Οδηγούμε το νέο Ford Mondeo 1.0 EcoBoost

Οδηγούμε το νέο Ford Mondeo 1.0 EcoBoost

Δοκιμάζουμε το νέο Ford Mondeo στη μικρότερη έκδοσή του, με τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα των χιλίων κυβικών.

Έχουμε εδώ το Mondeo, το μεγαλύτερο σε διαστάσεις επιβατικό Ford στην Ευρώπη, με τον 3κύλινδρο 1.0 EcoBoost, τον μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα της Ford στην Ευρώπη.

Ο συνδυασμός μοιάζει καταστροφικός, ιδίως αν λάβουμε υπόψη και το βάρος των 1.476 kg. Υπάρχουν όμως λόγοι που η Ford τοποθετεί αυτόν τον μικρό κινητήρα των 125 PS στο μεγάλο της οικογενειακό μοντέλο. Λόγοι που έχουν να κάνουν με την τυποποιημένη μέση κατανάλωση των 5,1 lt/100km και τις εκπομπές CO2 των 119 g/km. Ο αμέσως μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας στην γκάμα, ο 4κύλινδρος 1.5 EcoBoost των 160 PS, εκπέμπει 134 g CO2/km.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Μας αρέσει πολύ ο μικρός EcoBoost σε άλλα Ford, μπορεί όμως να σηκώσει το βάρος του Mondeo; Οριακά. Βοηθάει το γεγονός ότι ανεβάζει άνετα και ήσυχα στροφές, με ένα σιγανό 3κύλινδρο γουργούρισμα που είναι πολύ συμπαθητικό. Κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός εύχρηστου 6τάχυτου κιβωτίου, οπότε είναι ευχάριστο να τον πιέζεις. Η καθυστέρηση απόκρισης του τούρμπο είναι ελάχιστη στις ψηλές στροφές. Στις χαμηλές είναι σημαντική, όμως η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 1.400 rpm κι έτσι δεν χρειάζεται να περιμένεις πολύ για να αρχίσει ο κινητήρας να τραβάει.    
Σε αίσθηση λοιπόν, ο 1.0 EcoBoost μοιάζει με ντίζελ μικρού κυβισμού, μόνο που έχει καλύτερο ήχο και μεγαλύτερο ωφέλιμο εύρος στροφών. Στα χαρτιά δεν μπορεί να συναγωνιστεί τα 3,6 lt/100km του πολύ αποδοτικού 1.5 ντίζελ της Ford και σε πραγματικές συνθήκες η διαφορά θα είναι ακόμη μεγαλύτερη, αφού πρέπει να ανεβάζεις τις στροφές τόσο ψηλά. Όμως, ακόμα κι αν πιέζεις τον κινητήρα στο όριο, δεν μπορεί να επιταχύνει το Mondeo από στάση μέχρι τα 100 km/h σε λιγότερο από 12”.   

Μπορείς να καταλάβεις στην οδήγηση πως πρόκειται για έναν πανάλαφρο κινητήρα; Όχι ξεκάθαρα. Εμείς τουλάχιστον δεν μπορέσαμε να νιώσουμε ότι το συγκεκριμένο Mondeo είχε 28 kg λιγότερα στο εμπρός μέρος του απ’ ό,τι το 1.5 EcoBoost που είχαμε οδηγήσει μόλις τέσσερις ημέρες πριν. Το «χιλιάρι» συμπεριφέρεται στο δρόμο σαν τυπικό Mondeo – πράγμα καθόλου κακό. Στον έλεγχο του αμαξώματος, την ακρίβεια και απόκριση του τιμονιού και την αρμονία στο βάρος των χειριστηρίων του, το Mondeo είναι κορυφαίο στην κατηγορία του.

Στο εσωτερικό του όμως δεν είναι – κάτι που οφείλεται στο παγκόσμιο πρόγραμμα One Ford, που διαθέτει το Mondeo σε αγορές οι οποίες δεν είναι τόσο απαιτητικές όσο η Ευρώπη όσον αφορά στην αίσθηση και την απτή ποιότητα του εσωτερικού.

Η Ford έκανε ό,τι μπορούσε για μας, αλλά αυτό δεν μπορεί να κρυφτεί εντελώς. Βάλτε το Mondeo δίπλα σε ένα VW Passat, συγκρίνετε τα εσωτερικά τους και θα δείτε γιατί η VW πιστεύει ότι το μοντέλο της μπορεί να τα βάλει στα ίσια με την BMW 3 Series και τη Mercedes C-Class. Το Mondeo δεν μπορεί, αλλά είναι πολύ ευρύχωρο μπροστά και πίσω, έχει αναπαυτικά καθίσματα, μεγάλο πορτμπαγκάζ και ταξιδεύει ξεκούραστα.

Να το αγοράσω;
Ίσως, αλλά απαιτούνται συγκεκριμένες συνθήκες, κυρίως οικονομικές. Με αυτόν τον κινητήρα, το Mondeo έχει χαμηλότερη αρχική τιμή από το Passat. Έχει επίσης ευρύτερη γκάμα, με τρία διαφορετικά αμαξώματα: 4θυρο σεντάν, 5θυρο χάτσμπακ και στέισον βάγκον. Υπάρχει λοιπόν ένα Mondeo για τον καθένα, αλλά οι λόγοι για να αγοράσεις τη συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι τόσο ακαταμάχητοι όσο δείχνουν στα χαρτιά.

Τι λέει το AUTOCAR
Ευρύχωρο και κορυφαίο στο δρόμο όμως κάθε Mondeo, αλλά ο κινητήρας είναι οριακός και πρέπει να τον πιέζεις, πράγμα όχι δυσάρεστο, αλλά με επιπτώσεις στην κατανάλωση.
Τιμή Από €22.300 (τιμοκαταλόγου)
Τεχνολογία 998 cc, i3, 2 ΕΕΚ 12v, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 125 PS/6.000 rpm, 17,3 kgm/1.400-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 12,0”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Κατανάλωση 5,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.871 x 1.852 x 1.482 mm m
Μεταξόνιο 2.850 mm
Βάρος 1.476 kg
Χώρος αποσκευών 550*-1.446* lt
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Με κιτ επισκευής ελαστικού

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube