Οι περισσότεροι Ευρωπαίοι ιδιοκτήτες των Mercedes-Benz 4x4 προτιμούν τα ντίζελ. Μπορεί άραγε η φρεσκαρισμένη GL500 να γοητεύσει τους καταναλωτές περισσότερο από την ντίζελ GL350 όταν και οι δύο θα ντεμπουτάρουν δίπλα δίπλα την επόμενη άνοιξη; Η νέα GL δείχνει φρέσκια και με πιο αεροδυναμική σιλουέτα από την προκάτοχό της, αλλά τελικά είναι μακρύτερη, πιο φαρδιά και ψηλότερη. Και πράγματι μας πιάνει πονοκέφαλος, σκεπτόμενοι τα πέντε και πλέον μέτρα της GL να ελίσσονται στους στενούς της δρόμους μιας ελληνικής πόλης.
Από την άλλη μεριά, οι χώροι είναι άπλετοι ακόμα και για μια μεγάλη οικογένεια. Η GL500 πατά πάνω σε μια αναθεωρημένη πλατφόρμα της πρώτης γενιάς του μοντέλου, αλλά διαθέτει περισσότερο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των επτά επιβατών της, συν ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ.
Καμουφλαρισμένη λιμουζίνα
Η Mercedes-Benz κατέφερε να πετύχει το στόχο της που ήταν να αναβαθμίσει την ποιότητα λειτουργίας και το τι αντιλαμβάνεται ο επιβάτης της GL, σε αντίστοιχο επίπεδο με αυτό της πολυτελούς S-Class. Έτσι έγινε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, χάρη στην εποπτική θέση οδήγησης, την άνετη καμπίνα, την ενδοτική κύλιση (στη διαμόρφωση Comfort) και στον καλοαναθρεμμένο V8 που κάνει αισθητή την παρουσία του μόνο όταν λιώσεις το γκάζι στο πάτωμα.
Και μα την πίστη μου, όταν το κάνεις έχει αντίκρισμα. Ο 4,7λιτρος τούρμπο με τα 435 PS, ταιριασμένος με 7άρι αυτόματο σασμάν, εκτοξεύει το αυτοκίνητο με σθένος που διαψεύδει τον όγκο και το βάρος της GL500. Αλλά πόσες αλλαγές και αναβαθμίσεις θα της πίστωνες για να την προτιμήσεις από μια GL350 BlueTEC στην Ελλάδα; Τη στιγμή μάλιστα που η δεύτερη διαθέτει αρκετή δύναμη (258 PS) για οποιαδήποτε οδηγική περίπτωση.
Το μόνο αποστομωτικό επιχείρημα είναι η οικονομία! Η Mercedes-Benz ανακοινώνει κατανάλωση σε μικτό κύκλο 11,3 lt/100 km που, όπως και να το κάνουμε, είναι σημαντικά χαμηλότερη από τα 13,6 lt του προηγούμενου αυτοκινήτου. Αλλά και πάλι μια GL350 BlueTEC κάνει τα ίδια με μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km!
Τι λέει τo DRIVE
H GL500 σου δίνει παραπάνω ισχύ απ’ ό,τι η ντίζελ, αλλά παραμένει και σαφώς λιγότερο λογική επιλογή
Τεχνολογία 4.663 cc, V8, 32v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, τούρμπο, 435 PS/5.250 rpm, 71,4 kgm/1.800-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 5,4”, τελική 250 km/h
Μέση κατανάλωση 11,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 262 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή