέτο αυτό προσθέτει και μια ρύθμιση Mud στο σύστημα Selec-Terrain, πέρα από τις ρυθμίσεις Auto, Sport, Snow και Mud/Sand των άλλων τετρακίνητων Cherokee (Active Drive I).

Το πακέτο Lock περιλαμβάνει επίσης σύστημα Hill Ascent Control για τις ανηφόρες, που συμπληρώνει το Hill Descent Control για τις κατηφόρες, το οποίο περιλαμβάνεται στο πακέτο ΙΙ. Με το Hill Ascent Control ρυθμισμένο στα 5 km/h, το Trailhawk ανέβηκε χωρίς κόπο μια ανηφόρα με κλίση 70%, δείχνοντας πόσο ικανό είναι εκτός δρόμου.  

Να το αγοράσω;
Πρόκειται για ένα ευρύχωρο, πρακτικό (έχει συρόμενο πίσω κάθισμα) μεσαίο SUV. Δεν σε πολυεμπνέει για γρήγορη οδήγηση στην άσφαλτο, αλλά είναι ασύγκριτα καλύτερο από τα προηγούμενα Cherokee.

Αυτό που προφανώς λείπει από την γκάμα είναι ένα ντίζελ Trailhawk. Κάτι ανάλογο σε εμφάνιση και δυνατότητες ψιθυρίζεται ότι θα υπάρξει από του χρόνου, αλλά με διαφορετικό όνομα.

Το Cherokee αναμένεται στην ελληνική αγορά αργά το καλοκαίρι, σε τιμές που θα ξεκινούν κάτω από τα 40.000 ευρώ για το τετρακίνητο ντίζελ. Οι τιμές αυτές μπορεί να μην είναι πολύ μακριά από εκείνες των Audi Q5 και BMW X3, αλλά το Jeep υπόσχεται μεγαλύτερες δυνατότητες εκτός δρόμου.

Τι λέει το DRIVE
Ασύγκριτα πιο μοντέρνο από το προηγούμενο μοντέλο, σαφώς καλύτερο στην άσφαλτο και με πολύ βελτιωμενο εσωτερικό, σχεδιαστικά και ποιοτικά. Φθηνότερο και πιο ικανό εκτός δρόμου από τον γερμανικό ανταγωνισμό, αλλά η σκληροτράχηλη έκδοση Trailhawk διατίθεται μόνο με κινητήρα V6 3,2 λίτρων.
Τιμή από €40.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.956 cc, i4, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός common-rail, τούρμπο VGT, 170 PS/4.000 rpm, 35,7 kgm/1.750-2.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 g/km
Διαστάσεις 4.624 x 1.859 x 1.670
Μεταξόνιο 2.700 mm
Βάρος 1.921 kg
*Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube