Η Bentley δεν είναι μια συνηθισμένη φίρμα. Είναι μια μάρκα με υψηλό κύρος και μεγάλη αναγνωρισιμότητα, που από το 1998 και την εξαγορά της από τον Όμιλο VW ζει τον δικό της “χρυσό αιώνα”.
Το εργοστάσιο στο Crewe εκσυγχρονίστηκε και μεγάλωσε, οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις διαρκώς και ανεβαίνουν, ενώ οι εκθέσεις της όλο και αυξάνονται για εξυπηρετήσουν τους εκλεκτούς πελάτες ανά τον κόσμο. Σίγουρα σε αυτό βοήθησε και η μεγάλη αγορά της Κίνας, αλλά κύριος αρωγός της ανάπτυξης είναι τα σύγχρονα υπερπολυτελή μοντέλα της φίρμας με το υψηλό κύρος και πρεστίζ.
Στην εκδήλωση που πραγματοποίησε πριν λίγες μέρες η εγχώρια αντιπροσωπεία της βρετανικής φίρμας με έδρα το Μαρούσι Αττικής, είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε το νέο παγκόσμιο επιχειρηματικό πλάνο της φίρμας, καθώς και να πάρουμε μία μικρή οδηγική γεύση από τα δύο πιο φρέσκα μοντέλα της μάρκας, την Continental GT Coupe και την Flying Spur.
Σύμφωνα λοιπόν με υψηλόβαθμα στελέχη της ελληνικής αντιπροσωπείας, η Bentley αλλάζει ριζικά το στρατηγικό της πλάνο. Η Bentley στον κόσμο της αυτοκίνησης δεν χρειάζεται συστάσεις και δίκαια είναι από τις κορυφαίες μάρκες πολυτελών αυτοκινήτων. Αυτό που θέλει να κάνει τώρα η Bentley είναι να μπει στο Top 5 των πολυτελών εταιρειών, ανεξαρτήτως προϊόντων, όπως η Chanel, η Luis Vuitton και άλλες. Θέλει δηλαδή να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα και σε τομείς της αγοράς που μέχρι πρότινος δεν ασχολούταν. Για αυτό το λόγο ανοίγει τα φτερά της στην παραγωγή ένδυσης, αρωμάτων, επίπλωσης και ωρολογοποιίας (σε συνεργασία με την φημισμένη Breitling), ενώ ανοίγει εστιατόρια με ξεχωριστά πιάτα από βραβευμένους Σεφ για τους εκλεκτούς της πελάτες. Βέβαια, δεν ξεχνά και το πραγματικό της ποιόν μιας και διοργανώνει ταξίδια και εκδηλώσεις που προσφέρουν εμπειρίες και παροχές στους ευκατάστατους κατόχους Bentley, όπως η χειμερινή σχολή οδήγησης και πολλά άλλα. Ακόμα, μετά από 10 χρόνια απουσίας επιστρέφει στους αγώνες με την Continental GT3, αγωνιστικό που διατίθεται και προς πώληση στην τιμή των 800.000 ευρώ. Έως τώρα έχουν πουληθεί 15 κομμάτια, ενώ σύμφωνα με την Bentley μπορεί να παρέχει εργοστασιακή τεχνική υποστήριξη με το ανάλογο αντίτιμο.
Όπως προαναφέραμε, πέρα από την παρουσίαση του νέου επιχειρηματικού πλάνου της αγγλικής εταιρείας, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τα δύο νεότερα μοντέλα της, την Continental GT Coupe και την Flying Spur. Ενημερωτικά, η Continental GT προσφέρεται και σε κάμπριο αμάξωμα (GTC), ενώ η Flying Spur αποτελεί την «βασική», θα πέσει φωτιά να μας κάψει, λιμουζίνα της φίρμας και τοποθετείται εμπορικά κάτω από την ναυαρχίδα που ακούει στο όνομα Mulsanne.
