Οι αριθμοί δεν ψεύδονται. Οι παγκόσμιες πωλήσεις της προηγούμενη GL-Class που ξεπέρασαν τις 240.000 αποδεικνύουν την επιτυχία. Απλώς αφορούσαν άλλες αγορές και όχι την ελληνική.
Από το 2006, το μεγάλο 7θέσιο της Mercedes-Benz αποτέλεσε ένα σοβαρό αντίπαλο για τα μεγάλα πολυτελή 4x4, όπως το Range Rover Classic. Κι αυτή η επιτυχία δίνει αισιοδοξία στους Γερμανούς για τη δεύτερη γενιά της μεγάλης αδελφής της M-Class, που κατασκευάζεται επίσης στο ίδιο εργοστάσιο στην Αλαμπάμα.
Η νέα GL-Class έχει δεχθεί συνολικό επανασχεδιασμό, με δυνατές γραμμές και σχήματα στην εξωτερική εμφάνισή της, δηλαδή στον αντίθετο δρόμο από την προηγούμενη «βαρετή» σχεδίαση. Δείχνει πιο σύγχρονη, παρότι πατά σε κοινά μηχανικά μέρη, αλλά βέβαια με μερικά «κόλπα», έχει ελαφρύνει κατά 50 kg.
Αποδεικνύοντας ότι όντως το μέγεθος μετρά, είναι 2,1 cm πιο μακριά, 1,4 φαρδύτερη και ένα πόντο πιο ψηλή, καθώς, σύμφωνα με τη Mercedes-Benz, οι πελάτες ζητούσαν ακόμα μεγαλύτερους χώρους. Βέβαια εξακολουθεί να έχει το ίδιο πάτωμα, οπότε και το ίδιο μεταξόνιο των 3.075 mm, αλλά τα μετατρόχια είναι ελαφρώς μεγαλύτερα.
Η διαφορά στο μέγεθος δίνει τη βάση όχι μόνο για ένα πιο μεγάλο, αλλά και πιο ευέλικτο εσωτερικό, που προσφέρει περισσότερο χώρο για το κεφάλι και πιο εύκολη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Η διάταξη των καθισμάτων σε 2-3-2 παραμένει, ενώ τα δύο πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται ηλεκτρικά στο πάτωμα του χώρου αποσκευών.
Ο χώρος αποσκευών στην 5θέσια ρύθμιση φτάνει τα 680 λίτρα, αυξημένος κατά 100 λίτρα, ενώ μπορεί να αγγίξει μέχρι τα 2.300 λίτρα.
Δυνατή ή και πολύ δυνατή
Η αμέσως πιο δυνατή της γκάμας είναι η GL500, με τον υπερτροφοδοτούμενο 4,7λιτρο V8, των 435 ίππων που επίσης οδηγήσαμε. Όμως η ναυαρχίδα θα φορά τον διτούρμπινο 5,5 V8 της AMG, με 557 ίππους. Φυσικά η πλειονότητα θα διαλέξει την GL350 BlueTEC που είναι η πιο προσιτή, έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις και λογική κατανάλωση.
Έχει μεγαλύτερη δύναμη και ροπή από την απερχόμενη CDI, ενώ ενσωματώνει και το σύστημα BlueTEC, με τη δεξαμενή ουρίας που βοηθά στο να μειωθούν σημαντικά τα οξείδια του αζώτου από τα καυσαέρια. Έτσι, παρά την αυξημένη απόδοση, παίρνει ήδη πιστοποίηση Euro 6.
Ο νέος V6 μοιάζει σαν να είναι φτιαγμένος για τη μεγάλη ναυαρχίδα. Επιταχύνει την GL γρήγορα από στάση, είναι ευχάριστα ευέλικτος στο φάσμα των μεσαίων στροφών και δουλεύει ξεκούραστα στον ανοιχτό δρόμο. Η GL350 BT φτάνει τα 100 km/h σε 7,9” και έχει μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km.
Στο δρόμο εκείνο που καταλαβαίνεις από την αρχή είναι η νέα ηλεκτρική υποβοήθηση. Το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ, αλλά έχει πιο άμεση αίσθηση και εξαιρετική ευκολία στις μανούβρες με χαμηλές ταχύτητες. Το βάρος αυξάνει με την ταχύτητα, αλλά πάντα έχει καλή επαναφορά και σχετικά καλό επίπεδο πληροφόρησης.
Οι πιο καλά εξοπλισμένες εκδόσεις θα χρησιμοποιούν και τη νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση AirMatic ADS, η οποία χρησιμοποιεί αμορτισέρ με συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση. Υπάρχει επίσης και το Active Curve System, δηλαδή υδραυλικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές που μειώνουν την κλίση σε απαιτητικές διαδρομές και αυξάνουν τη διαδρομή των τροχών εκτός δρόμου.
Προφανώς όλα αυτά δεν είναι δυνατό να πετύχουν συμπεριφορά σπορ αυτοκινήτου, οπότε η Mercedes-Benz έχει δώσει περισσότερη έμφαση στην άνεση. Έτσι, κάνει χαλί ακόμα και τους πιο αφιλόξενους δρόμους, πλακόστρωτα ή χωματόδρομους, με ελάχιστο θόρυβο κύλισης.
Είναι θετικό ότι ακόμα και με την ανάρτηση στο comfort δεν πλέει και είναι συνεπής στις εντολές του οδηγού. Στην εθνική οδό παίζει εντός έδρας, εντυπωσιακά σταθερή και ευθύβολη, κάνοντας το ταξίδι να μοιάζει πιο σύντομο. Μπορεί τα στροφιλίκια να μην είναι το αγαπημένο της, όμως και πάλι είναι πολύ πιο καλά στημένη και πιο άμεση από την προηγούμενη γενιά.
Εκτός δρόμου δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε κάτι πολύ απαιτητικό. Όμως από μια σύντομη βόλτα σε ορεινό χωματόδρομο καταλαβαίνεις αμέσως ότι η πολύ καλή ανάρτηση εξασφαλίζει την άνεση, έχοντας ταυτόχρονα και πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος.
Μέσα σε όλα
Μπορεί να της λείπει η μοναδικότητα και το ίματζ του Range Rover, όμως η νέα GL-Class αποτελεί ένα πολύ εντυπωσιακό πακέτο, βελτιωμένο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν σε κάθε ζωτικό σημείο. Ειδικά η GL350 BlueTEC προσφέρει πολύ καλή απόδοση και οικονομία καυσίμου που δεν περιμένεις από ένα τόσο μεγάλο SUV.
Οι αλλαγές σε πλαίσιο και ανάρτηση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, με μεγάλο κέρδος στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης. Τα πιο δυνατά της σημεία είναι το ευρύχωρο εσωτερικό, η ευελιξία στην καμπίνα και η δυνατότητα να μεταφέρει έως και επτά ενήλικες.
Σε αυτά μπορείς να προσθέσεις και την υψηλή ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού, τον πολύ καλό εξοπλισμό και το κορυφαίο φινίρισμα. Περιμένουμε ότι όταν θα είναι διαθέσιμη προς πώληση, θα είναι ένα από τα ακριβότερα τετρακίνητα της αγοράς, αλλά ταυτόχρονα και ένα από τα πιο επιτυχημένα.
Έτοιμη για όλα
Το στάνταρ σύστημα τετρακίνησης της νέας GL-Class ενσωματώνει δυνατότητες όπως ο έλεγχος ταχύτητας σε κατωφέρεια ή η βελτιστοποίηση της οδικής συμπεριφοράς εντός δρόμου. Για αυτούς που ψάχνουν το κάτι παραπάνω εκτός ασφάλτου, υπάρχει και το πακέτο off road. Αυτό φέρνει μια έξτρα ποδιά για το χώρο κάτω από τον κινητήρα, κοντές σχέσεις, αλλά και έξι διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας της τετρακίνησης, σε συνδυασμό με το AirMatic ADS. Αξίζει να αναφερθεί ότι με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση φτάνει στα 27,6 cm η απόσταση από το έδαφος, ενώ με το off road package φτάνει τα 30,6.
Τι λέει το DRIVE
Ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο παντός δρόμου, που χωρίς να είμαι απαισιόδοξος, πιστεύω πως αφορά μονοψήφιο αριθμό ελλήνων αγοραστών
Τεχνολογία 2.987 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, τούρμπο, 258 PS/3.600 rpm, 63,2 kgm/1.600-2.400 rpm, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιδόσεις 0-100 km/h 7,9”, τελική 220 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 192 gr/km
Μετρήσεις κατασκευαστή