Αυτό είναι το πιο ξεχειλωμένο Fiat 500 μέχρι σήμερα, το 500L Living ή, σε άλλες αγορές, MPW -multi purpose wagon.
Και «ξεχειλωμένο» είναι μια λέξη με την οποία κυριολεκτείς, καθώς το Living είναι 20,5 πόντους μακρύτερο από το 500L, δημιουργώντας έτσι χώρο για δύο έξτρα θέσεις και ανεβάζοντας τη μέγιστη δυνατότητα μετακίνησης από πέντε και επτά επιβάτες.
Παρόλο το μήκος των 4,35 m, το 500L Living είναι αρκετά πιο κοντό από τα περισσότερα κόμπακτ 7θέσια, υπολειπόμενο 16,8 πόντων του Ford Grand C-MAX, 22,1 του Renault Grand Scénic και 23,8 του Citroën C4 Grand Picasso. Μικρότερο μήκος, που επιλέχτηκε για να υποστηρίξει το μανιτζέβελο χαρακτήρα πόλης που πρεσβεύει το όνομα «500».
Τρία μοτέρ, δύο επίπεδα εξοπλισμού
Μολονότι, η τιμή του νέου Fiat 500L Living δεν έχει ακόμη καθοριστεί επακριβώς για την ελληνική αγορά, εκτιμούμε ότι το μακρύτερο αμάξωμα θα επιβαρύνει περίπου €1.000 την τιμή της αντίστοιχης έκδοσης του 500L και άλλα €800 οι έξτρα θέσεις. Έτσι το βασικό 500L Living 0.9 TwinAir Pop Star θα πρέπει να ξεκινά από τις €19.700 τον Σεπτέμβριο που θα μπει στην αγορά, καθώς ο φθηνότερος κινητήρας του 500L, ο ατμοσφαιρικός 1.400άρης με τους 95 PS δεν θα διατίθεται στο Living.
Τα διατιθέμενα επίπεδα εξοπλισμού θα είναι δύο: Pop Star και Lounge. Οι άλλοι κινητήρες του λανσαρίσματος πλην του 0.9 TwinAir που προαναφέραμε θα είναι ο 1.300άρης και ο 1.600άρης Multijet με τα 85 και 105 PS αντίστοιχα, καθώς και ο βενζινοκίνητος 1.400άρης τούρμπο αλλά και ένας 1.600άρης ντίζελ Multijet, και οι δύο με ισχύ 120 PS, που αναμένονται κατά το τέλος του χρόνου.
Όλα τα μοντέλα χρησιμοποιούν 6άρι χειροκίνητο σασμάν, εκτός από το ντίζελ 1.300άρι που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο 5άρι είτε με αυτοματοποιημένο χειροκίνητο Dualogic. Εμείς, στη διεθνή παρουσίαση του 500L Living στο Μιλάνο, δοκιμάσαμε το ντίζελ 1.600άρι με τους 105 PS στην έκδοση εξοπλισμού Lounge.
500 και βάλε και άλλα τόσα
Με τόσο έξτρα μέταλλο στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το Living προεξέτεινε κι άλλο το ήδη ατσούμπαλο προφίλ του 500L. Και παρότι διατηρεί κάμποσα στοιχεία της λιλιπούτειας γοητείας του χάτσμπακ 500, είναι προφανέστατο ότι πρόκειται για ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Και πάντως τόσο μεγάλο έτσι ώστε να μην ιδρώνει το αυτί του να φιλοξενήσει 17άρες ζάντες –οι μεγαλύτερες διαθέσιμες στην γκάμα.
Όπως και στο 500L, και εδώ η θέση οδήγησης είναι εποπτική και με κορυφαίο εύρος ορατότητας. Τα καθίσματα είναι μαλακά, αλλά υποστηρίζουν καλά το σώμα, ενώ το κάθισμα του οδηγού διαθέτει και ρύθμιση ύψους. Και παρότι τα πλαστικά σε κάποια σημεία είναι σκληρά και με κοφτερές ακμές σε σπανίως χρησιμοποιούμενα σημεία, όπως στις υποδοχές του πορτμπαγκάζ, οι περισσότερες επιφάνειες αποτελούνται από καλά υλικά, ωραία φινιρισμένα και αρμολογημένα με ακρίβεια –συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης Lounge με τις κομψές διακοσμήσεις «ecoleather».
Όπως θα περίμενε κάποιος από ένα αυτοκίνητο του είδους, η καμπίνα του Fiat 500L Living είναι ιδιαιτέρως πολυχρηστική, με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς να είναι συρόμενα, με αναδιπλούμενη πλάτη ή πλήρως αναδιπλούμενα προς τα εμπρός. Με πλήρως αναδιπλούμενη πλάτη είναι και το κάθισμα του συνοδηγού, βοηθώντας σε να φορτώσεις αντικείμενα μήκους μέχρι 2,6 m.
Τέλος, η τελευταία σειρά αναδιπλώνεται και αυτή, ερχόμενη πρόσωπο με το πάτωμα και με το κατώφλι φόρτωσης. Εκείνο που λείπει είναι μια κονσόλα δαπέδου, αλλά υπάρχουν άλλες χρηστικές λεπτομέρειες, όπως τα αναδιπλούμενα τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στην πλάτη των εμπρός θέσεων.
