Οδηγούμε το νέο Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Οδηγούμε το νέο Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Ο καινούργιος κινητήρας ντίζελ 1.6 λίτρων, ταιριάζει στο Honda CR-V και του δίνει νέο νόημα, ιδιαίτερα για την ελληνική αγορά.

Αν και η τετρακίνητη έκδοση έχει ήδη κυκλοφορήσει στην υπόλοιπη Ευρώπη, καταναλώνοντας βενζίνη και ντίζελ, το πρώτο Honda CR-V της τελευταίας γενιάς που θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά, θα έρθει τον ερχόμενο Οκτώβριο. Η κίνηση θα μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς και θα χρησιμοποιεί τον ολοκαίνουργιο κινητήρα ντίζελ 1.6 lt που γνωρίσαμε πρόσφατα και στο Honda Civic.

Ο νέος 4κύλινδρος ντίζελ της Honda αποδίδει 120 ίππους και 30,6 kgm, ενώ εκπέμπει μόλις 119 gr CO2/km. Εκτός από το προφανές φορολογικό πλεονέκτημα που έχει για την ελληνική αγορά, καταφέρνει να κινεί αξιοπρεπώς το CR-V, τουλάχιστον για όποιον δεν έχει πολύ υψηλές απαιτήσεις. Μόνο παράπονο, ένα μικρό κενό στις πολύ χαμηλές στροφές.

Τα 100km/h από στάση έρχονται σε 11,2”, ενώ η συνδυασμένη κατανάλωση είναι στα 4,5lt/ 100 km, σύμφωνα με την Honda. Το μυστικό για αυτή την επιτυχία, είναι το πρόγραμμα δίαιτας στο οποίο υποβλήθηκε το CR-V, έτσι ώστε η συνεργασία με τον 1.6 i-DTEC να είναι επιτυχής. Συνολικά είναι ελαφρύτερο κατά 116 kg από το 2.2, με τη διαφορά να γίνεται αισθητή και στην οδική συμπεριφορά. Καταρχήν, ήδη από τον κινητήρα, που μπλοκ και κεφαλή είναι κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου, κερδίζει 47 kg απέναντι στο 2.2.

Όλα έχουν μελετηθεί με στόχο τη βέλτιστη απόδοση, τις χαμηλότερες τριβές και τη μείωση του βάρους. Αναφέροντας απλώς μερικές λεπτομέρειες, το πάχος του μπλοκ ανάμεσα στους κυλίνδρους έχει μειωθεί από τα 9 στα 8 mm, χρησιμοποιείται τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας με μέγιστη πίεση τα 1.5 bar, η πίεση στο κύκλωμα εισαγωγής είναι στα 1.800 bar, ενώ και από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων εξοικονομούνται άλλα 7 kg.

Πιο σπορ από το 4x4
Στην ανάρτησή του CR-V 1.6 i-DTEC, έχει επιλεγεί μια πιο σπορ προσέγγιση από την υπόλοιπη γκάμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι εν τη απουσία της τετρακίνησης, πρόκειται να οδηγηθεί μόνο εντός δρόμου. Η διάταξη της ανάρτησης είναι παρόμοια, με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, όμως οι αλλαγές στις ρυθμίσεις το έχουν κάνει πιο ζωηρό και πιο ενδιαφέρον από τη θέση του οδηγού. Τα αμορτισέρ, τα σάιλεντμπλοκ και η εμπρός αντιστρεπτική παραμένουν ίδια. Τα ελατήρια εμπρός και πίσω είναι πιο μαλακά, όμως το μικρότερο βάρος τα κάνει πιο αποτελεσματικά.

Στον πίσω άξονα, το πάχος της αντιστρεπτικής μεγαλώνει κατά 1mm στα 18mm, και ο κάτω βραχίονας της ανάρτησης γίνεται πιο άκαμπτος, οδηγώντας σε ένα πιο προβλέψιμο και ταυτόχρονα φιλικό πίσω μέρος. Η νέα ηλεκτρική κρεμαγέρα έχει αρκετή υποβοήθηση, όμως είναι εξαιρετικά ακριβής και δίνει εμπιστοσύνη στον οδηγό, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του νέου CR-V δεν είναι ούτε οι επιδόσεις ούτε η οδική συμπεριφορά του. Είναι βεβαίως η φιλόξενη καμπίνα του. Στη Honda αποφάσισαν να δώσουν περισσότερο βάρος στο φινίρισμα και έτσι από το ύψος του λεβιέ και πάνω όλα τα υλικά έχουν αρκετά καλή απτή ποιότητα. Η συναρμολόγηση έχει το γνωστό κορυφαίο επίπεδο, ενώ στα θετικά είναι και η βελτιωμένη θέση οδήγησης. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 589 lt, με πιο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Φυσικά η τέταρτη γενιά του CR-V διαπρέπει και στην ασφάλεια, με 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ δεν λείπει σε καμία έκδοση το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Η τιμή του νέου Honda CR-V αναμένεται να κυμανθεί από €27.000 έως €29.000, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της απόσυρσης, αναλόγως του εξοπλισμού.

Τι λέει το DRIVE
Είναι πολύ οικονομικό, έχει φορολογικό «πάσο», πολύ μεγάλους χώρους και προσιτή τιμή. Τι άλλο θες;
Τιμή από € 27.000 (εκτιμώμενη, με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2”
0-400 m 17,7”
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 4.570 x 1.820 x 1.685 mm
Βάρος 1.541 kg
Μετρήσεις Honda

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube