Το νέο Ford Focus ST έκανε την πρώτη του δυναμική εμφάνιση στην κλασική ανάβαση του Goodwood, στο πλαίσιο του Festival of Speed, το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Ήδη έχουμε παρουσιάσει αναλυτικά το νέο ST, αλλά είχαμε την ευκαιρία να το δούμε εν δράσει στο Goodwood και να μιλήσουμε με τον επικεφαλής της εξέλιξής του, τον Tyrone Johnson, διευθυντή μηχανολογίας του Ford Team RS.
Οπτικά, το νέο ST είναι πιο επιθετικό και δείχνει να κάθεται ακόμα πιο σταθερά στο δρόμο. Η εντύπωση αυτή δεν είναι παραπλανητική, αφού έχουν γίνει εκτεταμένες αλλαγές στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας (ESP τριών σταδίων) και μεταφοράς ροπής (torque vectoring control).
«Οι αλλαγές δίνουν στο ST ακόμα πιο κοφτερή συμπεριφορά», μας είπε ο Tyrone Johnson. «Η απόκριση στο τιμόνι είναι πιο γρήγορη, το turn-in πιο άμεσο και το συνολικό ζύγισμα καλύτερο. Το ίδιο το τιμόνι είναι ελαφρύτερο, αλλά με περισσότερη αίσθηση του δρόμου».
Στην ερώτησή μας αν η έκδοση με τον κινητήρα ντίζελ έχει διαφορετικό στήσιμο, μας είπε: «Όχι, αφού η διαφορά βάρους των δύο κινητήρων είναι μόνο 16 κιλά. Τα ελατήρια, τα αμορτισέρ και οι αντιστρεπτικές είναι όλα τα ίδια, όπως και η γεωμετρία των αναρτήσεων. Εκεί που υπάρχει διαφορά είναι στις σχέσεις μετάδοσης του κιβωτίου, που είναι επιλεγμένες έτσι ώστε να ταιριάζουν στα χαρακτηριστικά ροπής του κάθε κινητήρα».
Θα θυμίσουμε εδώ ότι το ST διατίθεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και προσφέρεται με 19άρια λάστιχα ειδικά εξελιγμένα σε συνεργασία με τη Michelin ώστε να ταιριάζουν στο αυτοκίνητο και να μεγιστοποιούν την πλευρική πρόσφυση.
Μαζί με το νέο Focus ST γνωρίσαμε στο Goodwood και το νέο Ford Mustang. To 5λιτρο V8 των 420 PS έκανε και αυτό την κλασική ανάβαση, σε ρυθμό 10/10, μπροστά στα μάτια των χιλιάδων βενζινοαίματων θεατών.