Η βασική έκδοση κινητήρα της Continental GT Coupe με τον 4λιτρο twin turbo V8 - υπάρχει και έκδοση V8 S με 528 ίππους, GT με τον 6λιτρο twin turbo W12 των 575 ίππων και GT Speed με τον W12 των 625 ίππων, αποδίδει 507 ίππους και 67,3 kgm ροπής και συνεργάζεται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο, στέλνοντας την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Αισθητικά, οι διαφορές μεταξύ των εκδόσεων V8 και W12 είναι μηδαμινές, με την V8 να ξεχωρίζει από το κόκκινο φόντο του σήματος στις ζάντες και τις απολήξεις της εξάτμισης που θυμίζουν ένα «ξαπλωμένο» 8. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, για να πιάσει από στάση τα 100 km/h από στάση απαιτεί 4,9 sec, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 303 km/h. Στον ανοιχτό δρόμο που την οδηγήσαμε, δεν μας έλειψε σε καμία περίπτωση η δύναμη, μιας και η μεγάλη ροπή που διατηρείται σταθερή για πάνω από 3.000 rpm κινεί με άνεση τα 2.295 kg της GT Coupe V8. Αυτό όμως ήταν κάτι που περιμέναμε από την «μικρή» Bentley. Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν η ακόμα πιο μεγάλη προσοχή στην κατασκευή και τα υλικά του σαλονιού, για τέτοιο πρόκειται, μιας και είναι ακόμα πιο προσεγμένα από το ήδη κορυφαίο σε αυτόν τον τομέα προηγούμενο μοντέλο.
Το άλλο μοντέλο που οδηγήσαμε είναι η καινούρια Flying Spur, η «βασική» λιμουζίνα στην γκάμα της Bentley, με τις επιδόσεις supercar. Η τετρακίνητη Flying Spur με τον 6λιτρο twin turbo W12 αποδίδει 625 ίππους και την θηριώδη ροπή των 81,5 kgm που μένει σταθερή για πάνω από 2.000 rpm. Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο κατασκευαστής μόνο με εξωτικό supercar μπορούν να συγκριθούν, καθώς χρειάζεται 4,6 sec για να πιάσει τα 100 km/h από στάση και η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 320 km/h.
Οδηγώντας την, απομονώνεσαι πλήρως από το εξωτερικό περιβάλλον. Περιβάλλεσαι από υλικά κορυφαίας ποιότητας που στην πλειονότητά τους είναι ντυμένα με δέρμα με ξεχωριστή μυρωδιά. Τίποτα δεν μπορεί να σου χαλάσει την γαλήνη που προσφέρει η καμπίνα «πρώτης θέσης» με όλες τις ευκολίες και μόνο όταν ζητήσεις από τον οδηγό σου, ή ακόμα και ο ίδιος, να βιαστεί, θα καταλάβεις ότι μπροστά ζει ένα «τέρας» δύναμης.
Στο τέλος της ξεχωριστής αυτής ημέρας, δεν οδηγούμε και κάθε μέρα τέτοια αυτοκίνητα, αντιλαμβάνεσαι ότι οι άνθρωποι της Bentley έχουν δίκιο με το να θέλουν να ασχοληθούν και με άλλα πράγματα, πέρα των αυτοκίνητων. Και αυτό γιατί στον αυτοκινητικό τομέα, η Bentley έχει πιάσει κορυφή με τα μοντέλα που συνδυάζουν δύο ξεχωριστούς αλλά και απαιτητικούς κόσμους, των αυτοκινήτων επιδόσεων και των υπερπολυτελών μοντέλων. Μάλιστα, σε περίπου δύο χρόνια η Bentley θα μπει και σε “ξένα χωράφια” παρουσιάζοντας το πρώτο της SUV, για αυτούς που θέλουν τις επιδόσεις και την πολυτέλεια της βρετανικής φίρμας με εκτός δρόμου περιτύλιγμα και δυνατότητες.