Με τις πιο πίσω θέσεις άδειες και τη μεσαία σειρά τραβηγμένη τέρμα πίσω, υπάρχει άφθονος χώρος για το κεφάλι και τα πόδια των επιβατών, αν και ο μεσαίος δεν έχει επαρκή χώρο στο ύψος των αγκώνων και των ώμων. Υπό ρεαλιστικό πρίσμα, οι δύο πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν μόνο παιδιά, αλλά ακόμη και τότε οι επιβάτες της μεσαίας σειράς θα έχουν πολύ περιορισμένο χώρο για τα γόνατά τους. Σε μια τέτοια, 7θέσια διάταξη καθισμάτων, το πορτμπαγκάζ περιορίζεται στα 168 λίτρα. Πάντως ένα 500L Living, χωρίς τις δύο έξτρα θέσεις ανεπτυγμένες, προσφέρει πορτμπαγκάζ 638 lt με τη μεσαία σειρά σε χρήση και 1.708 lt με αναδιπλωμένη.
Το βάρος θέλει μαστοριά
Ο 4κύλινδρος 1.600άρης ντίζελ είναι απρόθυμος να τραβήξει δυνατά κάτω από τις 2.000 rpm. Στη συνέχεια παρουσιάζει μια μικρή υστέρηση του τούρμπο πριν τραβήξει προοδευτικά δυνατά μέχρι τις 4.000 rpm, όπου και λαχανιάζει. Ομοίως και ακουστικά περνά από το γογγητό σε τρομαχτικό παρατεταμένο κρεσέντο, αλλά ευτυχώς χωρίς να περνά κάποια ενοχλητική τραχύτητα στην καμπίνα και είναι καλά μονωμένος στο ταξίδι.
Φορτωμένο σε όλη τη μεταφορική του δυνατότητα, το 500L Living σημαίνει ότι θα ζυγίζει περί τα 1.850 kg και ακόμη και οι πιο ροπάτοι κινητήρες της γκάμας δυσκολεύονται να του δώσουν κάποια σπιρτάδα. Το κιβώτιο τέλος, συνταιριάζεται με το μοτέρ καλά, ωστόσο δείχνει να του αρέσουν περισσότερο οι γλυκές και κόσμιες αλλαγές.
Μολονότι η βασική αρχιτεκτονική του 500L με γόνατα εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω διατηρείται, στην περίπτωση του Living, κατά δήλωση της Fiat, υπάρχουν νέες ρυθμίσεις που με τη βοήθεια νέων αμορτισέρ περιορίζουν τις ταλαντώσεις του αμαξώματος σε ανώμαλη άσφαλτο.
Στην πράξη πέτυχαν την αποστολή τους ως ένα βαθμό, καθώς ο έλεγχος του αμαξώματος είναι ικανοποιητικός για ένα MPV και οι μικρές ανωμαλίες «σιδερώνονται» αποτελεσματικά. Οι μεγαλύτερες ανωμαλίες και οι έντονες αυλακώσεις του δρόμου βέβαια, δεν σου αφήνουν καμία αμφιβολία ότι έχεις να κάνεις με μια σφιχτή ανάρτηση, ενώ και τα λάστιχα κάνουν θόρυβο στην τραχιά άσφαλτο.
Τέλος, το ηλεκτρικό τιμόνι είναι αρκετά άμεσο, με τη ρύθμιση «City» να του δίνει μια ευπρόσδεκτη ελαφράδα στα σοκάκια της πόλης και στο παρκάρισμα. Μια αποτελεσματική λύση που την έχουμε δει να δουλεύει καλά και σε άλλα Fiat
Πού το πάει;
Η Fiat ελπίζει ότι με την αισθητική του 500L Living θα δελεάσει τους φαν του 500 που χρειάζονται υψηλή πολυχρηστικότητα και πιθανά 7θέσια καμπίνα. Πέρα από τον ακουστικά τρομαχτικό κινητήρα με τις χλιαρές επιδόσεις, το Living προσφέρει το ραφινάρισμα, το δυναμισμό, το φινίρισμα και τη χρηστικότητα που οι παραπάνω υποψήφιοι αγοραστές προσδοκούν. Επιπλέον αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει τίποτα πιο στιλάτο στον ορίζοντα για να αντιμετωπίσει το 500L Living, οπότε εδώ η Fiat πρόλαβε τη Mini. Με την παραδοχή ότι η βασική έκδοση θα είναι μια ανάσα από τα 20 χιλιάρικα όμως, το ερώτημα που τίθεται είναι πόσο αισθητικά 500 είναι το 500L Living για να πείσει για την τιμή του.
Τι λέει το DRIVE
Το πιο στιλάτο κόμπακτ 7θέσιο της αγοράς διαθέτει πολλές χάρες και υψηλή πολυχρητικότητα που υποβαθμίζονται από το μέτριο μοτέρ.
Τιμή από 19.700 (εκτιμώμενη για 500L Living 0.9 TwinAir Pop Star)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 105 PS/3.700 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,2”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Κατανάλωση 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 gr/km
Διαστάσεις 4.352 x 1.784 x 1.667 mm
Βάρος δ/α
Μετρήσεις κατασκευαστή